۱۳۹۸ اسفند ۴, یکشنبه

ایران..هواپیمایی ماهان ایر سپاه پاسداران ، عامل شیوع کرونا




 ایران..هواپیمایی ماهان ایر سپاه پاسداران ، عامل شیوع کرونا


نظام ولایت فقیه که با پنهان‌کاری ورود ویروس کرونا به ایران را شدیداً تکذیب می‌کرد، عصر روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ برای اولین بار خبر درگذشت دو نفر را به ‌خاطر ابتلا به کرونا در شهر قم اعلام کرد. شیوع کرونا در ایران و فوت ناشی از آن در حالی صورت می‌‌گیرد که برغم توقف تمام پرواز‌های از/به چین در سراسر جهان، هواپیمایی ماهان متعلق به سپاه به پروازهای خود به چین ادامه می‌دهد.
عصر روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ برای اولین بار خبر درگذشت دو نفر به‌ خاطر ابتلا به کرونا در شهر قم اعلام شد. در روزهای بعد آمار فوت‌شدگان و مبتلایان افزایش پیدا کرد.
این در حالی است که نظام از اعلام آمار واقعی قربانیان و مبتلایان خودداری می‌کند. تعداد منجر به فوت بر اثر ویروس کرونا حاکی از آمار چند برابر مبتلاء با آن در ملاء شیوع این ویروس است.
مردم قم آمار قربانیان را دست‌کم ۱۲تن و مبتلایان را بیش از ۲۰۰ تن می‌دانند. پنهان‌کاری مجرمانه نظام باعث اضطراب عمومی، گسترش بیماری و افزایش قربانیان شده است.
هدف از پنهان‌کاری شیوع کرونا جلوگیری از کسادی بیشتر نمایش انتخابات نظام بود.
در قم گفته می‌شود که ادامه ترددات معمول با چین از جمله رفت و آمد بدون محدودیت آخوندها و طلاب استخدام‌شده توسط نظام از عوامل مؤثر در گسترش بیماری بوده است. مردم قم در روزهای اخیر در صف‌های طولانی در مقابل داروخانه‌ها به‌دنبال خرید ماسک بودند.
از روز ۱۳ بهمن و در پی افزایش افکار عمومی کشور، نظام همواره اعلام کرده است که پروازهای ماهان به چین متوقف شده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تمامی این ادعاها کذب بوده است.
تین‌نیوز؛ یک رسانه حکومتی، در روز ۱۴ بهمن خبر از توقف پروازهای ماهان از/به چین تا پایان فوریه ۲۰۲۰ خبر داد، اما تبصره‌ای برای ادامه سودجویی ماهان، وارد کرد و نوشت «بر اساس اعلام هواپیمایی ماهان، در این مدت هرگونه پرواز رفت‌وبرگشت به چین به‌منظور انتقال مسافران ایرانی از چین به ایران و مسافران چینی به چین در چارچوب مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری ایران و چین براساس توافقات جاری انجام خواهد شد.»
ایسنا در ۱۴ بهمن پرده از همکاری ماهان با چین برداشت و نوشت «سفیر چین در تهران، دیدارهایی با وزیر بهداشت و شرکت هواپیمایی ماهان داشت و روز گذشته در توئیتی به فارسی از تمایل شرکت هواپیمایی ایرانی برای ادامه همکاری با چین، نوشت.»
شکوفه حبیب‌زاده،‌ خبرنگار اقتصادی روزنامه‌ شرق،‌ روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه در صفحه توییتر خود نوشت: «خبر رسیده به رسانه‌هایی که خواهان توقف پرواز ماهان به چین شدند، دستور رسیده این خط خبری را دنبال نکنن. یک دستور عجیب برای همکاری ایران و چین بر سر تحریم‌ها. ماهان با پشتوانه برادران، اکنون در حال خوش‌خدمتی است و جان ملت هم به هیچ.»
البته این توئیت بعد بفرموده حذف گردید.
نظام که باید بهانه مناسب‌تری برای ادامه پروازهای ماهان سپاه پیدا می‌کرد پای عوامل واهی دیگری را به میان کشید. سلامت‌نیوز در روز ۱۵ بهمن از «فشار شرکت‌های خودروسازی برای واردات قطعات عامل ادامه پروازها از چین» خبر داد.
از سوی هواپیمایی ماهان هنگامی که همه شرکت‌های هواپیمایی کشورهای غیر، پرواز به چین را ممنوع اعلام کردند مسافران به مقصد چین را از فرودگاه استانبول به ایران برده و از آنجا با یک هواپیمای دیگر ماهان به چین منتقل می‌کرد. اما در عین حال ادعا می‌کرد که پروازها متوقف شده یا «ماهیت انسان‌دوستانه» دارد.
انتخاب دیگر رسانه نظام در ۱۵ بهمن به نقل از بهرام پارسایی سخنگوی «کمیسیون اصل ۹۰ مجلس» نظام نوشت: «قرار بود این پروازها تنها برای آوردن دانشجویان و ایرانیان از چین برقرار باشد ولی ما شاهد برقراری پروازهای چین بودیم و ایرلاین‌های ایران به صورت ترانزیت مسافرهای چین را از کشورهای دیگر منتقل می‌کنند، علاوه بر این دیداری مدیر ایرلاین ماهان با سفیر چین داشت و برای ادامه‌ همکاری با این کشور اعلام آمادگی کرد.»
هم اکنون نیز روند پروزاهای ماهان از/به چین ادامه دارد.
این در حالی است که با شیوع ویروس کرونا در ایران و مرگ چند نفر، برخی از کشورها پروازهای خود از/به ایران را در روزهای اخیر متوقف کرده‌اند. عراق، ترکیه و افغانستان از اولین کشورهایی بود که اعلام کرد که پروازهای خود را به ایران لغو کرده‌اند.
مسعود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نظام در این‌باره گفت: «کشور عراق رسمی اعلام کرده که دیگر هیچ مسافر ایرانی را نمی‌پذیرد و ویزا برای مسافران ایرانی صادر نمی‌کند.»
حتی بعد از اینکه در عصر روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ خبر مرگ دو نفر در قم منتشر شد پروازهای هواپیمایی ماهان ایر متعلق به سپاه به چین هم‌چنان ادامه پیدا کرد و سایت «اقتصاد آنلاین» نظام سند آنرا در روز پنجشنبه منتشر کرد.
اقتصاد آنلاین در روز پنجشنبه ۱ اسفند با انتشار برنامه پروازهای هواپیمایی ماهان نظام به چین نوشت: «درحالیکه ویروس کرونا در ایران هم قربانی گرفته است، پروازهای هواپیمایی ماهان همچنان به چین ادامه دارد! … با وجود اینکه بسیاری از کشورها، پرواز به کشور چین را کاملاً لغو کرده اند، پروازهای ایران به چین همچنان برقرار است.»
در پی فشار افکار عمومی خبرگزاری مهر وابسته به سپاه در ۲ اسفند، در پی رفع و رجوع این عمل مجرمانه برآمد و نوشت: «شرکت هواپیمایی ماهان در خصوص انجام پروازهای چین بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است: پروازهای هواپیمایی ماهان در چند روز اخیر به مقصد کشور چین، بنا به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران، برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه … بوده است.»
ماهان متعلق به کسیت؟ پرده‌پوشی سپاه بر جنایت شیوع کرونا در ایران
سید حسین مرعشی، به عنوان بنیانگذار مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین کرمان که شرکت هواپیمایی ماهان یکی از زیر مجموعه‌های آن است بنیانگذار شرکت هواپیمایی ماهان و پسرعموی عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی است.
وی در مصاحبه‌ای که با اعتماد‌آنلاین داشته و تابناک در ۲۹ آبان ۹۸ منتشر کرده، معترف می‌شود از دوستان نزدیک قاسم سلیمانی است و روابطش با او «عالی» است و رابطه‌اش با سلیمانی را تاکنون حفظ کرده است.
هواپیمایی ماهان آنچنان که مرعشی می‌گوید «فعالیت هواپیمایی ماهان رو به افول بود که آقای عرب‌نژاد به عنوان مدیرعامل ماهان معرفی شد و ایشان یک بار دیگر هواپیمایی ماهان را ساخت.»
بخش اعظم نفرات اصلی و تعیین‌کننده شرکت ماهان از اعضای سپاه پاسداران و مشخصاً از فرماندهان نیروی قدس هستند که تا دی‌ماه ۹۸ قاسم سلیمانی فرمانده آن بود.
حمید عرب‌نژاد؛ مدیرعامل این شرکت از کادرهای ارشد نیروی قدس سپاه نظام می‌باشد که وارد عرصه اقتصاد شده و در این پوشش به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان، ارسال سلاح و مهمات برای گروه‌های نیابتی نظام ولایت فقیه را پیگیری می‌کند.
دیگر مدیران ماهان که همگی از نظامیان سپاه ولایت فقیه هستند عبارتند از: حمید اصلانی؛ معاونت نیروی انسانی ماهان، حمید عسگری از کادرهای پیشین اطلاعات سپاه، احمد مرادعلی‌زاده، شهریار ذوالعلی و…
شایان ذکر است هواپیمایی ماهان از سوی ایالات متحده به خاطر انتقال نیرو و تسلیحات برای رژیم اسد، تحت تحریم قرار دارد.
علاوه بر این دولت ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز، پرواز هواپیماهای شرکت ماهان را به این ‌کشورها را ممنوع کرده‌اند.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#سال_سرنگونی

 #قیام_تا_پیروزی

 #مجاهدین_خلق

#درود_بر_کانونهای_شورشی

 #من_یک_شورشی_هستم