۱۳۹۹ خرداد ۸, پنجشنبه

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد شبکه های اجتماعی را محدود می کند یا می بندد



رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد شبکه های اجتماعی را محدود می کند یا می بندد


EPA رئیس جمهوری آمریکا در ادامه واکنش هایش به این که توییتر برای نوشته های او برچسب درستی سنجی گذاشته، تهدید کرده که "مقررات سنگینی" برای شبکه های اجتماعی می گذارد یا حتی آنها را "می بندد".
شبکه توییتر برای نخستین بار با افزودن اخطاری به یکی از توییت های دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، امکان درستی سنجی آن را فراهم کرده است.
مدیران توییتر همواره با این انتقاد مواجه بوده اند که در برابر اظهارات نادرست و اطلاعات غلط منتشر شده توسط سیاستمداران و رهبران جهان کاری نمی کنند.
دونالپ ترامپ روز سه شنبه (۲۶ مه) در توییتی مدعی شد که رای پستی در انتخابات پیش روی آمریکا به تقلب گسترده منجر خواهد شد.
او نوشت: "...صندوق های پستی سرقت می شوند، برگه های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می شوند و به طور جعلی امضا می شوند..."
بگذر از پست توییتر شماره از @
realDonaldTrump There is NO WAY (ZERO!) that Mail-In Ballots will be anything less than substantially fraudulent. Mail boxes will be robbed, ballots will be forged even illegally printed out fraudulently signed. The Governor of California is sending Ballots to millions of people, anyone.....
Donald J. Trump (@realDonaldTrump) ۶ خرداد ۱۳۹۹ پایان پست توییتر شماره از @realDonaldTrump
توییتر در واکنش برچسبی به توییت آقای ترامپ اضافه کرده است که می گوید "حقایق مربوط به رای به صورت پستی را دریافت کنید." این لینک کاربران را به مقالات خبری درباره ادعای آقای ترامپ هدایت می کند.
آقای ترامپ در واکنش در توییتر نوشت: "توییتر اکنون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مداخله کرده است. آنها براساس راستی آزمایی رسانه های اخبار جعلی یعنی سی ان ان، و واشنگتن پست که مال آمازون است، می گویند که بیانیه من در مورد رای پستی، که به فساد و تقلب گسترده منجر خواهد شد، نادرست است.... توییتر کاملا آزادی بیان را خفه می کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه آن را نخواهم داد!...".
او که در توییتر بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده دارد، روز چهارشنبه در این شبکه اجتماعی نوشت که جمهوری خواهان احساس می کنند این شبکه های اجتماعی "صدای محافظه کاران را به طور کامل بسته" و گفت که او اجازه نمی دهد چنین اتفاقی بیافتد.
معلوم نیست که رئیس جمهور آمریکا بدون وضع قوانین جدید در کنگره چه کارهایی می تواند برای ایجاد مقررات برای شبکه های اجتماعی بکند.
کمپین ترامپ در بیانیه ای در واکنش به اقدام توییتر نوشت: "همیشه می دانستیم که سیلیکون ولی (مرکز صنعت کامپیوتر آمریکا) از هیچ تلاشی برای جلوگیری از پرزیدنت ترامپ برای رساندن پیامش به رای دهندگان کوتاهی نخواهد کرد."
دونالد ترامپ بارها رسانه ها و شبکه های اجتماعی بزرگ را به ضدیت با خود متهم کرده است - ادعایی که این شبکه ها آن را بی اساس می دانند.
سخنگویان شرکت توییتر گفته اند که این توییت "به طور بالقوه حاوی اطلاعات گمراه کننده درباره رای گیری" است.
این شرکت گفت که تصمیم برای افزودن این برچسب به توییت دونالد ترامپ با سیاست تازه این شرکت برای علامت زدن اطلاعات گمراه کننده سازگار است.
بگذر از پست توییتر شماره 2 از @
realDonaldTrump . @Twitter is now interfering in the 2020 Presidential Election. They are saying my statement on Mail-In Ballots, which will lead to massive corruption and fraud, is incorrect, based on fact-checking by Fake News CNN and the Amazon Washington Post....
Donald J. Trump (@realDonaldTrump) ۶ خرداد ۱۳۹۹ پایان پست توییتر شماره 2 از @realDonaldTrump
توییتر پیشتر با انتقاد شدیدی در مورد مجموعه دیگری از توییت های آقای ترامپ روبرو شده بود.
روز سه شنبه شوهر یک کارمند سابق جو اسکاربورو - مجری شبکه ام اس ان بی سی و نماینده سابق کنگره - از جک دورسی مدیر توییتر خواست توییت های دونالد ترامپ که تئوری توطئه ای درباره مرگ همسر او را منعکس می کرد پاک کند.
مقام های این شرکت قبلا گفته اند که کاربران خود درگیر بحث و گفتگو در این شبکه می شوند و اطلاعات غلط را تصحیح می کنند.
فیسبوک هم چند سال پیش زیر فشار افکار عمومی برنامه ای را برای صحت یابی پست ها راه انداخت.
این شرکت گروه بزرگی از صحت یاب ها - وابسته به گروه های ثالث - را برای ارزیابی درستی محتوی پست ها به کار می گیرد تا در صورت لزوم بر پست ها برچسب بزند و آنها را در رده های پایین قرار دهد.
بی بی سی 

#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange


ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید