۱۳۹۹ خرداد ۵, دوشنبه

شکستهای خامنه‌ای در عراق ، گفتگو با حسین داعی الاسلام+ کلیپ




شکستهای خامنه‌ای در عراق ، گفتگو با حسین داعی الاسلام


شکستهای خامنه‌ای در عراق ،.. صحنه سیاسی عراق شب گذشته شاهد موجی عظیمی از مخالفت طیف‌های مختلفی از مردم عراق با اظهارات اخیر خامنه‌ای درباره عراق و دخالت او در امور داخلی این کشور بود. فعالان و انقلابیون عراقی با راه‌اندازی کمپین بزرگ اینترنتی با هشتگ «خامنه‌ای حد و مرز خودت را بشناس» خشم شدید خود را دخالت ولی فقیه ارتجاع در امور کشورشان ابراز کردند. دوستان در برنامه امروز ابتدا نگاهی داریم به مهمترین تحولات عراق بعد از نخست وزیری مصطفی الکاظمی و بعد ارزیابی موقعیت رژیم در این کشور. از نظر راه نفس رژیم برای دور زدن تحریمها و عمق استراتژیک رژیم و تأثیر اون در قیام مردم ایران. در همین رابطه آقای حسین داعی الاسلام کارشناس امور عراق.طی گفتگویی با تلویزیون ایران آزاد به سئوالات فوق پاسخ میدهد.
حسین داعی الاسلام: ابتدا خوب است که به یک نکته اشاره کنم. علت اینکه ما به تحولات عراق اهمیت می‌دهیم و دنبال می‌کنیم، این است که عراق مهمترین تکیه‌گاه خارجی رژیم است. در این حلقه‌ای که بقول خودش در کشورهایی که اشغال کرده، مثل عراق، سوریه، لبنان، و غیره، مهمترین حلقه عراق است. از عراق برای دور‌زدن تحریم‌ها و برای صادرات و مسائل اقتصادی و شکل‌دادن نیروهای شبه‌نظامی و پشتیبانی از بشار‌اسد و حزب‌الله لبنان و غیره استفاده می‌کند. تحولاتی که در عراق اتفاق می‌افتد از این بابت برای ما و مردم ایران بسیار مهم است، زیرا که سمت و سوی تحولات علیه رژیم است. همانطوریکه در داخل ایران، آثار پایانی خامنه‌ای و فروپاشی رژیم را می‌بینیم، انشاالله هر‌چه زودتر بدست مردم و مقاومت ایران و کانون‌های شورشی سرنگون بشود. ما در منطقه نیز آثار پسرفت و عوارض از بین‌رفتن تکیه‌گاههای بیرونیش را می‌بینیم، که نشان دهنده ضعف رژیم است. در عراق هم که برای رژیم مهمترین است و روی آن سرمایه گذاری کرده است ولی همه تحولات این کشور علیه رژیم است و دوران پایانی رژیم در عراق شروع شده است. رژیم از روز اول، یعنی از زمان آمدن خمینی به ایران، قصد گرفتن عراق را داشت و جنگ ایران و عراق را در همین راستا شروع کرد. یک میلیون نفر از مردم ایران را برای گرفتن عراق به کشتن داد و در سال۸۲ به بعد، آمریکا که عراق را اشغال کرد، با سیاست اشتباهی که داشت، در نهایت عراق را تحویل رژیم ایران داد. رژیم توانست در اینجا مسلط بشود و آنجا را در واقع اشغال کند.
این تصاویری که از خشم و نفرت مردم عراق می‌بینیم، بخاطر ۱۶‌الی‌۱۷ سال اشغال و نابودی عراق است. اما در باره وضعیت فعلی عراق، مهمترین تحول این است دولتی بعد از ۱۶ الی ۱۷ سال که رژیم در این کشور تشکیل داده بود و همه عناصرش شبه نظامیان و مزدورانش بودند و عراق تحت کنترل داشتند، کنار زده شده. حشدالشعبی عراق که الگویی از سپاه پاسداران است، در عراق قدرت داشت. همین شبه نظامیان بودند که به مجاهدین در اشرف حمله و کشتار می‌کردند. همین‌ها در دولت و پارلمان بودند و در آمدهای عراق را غارت می‌کردند. رژیم ایران از طریق اینها بشار اسد را پشتیبانی می‌کرد و تحریم‌ها را دور می‌زد. ولی با شروع قیام در عراق که از حدود هفت ماه پیش شروع شده، همه این معادلات بهم ریخته و رژیم هرچه تلاش کرد نظام دست نشانده‌اش را حفظ کند، بخصوص زمانی که قاسم سلیمانی بود. ولی تلاشش به نتیجه نرسید. در نهایت دولت عبدالمهدی سقوط کرد و طی پنج ماه دولتی سرکار نیامد. زیرا که رژیم تلاش می‌کرد یک دولت دست نشانده خودش سرکار بیاورد. ولی موفق نمی‌شد. در نهایت بدلیل استمرار قیام در عراق و بحران‌هایی که در این کشور وجود دارد، رژیم مجبور شد به مصطفی کاظمی برای نخست وزیری تن بدهد. این دولت خواست رژیم نبود. یکی از سران شبه نظامیان عراقی گفته است که؛ پذیرش کاظمی مثل خوردن گوشت مردار است. یعنی مجبور به پذیرش او شده‌اند. پس الان دولتی در عراق تشکیل شده است که دست نشانده رژیم نیست. ولی هنوز در نهادهای دولت و مجلس عراق، مزدوران رژیم هستند. ولی سمت و سوی تحولات علیه رژیم ایران می‌باشد. قیام عراق نیز هنوز ادامه دارد و مدتی بدلیل کرونا مجبور بودند رعایت کنند.

کلیپ کنفرانس

#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید