۱۳۹۹ فروردین ۱۶, شنبه

هلن بولک هنرمند انقلابی پس از ۲۲۸روز اعتصاب غذا جان باخت + ترانه دستهای خالی





هلن بولک هنرمند انقلابی پس از ۲۲۸روز اعتصاب غذا جان باخت

هلن بولک از هنرمندان گرو‌ه انقلابی یوروم پس از ۲۸۸ روز اعتصاب غذا در ترکیه درگذشت.


ترانه دستهای خالی اثری بیادماندنی از هلن بولک 


اثری دیگر از این گروه 

هلن بولک و ابراهیم گوکچک در اعتراض به فشارهای دولت ترکیه و زندانی شدن ۶ عضو گروه، فشارهای بی‌وقفه‌ی پلیسیِ دولت اردوغان، قرار گرفتن در لیست تحت تعقیب و ممنوعیت تمامی برنامه‌های آن‌ها دست به اعتصاب غذا زده بودند.
هلین بولک، خواننده انقلابی گروه یوروم پس از ۲۸۸ روز اعتصاب غذا در زندان ترکیه دیروز جمعه جان خود را از دست داد.
 ابراهیم گوکچک یکی دیگر از اعضای این گروه در ۲۹۰ مین روز اعتصاب غذا است.
گروه یوروم یک گروه موسیقی با گرایش چپ و سوسیالیستی است که در سال ۱۹۸۵ در استانبول ترکیه شروع به فعالیت کرد. این گروه هنری در زمره پیشتازان ایجاد سازمان‌ها، تشکلهای کارگری و اجتماعات اعتراضی آزادی‌خواهان و برابری‌طلبان و روشنفکران جامعه ترکیه بوده است.
این گروه در سال ۱۹۸۵ فعالیتش را آغازکرد. گروه در ابتدا توسط چهار دانشجو پایه گذاری شد و هدف آنها از تشکیل این گروه واکنش به کودتاگران بود. چهار دانشجوی بنیانگذار «گروپ یوروم» اعلام کردند که هنرشان را از این پس در خدمت «مردم سرکوب شده ترکیه و سراسر جهان» می‌گذارند و برای آزادی همه نوع بشر فعالیت خواهندکرد. پنج سال پیش از تاسیس گروه ترکیه شاهد یکی از مهم ترین کودتاهای تاریخ خود بود.
این گروه از همان بدو تشکیل اعلام کرد گروهی «سوسیالیست»، آنتی امپریالیست و انترناسیونالیست است. آنها مهم‌ترین گروهی بودند که به یاد و در دفاع از کارگران معدن سوما در ترکیه ترانه خواندند. اغلب ترانه‌های آنها در راستای حمایت از گروه‌های اقلیت در ترکیه به زبان کردی و یا عربی بود.
خانم هلن بولک هنرمند انقلابی هم چون دیگر اعضای گروه یوروم به اتهام «حمایت از گروه‌ها و احزاب انقلابی» تحت تعقیب قرار داشت. به ادعای دولت ترکیه اعضای این گروه موسیقی به حزب سیاسی «جبهه انقلابی آزادی مردم»، یکی از جریان‌های مارکسیست-لنینست فعال ترکیه، تعلق خاطرداشته‌اند.
گروپ یوروم بعد از ۳۰ سال فعالیت و همکاری با ۷۰ موزیسین و ثبت ۲۳ آلبوم از سال ۲۰۱۵ به این طرف با تهدیدهای دولتی و بازداشت برخی از اعضای گروه،‌ عملا متلاشی شد.
در سه دهه فعالیت اعضای این گروه بارها بدلیل حمایت از گروه‌های اقلیت و مخالفت با دولت‌های وقت ترکیه بازداشت شدند.
ابراهیم گوکچک، نوازنده گیتار بیس و یکی از مشهورترین اعضای این گروه، در ماه فوریه بدلیل بیماری با وثیقه از زندان آزاد شد. او هم پس از آزادی اعلام کرد به همراه هلن بولک اعتصاب غذا خواهد کرد. ابراهیم گوکچک در مصاحبه با مجله فرانسوی پلیتیس در ماه فوریه گفت تصمیم اعتصاب غذا بسیار سخت بوده اما اعضای گروه معتقدند «برای ایستادن در برابر ظلم، باید همیشه آماده مرگ بود.»
اعضای این گروه بصورت منفرد و متشکل در همه فعالیت‌های مبارزاتی، اعتراضات مردمی، اعتصبات کارگری و مبارزه برای انترناسیونالیسم در سطح جهانی در پیوند با سایر مردم مبارز جهان در سراسر گیتی شرکت داشته‌اند و به همین سبب در میان طبقه کارگر، زحمتکشان جهان و مردم ترکیه بسیار محبوب هستند.

یش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran