۱۴۰۳ تیر ۸, جمعه

آخرین تحولات جنگ غزه - هشدار آمریکا به شهروندان خود برای سفر به لبنان همزمان با بالا‌گرفتن شعله های جنگ در منطقه






هشدار آمریکا به شهروندان خود برای سفر به لبنان همزمان با بالا‌گرفتن شعله های جنگ  در منطقه

سفارت آمریکا در لبنان، روز پنجشنبه ۷ تیر با صدور اطلاعیه‌یی از شهروندان آمریکایی خواست در سفر به لبنان به‌دلیل محیط پیچیده امنیتی خودداری کنند.
سفارت آمریکا در بیروت در اطلاعیه خود اضافه می‌کند «دولت لبنان نمی‌تواند حفاظت از شهروندان ایالات متحده را در برابر شیوع ناگهانی خشونت و درگیری مسلحانه تضمین کند» و «شهروندان آمریکایی در لبنان نباید به جنوب این کشور، منطقه مرزی لبنان و سوریه یا اردوگاههای پناهندگان سفر کنند».
پیش‌تر و در روزهای گذشته با بالا‌گرفتن تنشها میان شبه‌نظامیان حزب‌الله و اسراییل کشورهای آلمان، کانادا، استرالیا، سوئیس، کویت و سوئد از شهروندان خود خواسته بودند خاک لبنان را ترک کنند.

**

نتانیاهو می‌گوید "محور ایران" در هفت جبهه با اسرائیل می‌جنگد

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید، جمهوری اسلامی به دنبال فتح خاورمیانه است و در هفت جبهه با اسرائیل می‌جنگد. بنیامین نتانیاهو این اظهارات را در آستانه افزایش تنش با حزب‌الله و احتمال گسترش جنگ با لبنان مطرح کرده است.بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه ۷ تیر (۲۷ ژوئن) در ملاقات با هیاتی متشکل از افسران بازنشسته آمریکایی و اعضای مؤسسه "یهود برای امنیت ملی آمریکا"  گفت، ایران در هفت جبهه حماس، حزب‌الله لبنان، حوثی‌ها، شبه‌نظامیان عراق و سوریه، کرانه باختری و خود ایران در حال جنگ با اسرائیل است.  نتانیاهو جمهوری اسلامی را متهم کرد که به دنبال "چیره شدن بر خاورمیانه" است و برای مقابله با آن ابتدا گروه حماس را باید "نابود" کرد.

**

تشدید تنش؛ حزب‌الله با پهپاد انفجاری به اسرائیل حمله کرد

گروه تروریستی حزب‌الله لبنان مورد حمایت حکومت ایران روز یکشنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر) مدعی شد که در پاسخ به حمله روز قبل اسرائیل، "حملات هوایی با پهپاد مملو از مواد منفجره" به مواضع ارتش اسرائیل در شهر بیت‌هلل انجام داده است.

تنش‌ها و تهدیدهای متقابل میان اسرائیل و گروه تروریستی حزب‌الله لبنان با گذشت‌ ماه‌ها از آغاز جنگ غزه پس از هفتم اکتبر در حال افزایش است. در جدیدترین تحولات، گروه حزب‌الله مورد حمایت حکومت ایران روز یکشنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر) مدعی شد که به مواضع ارتش اسرائیل در شهر بیت هلل چند "حمله هوایی با پهپاد مملو از مواد منفجره" انجام داده است.

در یکی از این حملات، یک سرباز اسرائیلی به شدت مجروح شده است. ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین که از سمت عراق می‌آمد را سرنگون کرده است.

**

خواهر اسماعیل هنیه  سرکرده حماس تحت حمایت آخوندها در حملات هوایی اسرائیل کشته شد


در حملات اسرائیل به شمال نوار غزه دست‌کم ۲۴ فلسطینی از جمله خواهر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و ۹ تن از بستگان او کشته شدند. رئیس آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای فلسطینی‌ها وضعیت نوار غزه را "جهنم" توصیف کرد.بنا بر اعلام مقامات درمانی فلسطینی دست‌کم ۲۴ نفر در حملات روز سه‌شنبه ۵ تیر (۲۵ ژوئن) اسرائیل به شمال نوار غزه کشته شدند. دو حمله به مدرسه‌ای در این منطقه بود که ۱۴ کشته برجای گذاشت و حمله دیگر به خانه‌ای در ارودگاه الشاطی که در پی آن دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند.

کشته‌شدگان حمله به ارودگاه آوارگان الشاطی، زهر هنیه، خواهر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و ۹ تن دیگر از بستگان او بودند. سه پسر و سه نوه اسماعیل هنیه نیز اواسط فرودین سال جاری در نزدیکی همین اردوگاه کشته شده بودند.

پلیس اسرائیل در آوریل سال جاری یکی از خواهران هنیه که شهروند اسرائیلی ساکن تل شوا بود را نیز دستگیر کرده بود.

**

گالانت وزیر دفاع اسرائیل : قادریم لبنان را به عصر حجر برگردانیم

با تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌‌الله لبنان در هفته‌های اخیر و افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترش جنگ یوآو گالانت تهدید کرد اسرائیل می‌تواند لبنان را "به عصر حجر بازگرداند اما نمی‌خواهد این کار را انجام دهد."

وزیر دفاع اسرائیل که برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر کرده روز چهارشنبه (۲۶ ژوئن) به خبرنگاران گفت، اسرائیل به دنبال جنگ با لبنان نیست "اما خود را برای هر سناریویی آماده می‌کند." یوآو گالانت هشدار داد: «حزب‌الله به خوبی متوجه است که اگر جنگی آغاز شود، ما قادریم خسارات عظیمی به لبنان وارد کنیم.»

او افزود، اسرائیل می‌تواند "لبنان را به عصر حجر بازگرداند اما نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم."


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7