۱۳۹۸ اسفند ۵, دوشنبه

قیام ایران - حمایتهای جهانی - حمایت بنیاد صلح سیدنی استرالیا ؛ از دانشجویان و قیام مردم ایران



قیام ایران - حمایتهای جهانی - حمایت بنیاد صلح سیدنی استرالیا ؛ از دانشجویان و قیام مردم ایران

بیانیه همبستگی بنیاد صلح سیدنی، استرالیا با تظاهرات دانشجویان، جوانان و مردم ایران
بر اساس گزارشات دریافتی از ایران سپاه پاسداران و ديگر نیروهای امنیتی رژیم ایران؛ بسمت تظاهرات مسالمت آمیز مردم و جوانان که از روز ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ در شهرهای ایران شروع شده بود آتش مستقیم گشودند. مقامات رژیم، اجساد را برای مخفی نگه داشتن میزان سرکوب واقعی توسط دولت، پنهان کردند. براساس گزارش رویترز در قیام مردم ایران ۱۵۰۰ نفر با شلیک مستقیم پاسداران به قتل رسیده‌اند.
در این قیام، بیش از ۴۰۰۰ نفر مجروح شده و بیش از ۱۲۰۰۰ نفر دستگیر گردیده‌اند. آمار واقعي بسا بيشتر است و براساس گزارش عفو بین الملل دستگیری ها با مراجعه به خانه ها و مکانهای کار مردم، اجرا می‌شود.
کمیسر عالی حقوق بشر، در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۹ بالاترین نگرانی خود در رابطه با تعداد واقعی مجروحین و هزاران دستگیر شده و نحوه رفتار با آنان بیان داشت.
کمیسرعالی حقوق بشر گفت «وی بی نهایت در رابطه با رفتار فیزیکی با زندانیان، نقض های حقوق شان در طی پروسه زندان و احتمال مواجه شدن تعداد زیادی از آنان با حکم مرگ، نگران می باشد».
در ادامه حمایت بنیاد صلح سیدنی استرالیا آمده است؛ در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ بدنبال یک تظاهرات ۴ روزه توسط دانشجویان و مردم ایران؛ جوانان و زنان بیشتری دستگیر شده و به زندانها منتقل گردیدند.
درحالیکه، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، آی تی یو سی با بیش از ۲۰۰ ملیون عضو در ۱۶۳ کشور، از قیام کنندگان در ایران حمایت کرده است.
ما از اعتراضات مردم و کارگران و دانشجویان ایران برای دستیابی به حقوق پایه‌ای دموکراتیک و اقتصادی خودشان حمایت می‌کنیم.
ما آزادی کلیه زندانیان سیاسی، زنان، مردان، جوانان، دانشجویان، کارگران و معلمان را خواهانیم.
مردم ایران، در تاریخ خود، پیوسته بدنبال دموکراسی و حاکمیت جمهور مردم بوده و از دیکتاتوریهای پهلوی و ملاها رنج برده‌اند.
ما از سازمان ملل ‌متحد و کمیسر عالی حقوق بشر، جامعه بین‌المللی، عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و کلیه اتحادیه‌ها، میخواهیم تا سرکوب تظاهرات مردم و دانشجویان ایران را قویاً محکوم کنند و از سازمان ملل درخواست می‌کنیم تا به فوریت هیاتی از ملل متحد برای تحقیق پیرامون وضعیت شهیدان، مجروحان و دستگیر ‌شدگان اعتراضات اخیر به ایران اعزام نمایند.
شورای امنیت ملل متحد بایستی رژیم ایران و مقاماتش را مسئول جنایت علیه بشریت بشناسد.
گفتنی است که؛ پروفسور استوارت ریس، یک فعال حقوق بشر و نویسنده استرالیائی که بنیانگذار بنیاد صلح سیدنی و استاد و پروفسور برجسته مرکز تحقیقات صلح در دانشگاه سیدنی استرالیا می‌باشد.بنیاد صلح سیدنی استرالیا، یک موسسه غیر دولتی می‌باشد. این بنیاد با هدف دفاع از صلح ، عدالت اجتماعی و حقوق بشر تاسیس گردیده است.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#سال_سرنگونی

 #قیام_تا_پیروزی

 #مجاهدین_خلق

#درود_بر_کانونهای_شورشی

 #من_یک_شورشی_هستم