۱۴۰۲ اسفند ۱۴, دوشنبه

وین - جلسه شورای حکام - گروسی: هیچ پیشرفتی در حل مسائل پادمانی با ایران رخ نداده است

رافائل گروسی مدیرکل آژانس

                                                   رافائل گروسی مدیرکل آژانس

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۱۴ اسفند در جلسه شورای حکام این آژانس در وین اعلام کرد هیچ پیشرفتی در حل‌و‌فصل مسائل پادمانی برنامه هسته‌یی (رژیم) ایران حاصل نشده است.

گروسی گفت جمهوری اسلامی تاکنون در مورد وجود ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در سایت‌های ورامین و تورقوزآباد، توضیحاتی که از نظر فنی معتبر باشد، ارائه نکرده و محل فعلی نگه‌داری از مواد هسته‌یی و تجهیزات آلوده را به اطلاع آژانس بین‌المللی نرسانده است.

او بر اهمیت اجرای تعهدات رژیم ایران در چارچوب «موافقت‌نامه جامع پادمان» تأکید کرد و افزود این اقدام برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی ضروری است.

به گفته گروسی، رژیم ایران از سه سال گذشته اجرای پروتکل الحاقی را به تعلیق درآورده و در نتیجه «دسترسی‌های تکمیلی» آژانس بین‌المللی به برنامه هسته‌یی رژیم از آن زمان متوقف شده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت بیش از یک سال است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ۳۵کشور عضو دارد قطعنامه‌یی را تصویب کرده است که به رژیم ایران دستور می‌دهد با تحقیقات آژانس در مورد ذرات اورانیوم کشف‌شده در سایتهایی که ماهیت آنها از پیش اعلام نشده بود همکاری کند.
پیش از این آژانس در آن مقطع زمانی تأکید کرده بود همکاری رژیم ایران با بازرسان آژانس در توضیح رد ذرات کشف شده اورانیوم «ضروری و فوری» است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7