۱۳۹۹ فروردین ۱۷, یکشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - یکشنبه ۱۷فروردین۹۹



مروری بر رسانه‌های حکومتی - یکشنبه ۱۷فروردین۹۹


وحشت از پیوند دشمن برانداز و مردم بپا خاسته
جدی‌ترین موضوع در مورد پیآمد کرونا در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه را جوان نوشته و با اشاره به ناکارآمدی نظام در مواجهه با کرونا افزده است: «چنین اتفاقاتی می‌تواند فشار‌هایی بر طبقه مستضعف و محروم وارد کند که زمینه را برای برخی سوء استفاده‌های احتمالی فراهم کند. به‌عنوان مثال در آبان ماه سال قبل و زمانی که قیمت بنزین به‌صورت ناگهانی سه برابر شد برخی از آشوبگران با استفاده از اعتراضات مردم اقدام به آشوب و آسیب به اموال عمومی کردند و در حال حاضر نیز بحث تبعات اقتصادی کرونا و فشار بر اقشار مستضعف می‌تواند مورد توجه برخی بداندیشان نظام قرار بگیرد».
این نوع ابراز وحشت ها تا حالا کمتر در روزنامه‌های باند خامنه‌ای دیده می‌شد. به‌نظر می‌رسد در این زمینه از باند رقیب پیشی گرفته‌اند.
وحشت از قیام و سرنگونی
در روزنامه‌های هم‌سو با باند روحانی هم دغدغهٔ اصلی همین است. جهان صنعت با اشاره به فضای انفجاری جامعه و زندانها نوشته است: «اخبار متواتری از شهرستانهای مختلف در زندانها به گوش می‌رسد که ناآرامی‌ها زیاد است. این ناآرامی‌ها اگر تبدیل به تضاد و شورش شود چه کسی می‌خواهد پاسخ دهد؟»
وحشت از پیآمد دخالت‌های منطقه‌یی
روزنامه‌های باند مغلوب هر یک به نوعی ضرورت عقب‌نشینی و غلط کردم گویی از سیاست‌های منطقه‌ای رژیم را مطرح کرده‌اند. جهان صنعت زیر عنوان خطر در کمین ایران با نگرانی نوشته: «اگر ایران برای حمایت از حشدالشعبی حرکتی انجام دهد، احتمال این‌که آمریکا به ایران حمله کند نیز بعید نیست». آرمان هم به قلم فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت مجلس نوشته: «نباید اجازه دهیم امنیت و منافع کشور مان دچار جنگی شود که به هیچ‌وجه در این جنگ، شاخصهای ملی تعریف نشده است».
اذعان به لاپوشانی شیوع کرونا و خودداری نظام از درمان مردم
فضای انفجاری جامعه روزنامه‌های باند مغلوب را ناگزیر از فاش‌گویی کرده. از جمله ستاره صبح نوشته است: «پزشک با جسارتی در اصفهان بود که در دیماه از ورود ویروس کرونا به کشور و شهر اصفهان پرده برداشت. او پس از اعلام ورود ویروس کرونا به اصفهان به اخراج از کار و تشویش اذهان عمومی تهدید و متهم شد». این روزنامه در ادامه به نکته دیگری اعتراف کرده و نوشته است« پرسش این است که چرا برخی مسئولان که تاکنون مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند بهبود یافته‌اند؟ آیا این موضوع نشان‌دهنده این است که نوعی دارو برای معالجه کرونا وجود دارد؟ در این‌ارتباط دکتر هاشمیان پزشک بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید: دارویی وجود دارد که در کشورهایی مثل چین، ژاپن و کره جنوبی از این دارو استفاده‌ شده و نتیجه مثبت داشته است، اما جلوی تجویز این دارو در ایران گرفته می‌شود».
انداختن ناکارآمدی نظام به گردن باند رقیب
فاش گویی در جنگ گرگها در روزنامه‌های حکومتی وجوه دیگری هم دارد. رسالت زیر عنوان «سیل کرمان در کرونا غرق شد» نوشته است «ممکن است مسئولان گزارش کار پرطمطراقی ارائه کنند اما با گذشت دو هفته از وقوع سیل، روستاهایی هستند که به‌علت مسدود بودن و دوری از جاده‌ها، هیچ‌کس به آنها سر نزده»



یش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran