۱۳۹۹ اردیبهشت ۷, یکشنبه

ثروت افسانه‌ای خامنه‌ای بنیادها موسسات و هُلدینگ‌ها(قسمت اول)



ثروت افسانه‌ای خامنه‌ای بنیادها  موسسات و هُلدینگ‌ها(قسمت اول)

در بحبوحه بحران کرونا، خامنه‌ای در یک اقدام ضدانسانی با اتخاذ سیاست «ایمنی‌گله‌یی»!! یا همان «کلان تلفات انسانی»؛ به گفته خامنه‌ای دنبال این است که تهدید را به فرصت تبدیل کند. هرچند تا همین‌جا، کرونا مصیبت‌هایی بر مردم ایران وارد آورده، اما تاثیرات جدی در برانداختن پرده‌های تزویر و ستم آخوندی داشته که پیش از این،کمتر به آنها پرداخته می‌شد.
از اونجاییکه وقایع سال ۹۸، از سیل فروردین تا قتل‌عام ۱۵۰۰ تن از مردم در قیام آبان. از ضربه هلاکت قاسم سلیمانی تا علنی شدن نقش سپاه در سقوط عمدی هواپیمایی اوکراینی و نهایتا قیام دیماه ۹۸، چنان نظام آخوندی را در تعادل‌قوا پایین کشیده که حتی در نزدیک‌ترین لایه‌های درونی اش، نق‌نق‌ها بالا گرفته و نگاه‌ها متوجه شخص خامنه‌ای و ثروت افسانه‌یی او شده.است.
در این نوشتار سعی بر آنست که تا حدی به این موضوع پرداخته و ابعاد این اموال ملی که تحت مدیریت شخص خامنه‌ای و بیت او اداره می‌شود بررسی شود.
درمبارزه با کرونا هرکشوری، برای مقابله با این بیماری و تهیه الزامات و قرنطینه کردن شهرها بودجه اختصاص داد. تا مشکلات معیشتی و شغلی مردمش را حل کند، اما نظام آخوندی از همان اوایل اسفند که به سرایت ویروس کرونا در کشور اعتراف نمود، تلاش کرد از این فاجعه ملی برای خودش راه نجاتی از باتلاق تحریمها بیابد.
خامنه‌ای با بیت‌خود و سپاه پاسدارانش از پشت صحنه همه امور مربوط به کرونا را در دست گرفت. روحانی و وزیر خارجه‌اش ظریف، سیاست مظلوم‌نمایی را در پیش گرفتند که ایران بخاطر تحریمهای آمریکا، قادر نیست مایحتاج درمانی مورد نیاز مردم را تهیه کند. به بهانه تحریم می‌خواست به جامعه القاء کند اگر کم و کسری در خدمات رسانی به مردم وجود دارد، بدلیل تحریمهای آمریکاست. اما رهبری مقاومت ایران در پیام شماره۲۲ خود در تاریخ ۱۸ اسفند۹۸ پرده تزویر آخوندی را درید و به مردم ایران و دولتمردان غربی نشان داد، خامنه‌ای بر یک امپراتوری مالی بسیار گسترده‌ای تکیه زده و مشکل تحریم‌ها و درخواست وام از صندوق بین‌المللی پول نیست.
در این پیام آمده است: «خامنه‌ای باید ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه و دارایی‌های «ستاد اجرایی فرمان خمینی» ملعون و ثروت عظیم انباشته در تعاونی‌های سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و بنیاد مستضعفان و پولهایی را که در عراق و سوریه و یمن و غزه و لبنان هزینه می‌کند به بهداشت و درمان مردم ایران اختصاص دهد……»
 امپراطوری اقتصادی بیت خامنه‌ای زیر ضرب «خودی‌ها»
بعد از پرده‌برداری رهبری مقاومت از امپراتوری مالی خامنه‌‌ای، کم‌کم صدای خودی‌های رژیم هم بلند شد و هریک به بیانی، به عملکردهای این بنیادها و ضرورت استفاده از ظرفیت مالی آنها برای کمک به مردم اشاره کردند.
مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، روی ثروت‌های خامنه‌ای انگشت گذاشت و گفت: «ستاداجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و آستان قدس، اگر پولشان را برای مردم مستضعف هزینه نکنند به چه کاری می آیند؟»
بهزاد نبوی گفت:«در کشور ما چهار نهاد هست که ۶۰‌درصد ثروت ملی را در اختیار دارند؛ ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان»
بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «هُلدینگ‌های بزرگی زیرمجموعه رهبری هستند و حدود چهارپنجم ثروت کشور و کارخانه‌ها در دست آنهاست، اما آنها مالیات نمی‌دهند».
نهادها، موسسات و هُلدینگ‌هایی که مستقیما زیر نظر دفتر خامنه‌ای، تحت‌عنوان بیت‌رهبری قرار دارند، شامل ۹‌مجموعه هستند:
اول: «ستاد اجرایی فرمان خمینی». این نهاد دارای ۷ هُلدینگ، یک بنیاد، یک شهرک صنعتی داروسازی و همچنین سازمان اموال و املاک است، که ۷‌سال پیش ثروت آن بالغ بر۹۵ میلیارد دلار برآورد شده بود.
دوم: «بنیاد مستضعفین»، که دارایی اعلام شده‌اش بالغ بر ۲۱‌میلیارد دلار است. شامل ۱۰هُلدینگ، یک بانک و تعداد زیادی شرکتهای دیگرکه مستقیما زیر نظر خامنه‌ای اداره می‌شوند.
سوم: «آستان قدس رضوی»، آستان قدس نهاد اقتصادی بزرگی است که شامل ۸‌ هُلدینگ و ۵‌شرکت بزرگ می‌باشدکه در زمینه‌های مختلف مالی و تجاری فعالیت دارند از جمله: ساختمان‌سازی، خودروسازی، داروسازی، کشاورزی، دامداری، صنایع غذایی، فناوری ارتباطات، معدن، نفت و پتروشیمی.
ارزش زمین‌ موقوفات این بنیاد، حدود ۲۰‌میلیارد دلار تخمین زده شده است که از ۳۰۰هزار مستاجر در سراسر ایران، بطور ماهیانه اجاره گرفته می‌شود.
چهارم: «کمیته امداد»، این موسسه علاوه بر اخاذی از مردم تحت‌عنوان صدقه، که در سال۹۵‌ معادل ۴۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است، دارای ۴ هُلدینگ می‌باشد که در زمینه‌های مسکن، کشاورزی، صنایع غذایی، معدن و تجارت و سرمایه گذاری، فعالیت می‌کنند. این کمیته همچنین صاحب ۲۷۰۰ هکتار اراضی و مستغلات در استانهای مختلف ایران می‌باشد.
پنجم: «قرارگاه خاتم الانبیاء» این قرارگاه دارای حداقل ۱۲‌شرکت و موسسه بزرگ است. عمده‌ترین پیمانکار پروژه‌های بزرگ دولتی، در زمینه‌های آب، نفت، تونل‌سازی، سد‌سازی، راه‌آهن، ساخت اسکله می‌باشد. بدلیل وابستگی این قرارگاه به سپاه پاسداران، میزان سرمایه گذاری و درآمد‌های این موسسه نا‌مشخص است.
ششم: «بنیاد تعاونی سپاه پاسداران»، این بنیاد نیز طبق ماده۱۰ اساسنامه آن، مستقیما زیر نظر خامنه‌ای اداره می‌شود و در زمینه بانکداری، بازار مالی، صنایع خودرو‌سازی، مخابرات و نفت ‌وگاز فعالیت می‌کند.
موسسه اعتباری ثامن‌الائمه که زیرمجموعه این بنیاد است، فقط تا پایان سال‌۸۸ بیش از (معادل ۴۳میلیارد دلار) به مشتریانش تسهیلات داده و بالاترین سود سالیانه سپرده گذاریها را داشته است.
هفتم: «بنیاد تعاونی بسیج»، این بنیاد با دراختیار داشتن چندین هُلدینگ و دو بانک و تعداد زیادی شرکت در زمینه‌های مالی، فولادسازی، ساختمان‌سازی، تراکتورسازی، صادرات و واردات و معادن فعالیت می‌کند.
هشتم: «شرکت سرمایه گذاری غدیر»، این شرکت در ظاهر تحت مالکیت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است. اما در واقع تحت کنترل و مدیریت بیت خامنه‌ای می‌باشد. دارایی‌های این شرکت شامل ۷ هُلدینگ است که در زمینه دریائی، حمل ونقل، صنعت و معدن، مالی و تجاری، برق وانرژی، نفت وگاز، پتروشیمی، ساختمان‌سازی و سیمان سازی فعالیت می‌کند.
نهم: «بنیاد تعاونی ناجا»، این بنیاد متعلق به نیروی انتظامی رژیم است اما دولت هیچ کنترلی روی آن ندارد و یکی از زیر مجموعه‌های بیت خامنه‌ای است. درحال حاضر دارای ۱۱‌شرکت و مؤسسه است. درسال۹۴ میلیونها دلار از دزدیهای این بنیاد علنی شد و پاسدار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی که رئیس هیات مدیره این بنیاد بود برکنار گردید.
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین خلق ایران