۱۳۹۸ بهمن ۱۳, یکشنبه

ایران دارای رژیمی ابتر و شقه شده و ضعیف، بدون آینده‌ای روشن برای بقا وشتابان بسوی سرنگونی




سایت امریکن تینکرآمریکا :ایران دارای  رژیمی ابتر و شقه شده و ضعیف، بدون آینده‌ای روشن برای بقا وشتابان بسوی سرنگونی 

سایت فری ریپابلیک آمریکا و سایت آمریکن تینکر آمریکا در روز ۳۱ ژانویه برابر با ۱۱ بهمن ماه اقدام به درج مطلبی با عنوان  «ایران: رژیم شقه شده و ضعیف بدون آینده‌ای روشن برای بقا» نموده که در زیر آورده میشود.
سایت فری ریپابلیک: قیام گسترده مردم ایران در ۱۹۱ شهر در  نوامبر ۲۰۱۹ به بهانه افزایش بهای بنزین ، آتش خشم مردم به ستوه آمده پس از چهار دهه سرکوب و تبعیض و غارت و فساد  را به خیابانها کشاند . بروز پتاسیل عظیم این قیام  ضربه ای استراتژیک به رژیم وارد کرد و مسیر را برای ضربات بیشتر بین المللی بر روی رژیم باز کرد.  کشته شدن قاسم سلیمانی سنگر های دفاعی رژیم را در بیرون مرزهایش از بین برد . رژیم تلاش کرد با راه اندازی مراسم تبلیغی و سواستفاده از احساسات مذهبی مردم و با حمایت حامیان مماشات گرش در غرب از او یک قهرمان ملی بسازد تا از یک طرف بر جنایت ۱۵۰۰ کشته در ماه نوامبر خاک بپاشاند و از طرف دیگر  از انتقادات بین‌المللی علیه دولت ترامپ نسبت به کشتن قاسم سلیمانی، بهره برداری کند، اما مسئله‌ی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و اعتراف سپاه به سرنگون کردن هواپیما، ایران را بار دیگر در وضعیت ناهنجاری قرار داد و آناتومی تزویر و دروغ این رژیم بطرز بیسابقه‌ای برای مردم جهان روشن شد، در پی این حادثه  اختلافات در درون هیات حاکمه برای بر ملا کردن این موضوع به اوج خود رسید.
رژیم همچنان جعبه سیاه هواپیما را به‌ مراجع ذیصلاح تحویل نمی‌دهد. و معاون نخست‌وزیر کانادا گفت تا دستیابی به‌ حقایق سرنگونی هواپیما از پای نمی‌نشیند، و خواستار بررسی مستقل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی شد.
ایران رژیم شقه شده و ضعیف
اروپا نیز پس از اعلام گام پنجم و خروج عملی رژیم از برجام، مکانیزم ماشه را فعال کرده و هر روز از رژیم دورتر و مواضعش به‌ آمریکا نزدیک‌تر می‌شود. این در حالی است که کشورهای اروپایی امضا کننده برجام (بریتانیا، فرانسه و آلمان) پس از نقض مفاد برجام توسط ایران، به سوی فعال سازی سازوکار رفع اختلاف برجام، حرکت کرده و حتی از توافق هسته‌ای جدید نیز سخن می‌گویند.
ظریف، در مصاحبه‌ با مجله اشپیگل گفت: «هرگز این احتمال مذاکره با آمریکا را رد نمی‌کند».
ترامپ هم پاسخ درخواست رژیم برای مذاکره را به شکل تحقیر‌آمیزی جواب داد و در توییت خود نوشت: «وزیر امورخارجه (رژیم) ایران می‌گوید خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!».
با پاسخ ترامپ جناح بندی‌های درون رژیم به جان هم افتادند و این در حالی است که هیچکس شک ندارد که این حرف ظریف با چراغ سبز خامنه‌ای گفته شده است.
سایت آمریکن نوشت: در منطقه نیز قیام مردم عراق رودرروی رژیم زبانه‌ می‌کشد و پس از هلاکت قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و فرار سایر سرکردگان خامنه‌ای از صحنه عراق؛ جدی ترین مهره رژیم (صدر) نیز بلحاظ سیاسی اعتبار خود را از دست داد و به این ترتیب عمق استراتژیک رژیم زیر شدیدترین ضربات در حال فروریختن است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، خواستار وارد شدن در یک تنش با ایران به خاطر نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر امسال، نیست .
اما ایران ناامیدانه قصد دارد ترامپ را به سمتی بکشاند که از نظر ژئوپلیتیکی به او آسیب برساند . ایران اکنون کارتهای ضعیفی را بازی می‌کند. و از نیروهای نیابتی خود برای ضربه زدن به آمریکا بهره برداری میکند، نمونه حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد. اما هر بار که رژیم ایران باعث ایجاد مشکلی در خارج از مرزهای خود میشود، بسیار بی صبر و عجولانه برخورد میکند.  آمریکا  تاکنون. دفاعی و حساب شده رژیم را در گوشه رینگ برده است. عامل تعیین کننده اما قیام مردم ایران و عراق است.
ایران رژیم شقه شده و ضعیف
برای تعیین تکلیف اوضاع عامل تعیین کننده اینست که دوران مماشات به‌سر آمده و رژیم راهی جز تسلیم کامل در برابر خواسته‌های جامعه جهانی و تن‌دادن به‌ پیامدهای آن ندارد. یا باید تسلیم این خواسته‌ها شود که در این صورت در اولین گام باید دست از تروریسم برداشته و بعد از فروریختن عمق استراتژیک نظامش باید تن به فروپاشی سپاه پاسداران داده و شماره معکوس نفی ولایت فقیه را آغاز کند. اگر هم تن به این شرایط ندهد، باید پذیرای خفگی اقتصادی و همزمان انفجار اجتماعی و قیام مردم ایران باشد.
در هر صورت؛ هر دو مسیر لاجرم به سرنگونی ختم می شود.
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید