۱۳۹۸ اسفند ۲, جمعه

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز : بحران کرونا و بهمنی از فاجعه در راه



سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز : بحران کرونا و بهمنی از فاجعه در راه


پس از چندین روز لاپوشانی و کتمان وجود ویروس کرونا در کشور از سوی مقامات رژیم، اکنون به‌نظر می‌رسد که واقعیت هم‌چون بمبی در بدترین زمان و شرایط برای رژیم منفجر شده است. تا این لحظه آشکار شده که چند نفر بر اثر ابتلا به‌ کرونا جان خود را از دست داده‌اند اما رژیم تاکنون آن را مسکوت گذاشته بود.

انفجار ناگزیر واقعیت

اولین موردی که رژیم ناچار شد رسماً اعتراف کند، مرگ ۲بیمار مبتلا در قم بود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت که یک بیمارستان برای مبتلایان آماده شده و یک بیمارستان دیگر را هم به‌ همین منظور دارند تخلیه و آماده می‌کنند که به‌وضوح نشان از گستردگی شیوع بیماری دارد. علاوه بر قم، شاهد موجی از خبرهای انتشار این ویروس در شهرهای بابل، تهران، اراک و برخی دیگر از شهرها بودیم.
به گزارش رسانه‌های حکومتی، قرارگاه «کرونا ویروس» با حضور وزیر بهداشت تشکیل شده و این موضوع در یک ارتباط ویدیو کنفرانس با رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته است.
در حال حاضر فضای شهر قم بحرانی است. کلیه مدارس و دانشگاهها روز پنجشنبه تعطیل شده و خبرهای ضدونقیضی از تعطیلی دوهفته‌ای تجمعات در استان قم رسیده است؛ مردم قم از ترس از خانه‌هایشان خارج نمی‌شوند. وزارت بهداشت محدود کردن موقت رفت و آمد به‌ حرم حضرت معصومه، مسجد جمکران و سایر اماکن زیارتی و محلهای تجمع را در شهر قم، پیشنهاد کرده است. برادر یکی از کسانی که بر اثر کرونا درگذشته که یک پزشک حکومتی به‌نام مولایی است، موارد تکان‌دهنده‌ای از پرده‌پوشی عمدی شیوع این بیماری را فاش ساخته است. او که عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعهٔ پزشکی ایران است، فاش می‌کند که پیش از برادر او چندین نفر در همان بیمارستان قم که بدون جداسازی بستری بودند با همان علائم درگذشته‌اند و جواز فوت آنها با عناوینی مانند آنفولانزا، ذات‌الریه و مانند آنها صادر شده است.
همه چیز حکایت از آن دارد که شیوع کرونا در کشور یک پدیدهٔ جدید نیست. اما درست مانند واقعهٔ شلیک به‌ هواپیمای اوکراینی رژیم از آن خبر داشته و به‌رغم انتشار خبرهایی از این موضوع در فضای مجازی، مقامات رژیم پیوسته آن را تکذیب می‌کردند و روزهای متمادی روی آن سرپوش گذاشتند. چرا که نمی‌خواستند نمایش حکومتی ۲۲بهمن و نمایش انتخابات قلابی‌شان تحت‌تأثیر آن قرار بگیرد. به‌دلیل همین لاپوشانی،‌ ویروس مرگبار کرونا به‌سرعت و مانند آتش در انبار کاه پیش رفته و اکنون به‌ نقطهٔ انفجار رسیده است.

علت شیوع کرونا در ایران

به‌نظر می‌رسد که پس از چین، شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران از هر کشور دیگر دنیا، حتی از همسایگان چین بیشتر است؛ علت چیست؟
بعد از انتشار خبرهای شیوع کرونا در چین، همهٔ کشورهای جهان مراودات خود با این کشور را قطع کردند. اتباع خود را به‌سرعت از چین برگرداندند و آنها را قرنطینه کردند. جلو ورود مسافران چینی به‌ کشور خود را گرفتند، از پرواز شرکتهای هواپیمایی خود به‌ چین ممانعت کردند و... همهٔ اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را به‌عمل آوردند، اما در رژیم نه تنها هیچ‌کدام از این اقدامات انجام نشد، بلکه شرکت ماهان متعلق به‌ سپاه پاسداران این فرصت را برای به‌دست آوردن درآمد و تجارت با جان و سرنوشت مردم ایران مغتنم شمرد. این شرکت سپاه به‌جای سایر شرکتهای هوایی با ولع برای نقل و انتقال مسافر از چین دست‌به‌کار شد که هم‌اکنون نیز به‌رغم تکذیبها، ادامه دارد.
در فضای مجازی هم‌چنین گزارشهای زیادی حاکی از این بود که مسافران و توریستهای چینی به‌راحتی وارد ایران می‌شدند. امروز منابع خود رژیم هستند که ناچار بخشهایی از واقعیت را بروز می‌دهند. البته با توجه به‌ فقدان زیرساختهای بهداشتی و پزشکی و مهمتر از آن تعمد رژیم برای سرپوش گذاشتن بر واقعیتها، این قضیه هم‌چون بهمنی از فاجعه هر روز بزرگتر و بزرگتر بر سر مردم ایران فرود خواهد آمد و البته رژیم هم از تبعات ناگزیر آن در امان نخواهد ماند.
این فاجعه بسا بیشتر از سقوط هواپیمای اوکراینی و دروغگویی مقامات در مورد آن، خشم و نفرت عموم مردم ایران علیه این رژیم را برخواهد انگیخت؛ رژیمی که برای جان و هستی مردم ایران ذره‌ای ارزش قائل نیست. اما اکنون رژیم به‌دست خود بنزین بر روی آتش زیر خاکستر قیام ریخته است.‌

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#رای_من_سرنگونی

#سال_سرنگونی

 #قیام_تا_پیروزی

 #مجاهدین_خلق

#درود_بر_کانونهای_دلاور_شورشی
 #من_یک_شورشی_هستم