۱۳۹۹ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

ایران فاجعه کرونا - وضعیت شهر دهلران در شیوع ویروس کرونا از زبان مردم



ایران فاجعه کرونا - وضعیت شهر دهلران در شیوع ویروس کرونا  از زبان مردم

یکی از هموطنان ایلامی در روز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه ۹۹ گزارشی از وضعیت شهر دهلران در شیوع کرونا بشرح زیر داد:
دهلران شهری کوچک در جنوب استان ایلام هست که ۷۰هزار نفر جمعیت دارد،
در دهلران باید از دو آمار بیماری کرونایی صحبت کرد، یکی در باره آمار حکومتی و دومی آماری که کم و بیش از ترس و لرز دالانهای بیمارستانی درز میکند.
۱- وضعیت قرنطینه در شهر ما به این صورت هست که ورودی و خروجی شهر را گه گاهی در حد چند ساعت توسط نیروی انتظامی که آن هم دو تا سرباز وظیفه کنترل می‌کنند، که البته بارها ماشین‌هایی با پلاک غیرخودی در رفت و آمد هستند و کسی کنترل نمیکند و در بازار کسبه تا حدود پنجاه درصدی که دستشان به دهانشان میرسد مغازه هاشان را بسته‌اند و بقیه مغازه‌ها باز هستند.
۲- در مورد وسایل بهداشتی ما چهار تا داروخانه داریم که در هفته یکبار الکل می‌آورند و با کارت ملی میدهند و مردم هم طبق عادت همیشگی که در این چهل سال به آن عادت کردند، صف می‌بندند و یک ظرف جای آب معدنی کوچک ۱۸هزار تومان می‌گیرند. اگر بخواهید از بیرون آن هم با آشنا بازی‌گیر بیاورید،  نصف همان مقدار ۴۰هزار تومان می‌شود. ماسک‌هایی که داروخانه‌ها میدهند به حدی بی‌کیفیت هست که مردم ترجیح میدهند از ماسک‌هایی که دست ساز هستند و توسط خود مردم درست شده است تهیه کنند.
چون ماسک گران است مجبور هستیم بعد از پایان روز با آب جوش و صابون بشوئیم و دوباره استفاده کنیم. وایتکس در فروشگاهها پیدا می شود ولی باید گشت و دید که کدوم یکی دارد و تمام نکرده است.
۳- در مورت قیمت‌ها البته که گرونتر شدند، از صابون لوکس که قبلا دانه‌ای ۲۵۰۰ تومان بوده و الان ۴هزار تومان شده، گرفته تا دستمال رولی ۲۵هزار بوده و الان ۴۰هزار تومان شده است.
۴- البته از همه مهمتر در مورد تعداد بیماران که خود بیمارستان تا حالا گفتن فقط ۱۸ نفر تا امروز بیمار داشتند، باید از آنها پرسید اگر واقعا این تعداد درست هست چرا دیگر بیمارستان پذیرش ندارد؟ و چرا بیماران را به سیلوهای سپاه پشت نقلیه شهرداری که جای راهیان نور( بخوانید راهیان زور) بردند که البته خیلی جای بزرگی است و دور آن فنس کشیده شده و نگهبان دارد و کاملا تحت کنترل سپاه است و خوب نگهداری میشود.
۵-  در مورد فوتی‌ها، بیمارستان گفته فقط یک فوتی داشتیم در حالی که خیلی‌ از مردم در قبرستانی به اسم چهارطوقی شاهد دو مورد همزمان در یک ساعت شب بوده‌اند و تهدید شدند که به کسی چیزی نگویند و حتی تعهد کتبی گرفته‌اند که از دفن فوتی‌ها سخنی نگویند، در واقع هیچ کس در مورد آمار فوتی‌ها بطور دقیق در شهرستان با خبر نیست و البته در مورد تعداد مبتلایان هم کسی آمار درستی ندارد، حتی کارکنان بیمارستان هم آمار درستی ندارند، چون همه چیز تحت کنترل سپاه هست، از فوتی‌ها تا مبتلاها، فقط یکی از قبرستان‌هایی که فوتی‌ها را دفن میکنند همین قبرستان چهارطوقی در شهرستان دهلران و بخش‌های حومه که بصورت پراکنده داشتیم که دفن این بیماران هم  بدون حضور خانواده فوتی‌ها صورت گرفته است.
در ادامه وضعیت شهر دهلران در شیوع ویروس کرونا؛  یکی از افسران وظیفه پاسگاه مرزی مهران اطلاع داد که در این پاسگاه که ۳۰ پرسنل دارد، ۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین آمار جانباختگان تا روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه ۹۹ ، در استان ایلام ۱۶۰ گزارش شده است.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran