۱۳۹۹ فروردین ۹, شنبه

ایران - فاجعه کرونا : کرونا فرصت لغو تحریم یا جنایت علیه بشریت؟



ایران - فاجعه کرونا : کرونا فرصت لغو تحریم یا جنایت علیه بشریت؟

۳۷روز پس از اینکه رژیم شیوع کرونا در ایران را (پس از مدتها تکذیب و پنهانکاری) رسما اعلام کرد، روحانی یادش افتاده که برای مقابله با کرونا، برای خامنه‌ای نامه بنویسد و درخواست یک میلیارد دلار بکند واظهار امیدواری کرد که خامنه‌ای با درخواست او موافقت کند. روحانی گفت: «مجموع آنچه که بهداشت و درمان و همچنین کمکی که صندوق بیمه بیکاری نیاز دارد، رقم یک میلیارد دلاری است ان شاءالله امروز این نامه را خواهیم نوشت و امیدواریم مقام معظم رهبری هم موافقت کنند»
با این حساب معلوم شد که تا به حال مشکل، تحریمها نبوده است.
بنا براین سوال این است که چرا تا به‌حال بفکر چنین کاری نیفتاده بودند؟
عباسی عبدی از گروگانگیران و بازجویان نظام به این سوال پاسخ داده و میگوید: «رئیس دولت گمان می‌کند که اکنون بهترین فرصت برای حل مسأله تحریم‌ها و سپس آغاز گفتگو‌ها است». و به همین خاطر با قرنطینه مخالف است. معنی حرف عبدی بوضوح این است که رژیم جلو شیوع کرونا را نگرفته تا تلفات بالا برود که بتواند مظلوم نمایی کرده و برای لغو تحریم فشار بیاورد.
اکنون معنی حرف خامنه‌ای در روز سیزدهم اسفند درنمایش مسخره درختکاری هم بخوبی روشن می‌شود. آنجا که گفت : «یک قضیّه‌ای است پیش آمده، یک مدّتی است … بعد هم رخت برمیبندد و میرود. تجربیّاتی که ما به دست می‌آوریم و فعّالیتی که دستگاه‌ها میکنند .. این میتواند یک دستاورد باشد. اگر این دستاوردها را داشته باشیم، بلا برای ما تبدیل میشود به نعمت، تهدید تبدیل میشود به فرصت »
بله، معنی تبدیل تهدید به فرصت دقیقا همین بود که بگذارید هزاران تن از مردم قربانی بشوند تا بتوانیم به آمریکا فشار بیاوریم تحریمها را لغو کند.
بعد از همین سخنرانی خامنه‌ای بود که مقامات رژیم شروع به جوسازی و نامه پراکنی و حتی آویختن به دامان مردم آمریکا  برای لغو تحریمها کردند.
سوال دیگر این است که چرا بعد از این مدت خامنه‌ای سرکیسه را شل کرده و از صندوق توسعه ملی قرار است یک میلیارد دلار خرج مبارزه با کرونا کند؟
علت این است که این سیاست جنایتکارانه با ایستادگی مقامات آمریکا و افزودن بر تحریمها، شکست خورده و خامنه‌ای از لغو تحریمها با توسل به دجالگری، نا امید شده است.
اکنون خامنه‌ای و دیگر سران رژیم باید آماده پرداخت تاوان این سیاست ننگین که چیزی جز جنایت علیه بشریت نیست، درآینده نزدیک باشند. آنها هیچ گریزی از قیام مردم به‌جان آمده از ظلم و ستم آخوندها نخواهند داشت.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # 
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  #نوروز _مبارک
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange 
مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم#
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#COVID2019
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق ایران