۱۳۹۹ تیر ۷, شنبه

واکنش رسانه‌های اسرائیلی در باره انفجار در بخشی از سایت پارچین رژیم در تهران


isrexp_062620.jpg


واکنش رسانه‌های اسرائیلی در باره  انفجار در بخشی از  سایت  پارچین رژیم در تهران 


 زوی یهزکلی، تحلیلگر سیاسی کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، گفت به نظر می‌رسد انفجار شب گذشته در پارچین تهران «در نتیجه یک حمله سایبری باشد».

یهزکلی، روز جمعه، در گفت‌وگو با یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد ایران اصل انفجار را تکذیب نکرده اما گفته که انفجار در بخش غیرنظامی پارچین بوده است.
او همچنین احتمال ارتباط میان قطع برق گسترده در شیراز با این انفجار را مطرح کرد و گفت دیروز یک مقام اطلاعاتی ارتش اسرائیل نیز به دلیل فعالیت‌های اطلاعاتی اسرائیل یک نشان افتخار را دریافت کرد و شاید این موضوع نیز به اتفاقات ایران ربط داشته باشد.
همچنین رادیو پیام اسرائیل به زبان فارسی انفجار شدید در پارچین و همچنین آتش‌سوزی در شیراز را اتفاقی ندانست و دو احتمال را در این باره مطرح کرد: «یکی آن که مخالفان رژیم عامل این انفجار بوده‌اند و دیگر آن که عوامل خارج از ایران، با ایجاد یک حمله سایبری موجب انفجار گردیده‌اند.»

این رادیو یادآوری کرد که چند سال پیش نیز در پارچین انفجار مهیبی رخ داد که مقام‌های رسمی آن را «آتش‌سوزی در یک انبار مواد منفجره» توصیف کردند.
بابک اسحاقی، خبرنگار ایران‌اینترنشنال در تل‌آویو می‌گوید به دلیل حساسیت این مرکز برای اسرائیل، تقریبا همه رسانه‌ها و وب‌سایت خبری این کشور خبر این انفجار را پوشش دادند، اما هنوز مقام‌های رسمی اسرائیل در این زمینه واکنشی نشان نداده‌اند.
خبرنگار ایران‌اینترنشنال تاکید می‌کند: «جنگی که اکنون میان اسرائیل و نیروهای مسلح طرفدار ایران در سوریه به وقوع می‌پیوندد، از کسی پنهان نیست، اما جنگ‌های سایبری نیز میان دو کشور ادامه دارد.»
رادیو پیام اسرائیل هم در این باره نوشت:
منابع خبری رادیو پیام اسرائیل در ایران احتمال می دهند که انفجار شدید در نیمه شب گذشته (پنجشنبه) در پارچین و همچنین آتش سوزی در برق رسانی شیراز، دو رشته دیگر از خرابکاری های عوامل مخالف رژیم و یا فعالیت عوامل خارج از ایران بوده است.
سخنگوی وزارت دفاع بامداد امروز (آدینه) تایید کرد که انفجاری در پارچین رخ داده، ولی تلفاتی به همراه نداشته است. در حالی که پارچین یکی از مهمترین پایگاه های نظامی سپاه پاسداران است که در حومه پایتخت قرار دارد، ولی سخنگوی وزارت دفاع ادعا کرد که انفجار در بخش صنعتی این مکان رخ داده و ارتباطی با امور نظامی نداشته است. در این بیانیه، علت حادثه، "انفجار یک مخزن گاز" معرفی شده، امری که هنوز به اثبات نرسیده است.
WhatsApp-Image-2020-06-26-at-08.59.14.jpgپارچین که در حومه جنوب شرقی تهران قرار دارد، در گذشته نیز صحنه انفجارهایی بوده و منابع آگاه می گویند که در سال های گذشته چند انفجار در آنجا رخ داده که به آزمایش های اتمی مربوط می شده است.
برخی منابع خبری دو احتمال مطرح می سازند: یکی آن که مخالفان رژیم عامل این انفجار بوده اند و دیگر آن که عوامل خارج از ایران، با ایجاد یک حمله سایبری موجب انفجار گردیده اند.
در حال حاضر، این ادعای وزارت دفاع که انفجار در بخش غیر نظامی پارچین رخ داده، و همچنین تلفاتی به دنبال نداشته، قابل بررسی است. مقامات حکومت ایران، بارها برای پرده پوشی وقایع، اطلاعات جعلی انتشار داده اند.
همچنین علت آتش سوزی کارخانه برق در شیراز هنوز مشخص نشده است. ولی احتمال دارد این حادثه نیز با رشته آتش سوری های مشکوکی ارتباط داشته باشد که در هفته های اخیر در چندین نقطه ایران رخ داده و خود مقامات رژیم نیز تایید کرده اند که در برخی موارد، عمدی بوده است.
انفجار در پارچین، به گفته مقامات دولتی، بین نیمه شب تا سی دقیقه پس از آن رخ داده است. خبر انفجار ساعتی بعد در شبکه های اجتماعی انتشار یافت و ساعاتی پس از آن، وزارت دفاع ناچار به تایید خبر گردید، زیرا نور شدید و صدای انفجار مهیبی که رخ داد در سراسر تهران شنیده و دیده شد.
سخنگوی وزارت دفاع ادعا کرد که آتش سوزی ناشی از انفجار پس از ساعتی توسط ماموران آتش نشانی خاموش شده است. در ادامه اطلاعیه آمده است که تحقیق درباره علت انفجار ادامه دارد.
مقامات رسمی می گویند: «آتش سوزی در یک مخزن گاز صنعتی رخ داده که در حاشیه پایگاه نظامی قرار گرفته و ارتباطی با قرارگاه نظامی در آن مکان ندارد».
خبرگزاری مهر گزارش داد که به دنبال انفجار، یک نور نارنجی در سراسر تهران دیده شده و صدای مهیب انفجار نیز پایتخت را تکان داده است.
شش سال پیش نیز در پارچین انفجار مهیبی رخ داد که مقامات رسمی آن را "آتش سوزی در یک انبار مواد منفجره" توصیف کردند.
در مورد آتش سوزی در شیراز که موجب خاموشی در بخش بزرگی از شهر شد، مقامات رسمی ادعا کردند که علت آن انفجار "پست اصلی برق در خیابان امیرکبیر" بوده که کمی پیش از نیمه شب گذشته (پنجشنبه) رخ داد. مقامات دولتی توضیح ندادند که علت انفجار چه بوده است.
یک مقام دولتی به نام محمد هادی قانع تایید کرد که صدای مهیب انفجار و رفت و آمد ماشین های آتش نشانی موجب هراس اهالی شیراز گردید.
تاکنون هیچ گروه مخالف رژیم مسئولیتی در مورد آتش سوزی های مشکوک و حوادث پیاپی در سراسر ایران، به عهده نگرفته است.

🌳💕#پیش بسوی قیام   سراسری #Iran #  اتحادوهمبستگی 🌳🌹
#سال_سرنگونی  #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني   #  شهرهای شورشی
 #مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕