۱۳۹۹ تیر ۱۴, شنبه

فضای ارعاب در جامعه ایران ؛ پاسخ به کدامین نیاز ؟



فضای ارعاب در جامعه ایران ؛ پاسخ به کدامین نیاز ؟
در هفته گذشته به یک باره فضای مجازی و  رسانه‌یی با چند موج خبری نگران‌کننده مواجه شده بود.موجهای خبری که هرکدام فضای ارعاب و تلاشی برای مرعوب کردن جامعه بود:
موج‌های خبری
۱-اعلام تأیید حکم اعدام سه تن از جوانان قیام آبان ۹۸یعنی امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سپس تکذیب سراسیمه این حکم و آنگاه تأیید ضمنی آن توسط سخنگوی رئیسی.
۲-موج خبری دوم را رئیس کل دادگستری اصفهان ایجاد کرد که از صدور حکم «مفسد فی‌الارض» برای ۸ تن از بازداشت شدگان اعتراضات ۹۶ و ۹۸ خبر داد و گفت: « امروز ۸ پرونده مربوط به اتفاقات ذکر‌شده نهایی و حکم مفسد فی‌الارض برای آن‌ها ثابت شده است»
البته این جناب توضیح نداد که چه شد که معترضان سال ۹۶ درسال ۹۹ به یک باره مفسدفی الارض شدند!
۳- دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر و میمه از صدور حکم قطعی اعدام و حبس و تبعید برای معترضان آبان ۹۸ خبر داد و گفت احکام شان به زودی اجرا می شود.
۴-اجرای بیرحمانه حکم اعدام برای حداقل ۶ زندانی طی هفته گذشته
۵-صدور احکام متعدد زندان و شلاق برای بازداشت شدگان قیام  و محاکمه مجدد فعالین زندانی امثال خانم آتنا دائمی
۶- محکومیت ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمان‌کاری آذراب به یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و کار اجباری‌ و بازهم تکذیب ‌سراسیمه آن
۷ – و بالاخره صدور حکم اعدام برای روح الله زم
چه اتفاقی افتاد است؟
راستی این موج سازیهای خبری برای چیست؟ چه چیزی در شرف وقوع  است که مقامات امنیتی و قضایی همه یک باره شمشیر از نیام کشیده به میدان آمده اند؟
پاسخ را در مصاحبه ربیعی،عنصر امنیتی کابینه روحانی در ۱۰تیرماه ببینیم:
«آثار و علائم به‌حرکت در آمدن جریان‌های ناامن‌کننده داخل کشور را هم ما داریم مشاهده می‌کنیم از سوی بدخواهان کشورمان ما یک وضعیت بی‌سابقه‌ای را در این دوره تاریخی داریم… در کنار اینها عملیات روانی گسترده هم در کشور دارد صورت می‌گیرد»
رئیس دادگستری اصفهان گفت «اگر خلافی صورت بگیرد، همانند آن چه که در سال ۸۸، ۹۶ و آبان سال گذشته اتفاق افتاد، یقینا قاطعانه با دست نشانده‌ها و آشوب‌گران برخورد خواهیم کرد»
پس موضوع اصلا معطوف به گذشته  وصدور حکم قضایی در این مرحله تاریخی کشور نیست بلکه دقیقا رو به آینده و تهدیدی است که  حکومتی ها به عیان آن را حس کردند.کانون نویسندگان در همین رابطه می نویسد:
« چه تیراندازی به سوی معترضان آبان و کشتن صدها تن از آنها (در آماری بیش از هزار تن) و چه انشای حکم اعدام در باره برخی معترضان بازداشت شده، هر دو از یک نیاز حکومتی نشات می‌گیرد: سرکوب اعتراضات بالفعل و پیشگیری از اعتراضات بالقوه. اگر مشاهده می‌کنیم که دادگاه‌ها فعال‌تر از پیش به صدور حکم‌های سنگین پرداخته‌اند از آن رو است که با توجه به شرایط حاکم بر جامعه حتی برخی مقامات حکومتی نیز بروز اعتراضات مردمی را پیش‌بینی، و اینجا و آنجا، مستقیم و به اشاره، بیان کرده‌اند. حال قرار است این رژه‌ی حکم‌ها و این مارش قضایی با پراکندن آهنگ هراس در جامعه جلوی بروز آن پیش‌بینی را بگیرد.»
نتیجه؛
پس خوف و رجای باندهای حاکم بر میهن بی دلیل نیست.سیلهای بنیان کنی در راه است. این شرایط نه حاصل تحریم است نه حاصل کرونا و نه حاصل سیاستهای ارزی و پولی. این سیل، خشم فروخورده ۴۱ ساله است که لاجرم باید سر باز میکرد. تردید و ترسی که در جان جنایتکاران افتاده است بی‌دلیل نیست. این سیل بنیان کن خواهد بود.زمین و زمان دارد این واقعیت را تایید می‌کند،وقت دلیری مظلومان است و آنان طرف پیروز تاریخند.

🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange