۱۳۹۹ فروردین ۱۵, جمعه

مدیریت بحران کرونا در کشور چک نمونه ای موفق




مدیریت بحران کرونا در کشور چک نمونه ای موفق
مجری:در جمهوری چک در اروپای مرکزی یکی از کشورهایی است که روند شیوع کرونا کندتر بوده.
گزارشگر:دولت چک اواسط اسفند بعد از ابتلای تعدادی از شهروندانش به بیماری کوید19 اعلام وضعیت اضطراری کرد.درحال حاضر استفاده از ماسک اجباری است. سرپیچی از آن حدود 800دلار جریمه دارد. در داخل کشور قرنطینه کامل برقرار است. مدارس و دانشگاهها تعطیل هستند. بسیاری از مراکز اداری و عمومی هم بسته شده اند. ساعت کار اماکنی مثل بانک ها و اداره های پست هم محدود شده. حالا فقط سوپرمارکت ها و داروخانه ها و بعضی مراکز خدماتی اجازه فعالیت دارند.
اینجا پل چارلز از توریستی ترین نقاط اروپا است. جایی که سالانه میلیون ها نفر را روانه پراگ در جمهوری چک می کنه. در حالت عادی این جا جای سوزن انداختن نیست. اما امروز فقط تعداد رهگذر محدود از این روی این پل عبور می کنند. دولت چک حاضر شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از یکی از اصلی ترین منابع درآمدش یعنی صنعت توریسم چشم پوشی کنه و درهای این کشور را بروی همه ببنده.گروههای مختلفی از مردم به کمک هم آمدن، ازجمله بعضی داوطلبانه و به رایگان برای سایرین ماسک می دوزند. دسته ای هم برای افراد مسن محله خرید می کنند.یکی از داوطلبان در سازمان صلیب سرخ: خیلی از داوطلبان میان و مثل کارمند ها کار و کمک می کنند. مثلا از سالمندان مراقبت می کنند یا به بچه ها که این روزها تو خونه هستند درس می دهند، یا به حیوانات خانگی کمک می کنند و می برندشون بیرون برای پیاده روی.
مدیریت یکپارچه و تصمیم گیری سریع دولت چک در کنار مسئولیت پذیری اجتماعی مردم این کشور باعث شده که شهرهای این کشور بیش از همیشه و بطرز باورنکردنی خلوت باشه. شاید سالهاست کسی پل چارلز را اینطور خالی از بازدید کننده بخاطر نداشته باشه. نتیجه همه این اقدامات این بوده که تعداد کل مبتلایان به کرونا هنوز به 2000 نفر نرسیده و تا این لحظه کمتر از 10 نفر جانشان را از دست داده اند.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran