۱۳۹۹ خرداد ۵, دوشنبه

سرکوب ودستگیری وسربه نیست در حکومت خامنه ای ضد بشر - بازداشت وحشیانه و غیرقانونی وضرب وشتم خانم سهیلا حجاب



 سرکوب ودستگیری وسربه نیست در حکومت خامنه ای ضد بشر - بازداشت وحشیانه و غیرقانونی وضرب وشتم  خانم سهیلا حجاب
خانم سهیلا حجاب، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی که پیش از این با تودیع قرار وثیقه و بطور موقت تا ابلاغ حکم نهائی دادگاه از بازداشت آزاد شده بود، روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت طی ابلاغیه‌ای برای روز شنبه ۳خرداد۹۹ به دادگاه تجدیدنظر احضار شد. روز شنبه ۳خرداد ماه ۹۹ پس از مراجعه خانم حجاب به دادگاه تجدیدنظر، به او گفته شد که حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب در مورد او عینا تایید شده است. پس از خروج این فعال مدنی از ساختمان دادگستری، او از سوی ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گرفت. به گزارش شاهدان صحنه، در جریان بازداشت خشونت‌آمیز خانم حجاب، بازجوی سابقش او را با موهایش به روی آسفالت خیابان کشیده و سوار ماشین و توسط مأموران سپاه به زندان قرچک ورامین منتقل گردید. مأموران سپاه، در زمان بازداشت نیز او را به پرونده سازی جدید متهم کردند.
به گفته ماموران امنیتی، سهیلا حجاب طی روزهای آتی به خانه‌های امن سپاه پاسداران منتقل و از بابت پرونده‌ای جدید با مضمون اتهامی تشویق دیگران به حجاب اجباری تحت بازجوئی قرار خواهد گرفت.
وی در آخرین صحبت پس از انتقال به زندان قرچک ورامین گفت؛ بنابر ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر؛ احدی را نمی‌توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا برخلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.
در ادامه بازداشت وحشیانه و غیرقانونی خانم سهیلا حجاب بیشتر بخوانید؛در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۸, سهیلا حجاب شهروند اهل کرمانشاه، که پیش از این توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه از بابت اتهامات: تبلیغ علیه نظام, اجتماع و تبانی, تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب, تشکیل گروه در راستای حقوق زنان, درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی, مورد محاکمه قرار گرفته بود در مجموع به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تائید این حکم توسط دادگاه تجدید نظر و اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات حاکمیت ولایت فقیه « تجمیع جرائم », مدت ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» برای سهیلا حجاب, اجرائی خواهد شد.
در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۸, سهیلا حجاب, فعال سیاسی که از خردادماه سال ۱۳۹۹ در بازداشت اطلاعات سپاه بسر می‌برد پس از گذشت بیش از ۸ ماه از زمان بازداشت، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۳ میلیارد تومان بطور موقت از بازداشت آزاد شد.
سهیلا حجاب, برای دومین بار در تاریخ ۱۶ خردادماه ۱۳۹۸, در منزل شخصی خود توسط ماموران اطلاعات سپاه از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده بود.
وی روز شنبه ۲۴ اسفند ماه با سپردن وثیقه ۳ میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند زنان زندان اوین آزاد شده‌ بود.
این وکیل دادگستری اولین بار در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۷ در شهر شیراز بازداشت شد. او پس از مدتی از سوی دادگاه انقلاب این شهر به ۲ سال زندان محکوم، و بر اساس اطلاعات موجود پس از تحمل ۵ ماه از مجموع محکومیت خود با عفو مشروط از زندان عادل آباد آزاد شده بود اما ١٠ روز پس از آزادی، دوبارە از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد.
این زندانی سیاسی و وکیل دادگستری در تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۸، پس از وقایعی که در اعتراضات ماه های آبان و دی به وقوع پیوست نامه سرگشاده‌ای با عنوان «آن قلم که از بیداد ننویسد قلم باد!» خطاب به رژیم نوشت.
وی در این نامه با اشاره به جان باختن مردم ایران در این قیام‌ها نوشت، «پرواز را به خاطر بسپار، پرنده با شلیک سپاه پاسداران مردنی است… به ایران فکر می‌کنم که مثل دردی در گلو مانده و کلام نمی‌آید. درد و آلام جان باختگان تظاهرات آبان ماه، واژگونی اتوبوس، سقوط هواپیما،‌ سیلاب سیستان و بلوچستان و هزاران فجایع جانکاهی که یکی پس از دیگری رخ می‌دهد و به مدد سیاست‌های حاکمان بی‌کفایت و عدم استفاده از اقدامات پیشگیرانه علمی نخبگان و عدم استفاده از تجهیزات پیشرفته، هموطنان نجیب و صبور را سوگی بزرگ و اندوهی سترگ می‌بلعد.»

#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید