۱۳۹۹ خرداد ۱, پنجشنبه

عباس می‌گوید همکاری امنیتی تمام می‌شود، تهدیدات الحاق اسرائیل را بالا می‌برد



عباس می‌گوید همکاری امنیتی تمام می‌شود، تهدیدات الحاق اسرائیل را بالا می‌برد
نیویورک تایمز
به قلم: دیوید هالبفینگر، آدام راسگون
اورشلیم- پرزیدنت محمود عباس از حکومت خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه با خشم اعلام کرد که از التزاماتش به پروسة صلح اسلو، منجمله ترتیبات امنیتی که از اسرائیل حفاظت کرده و سیطرة سیاسی حکومت خودگردان را روی کرانة غربی اشغال‌شده حفظ نموده، آزاد شده است و بدین ترتیب تهدیدات تلاش اسرائیل برای الحاق خاکی که فلسطینیان مدتهاست مال خود می‌دانند را افزایش داد.
چندین مقام ارشد فلسطینی اصرار ورزیدند که اینبار عباس صرفاً تهدید [توخالی-م] نمی‌کرد.
عباس در سخنرانی خود در رام‌الله، بعد از جلسه‌ای با شرکت مقامات حکومت خودگردان، اعلام کرد که “سازمان آزادیبخش فلسطین و دولت فلسطین از امروز از تمامی توافقات و تفاهمات با دولت‌های آمریکا و اسرائیل آزاد هستند.”
عباس گفت که اقدام وی پاسخی به تلاش جدید دولت اسرائیل برای الحاق بخش‌های بزرگی از کرانة غربی است...
اما حامیان یک راه‌حل نهایی دو کشوره برای درگیری طولانی‌مدت اسرائیل-فلسطین هشدار داده‌اند که عملی کردن الحاق ایجاد یک دولت فلسطینی در آینده را غیرممکن می‌سازد. آنها می‌گویند چه نیروهای امنیتی فلسطینی بخواهند این خشونت را سرکوب بکنند یا نکنند، در کوتاه مدت اینکار می‌تواند به خشونت راه ببرد و بسرعت به فروپاشی حکومت خودگردان منجر خواهد شد.
آنها استدلال می‌کنند که چنین چیزی ارتش اسرائیل را مجبور خواهد کرد کنترل روزمرة تمامی ابعاد زندگی در کرانة غربی با 2.1 میلیون فلسطینی را از سرگیرد که ابداً خواهان آن نیست...
بنی گنتز، نخست‌وزیر آلترناتیو جدید، در کارزار انتخاباتی خود برای جلب آراء میانه-چپ قول داده بود که با الحاق یکجانبة مخالفت کند.
کسی بجز دولت ترامپ نمی‌تواند مانع اقدام نتانیاهو برای الحاق گردد و دولت ترامپ هم نشانی از اینکه مخالف باشد از خود نشان نداده است. نتانیاهو ممکن است از همین اول ژوئیه آتی کار الحاق را شروع کند...
عباس استدلال کرد که با اولویت دادن به الحاق، اسرائیل “توافق اسلو و توافقاتی که روی آن سوار شده را منتفی کرده است”...
چندین مقام فلسطینی که سه‌شنبه شب و اوایل روز چهارشنبه با آنها مصاحبه شد گفتند که اینبار محمود عباس صرفاً لفاظی نکرده است. واصل ابویوسف، یک عضو کمیتة اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت، “این تصمیم فوراً اجرایی خواهد شد.”





#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange


ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید