۱۳۹۸ بهمن ۱۷, پنجشنبه

گزیده اخبار روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۸




گزیده اخبار روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۸

عجز و لابه و التماس خامنه‌ای برای شرکت مردم در انتخاباتخامنه‌ای در سخنرانی چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه گفت؛ انتخابات به‌نظر من اساسی ترین مسألة کشور است. در انتخابات پای آبروی نظام در میان است، چون پای امنیت کشور در میان است. ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به‌پای صندوق رأی بیاید
ولی فقیه حاکمیت آخوندی در ادامه گفت: وقتی شما به دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا این‌که انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می شوند. نباید با حاشیه سازی، سخنان گوناگون و حرفهای دلسرد کننده آن را از رونق انداخت.
تجمع اعتراضی غارت شدگان کاسپین در تهرانساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸ جمعی از غارت‌شدگان موسسه غارتگر کاسپین وابسته به سپاه پاسداران در اعتراض به غارت دارایی‌شان در مقابل دادسرای رسیدگی به جرائم پولی و بانکی رژیم واقع در تهران خیام شمالی مقابل دادگستری رژیم تجمع کردند. تجمع کنندگان شعار می دادند: «کاسپین دزدی کرده دولت حمایت کرده».

جمعبندی سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران ژانویه۲۰۲۰
جمعبندی ماهانه سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران در ژانویه۲۰۲۰ در سایت ایران آزادی بصورت مبسوط درج شده است.
بیانیه شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن
شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن در تاریخ ۱۵ بهمن ماه با صدور بیانیه‌ای خواسته‌های کارگران را اعلام کردند. این بیانیه بدلیل پایین بودن حقوق کارگران و کارکنان خط و ابنیه راه آهن و پرسنل مهمانداران قطار و کارکنان پروژه متروی شهری در شهرهای مختلف صادر شده است.
تحصن مردم صوفیان و روستاهای هم جوار با شعار هیهات مناالذله‌
شامگاه سه شنبه ۱۵ بهمن ماه مردم معترض شهر صوفیان و روستاهای هم جوار واقع در استان آذربایجان شرقی در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات اسناد مالکیت رسمی اراضی (مسکونی، زراعی و …)  در مسجد جامع صوفیان تجمع کرده بودند که سرکرده دادگستری استان (خلیل‌اللهی) و دادستان حاکمیت آخوندی در این استان (علیلو) به این مسجد آمده و شروع به دادن وعده‌ وعید کردند.
کاهش ۱۵درصدی صادرات نفت ایران
گزارش شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌ها حاکی از آن است که صادرات روزانه نفت رژیم ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۰ به ۲۷۷هزار بشکه رسیده که نسبت به ماه قبل آن نزدیک ۱۵درصد کاهش داشته است. رژیم ایران پیش از تحریم‌ها روزانه ۲.۵میلیون بشکه، تقریباً ۱۰برابر میزانی کنونی صادرات نفت داشت.
ملاقات وزیر مایکل پمپئو با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
سایت وزارت خارجه آمریکا، گزارش مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه در باره دیدار مایک پمپئو را منتشر کرد. وزیر خارجه مایکل پمپئو امروز در واشنگتن با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ملاقات کرد. وزیر پمپئو و مدیر کل گروسی کار نظارتی آژانس در ایران، امنیت هسته‌ای و اهمیت آژانس بین المللی انرژی اتمی برای منافع امنیتی آمریکا را مورد گفتگو قرار دادند. وزیر پمپئو و مدیر کل گروسی متعهد شدند که در خصوص مسائل هسته‌ای مورد نگرانی در ارتباط تنگاتنگ باقی بمانند.
پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارومیه ۱۱ ماه کارانه نگرفته‌اند
پرستاران بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی ارومیه ازعدم پرداخت معوقات مزدی خدمه بیمارستان‌ها و کارانه پرستاران و عدم پاسخگویی مسئولین علوم پزشکی خبر دادند. پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی ارومیه گفتند، ۱۱ ماه کارانه و پنج ماه اضافه‌کاری طلب دارند و نیروهای خدماتی و شرکتی این بیمارستان‌ها از آبان ماه حقوقی دریافت نکرده‌اند.
اعتراض‌های مسافران پرواز تهران استانبول در فرودگاه خمینی تهران
مسافرین پرواز تهران به مقصد استانبول در فرودگاه خمینی در تهران شامگاه سه شنبه ۱۵ بهمن ماه سرگردان شدند. این موضوع موجب اعتراض شدید مسافران خشمگین شد.

تلویزیون الحره لیست ۳۲هزار عراقی حقوق بگیر رژیم ایران را پخش کرد
تلویزیون الحره لیست ۳۲هزار عراقی حقوق بگیر رژیم ایران، که مجاهدین خلق و مقاومت ایران در ۶بهمن ۱۳۸۵افشا کردند، را پخش کرد. گفتنی است که؛ اسامی ۳۲هزار حقوق بگیر حاکمیت آخوندی در ۶بهمن ۱۳۸۵ طی یک کنفرانس مطبوعاتی توسط سازمان مجاهدین خلق افشا شد و اخیرا تلویزیون فاکس نیوز نیز آنرا پخش کرده است.
گزارش سالانه ترامپ در کنگره و اشاره به پاسدار سلیمانی به عنوان «بی‌رحم‌ترین قصاب»
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان گزارش سالانه خود در کنگره آمریکا که بامداد امروز چهارشنبه ۱۶بهمن برگزار شد به کشته شدن قاسم سلیمانی از سوی نیروهای آمریکایی اشاره کرد و او را «بی‌رحم‌ترین قصاب رژیم» ایران خواند.
گزیده اخبار روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۸
تونی بلر نخست‌وزیر سابق انگلستان اظهارداشت؛ سال گذشته ما شاهد ۶۰ درصد افت ارزش پول ایران، انقباض تولید ناخالص ملی و تظاهراتهایی بوده‌ایم که نه فقط پرونده اقتصادی رژیم، بلکه طبیعت ایدئولوژیکی و مستبدانه آن‌را هدف قرار می‌دهند و بقای آن‌را با مشکل مواجه کرده است.
کانادا روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه از آژانس سازمان ملل خواست تا رژیم ایران را به‌خاطر تأخیر در آنالیز جعبه‌های سیاه هواپیمای ساقط شده اوکراینی، تحت فشار قرار دهد. در پی این درخواست کانادا، آژانس هوانوردی مدنی سازمان ملل ‌در حال ارسال نامه‌یی به رژیم ایران برای آنالیز سریع جعبه‌های سیاه هواپیمای ساقط شده اوکراینی و یا تحویل آن به کشور دیگری که چنین توانایی دارد می‌باشد.
وزیر ترابری کانادا مارک گارنیو، گفت که با رئیس سازمان هوانوردی مدنی بین‌المللی ملاقات و در مورد تأخیر در تکمیل آنالیز جعبه‌های سیاه گفتگو کرد. همچنین وی از آژانس بین‌المللی خواست تا مشخص کند که آیا ایران در تحقیقات هواپیمای ساقط شده از چهارچوبهای بین‌المللی تبعیت می‌کند یا نه.
قیام‌کنندگان و دانشجویان امروز چهارشنبه ۱۶بهمن در میدان تحریر و دانشگاه بغداد تظاهرات کردند و علیه رژیم و معرفی محمد توفیق علاوی، کاندید دست‌نشاندگان ولایت فقیه برای نخست‌وزیری عراق و هم‌چنین محکومیت حمله وحوش بسیجی مقتدی صدر به میدانهای تحصن، تظاهرات کردند. قیام‌کنندگان همچنین در شهرهای حله و نجف تظاهرات کردند

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید