۱۳۹۸ اسفند ۵, دوشنبه

آمریکن هرالد تریبیون رسانه‌پوششی وزارت اطلاعات آخوندها



آمریکن هرالد تریبیون رسانه‌پوششی وزارت اطلاعات آخوندها
در تاریخ ۴ بهمن ماه ۱۳۹۸، یک گزارش ویژه در مورد سایت «آمریکن هرالد تریبیون» توسط سی.ان.ان منتشر شد. در این گزارش آمده است:
«این سایت (آمریکن هرالد تریبیون) به آمریکاییان پول میدهد تا مقالات «خبری» بنویسند. علائم نشان میدهد منشاء آن در ایران است. آمریکن هرالد تریبیون خودش را بعنوان یک « سایت اینترنتی واقعا مستقل» معرفی میکند که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده و بزبان انگلیسی منتشر میشود و به آمریکاییان پول میدهد تا مقاله بنویسند. ولی چندین تحقیقات توسط کمپانی های تکنولوژی آمریکایی نشان میدهد که این سایت از ایران منشا میگیرد…
سخنگوی فیسبوک به سی.ان.ان گفت کارکنان فیسبوک که در رابطه با صفحات این سایت تحقیقات کردند میگویند این سایت در ارتباط با رسانه‌های دولتی ایران است. فیسبوک صفحات آنرا در سال ۲۰۱۸ حذف کرد.
فایرآی FireEye یک کمپانی ارشد امنیت سایبری میگوید ارزیابی آن با اطمینان متوسط نشان میدهد که این سایت از ایران منشا گرفته و بخشی از یک عملیات گسترده تر تاثیرگذاری توسط ایران است…. مقالات آمریکن هرالد تریبیون عمدتا همسو با دیدگاههای نظام حاکم بر ایران است.
شواهد جمع آوری شده توسط فیسبوک، کمپانی فایرآی و گوگل تصویر متفاوتی از ادعای آمریکن هرالد تریبیون که یک رسانه مستقل است را نشان میدهد.
همزمان با بستن صفحات آن توسط فیسبوک، گوگل نیز دست به اقدام زد و جی‌میل و حساب آگهی آنرا که طبق ارزیابی، آنها نیز در ارتباط با ایران بودند را بست.
بعد از اقدام فیسبوک و گوگل، حساب توییتری این وبسایت در توییتر فعال باقی مانده بود ولی توییتر این ماه بعد از اینکه سی.ان.ان با آن تماس گرفت، این حساب را نیز بست.
تیم کینگ یک نویسنده آمریکایی که در ایالت اورگان زندگی میکند و یک منتقد سیاست خارجی آمریکا است به سی.ان.ان گفت آمریکن هرالد تریبیون به او دویست دلار یا بیشتر برای نوشتن هر مقاله میداده است. کینگ گفت آگاهانه در گذشته نیز با رسانه‌های ایرانی کار کرده است.
اطلاعات مربوط به این وبسایت نشان میدهد که وقتی در سال ۲۰۱۵ شروع بکار اینترنتی کرد تحت نام کینگ خودش را ثبت کرده بود…»
نویسندگان این سایت چه کسانی هستند؟


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#سال_سرنگونی

 #قیام_تا_پیروزی

 #مجاهدین_خلق

#درود_بر_کانونهای_شورشی

 #من_یک_شورشی_هستم