۱۳۹۹ فروردین ۶, چهارشنبه

نامه انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی




نامه انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی

انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در خصوص ناکارآمدی و بی کفایتی مقامات حاکمیت آخوندی در ایران در واکنش به شیوع ویروس کشنده کرونا نوشت.
در این نامه با اشاره به عدم صلاحیت‌های علمی و پزشکی و همچنین با اشاره به اقدامات بکار گرفته شده ضربه مهلکی به تلاشهای جهانی برای ریشه‌کن کردن این بیماری در ایران شده، اشاره شده است.
متن نامه انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر به دکتر تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی
جناب دکتر تدروس ادهانوم دبیرکل محترم سازمان بهداشت جهانی
همانگونه که بدون شک مطلع هستید ویروس کوید ۱۹ کرونا در مقیاسی بسیار وسیع سراسر کشور ایران را در بر گرفته و برابر شواهد و قرائن بسیار متقن، مقامات دولت ایران نه تنها فاقد کارآمدی بایسته برای مهار این بحران هستند، بلکه بنظر می‌رسد حتی فاقد صلاحیت‌های علمی لازم نیز می‌باشند.
متاسفانه این واقعیت که رژیم ایران رسماً یک رژیم مذهبی است و ضرورتاً برای هر بحرانی به دنبال راه حل‌های مذهبی خاص خود می باشد و نتیجتاً در برابر علم و دانش و هرگونه بکارگیری دستورالعمل‌ها و راه حل‌های معقول علمی مقاومت نشان می‌دهد، نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.
چنانکه روحانیون حاکم در برخورد با این معضل، به راه حل‌های غیرعلمی متوسل شده و در نهایت جهل، به صدور دستورالعمل‌های مغایر با علم مانند الزام به باز نگاه داشتن اماکن زیارتی مبادرت کرده‌اند. دستورالعملی که موجب افزایش نرخ کشتار شهروندان ایران در نتیجه پراکنده شدن هر چه بیشتر ویروس کووید ۱۹ در میان آنان شده است.
در ادامه نامه انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی آمده است؛
از سوی دیگر، نظر به اینکه “شفافیت و روشنی” از ملزومات لاینفک هر رویکردی برای حل این معضل جهانی بشمار میروند، خاطرنشان می‌شود شیوه در پیش گرفته شده توسط مقامات ایران دائر بر پنهانکاری و مخفی نگاه داشتن  اطلاعات حیاتی و مهم بویژه در خصوص تعداد مبتلایان به این ویروس، ضربه‌ای مهلک بر تلاشهای «سازمان بهداشت جهانی» برای جلوگیری ازگسترش این بیماری خطرناک به شمار می‌رود.
بویژه آنکه مقامات ایران از همان ابتدای شیوع این ویروس، از انتشار اطلاعات دقیق در خصوص تلفات به “تفکیک  هر استان” خودداری ورزیده‌اند؛ جزئیاتی که برای تعیین سرعت و موقعیت دقیق شیوع ویروس دارای اهمیت حیاتی است.
در حقیقت مقامات ایران آمار تلفات ویروس را به گواهی گزارش‌های مؤثق، عکسهای ماهواره‌ای و ویدئوهای منتشره از گورهای دسته جمعی حفر شده در سراسر کشور، بسیار پائین‌تر از آنچه هست اعلام می‌کنند.
متأسفانه تلاش‌های مقامات ایران بجای تمرکز بر توسعه امکانات و ظرفیتهای بیمارستانی، بر پنهان نگاه داشتن واقعیات و نیز دستگیری و بازداشت کسانی که واقعیات را براساس آمار تدفین کشته‌ها منعکس می‌کنند متمرکز شده است.
بدین ترتیب و بر اساس شواهد غیر قابل انکار، هیچ عزم و اراده جدی در میان مقامات رژیم ایران برای مبارزه با این بیماری وجود نداشته و آنها فاقد هرگونه استراتژی فعال برای مهار این بحران هستند.
در عوض مقامات ایران با اتخاذ سیاست هدر دادن زمان گرانبهاء و شکیبایی تا رسیدن به نقطه “پیک” بیماری، منفعلانه “استراتژی تسلیم”  در برابر این بیماری را در پیش گرفته‌اند که بی‌شک به مرگ محتوم شمار بسیار زیادی از شهروندان بیگناه ایرانی منجر خواهد شد.
نگران کننده‌تر آنکه مقامات ایران بجای توجه به نیازهای حیاتی شهروندان خود و تلاش برای رفع این نیازها در این روزهای حساس، به مطامع سیاسی اندیشیده و در تلاشند تا با بهره برداری از این فاجعه انسانی، منافع سیاسی هر چه بیشتری را برای خود کسب نمایند.
با توجه به این واقعیات بسیار مهم، انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر توجه سازمان بهداشت جهانی را به عدم کارآمدی و نیز بی صلاحیتی مطلق مقامات رژیم ایران برای برخورد و مهار این بیماری جلب می‌نماید.
براین اساس انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر از سازمان بهداشت جهانی درخواست می‌کند تا هرچه زودتر اقدامات لازم در جهت بدست گرفتن مدیریت مستقیم  این بحران را  در ایران برای کنترل این بیماری واگیردار، به هر طریق ممکن معمول داشته و به هیج عنوان به اقدامات ناکافی دولت ایران در این رابطه بسنده نکند.
انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر همچنین درخواست می‌کند تا “تمامی ابزارهای ممکن” برای یافتن راهی بمنظور ارسال و تحویل مستقیم لوازم و تجهزات پزشکی مورد نیاز مردم ایران  به بیمارستانها و شهروندان ایران در داخل کشور و خارج از مجاری دولتی بشکل فوری مورد بررسی و ملاحظه قرار گیرند.
انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر خاطر نشان می‌سازد بی توجهی به موارد ذکر شده بالا می تواند به بروز یک “فاجعه انسانی” در ایران منجر شود.
در خاتمه آمادگی خود را برای ارائه هرگونه مدارک و اطلاعات مورد نیاز در این ارتباط را اعلام داشته و پیشاپیش از توجه سازنده شما کمال تشکر را داریم
«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر»

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # 
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  #نوروز _مبارک
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange 
مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم#
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#COVID2019
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق ایران