۱۳۹۹ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

رولاند مارشال پژوهشگر فرانسوی که 9 ماه در زندان رژیم ولایت فقیه بود بعد آزادی گفت من وجه المعامله بودم



رولاند مارشال پژوهشگر فرانسوی که 9 ماه در  زندان رژیم ولایت فقیه  بود بعد  آزادی گفت من  وجه المعامله بودم

رولاند مارشال پژوهشگر فرانسوی که دو هفته پیش، پس از ۹ ماه زندان در ایران به فرانسه بازگشته است می‌گوید که در دوران حبس خود دریافته بود که تبدیل به «وجه المعامله» شده است. وی این دوران را بسیار دردناک توصیف کرد.
مارشال روز پنجم ژوئن سال ۲۰۱۹ هنگام ورود به ایران در فرودگاه بازداشت شد.
این پژوهشگر فرانسوی روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه، گفت: «من به طور فیزیکی شکنجه نشدم، اما از زندانی شدنم و به ویژه انزوایم بسیار زجر کشیدم.»
رولاند مارشال در اولین اظهارنظر خود از زمان بازگشت از ایران در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: «در ماه فوریه یکی از بازجوها برایم توضیح داد که همه ماجرای بازداشت من با سرنوشت یک ایرانی بازداشت شده در فرانسه در ارتباط است. او گفت که من ابزاری برای اعمال فشار بر فرانسه هستم. فهمیدم که وجه المعامله هستم.»
او درباره نظام سیاسی و قضایی ایران می گوید: «اگر ایران می‌خواهد سرمایه گذاران خارجی را جذب کند نمی تواند به این شکل کار کند: ماهها افراد بی گناه را بدون اینکه حرفی از آزاد کردن آنها زده شود، بازداشت کرد.
به گزارش یورو نیوز، رسانه‌های فرانسه روز اول فروردین (۲۰ مارس) از آزادی رولاند مارشال که به اتهام «جاسوسی و تشویش اذهان عمومی» در ایران دستگیر شده بود خبر دادند. همزمان جلال روح الله نژاد، شهروند ایرانی که متهم به دور زدن تحریم‌های آمریکا در فرانسه بازداشت شده بود نیز آزاد شد.
اما فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی، فرانسوی دوست و همکار رولان مارشال همچنان در زندان حاکمیت آخوندی است.
گفتنی است که؛ فریبا عادلخواه در فرانسه از چهره‌های مدافع سیاست‌های حاکمیت‌ آخوندی به شمار می‌رفت در یکی از سفرهایش به ایران، در روز ۱۷ خردادماه ۹۸، از سوی اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran