۱۳۹۹ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - سه‌شنبه ۱۹فروردین ۹۹



مروری بر رسانه‌های حکومتی - سه‌شنبه ۱۹فروردین ۹۹



هشدار نسبت به چشم‌انداز حتمی قیام

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه به‌رغم عکسهای ۴*۶ که از رئیسی چاپ کرده‌اند با فیگور دلسوزی برای سلامتی مردم اما نتوانسته‌اند وحشت نظام از خشم انفجاری مردمی در اثر سیاست‌های ضدمردمی نظام برای اجرا نکردن قرنطینه را پنهان کنند. رسالت از باند مؤتلفه زیر تیتر «افراط در تصمیم تفریط در اجرا» نسبت به استمرار قیام هشدار داده و نوشته است «این بار اما آقایان با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس و عزادار شدن تعداد بسیار زیادی از خانواده‌ها یادشان باشد که این مسأله مانند افزایش نرخ بنزین نیست که چند روز کشور را به آشوب بکشد».

وحشت از استمرار قیام در باند روحانی

در روزنامه ارگان دولت روحانی این وحشت با شدت بیشتری دیده می‌شود. این روزنامه به‌نقل از یک کارشناس حکومتی هشدار داده «ما بعد از کرونا جنبش‌های اجتماعی بزرگ خواهیم داشت و فردای ایران بعد از کرونا یک فردای آرام نخواهد بود. درست مانند ماجرای بعد از انتخابات ۹۶، ما شاهد حوادث متعدد و قدرتمند خواهیم بود».

«بی اعتمادی» اسم مستعار نفرت مردمی از نظام

در تمام روزنامه‌های حکومتی به این علت که چیزی جز نفرت عمیق مردم از نظام نیست تحت عنوان «بی اعتمادی» اشاره کرده‌اند. برای نمونه به چند نمونه از روزنامه شرق اشاره می‌کنم. در مطلبی با عنوان«مبارزه ایرانیزه با کرونا» به‌نقل از یک کارشناس حکومتی نوشته است« اگر مقامات ما بگویند اکنون روز است، باز هم برخی از مردم اعتماد نمی‌کنند». کمی بعد به‌نقل از تاجرنیا از مهره‌های هم‌سو با روحانی نوشته است «در کشور وضعیتی وجود دارد که بین مردم و دولت بی‌اعتمادی به‌وجود آمده است».
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان«۱۳۹۹سال تصمیم سخت» با یادآوری قیامهای قبلی از انزوای داخلی و جهانی نظام ابراز وحشت کرده و نوشته است: «حوادث آبان و دی سال گذشته، گستره ماجرا در شهر و روستا، شعارهایی که سر داده شد و نیز نحوه مشارکت در انتخابات اسفند، در کنار رفتار بین‌المللی هیأت حاکمه آمریکا و هدف‌گرفتن موجودیت نظام اسلامی، شرایطی را فراهم کرده که برون‌رفت از آن، مستلزم تصمیمات سخت است».

روزنامه شرق در مطلب دیگری به قلم هاشمی‌طبا نسبت به همین فضای انفجاری هشدار داده و نوشته «اگر از پدیده غیرقابل پیش‌بینی کرونا درس نگیریم -که نمی‌گیریم- باید دانست که پدیده‌های قابل پیش‌بینی که می‌توان آنها را شمارش کرد، در صورت وقوع، آثاری بسیار مرگ‌بار و منهدم‌کننده بر جامعه خواهند گذاشت».

البته از این نمونه هشدارها در سایر روزنامه‌های هم‌سو با روحانی مثل آرمان، آفتاب یزد و اعتماد و ستاره صبح دیده می‌شود. ستاره صبح در دو مقاله روی ضرورت غلط کردم گویی نسبت به سیاست‌های خارجی و کوتاه‌آمدن در مقابل جامعه جهانی هم تأکید کرده.
با این فضایی که از روزنامه‌های هم‌سو با روحانی می‌دهید این سؤال پیش میاد که آیا اینها نقطه وحدتی هم دارند؟

به سخره گرفتن روحانی توسط شرکای سابق

نه در روزنامه‌های باند روحانی و نه در روزنامه‌های باند رقیب نقطه وحدتی دیده نمی‌شود. شاید تنها نقطه مشترکشان حفظ نظام آخوندی است که البته در چگونگی آن ۱۸۰درجه با هم اختلاف‌نظر دارند. روحانی می‌خواهد هزینه قرنطینه نکردن را از جیب مردم بدهد و این مرد رندی مورد تمسخر باند خودش هم قرار گرفته روزنامه آرمان از جمله نوشته است: از آن شنبه‌ای که قرار بود کرونا برود بیشتر از یک ماه گذشته است، الآن دیگر‌ نمی‌دانیم کرونا باید برود یا ما باید بریم.
الان در شرایطی هستیم که از نظر دولت، ملت مقصر شیوع کروناست. از نظر ملت، دولت مقصر اصلی شیوع کروناست و از نظر صدا و سیما هر دو به اضافه عوامل سریال پایتخت خصوصاً رحمت، مقصر شیوع کرونا هستند. این وسط چه کسانی ضرر می‌کنند؟ افرادی که تمام مشکلات و ضررها را به جان خریده و در خانه‌های‌شان نشسته‌اند... با این رویه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی خیلی شیک و مجلسی کرونا در کشور باقی می‌ماند. کسانی که کارمند هستند چاره‌ای ندارند که سر کار‌ بروند و وقتی رفت و آمد به‌حالت طبیعی برگردد، بقیه هم کم کم از خانه‌هایشان‌ بیرون می‌روند و پس فردا شاهد آواز خواندن کروناها در بالکن خانه‌ها و سر دادن شعار در خانه بمانیم از جانب ویروس کرونا باشیم. و با این آش شوری که درست کرده‌ایم کروید ۱۹ را بومی‌سازی کرده و کروید ۲۰را تولید و انبوه‌سازی‌ کنیم.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran