۱۳۹۹ خرداد ۸, پنجشنبه

بحث و اختلاف نظر در عراق د ربرابر «جنگجویان فضایی» بالا گرفت



بحث و اختلاف نظر در عراق د ربرابر «جنگجویان فضایی» بالا گرفت


بحث و اختلاف نظر در عراق حول اصطلاحی جدید بنام «جنگجویان فضایی» بالا گرفت بطوریکه برخی شخصیتها همچون فائق شیخ علی وارد شده و توضیحاتی در این رابطه دادند و برخی عراقیها در شبکه‌های اجتماعی به کنش واکنش با این موضوع پرداختند. اما داستان چیست؟
فائق شیخ علی پارلمانتر عراقی حمله‌ای را علیه هیئت حشد الشعبی آغاز کرد و آنرا متهم نمود که 82 هزار فرد فضایی (افراد موهوم ـ  م) در میان صفوف جنگجویان حشد قرار دارند.
کلمه فضایی توصیفی رایج در میان ارگانهای امنیتی عراقی برای سربازی است که بخشی از حقوق خود را به مسئول خود میدهد و در مقابل سر کار حاضر نمیشود.
تعداد جنگجویان حشد در حدود 120 تا 140 هزار نفر میباشد که اکثریت آنها از جنگجویان شعیه هستند. البته گروههای سنی و مسیحی و شبک و ترکمان نیز در میان آنها وجود دارند.
الشیخ علی در توئیتی گفت:‌تعداد جنگجویان کنونی حشد 48 هزار نفر میباشد اما فرماندهان آنها حقوق 130 هزار جنگجو را دریافت میکنند که اختلاف آن 82 هزار جنگجوی فضایی است.
وی در پاسخ به سوال یکی از فالورهایش گفت: حقوق و مزایای حشد در بودجه سالیانه وارد مجلس نمایندگان میشود و سه ماه در مورد بندهای آن بحث و تبادل نظر انجام میشود که البته  برخی پارلمانترها که از فرماندهان حشد هستند نیز در آنجا هستند و  اطلاعات یکدیگر را لو میدهند. این میگوید فلانی حقوق 2000 جنگجوی حشد را میگیرد در حالیکه فقط 300 نفر دارد و آن یکی میگوید به خدا این ظلم است که به او حقوق 900 نفر را میدهید در حالیکه فقط 150 نفر دارد.
یک منبع در هیئت حشد الشعبی به سایت الحره گفت:‌ تعدادی که شیخ علی درباره آن صحبت میکند مبالغه آمیز است. وی افزود: مشکل جنجگویان فضایی  در همه ارگانهای امنیتی عراقی وجود دارد اما در حشد این تعداد از همه کمتر است.
از سویی برخی منابع دیگر که با سایت الحره صحبت میکردند خاطرنشان نمودند که مشکل تعداد افراد موهوم بصورتی گسترده در میان گروههای حشد الشعبی وجود دارد.
این منابع گفتند:‌ در میان جنگجویان حشد و مسئولین آن با رتبه‌های متوسط گزینه دادن پول و عدم حضور در ساعت کار رسمی بصورتی گسترده رایج است. جنجگویان این امکان را دارند که هر موقع خواستند برای مرخصی‌های کوتاه مدت پولی بدهند یا این کار را بصورت یک توافق مستمر به مورد اجرا بگذارند.
به گفته این منابع کلیه تیپهای حشد از جمله حشد عشایری و گردانهای مسیحی و سایرین از همین مشکل رنج میبرند. آنها تاکید کردند که  برخی جنگجویان واقعی نیز وجود دارند که حقوقشان ربوده میشود.
عراقیان در شبکه‌های ارتباط جمعی اسناد شکایتهایی از سوی برخی از جنگجویان حشد مبنی منتشر میکنند که طی سالیان حقوقشان به سرقت رفته است.

در سال 2018 قاسم الزبیدی مدیر اداره مالی حشد الشعبی بعد از آنکه به فرمان نخست وزیر سابق حیدر العبادی  تحقیقاتی در مورد موضوع حقوق جنگجویان موهوم حشد آغاز نمود، بدست افراد ناشناس ترور شد.
عبادی در همان زمان گفت که الزبیدی قبل از ترور تماس گرفته تا اطلاعاتی مبنی بر وجود جنگجویان موهوم به او بدهد و فساد در توزیع پولها و در اختیار گرفتن این پولها توسط برخی فرماندهان را به اطلاع وی رسانده و تاکید نموده که این پرونده قبل از هرگونه افزایش حقوق نیازمند تدقیق است.
در 2019 حشدالشعبی اتهامات عبادی مبنی بر وجود «جنگجویان فضایی» در هیئت حشد را منکر نشد ولی از او خواست که به این مشکل  با «روحیه‌ای برادرانه» بپردازد.

فرماندهان حشد الشعبی و برجسته‌ترین گروههای آن وفادارای خود به ایران را اعلام کرده و افراد مسلح حشد طرح و برنامه‌های تهران را در عراق به مورد اجراء میگذارند. همچنین در دوره اخیر بعد از اینکه افراد مسلح در شبه نظامیان حشد در سرکوب تظاهرکنندگان عراقی  دست داشته و به اعدام و آدمربایی علیه فعالانی پرداختند که در محکومیت فساد طبقه سیاسی و وفاداری به ایران دست به تظاهرات زدند چهره حشد تخریب شد.  

#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange


ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید