۱۳۹۹ فروردین ۱۸, دوشنبه

پساکرونا و «پرسه شبح‌ مرگ» بر سر نظام


پساکرونا و «پرسه شبح‌ مرگ» بر سر نظام


دوران پسا کرونا موقعیت خطیری است که باعث دغدغهٔ جدی خودی‌های نظام شده و آنها را واداشته که از هم‌اکنون آژیر ‌خطر را به‌صدا در آورند.
روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران (۱۷فروردین) در مطلبی تحت عنوان «مسأله کرونا و خوابی که بد‌اندیشان دیده‌اند» نسبت به «تبعات خاص سیاسی و اقتصادی» دوران پسا کرونا هشدار داده و می‌نویسد:
«چنین اتفاقاتی می‌تواند فشار‌هایی بر طبقه مستضعف و محروم وارد کند که زمینه را برای برخی سوء‌استفاده‌های احتمالی فراهم کند. به‌عنوان مثال در آبان ماه سال قبل و زمانی که قیمت بنزین به‌صورت ناگهانی سه برابر شد برخی از آشوبگران با استفاده از اعتراضات مردم اقدام به آشوب و آسیب به اموال عمومی کردند و در حال حاضر نیز بحث تبعات اقتصادی کرونا و فشار بر اقشار مستضعف می‌تواند مورد توجه برخی بداندیشان نظام قرار بگیرد».

این روزنامه پاسدارنشان عامدانه درد و رنج توده‌های میلیونی و محرومیت‌های اقتصادی ناشی از بیکاری و فقر را که با بروز کرونا صدچندان گشته، فشارهایی می‌شمارد که «می‌تواند بر مردم وارد شود» تا به این‌صورت هم جنایت سردمداران نظام را در انظار عمومی ناچیز جلوه دهد و هم هشدار دهد که «اعتراضات مردم و اقدام به آشوب و آسیب به اموال عمومی» را باید جدی گرفت!
جوان در این مطلب تصریح می‌کند:
«بایستی به مسئولان امر هشدار داد که در کنار توجه به سلامت مردم، اقتصاد جامعه را نیز در نظر بگیرند و هم‌چون دولتهای دیگر درگیر کرونا در جهان که توجهات ویژه‌یی را به اقتصاد مبذول داشته‌اند، با واقع‌بینی، نسبت به امر اقتصاد اهتمام کنند».

شورش‌های در تقدیر، شبح مرگ نظام

سعید حجاریان تئوریسین باند مغلوب که هم‌چون سایر مهره‌های خودی، «حفظ نظام» از اوجب واجبات اوست، نسبت به «پرسه شبح مرگ ویروس کرونا» با نگرانی هشدار داد:
«قیمت هر بشکه نفت به‌حدود ۲۰دلار کاهش یافته و شبح مرگ با ویروس کرونا در جهان پرسه می‌زند و شورشهای اجتماعی-معیشتی در تقدیر کشورهای عقب‌مانده است»(سایت مشرق نو فروردین ۹۹)
حجاریان جهت ارائهٔ ‌ تصویر عینی‌تر از تحریم‌ها آنرا به «صورت خشن» تشبیه کرده و ضمن تمسخر راه‌حل کذایی خامنه‌ای مبنی بر «جهش تولید» برای مقابله با شرایط جدید آن‌را نامطلوب دانسته و افزوده‌ است:
«تحریم‌ها صورت خشن خود را به‌ رخ‌ کشیده‌اند، سخن گفتن از گام‌های بلند و جهش‌های بزرگ دورنمایی مطلوب تصویر نمی‌کند زیرا راه توسعه پایدار هم‌چنان از آهستگی و پیوستگی می‌گذرد».(همان منبع)

شکل‌گیری هسته‌ها ناآرام و ناخشنود

وخامت اوضاع و آینده نامعلوم رژیم سایر عوامل دور و نزدیک رژیم را نیز به واکنش و انذار وا داشته است. از جمله ۵۰تن از اقتصاددانان وابسته به حکومت طی نامه‌یی به روحانی نسبت به «شوک بزرگ کرونا» هشدار داده و نوشته‌اند: «همه‌گیری ویروس کرونا شوکی بزرگ به بخش عرضه و تقاضای کل اقتصاد و هم‌چنین به بودجه و مخارج دولت وارد می‌نماید».
آنها در این نامه روحانی را از «شکل‌گیری هسته‌های ناآرام و ناخشنود برحذر داشته و از دوره‌ای پربحران که در تقدیر نظام قرار گرفته، خبر داده‌اند: «امکان شکل‌گیری هسته‌های ناآرام و ناخشنود در حاشیه شهرها که نیمه دوم سال ۹۹و سال ۱۴۰۰را به دوره‌ای پر بحران تبدیل خواهد کرد».

ممکن است یک اتفاقاتی بیفتد!

به همین سیاق سرکردگان نظامی با وحشتی بیشتر عواقب دوران پساکرونا را خاطرنشان می‌کنند. پاسدار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با - تلویزیون رژیم ۱۳فروردین ۹۹ ضمن اشاره به کسانی که «هیچ درآمدی ندارند» نسبت به آسیب‌های بعدی در پسا کرونا هشدار داده و یادآور شد:‌ «اگر این حالت بماند ممکن است یک تبعات آسیب‌های بعدی ما داشته باشیم و بعد از پسا کرونا یک اتفاقات بیفتد».
روشن است که این هشدار دهندگان جملگی از عوامل دلسوز همین نظامند و به‌خوبی بر تبهکاری آن واقفند. آنها نیک می‌دانند که حاکمان ظالم و جائر طی ۴دهه حکومت جز به سرکوب و چپاول مردم نیندیشیده‌اند؛ و میهن آخوند گزیده و بلازدهٔ ما تحت حاکمیت این نظام از کمترین زیرساخت و ظرفیت‌های مقابله با چنین شرایطی برخوردار نیست. از این روست یکی پس از دیگری به صحنه آمده و در وحشت از انفجار خشم توده‌های عاصی، به زبانهای مختلف از«سوء‌استفادهٔ احتمالی، شبح مرگ و شورشهای در تقدیر» تا «شکل‌گیری هسته‌های ناآرام و ناخشنود» نسبت به عواقب پسا کرونا هشدار می‌دهند.
هشدارهایی که البته دردی از نظام جهل و جنایت ولایت فقیه حل نخواهد کرد و آن تغییر مقدس بی‌تردید به دست مردم و جوانان و کانونها شورشی محقق خواهد شد.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran