۱۳۹۸ بهمن ۲۵, جمعه

ایران - تحریم انتخابات :جمعه بازارهاوآئینه کسادی نمایش انتخابات



ایران - تحریم انتخابات :جمعه بازارهاوآئینه کسادی نمایش انتخابات

نمایشهای جمعه همیشه عرصه بروز جدی‌ترین بحرانهای درونی رژیم بوده و هست. در نمایشهای جمعهٔ این هفته علاوه بر جنگ بر سر سهم قدرت و غارت نکات نگفتهٔ دیگری را هم در این جنگ برملا شد که خوب است از زبان خود کارگزاران خامنه‌ای شنیده شود.
جمعه بازارهای یک هفته مانده به برگزاری نمایش انتخابات، عرصهٔ بروز استیصال ولی‌فقیه برای بازار داغی این نمایش ورشکسته از یک‌سو و اوجگیری تشتت درونی رژیم از سوی دیگر شد.
اظهارات ۲۵بهمن علم‌الهدی گماشتهٔ ولی‌فقیه خراسان در نمایش جمعه مشهد، آینه‌ای تمام نمای این وضعیت است: «هر جریانی که پیش می‌آید نسبت به آنچه در گذشته داشتیم حساستر خطرناکتر موقعیت خطیر تر ما این همه مجالس ۱۰ دوره مجلس را پشت سر گذاشتیم اما هیچ‌کدام به مورد مجلس یازدهم خطرناک نبود و به اندازه مجلس یازدهم هم مؤثر نیست این مجلس خیلی خطیر تر از مجالس دیگه است...اما آن که خطرناک است این‌که از اینهایی که می‌روند تو مجلس دشمن نفوذی بسازد و از اینهایی که درون مجلس راه پیدا می‌کنند دشمن بیاد یارگیری کنه عامل برای خودش بتراشه که این دست شما مردم است که بگذارید چه کسی بره مجلس چه کسی نره مجلس.
خطیر بودن مجلس ما از دو جهت است یکی از جهتی که وضعیت اقتصادی معیشتی مشکلات ما باید با تکیه بر قدرت و توان خودمان به بهترین وجه اجرا و اداره بشود مجلسی می خواهد که با تمام قدرت با حرکت جهادی با فعالیت بیاد این مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کنه و از جهت دوم به مجلسی ما نیاز داریم که خیلی قوی نیرومند بدون ترس بدون واهمه شجاع مقابل استکبار جهانی بایستد و با استکبار مبارزه کند.....شما بایستید دم درب مجلس، یک عده‌ای را نگذارید بروند تو مجلس، بحث این نیست که بره. رسالت دوم این است که یک عده‌ای را نگذارید شما اینها توی مجلس بروند....اینهایی که از ولایت فقیه تبعیت گزینشی دارند، تبعیت ادعایی دارند، شعار پیروی از ولایت فقیه را سر می‌دهند اما در مقابل فرمان ولی‌فقیه خاضع نیستند».
در جمعه بازاز قزوین آخوند عابدینی به آخوند روحانی به‌خاطر فرمایشی و انتصابی خواندن نمایش انتخابات حمله کرد و گفت: «نظام فرمایشی نداریم، فرمایشی بودن انتخابات حرف صهیونیستها است و ما اجازه نمی‌دهیم کسی که جایگاه مهمی در کشور دارد، این حرف را بزند».
در پیش از خطبه‌های مشهد هم آخوند حسینی خراسانی با بیان این‌که «ما اصل ولایت فقیه را بایستی بیشتر رویش تأمل کنیم» به موقعیت لرزان ولی‌فقیه اشاره داشت.
در قرچک ورامین آخوند اسماعیلی با بیان این‌که «امروز حمایت از خون حاج قاسم و انتقام سخت از دشمن حضور حد اکثری در انتخابات است، دشمن امید بسته به این‌که مشارکت پایین بیاید و برای خود یک پیروزی می‌داند، حضور، اولین وظیفه است»، چنتهٔ خالی نظام را برای کشاندن ریزشیهای نظام به پای صندوقهای رأی به نمایش گذاشت.
در جمعه‌بازار شیراز هم آخوند اردکانی تأکید کرد که حضور در پای صندوق های رأی برای نظام مهم است.
در سایر شهرها هم تقریباً همان حرفهای آخوند صدیقی در تهران مطرح بود. صدیقی، امام جمعه نمره موقت خامنه‌ای در تهران، گفت: «آدم عوض خدمت حاشیه‌سازی بکند، عوض این‌که ملت اسلام را زیر یک پرچم قرار بدهد، پرچمهای انحرافی و بدلی درست بکند، عوض این‌که مردم را دلگرم به کشور خودشان انتخابات‌شان بکنند مردم را بی‌اعتبار بکنند، آیا وجدان‌شان آیا فطرت‌شان آیا عقل شان آیا دین‌شان به اونها چه می‌گوید؟‌...بعضی‌ها بین جمهوریت و ولایت می‌خواهند کم و زیاد بکنند...نمایندگانی که هم امین باشند امانت‌دار انقلاب باشند با چشم و ابروی بیگانگان توافقنامه‌های آن‌چنانی را امضا نکنند در رأی دادن به کابینه به وزرای پرونده‌دار رأی ندهند. در تثبیت شوراهای شهر به اشخاصی که بدنام هستند بعد هم یکی بعد از دیگری پرونده پیدا می‌کنند...مجلسی می‌خواهیم که دولت را کنترل بکند بازرسیهای مرتب داشته باشد».
به این ترتیب نمایشهای جمعه ۲۵بهمن ۹۸ صحنه استیصال نظام برای پر کردن صندوقها و گدایی رأی با ضرب تهدید و التماس و حملات باندی بود. صحنه‌ای که قبل از هر چیز حاکی از ورشکستگی نظام در برابر مردم ایران است که مهر باطل را بر تمامی باندهای حاکم و نمایشهای حکومتی آنان زده‌اند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید