۱۳۹۹ خرداد ۱۱, یکشنبه

پرزیدنت ترامپ دستور تعویق اجلاس گروه هفت را صادر کرد



پرزیدنت ترامپ دستور تعویق اجلاس گروه هفت را صادر کرد 
دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا روز شنبه ۱۱ خرداد ماه اعلام کرد که ضمن به تعویق انداختن نشست گروه هفت در نظر دارد سران کشورهای دیگری را نیز به این اجلاس نیز دعوت کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس، در خصوص پرزیدنت ترامپ دستور تعویق اجلاس گروه هفت را صادر کرد ، نوشت؛ پرزیدنت ترامپ پس از بازگشت از فلوریدا با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت که احساس می کند ساختار کنونی گروه هفت مربوط به گذشته است و دقیقا آن چه را که کنون در جهان می‌گذرد را نمایندگی نمی کند.
آسوشیتدپرس در ادامه نوشته است؛ پرزیدنت ترامپ قصد دارد روسیه ، استرالیا، کره جنوبی و هند را به این نشست دعوت کند.
آلیسا فرح، مدیر ارتباطات کاخ سفید گفت ترامپ تمایل دارد کشورهایی که با شیوع ویروس کرونا درگیر هستند در این اجلاس شرکت داشته باشند.
برخی از تحلیلگران سیاسی در خصوص تصمیم به تعویق نشست سران گروه هفت توسط پرزیدنت ترامپ در اواسط ژوئن را به این ربط می‌دهند که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دعوت رئيس جمهوری امریکا برای شرکت در این اجلاس  (اواخر خرداد) را به دلیل شیوع ویروس کرونا رد کرده، می‌دانند.
ریاست دوره‌ای گروه هفت امسال برعهده آمریکا است و احتمالا با توجه به بحران کرونا این دیدار به صورت مجازی برگزار شود.
در حال حاضر آمریکا و کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا عضو گروه هفت هستند که همگی این کشورها با شیوع بیماری ویروس کرونا درگیر هستند.
گفتنی است؛ امریکا قصد داشت که این اجلاس در ماه ژوئن در کمپ دیوید در مریلند آمریکا برگزار کند.
پیشتر ترامپ پیشنهاد بازگشت روسیه به این نشست را داده بود. گروه از زمان حمله روسیه به اوکراین، عضویت مسکو در گروه هفت را لغو و روسیه را از شرکت در این نشست‌ها منع کرده بود.
#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید