۱۳۹۹ فروردین ۱۶, شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - شنبه ۱۶فروردین ۹۹



مروری بر رسانه‌های حکومتی - شنبه ۱۶فروردین ۹۹


  • پیامدهای کرونا، وحشت از انفجار اجتماعی
وحشت از قیام مهم‌ترین حرف ارگان دولت روحانی است. روزنامه‌ ایران هشدار داده: «باید به این نکته توجه داشت که بیش از ٥٠درصد مردم ایران در بخش خدمات فعالیت می‌کنند و متأسفانه یکی از تأثیرات جدی کرونا در این حوزه بوده است، اگر گردش مالی در این حوزه ضعیف شود،عوارض اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی به‌دنبال خواهد داشت و جبران آن در آینده سخت خواهد بود».

  • اعترافات مقامات حکومتی، رو در روی دروغ‌درمانیهای روحانی
روزنامهٔ حکومتی شهروند - رئیس سازمان نظام پزشکی: تصمیم‌گیری‌ دیرهنگام شرایط را بحرانی کرد... الآن بزرگ‌ترین مشکل ما ابتلائهای جدید نیست بلکه اداره‌کردن و درمان بیماران شدید است که نیاز به آی‌سی‌یو دارند. تخت‌های آی‌سی‌یو در حال پرشدن است و ما به تجهیزات ویژه نیاز داریم که هزینه‌بر است، مثل دستگاه ونتیلاتور.

  • اعتراف به ناکارآمدی نظام
روزنامه حکومتی مستقل- مصطفی معین رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی و آسم و آلرژی و ریاست شورایعالی نظام پزشکی: می‌توان اذعان کرد که دولت ایران عملکرد چندان موفق و قابل دفاعی در این زمینه نداشته است. عدم احساس خطر و هوشیاری لازم مانند قطع پروازهای ماهان به چین پس از آغاز اپیدمی هولناک کرونا در ووهان،... عدم شفافیت یا پنهان‌کاری در اعلام موارد تشخیص داده شده، اظهارنظرهای مکرر غیرعلمی و یا متناقض مسئولان که سردرگمی و بی‌اعتمادی بیشتر مردم را به همراه داشت،... عدم تأمین امکانات اولیه ایمنی و حفاظت پزشکان و پرستاران و کادرهای پزشکی که به از دست رفتن بهترین نیروهای درمانی و تخصصی پزشکی منجر شد، هم‌چنین مرگ و میر بیشتر بیماران نسبت به استانداردهای جهانی و کمبود ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی در سطح کشور نمونه‌هایی از این ضعف و ناکارآمدی است.
  • کرونا، ابزار جنگ گرگها
روزنامه حکومتی همشهری: قالیباف: ضعف در برنامه‌ریزی قبل از بحران و سردرگمی استراتژیک در مدیریت حین بحران از چالشهای حکمرانی دولتهای ما از گذشته تا حال بوده است.

  • اعتراف به نگهداری دارو برای خواص نظام در دعوای باندی
جهان صنعت: مجادله میان پزشکان با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بر سر تجویز دارویی با نام ژنریک Favipiravir جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا در کشور بالا گرفته است... هدف از اجرای این طرح توزیع انحصاری این دارو برای درمان قشر خاصی از جامعه نباشد کما این‌که شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان غذا و داروی ایران در حال حاضر درصدد است ذخیره دارویی موجود در کشور را به‌طور انحصاری در درمان مدیران و مسئولان مبتلا به کووید ۱۹ قرار دهد.

  • نگرانی از تشدید انزوای منطقه‌یی و جهانی
کیهان خامنه‌ای: هدف اصلی آمریکا از مذاکره، برجامیزه کردن مؤلفه‌های قدرت‌مان است.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran