۱۳۹۹ خرداد ۱۱, یکشنبه

مصاحبه اختصاصی حسین فارسی زندانی سیاسی دهه ۶۰ با ایران آزادی در مورد دستگیری خواهرش



مصاحبه اختصاصی حسین فارسی زندانی سیاسی دهه ۶۰  با ایران آزادی در مورد دستگیری خواهرش

حسین فارسی ۵۷ ساله که در دهه ۰ بمدت ۱۲ سال زندانی سیاسی در ایران بوده است و بخوبی از رفتار وحشیانه ماموران رژیم ایران با زندانیان و شکنجه آنها اطلاع دارد اکنون در خارج از ایران بسر میبرد وی به مجامع بین المللی فراخوان داده است که خواهرش مرضیه فارسی در اوایل فوریه دستگیر شده است ما در مصاحبه کوتاهی از وی خواستیم که برایمان در این مورد بیشتر توضیح دهد
سئوال: شیوه دستگیری خواهرتان مرضیه چگونه بود ؟
اواخر فوریه ۲۰۲۰ صبح زود  ماشین جلوی درب خانه خواهرم مرضیه  متوقف میشود سه الی چهار نفر بیرون در ماشین منتظر  میمانند  و پنج الی ۶ نفر بداخل خانه یورش میبرند
آنها همه جا را گشتند حتی زیر فرش‌ها کامپیو‌تر، دوربین عکاسی و گوشی موبایل را گرفتند ، تمام کاغذ‌ها و عکس‌ها و آلبوم‌ها را بردند. آنها هیچ برگه ای قانونی نداشتند و فقط میگفتند زودتر باید برویم
مصاحبه اختصاصی حسین فارسی زندانی سیاسیماموران وزارت اطلاعات رژیم ایران دراین یورش ۸ نفر را که شامل: احمد فارسی ( برادرم) همراه با همسر و دو فرزندش ، مرضیه فارسی ( خواهرم ) همراه با همسر و دو فرزندش را بدون هیچ حکم قضایی در شهر تهران دستگیر کردند. خانواده برادرم پس از حدود سه هفته بازجویی و ارعاب آزاد شدند. همسر خواهرم و دو فرزندش هم پس از یک ماه بازجویی و شکنجه روانی و ارعاب آزاد میشوند ، اما مرضیه همچنان در زندان اوین و تحت شکنجه و بازجویی توسط ماموران وزارت اطلاعات رژیم ایران است. مرضیه ۵۳ ساله هم بیماری قلبی دارد و هم مبتلا به سرطان است. او سال گذشته ؛ در سال ۲۰۱۹ بخاطر سرطان، مورد عمل جراحی قرار گرفت
با توجه به وجود بیماری کرونا در زندان اوین و با توجه به بیماریهایی که مرضیه دارد وی در معرض خطر جانی است. مرضیه  یک مخالف سیاسی رژیم ایران است و با پرونده سازیهایی که برای او کرده‌اند، در معرض اتهامات امنیتی قرار دارد و ممکن است با حکم اعدام یا زندان طولانی مدت مواجه باشد.
سئوال:. اتهامات ساختگی كه ارگانهای امنیتی و سپاه علیه خواهرتان می زند چیست؟ 
رژیم همواره یک اتهام کلی به مخالفانش وارد میکند آنهم اقدام علیه امنیت ملی است. قطعا به خواهر من هم همین اتهام را وارد کرده است. این اولین بار نیست که رژیم خانواده‌های اعضای مقاومت در داخل ایران را دستگیر و زندانی میکند. درسالهای گذشته هم بسیاری ازخانواده‌های مجاهدین را دستگیر و زندانی کرده است. رژیم هر گاه در تنگنا قرار میگیرد سراغ خانواده‌های ما میرود. درهمین چند روز اخیر در بسیاری از شهرها خانواده‌ها و هواداران مجاهدین را دستگیر کرده‌اند. هدفشان کسب اطلاعات از فعالیتهای مجاهدین و علت جذب جوانان به مجاهدین است و در نهایت میخواهند آنها را با شکنجه و فشار به نمایش‌های تلویزیونی بکشانند تا بر علیه مقاومت ایران از این نمایشها استفاده تبلیغاتی کنند.
سئوال:. رژیم برای اعتراف گیری از زندانیان چه شکنجه هایی را اعمال می کند؟ با شما و خانواده تان چکار کرده است؟
وزارت اطلاعات رژیم ایران انواع شکنجه‌ها را بدون دست‌بستگی روی زندانیان اعمال میکند. منجمله شکنجه‌ روانی که شامل تهدید به تجاوز، تهدید به دستگیری سایر اعضای خانواده و….
اخیرا در مشهد، برای یک گروه ۱۰نفره از بازداشت‌شدگان جوان صحنه اعدام مصنوعی ترتیب داده‌اند.
در تهران زنان و دختران جوان را با رکیک‌ترین الفاظ مورد هتاکی و آزار و شکنجه‌های روانی شدید قرار داده‌اند تا آنها را وادار به شرکت در نمایش تلویزیونی علیه مقاومت بکنند.
در مورد خانواده‌ام، ماموران وزارت اطلاعات سه ماه قبل به منزل خواهرم هجوم برده و او را همراه با همسر و دو فرزند جوانش دستگیر کرده و بسیاری از لوزام آنها را هم ضبط کرده و با خود بردند. آنها مدتها او را در سلول انفرادی نگه داشته و تحت شکنجه و بازجویی قرار دادند. درحال حاضر او را به زندان قرچک منتقل کرده‌اند، جایی که به جهنم روی زمین مشهور است.
 سئوال:آیا احساس می کنید که زندگی خواهرتان از طرف آخوندها در خطر است؟
بله، خواهرم بیماری قلبی و همینطور سرطان دارد. سال گذشته بخاطر سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفته. از طرفی ویروس کرونا در زندانها و ازجمله در زندان قرچک شیوع پیدا کرده. و این برای خواهرم که از بیماری قلبی و سرطان رنج می‌برد بسیار جدی و خطرناک است.
در ایران کسانی که توسط وزارت اطلاعات دستگیر میشوند اساسا هیچ دسترسی به وکیل ندارند تا اینکه بازجوییها تمام بشود.
سپس در مرحله دادگاه، برای آنها وکیل تسخیری معین میکند و خود زندانی وخانواده‌اش حق انتخاب وکیل ندارند. وکلای تسخیری هم تعدادی وکیل هستند که مورد تایید رئیس قوه قضاییه و منتخب او هستند. بنا بر این بطور عام از حقوق زندانی دفاع نمیکنند. به همین خاطر درحال حاضر خواهرم به وکیل دسترسی ندارد و خانواده هم نمیتوانند برای او وکیل بگیرند.
من برای نجات خواهرم مرضیه به  مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری  و رسانه ها فراخوان میدهم ، سلامتی خواهرم مرضیه در خطر است .
سئوال:. با توجه به شیوع خیلی گسترده  کرونا در داخل ایران… زندگی زندانیان سیاسی در زندانهای آخوندها چگونه است؟
وضع زندانیان بطور عام بسیار اسفبار است. تا کنون طبق خبرهایی که از داخل ایران دریافت کرده‌ام بیش از ۲۰ نفر از زندانیان جان خود را براثر بیماری کرونا از دست داده اند. هفته گذشته آخوند روحانی رئیس جمهور رژیم اعتراف کرد که در یکی از زندانها یک زندانی که مبتلا به کرونا بوده، در یک بند ۱۲۰ نفره، ۱۰۰ نفر را به این ویروس مبتلا کرده.
وضعیت زندانیان سیاسی هم جدای از وضعیت عمومی زندانها نیست. به آنها ماسک و مواد بهداشتی نمیدهند. تعداد زندانیان در هر بند بیش از ظرفیت بند است و همین تراکم باعث شیوع کرونا میشود. همین هفته گذشته زندانیان زندان ارومیه به خاطر تراکم و کمبود جا دست به شورش و  اعتراض زدند. چون در یک بند که ظرفیت ۵۰ نفر دارد، ۱۵۰ نفر را نگهداری میکنند.


#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید