۱۳۹۹ تیر ۱۴, شنبه

اعتراف به شکست فیلترینگ فضای مجازی در ایران



اعتراف به شکست فیلترینگ فضای مجازی در ایران
آخوند موسوی مقدم که قائم مقام صدا و سیمای حکومتی را بعهده دارد، در بیانی صریح و ذلیلانه به شکست سیاست‌‌های نظام در برابر فضای مجازی اعتراف کرد و نالید. او که مدیریت بیش از ۱۶۵ شبکه رادیو و تلویزیونی در صدای و سیمای حکومت آخوندی را بر عهده دارد و به ۳۲زبان محلی و بین المللی برای همه دنیا برنامه تولید کرده و پخش می‌کند گفت: «امروزه بیش از ۷۵درصد پهنای باند در فضای مجازی در تسخیر توئیتر، اینستاگرام و تلگرام است که شاهد صدمات تأسف باری در این زمینه هستیم».
نظام حاکم بر ایران، بعد از قیام شکوهمند سال۸۸ به این واقعیت پی‌برد که در دنیای امروز پدیده‌ای بنام فضای مجازی خلق شده است که مرزهای سانسور و اختناق را در هم شکسته و پیام‌های مردم با صدایی رسا به‌ گوش جهانیان می‌رسد و تصویر شهادت مظلومانه ندا آقا سلطان، در عرض چند ساعت در همه دنیا مخابره شد. از آن پس خامنه‌ای پا به صحنه گذاشت و در اهمیت فضای مجازی و پرداختن به آن گفت: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم».
خامنه‌ای برای گوشزد کردن به کارگزارانش که در این زمینه کم‌کاری نکنند و حداکثر بها و انرژی خود را صرف آن کنند اضافه کردکه: «فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد».
پس از این هشدارها و چرخاندن فرمان سیاست تبلیغاتی کشور به سمت کنترل فضای مجازی، بودجه‌های کلانی برای این امر اختصاص داده شد و پایگاه‌‌‌ها و قرارگاه‌های مشخصی را مامور فعالیت در این زمینه نمودند.
پایگاه‌‌‌ها و قرارگاه‌های سایبری
-گردان سایبری خیبر
-سایت پایگاه مجازی
-گردان سایبر و سیدعلی
-بسیج دانشجویی البرز
-پایگاه اطلاع رسانی سیدالشهدای تهران
– پایگاه ۲۵شهدای قائم
-پایگاه افسران جنگ نرم
-قرارگاه جهاد فرهنگی
– سایت جهاد سایبری
اینها گوشه‌ای کوچکی از اقدامات دولتی برای وارد شدن در فضای مجازی و کنترل این فضا بوده است. حکومت آخوندی سعی نمود با تشکیل گردانهای سایبری و اختصاص افسران جنگ نرم، وارد این عرصه شده و بطور کامل کنترل را در دست خود بگیرند.
گفته ها و نکته ها
بر اساس گفته‌‌های خود کارگزاران حکومتی در بهمن سال ۹۵ تعداد ۱۸هزار نفر برای فعالیت در فضای مجازی بکار گرفته شدند. هزینه کار هریک از این کاربران در سال ۹۵ ساعتی ۷هزار تومان بود که اینها به غیر از ارگانهای رسمی و نظامی کشور هستند.
سایت مشرق در ۱۵ آذر سال ۹۵ در مطلبی تحت عنوان «بودجه پیشنهادی سال۹۶ برای نهادهای نظامی» می‌نویسد مبلغ بیش از ۳۰۰۰میلیارد تومان آن برای فعالیت در فضای مجازی اختصاص یافته است. با اینکه هیچ مرجعی رسمی و دولتی، میزان بودجه و امکاناتی را که در این بستر هزینه می‌شود را اعلام نمی‌کند، اما با همین نمونه‌‌های کوچک که از دستشان در میرود و علنی می‌گردد روشن می‌شود که نظام آخوندی در این زمینه نه تنها هیچ کوتاهی نکرده که بیش از حد مورد نیاز هم برای آن سرمایه گذاری کرده و نیرو اختصاص داده است.
نمایندگان مجلس آخوندی نیز در اول تیرماه نسبت به عدم کنترل دولت در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرم هشدار دادند و خواهان رسیدگی سریع به این موضوع شدند. گویا امروزه وظیفه این نمایندگان مسائلی اصلی مردم مانند بیکاری و گرانی و فاجعه کرونا نیست که بجای پرداختن به آنها به مشکل فضای مجازی پرداخته‌اند.
قیام دی‌ماه ۹۶ بار دیگر اهمیت فضای مجازی را بارز کرد و حکومت آخوندی سعی نمود بیش از گذشته، برای آن سرمایه و نیرو اختصاص دهد. فیلترینگ فله‌ای سایت‌های خارجی را در دستور کار خود قرار داد. اما نتیجه اقدامات خود را که شکست کامل بود را در قیام آتشین آبان ۹۸ دید. بطوریکه در مقابل چشم دنیا و بر خلاف اولیه‌ترین حقوق شهروندی مجبور شد که اینترنت کشور را برای یک هفته بطورکامل ببندد.
خیز اینترنت ملی و جعل حسابهای تلگرامی با نامهای مشابه تلگرام طلایی، موبوگرام، هات‌گرام و دهها برنامه جاسوسی دیگر بسرعت برای کاربران مجازی افشا و از دور استفاده خارج گردیدند.
اکبر ترکان مشاور پیشین روحانی در ۱۸فروردین امسال، زمانی که می‌خواهد به مشکل ویروس کرونا بپردازد و از فاجعه‌ای که سراسر استانهای کشور را در برگرفته صحبت کند می‌گوید: «ما الان با ۲ ویروس طرف هستیم، یک ویروس کرونا است و یک ویروس تیرانا است که پایتخت آلبانی است.  در آنجا هزار و ۵۰۰ منافق در اردوگاه‌هایی هستند که برای اینها سالن‌هایی را تجهیز کرده‌اند. اینها هر روز آنجا می‌روند و پشت کامپیوتر می‌نشینند و شروع به جنگ روانی و جنگ اینترنتی بر علیه جمهوری اسلامی می‌کنند».
باید به این مهره فرسوده و از دورخارج شده رژیم گفت؛ فرضا که حرف تو درست باشد و ۱۵۰۰ نفر در تیرانا مشغول اینکار باشند، شما که بودجه‌های میلیاردی یک مملکت را دراختیار دارید و قرارگاه‌های مختلف با حداقل ۱۸‌هزار نفر را برای اینکار اختصاص داده‌اید. پس باید که بتوانید بر فضای مجازی کشور غلبه کرده و آنرا در دست بگیرید. پس مشکل کجاست که امروزه به فغان آمده و از این می‌نالید که ۷۵ درصد باند مجازی در اختیار توییتر و اینستاگرام و تلگرام است.
قائم مقام صدا و سیمای رژیم می‌گوید: «ما تنوع شبکه بسیاری داریم. ما برای کودکان، جوانان، خانواده، اهل علم و … تولید محتوا می‌کنیم؛ حتی برای اقوام و قبائل، شبکه‌های استانی را داریم که در هیچ جای دنیا مشابه آن وجود ندارد اما بالاخره اشکالاتی نیز وجود دارد که باید مرتفع شود».
این اعترافات صریح به ناکارآمدی و شکست در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که امروزه زبانزد مسئولین مختلف حکومتی شده است، بیان صریح واقعیت بالاتری است که این نظام در کلیتش نامشروع و بر ضد منافع مردم ایران است و باید که سرنگون گردد. رویکرد مردم کشور به شبکه‌‌های خارجی نمایانگر خواسته‌های واقعی مردم و عدم مشروعیت حکومت آخوندیست.


🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange