۱۳۹۹ خرداد ۵, دوشنبه

روزنامه نت آویسن نروژ: دیالوگ با رژیم آخوندی ایران بیفایده و خطرناک است





     روزنامه نت آویسن نروژ:  دیالوگ با رژیم آخوندی ایران بیفایده و خطرناک است

یک پیام تویتری از جانب ولی‌ فقیه در ایران در رابطه با " صلح امام حسن" پرسشهایی را در این اواخر در رابطه با خواست رژیم ایران در مذاکره با آمریکا بر انگیخته است. آیا ایران و آمریکا میتوانند دوباره به میز مذاکره برگردند و آیا در این صورت شاهد همکاری با جهان و گشایش در داخل کشور خواهیم بود؟ برای پاسخ به این پرسشها باید ماهیت رژیم ایران را شناخت.
حقوق بشر، برابری زن و مرد و همچنین صلح در خاورمیانه، هنگامی که بنیدگرایان اسلامی در سال ۱۳۵۷ در ایران به قدرت رسیدند متحمل یک شکست بزرگ شدند. ایران رکورددار اعدام به نسبت جمعیت در تمامی‌ جهان است و در اعمال شکنجه مقام دوم در جهان را کسب کرده است. سازمان جهانی‌ " تبعیض جنسی‌ " معتقد است که ایران یکی‌ از بدترین کشورهای جهان برای زنان میباشد. در کشور بسیار ثروتمند ایران، ۸۰ درصد مردم در فقر بسر میبرند. چرا که سرمایه‌ها هزینه تروریسم، جنگ طلبی و فساد گسترده میشوند و حالا تحریم‌ها و بحران کرونا به آنها افزوده میشود.
سازمان ملل و عفو بین الملل رژیم ملایان را به دلیل نقض حقوق بشر و تبعیض علیه زنان و اقلیتها محکوم میکنند. جنبش دمکراتیک مردم ایران، شورای ملی‌ مقاومت معتقد است که ایدئولوژی قرون وسطایی رژیم حاکم، ایران را به قلب بنیادگرایی، پایتخت شکنجه و بانک مرکزی تروریسم تبدیل کرده است.
نشانه‌ها بر خلاف پیام تویتری مربوط به صلح ولی‌ فقیه، از جهت دیگری سخن میگویند. تست موشک‌ها و ماهواره‌های نظامی، غنی سازی اورانیوم بالاتر از حد مجاز در برجام، طرح دولت جوان حزب اللهی و همچنین دستگیری بسیاری از دانشجویان و منجمله دو نابغه به نام‌های علی‌ یونسی و امیر حسین مرادی از جمله این نشانه هاست.

۴۰ سال دیالوگ با رژیم اسلامگرا و تروریستی هیچگونه تغییر در ماهیت یا سیاست آن را به ارمغان نیاورده است. مذاکره با رژیمی که عملا به مرز‌های برجام پایبند نیست میتواند زمانی‌ را که این رژیم جهت دست یابی‌ به بمب اتمی‌ نیاز دارد برایش فراهم کند. جنگ نیز گزینه مناسبی نیست. ولی‌ یک راه حل سومی‌ وجود دارد که در پشتیبانی از مردم و مقاومت دمکراتیک آنان خلاصه میشود. جهان اینگونه میتواند به تغییر دمکراتیک در ایران و صلح در خاورمیانه یاری رساند

نوشته :بهروز امید و میلیشیا جاودان، انجمن متخصصین ایرانی‌ در تروندهایم

#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید