۱۴۰۳ مهر ۹, دوشنبه

آخرین تحولات ، رویدادها واخبار جنگ منطقه - پیامدهای کشته شدن حسن نصرالله - هشدار اسرائیل به ایران - کشته شدن فرمانده ارشد حماس در لبنان

آخرین تحولات  ، رویدادها واخبار  جنگ منطقه - پیامدهای کشته شدن حسن نصرالله  - هشدار اسرائیل  به ایران  - کشته شدن فرمانده ارشد حماس در لبنان 

**

بیانیه سپاه درباره کشته شدن سرتیپ نیلفروشان؛ سکوت درباره نقش پاسدار نفوذی در افشای تردد او و حسن نصرالله

درباره هلاکت پاسدار سرتیپ نیلفروشان سرکرده سپاه در لبنان

سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌یی خبر کشته شدن پاسدار سرتیپ نیلفروشان را تأیید و اعلام کرد نیلفروشان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان به‌همراه حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله کشته شده است.

نیلفروشان پس از کشته شدن زاهدی در ۱۳ فروردین امسال وی به‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد.

سپاه پاسداران در مورد سوابق پاسدار نیلفروشان او را معاونت عملیات کل سپاه و قبل از آن معاونت نیروی زمینی سپاه معرفی کرد.

بیانیه سپاه در مورد  پاسدار نفوذی که تردد نیلفروشان و حسن نصرالله در یک خودرو به ستاد مرکزی حزب‌الله را اطلاع داده بود، سکوت کرده است. از این پیش‌تر در جریان کشته شدن اسماعیل هنیه نیز پای نفوذی در میان بود اما خامنه‌ای و سپاهش موضوع را علنی نکردند.

**

رویترز۳۰ سپتامبر : اخبار جنگ منطقه  -حزب الله اعلام کرد که آماده هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل به لبنان است

نعیم قاسم، معاون رهبر این گروه، روز دوشنبه در اولین سخنرانی عمومی خود پس از کشته شدن حسن نصرالله، در هفته گذشته، گفت که جنگجویان حزب الله آماده مقابله با هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل به لبنان هستند. او گفت که اسرائیل به اهداف خود نخواهد رسید. وی در یک سخنرانی از محل نامشخصی گفت: «ما با هر احتمالی مواجه خواهیم شد و اگر اسرائیلی‌ها تصمیم به ورود زمینی بگیرند، نیروهای مقاومت برای درگیری زمینی آماده‌اند»....قاسم گفت: ما در اولین فرصت برای حزب دبیرکل انتخاب خواهیم کرد و رهبری و مناصب را به صورت دائمی پر خواهیم کرد.او گفت: 'کاری که ما انجام می دهیم حداقل است... ما می دانیم که نبرد ممکن است طولانی باشد.' وی با اشاره به آخرین درگیری بزرگ بین دو دشمن افزود: ما همانگونه که در آزادی سال 2006 در مقابل دشمن اسرائیل پیروز شدیم، پیروز خواهیم شد....

-تلگرام فارسی الجزیره:جملات زیر بخشی از سخنرانی نعیم قاسم است که در مورد درگیری با اسرائیل گفته است:

-فوری | قائم مقام دبیرکل حزب الله: اگر دشمن تصمیم به ورود داشته باشد، آماده درگیری زمینی هستیم

با هر احتمالی مواجه خواهیم شد و اگر اسرائیلی‌ها تصمیم به ورود زمینی بگیرند، آماده هستیم و نیروهای مقاومت برای درگیری زمینی آماده هستند.

ما آماده و تجهیز شده ایم و با توکل به خدا مطمئن هستیم که دشمن اسرائیلی به اهداف خود نمی رسد و ما پیروز بیرون می آییم.

-رسانه‌های اسرائیل از وزیر دفاع در نزدیکی مرز لبنان به سپاه زرهی نقل کردند: «تمام قابلیت‌های خود از جمله شما را فعال خواهیم کرد».

 روسیه میگوید خطر جنگ بزرگ منطقه ای پس از کشته شدن رهبر حزب الله بسیار زیاد است

وزیر دفاع اسرائیل به عملیات زمینی علیه حزب الله اشاره می کند 

اورشلیم، 30 سپتامبر (رویترز) - بر اساس گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه به احتمال عملیات زمینی علیه حزب‌الله لبنان اشاره کرد.

- نخست وزیر لبنان آماده اجرای قرارداد 2006 درباره حضور مسلحانه حزب الله در جنوب رودخانه لیتانی است.

- تاکید پادشاه بحرین بر اهمیت توقف تنش در منطقه - خبرگزاری دولتی

- پادشاه بحرین می گوید حفظ حاکمیت لبنان مهم است

- پادشاه بحرین گفت: تشدید تلاش ها برای دستیابی به آتش بس در غزه و حفظ حاکمیت لبنان مهم است.

- وزارت بهداشت لبنان می‌گوید تعداد کشته‌شدگان حمله اسرائیل به عین‌دلبAIN DELEB به 45 نفر افزایش یافت.

- حملات هوایی اسرائیل در غزه 12 کشته برجای گذاشت، اما درگیری زمینی از شدت کمتری برخوردار بوده است.

مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند که وفا العدینی که مقالاتی در مورد جنگ به زبان انگلیسی می نوشت و از دیدگاه فلسطینی ها دفاع می کرد، بر اثر اصابت موشک به خانه او در مرکز شهر دیرالبلاح کشته شد و همسرش و دو فرزندشان نیز کشته شدند.

به گفته پزشکان، در حمله دیگری، یک فلسطینی در رفح، نزدیک مرز مصر، کشته و تعدادی زخمی شدند، در حالی که در شهر شمالی بیت حانون، یک مرد کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

- برخی از ساکنان گفتند که جنگ و فعالیت‌های نظامی اسرائیل در غزه در هفته گذشته اندکی کاهش یافته است، درعین حال اسرائیل حملات نظامی خود را علیه حزب‌الله لبنان تشدید کرده است و رهبر آن حسن نصرالله در حمله هوایی روز جمعه کشته شد. این گروه روز شنبه مرگ نصرالله را اعلام کرد. آنها افزودند که در حالی که شدت تهاجم زمینی کمتر بوده است، اسرائیل به حملات هوایی خود در این منطقه ادامه داده است.

به گفته پزشکان و رسانه های حماس، در جنوب نوار غزه، مقامات اسرائیلی 12 فلسطینی از جمله خالد السر، رئیس بخش جراحی بیمارستان ناصر در خان یونس را آزاد کردند. فلسطینیان آزاد شده توسط اسرائیل از شکنجه و بدرفتاری در زندان های اسرائیل شکایت کرده اند، اتهاماتی که اسرائیل آن را رد می کند....

- برلین می گوید قتل نصرالله دفاع از خود اسرائیل بوده است

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه گفت، کشتن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در یک حمله هوایی قدرتمند در بیروت، استفاده از حق اسرائیل برای دفاع از خود بود.

این سخنگو گفت: «حزب‌الله البته یک سازمان تروریستی است و مشخصاً جلسه‌ای با رهبری ارشد حزب‌الله بوده است که از آن می‌توان حتی از راه دور تصور کرد که آنها در حال برنامه‌ریزی عملیات بعدی خود هستند». وی افزود: «بنابراین در این رابطه، دلایلی نیز وجود دارد که باور کنیم حق دفاع از خود در اینجا اعمال شده است. سخنگو در پاسخ به سوالی درباره تلفات غیرنظامیان در این رویداد گفت: "هر شهروند قربانی، بیش از حد است."

- نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان روز دوشنبه پس از گفتگو با رئیس مجلس گفت، به محض برقراری آتش بس در درگیری میان حزب الله و اسرائیل، جلسه پارلمانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید برگزار خواهد شد.

- میقاتی، نخست وزیر لبنان: آماده استقرار ارتش در جنوب لیتانی هستیم

 - کرملین: یک فاجعه انسانی مانند غزه در لبنان در حال ایجاد شدن است

 - وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 41615 فلسطینی در حمله نظامی اسرائیل به غزه از 7 اکتبر تاکنون بیش از 41615 فلسطینی کشته و 96359 زخمی شده اند.

- معاون حزب الله لبنان: مطمئن باشید، پیروزی متحد ماست، ما به کمی صبر نیاز داریم

- معاون حزب الله لبنان: انتخاب آسان خواهد بود زیرا واضح و با یک دل است

معاون حزب الله لبنان: بر اساس سازوکار درون حزب الله، دبیرکل جدیدی را انتخاب خواهیم کرد

معاون حزب الله لبنان: در اولین فرصت، دبیرکلی را برای حزب الله انتخاب خواهیم کرد

- معاون حزب الله لبنان: ما از رهبری و مدیریت جنگ بر اساس ساختار حزب الله پیروی می کنیم

معاون حزب الله لبنان: همانطور که در رویارویی با اسرائیل در سال 2006 پیروز شدیم، پیروز خواهیم شد

- معاون حزب الله لبنان: اگر اسرائیل تصمیم به ورود زمینی بگیرد، با هر احتمالی مقابله خواهیم کرد و آماده هستیم

 - معاون حزب الله لبنان: حزب الله به اهداف اسرائیل در 150 کیلومتری داخل خاک اسرائیل ضربه زد

معاون حزب‌الله لبنان: عملیات حزب‌الله از زمان قتل نصرالله با همان سرعت و بیشتر ادامه داشته است.

 - معاون حزب‌الله لبنان: مواضع خود را تغییر نمی دهیم، به مقابله با دشمن اسرائیل برای حمایت از غزه و فلسطین ادامه می‌دهیم

**

نیویورک تایمز : اسرائیل جبهه‌های متعددی را می‌زند، از جمله حمله‌ به مقرات ومراکز حوثیهای وابسته به رژیم ایران  در یمن

در عین افزایش خشونت‌ها بین اسرائیل و نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران در سراسر خاورمیانه که طرف‌های متخاصم را به یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار نزدیک‌تر می‌کند، روز یکشنبه ارتش اسرائیل به دشمنانش در غزه و در دو کشور، از جمله یک حمله هوایی به یمن در فاصله‌ای بعید، حمله کرد.

استان حدیده در یمن مورد حمله هواپیماهای جنگی اسرائیل قرار گرفت که بیش از 1600 کیلومتر پرواز کردند تا به نیروگاه‌های برق و زیرساخت‌های کشتیرانی حمله کنند.

در لبنان، جبهه آزادیبخش فلسطین گفت که 3 عضوش در حمله اسرائیل به بیروت در محله کولا که عمدتاً سنی است، کشته‌ شده‌اند...

تحرکات توسط ارتش اسرائیل در طول مرز شمالی آن در آخر هفته بیانگر آماده‌سازی‌ها برای یک حمله زمینی احتمالی به لبنان است...

بنظر می‌رسد که حملات اخیر دست نتانیاهو را بلحاظ نظامی و سیاسی قویتر کرده باشد. بعد از تقریباً یک سال جنگ در غزه، ائتلاف حاکم نتانیاهو در داخل بیش از پیش لرزان و در خارج نیز منزوی بود. اما در حالیکه نتانیاهو روز یکشنبه از گیدئون سار، وزیر سابق دادگستری و یک منتقد قبلی‌اش که به ائتلافش پیوست استقبال نمود، بنظر می‌رسد که وی در صحنه سیاسی پیشروی داشته است...

حداقل 4 نفر، از جمله یک کارگر بندر و سه مهندس در نیروگاه الهالی، در حدیده یمن کشته شدند.

نصرالدین عامر، یک سخنگوی حوثی‌ها، در پست خود در ایکس گفت که از قبل انبارهای نفت در بنادر یمن در رأس‌العیسی و حدیده خالی شده بودند. وی هشدار داد که این حملات مانع از حملات موشکی بیشتر به اسرائیل نخواهد شد.

عامر در یک پیام متنی گفت: ”ما با دشمن صهیونیستی در جنگیم و عملیات ما متوقف نخواهد شد“...

سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهام در سی.ان.ان. گفت که وی نگران است که شکست‌های نیروهای نیابتی ایران در دفاع از خودشان در مقابل ارتش اسرائیل ممکن است رهبری ایران را تحت فشار قرار دهد که مذاکرات برای کاهش تحریم‌ها که اقتصادش را فلج کرده کنار بگذارد و بجای آن برنامه تسلیحات اتمی خود را مجدداً شروع کند.

سناتور گراهام گفت، ”آنچه از آن می‌ترسم اینکه آنها بسوی ساخت بمب هسته‌ای بروند چون فکر کنند که این بیمه آنهاست“ تا با واگشت‌های اخیر در میان نیروهای نیابتی تهران مقابله کنند.

پاپ فرنسیس که از حملات اسرائیل در لبنان در روز یکشنبه مطلع شده بود در کلیپی چشمان خود را با دستش پوشاند. وی سپس یک بیانیه قوی در مورد استفاده از نیروی قهریه نامتناسب صادر کرد.

فرنسیس گفت، ”وقتی چیزی نامتناسب وجود دارد، شما می‌توانید تمایل به هژمونی‌طلبی را ببینید که در فرای اخلاقیات عمل می‌کند“...

روز یکشنبه تظاهرکنندگان در پاکستان تجمع کرده و شعارهای ”مرگ بر اسرائیل“، ”مرگ بر آمریکا“ و ”زنده باد نصرالله“ سر دادند. تظاهرات در شهر جنوبی کراچی بصورت صلح‌آمیز آغاز شد ولی در حالیکه اعتراضات به کنسولگری آمریکا نزدیک می‌شد، به خشونت گرائید. چندین مأمور پلیس و تظاهرکننده زخمی شدند.

**

جنبش دادخوهان وآزادگان : پس از هلاکت حسن نصرالله، خشم و اعتراض در میان عناصر حزب الله، علیه رژیم آخوندی ایران افزایش یافته است.

پس از هلاکت حسن نصرالله، خشم و اعتراض در میان عناصر حزب الله، علیه رژیم آخوندی ایران افزایش یافته است.

جنبش_جدا - پس از هلاکت سرکرده گروهک تروریستی حزب اللات ، عناصر باقیمانده این سازمان تروریستی به مکاری های رژیم ایران پی برده و علنا علیه ایران موضع گیری میکنند .

برخی از عناصر این سازمان در واکنش شعارهایی سر داده‌اند، مانند:

"وین إیران؟"

"حرقتوا لبنان وحرقتوا شعوبنا"

یعنی ؛

"ایران کجاست؟

شما لبنان و مردم ما را سوزاندید"

شما قدس و غزه را در آتش سوزاندید.

کجاست سپاه پاسداران ؟

کجایند زینبیون و فاطمیون ؟

پ ن ؛ هر گروه و هر کشوری که با طناب پوسیده آخوندها ، خصوصا خامنه ای و سپاه پاسداران ، به چاه برود قطعاً غرق و نابود خواهد شد.

**

تایمز اسرائیل : نتانیاهو به ایران هشدار داد: "هیچ جایی دور از دسترس ما نیست..

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در توضیح مزایای حذف حسن نصرالله، رهبر حزب الله، می گوید که اسرائیل نه تنها بازگشت ساکنان شمال به خانه هایشان را پیش خواهد برد، «بلکه بازگشت گروگان های ما در جنوب را نیز پیش خواهد برد.»

او استدلال می‌کند که این به این دلیل است که «هرچه بیشتر [رهبر حماس] یحیی سنوار ببیند که حزب‌الله دیگر برای نجات او نمی‌آید، شانس بازگشت گروگان‌های ما بیشتر می‌شود.»

نتانیاهو ارتش اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل، اطلاعات نظامی، موساد و شین بت را به خاطر دستاوردهایشان - و نه تنها دیروز- تمجید می کند. قابل ذکر است، او از یوآو گالانت، وزیر دفاع، که در زمانی که نتانیاهو در ایالات متحده بود، بر عملیات با روسای امنیتی نظارت داشت و بنا بر گزارش ها نتانیاهو را برای تایید آن تحت فشار قرار داده بود، اشاره ای نکرد.

نتانیاهو می‌گوید با وجود دستاوردها، «کار هنوز انجام نشده است» و به اسرائیلی‌ها می‌گوید: «ما در روزهای آینده با چالش‌های مهمی روبرو خواهیم شد و با آن‌ها روبرو خواهیم شد».

او یادآوری می‌کند که نصرالله اسرائیل را به «تار عنکبوت» تشبیه کرد و می‌گوید که رهبر حزب‌الله در عوض «تاندون‌های فولادی یک ملت متحد را کشف کرد که مصمم به تضمین موجودیت و آینده خود است». در واقع، او می گوید، "کل خاورمیانه این را کشف کرده است."

وی می گوید حذف نصرالله به همه مخالفان محور شرارت ایران و همه کسانی که تحت «ظلم خشونت آمیز» ایران و دست نشانده هایش در لبنان، سوریه و فراتر از آن دست و پنجه نرم می کنند، امیدوار کرده است.

او به شهروندان ایران و کشورهای تحت سلطه ایران و نیروهای نیابتی آن می گوید که «دولت اسرائیل در کنار شما ایستاده است».

و به «رژیم آیت‌الله‌ها» هشدار می‌دهد که «آنهایی که به ما ضربه می‌زنند، ما به آنها ضربه می‌زنیم. هیچ جایی در ایران و خاورمیانه فراتر از دسترس بازوی بلند اسرائیل نیست و امروز می دانید که چقدر درست است.

این قسمت بازتاب هشداری است که دیروز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به ایران داد - در عباراتی که او درست قبل از ایراد سخنرانی خود اضافه کرد، در حالی که حمله به بیروت که در آن نصرالله کشته شد را تایید کرد.

در نهایت، او به شهروندان اسرائیلی می‌گوید که «این روزهای عالی» در جایی است که «به نظر می‌رسد یک نقطه عطف تاریخی باشد».

یک سال پیش، در ۷ اکتبر، دشمنان ما به ما حمله کردند و فکر کردند که اسرائیل در مسیر انقراض است. یک سال بعد، تهاجم پس از تهاجم، دستاورد پس از موفقیت، آنها می فهمند که چگونه امیدهایشان بر باد رفته است.»

او می گوید که اسرائیل در حال افزایش و پیروزی است و مصمم است که ساکنان شمال را قادر به بازگشت و بازگرداندن گروگان ها به خانه کند. ما آنها را یک لحظه فراموش نمی کنیم.

نتانیاهو بیانیه ضبط شده خود را با این بیانیه پایان می دهد: "ما با هم خواهیم جنگید و به یاری خدا با هم پیروز خواهیم شد."

**
رویترز: حملات اسراییل منجر به کشته شدن رهبر حماس در لبنان شد

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۹مهر نوشت: حملات اسراییل منجر به کشته شدن رهبر حماس در لبنان و سه رهبر فلسطینی در بیروت شد.

حماس اعلام کرد که در حمله اسراییل رهبر آن در لبنان در روز دوشنبه کشته شد، در حالی که یک گروه شبه‌نظامی فلسطینی دیگر گفت که سه تن از رهبران آن در حمله به بیروت کشته شدند که اولین حمله در محدوده شهر بود.

حماس اعلام کرد فتح شریف ابوالامین رهبر آن در لبنان به همراه همسر، پسر و دخترش در حمله‌یی که خانه آنها را در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب شهر صور در ساعات اولیه روز دوشنبه هدف قرار داد، کشته شدند.

رویترز افزود: در حالی که اسراییل در حال تشدید خصومت ها علیه متحدان رژیم ایران در منطقه است، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (PFLP) اعلام کرد که سه تن از رهبران آن در حمله‌یی که منطقه کولا بیروت را هدف قرار داد، کشته شدند. شاهدان رویترز گفتند که حمله به طبقه بالایی یک ساختمان آپارتمانی برخورد کرد.

هیچ اظهارنظری فوری از سوی ارتش اسراییل منتشر نشده است... .
وزارت بهداشت تحت کنترل حوثی‌ها اعلام کرد که در حملات هوایی به بندر حدیده یمن که اسراییل آن را پاسخی به حملات موشکی حوثی‌ها می‌داند، حداقل چهار نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند.

در لبنان، مقامات اعلام کردند که حداقل ۱۰۵ نفر در حملات هوایی اسراییل در روز یکشنبه کشته شدند.
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰۰ لبنانی در دو هفته گذشته کشته و ۶۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

دولت گفت یک میلیون نفر - یک پنجم جمعیت - خانه‌های خود را ترک کرده‌اند... .
**
وال استریت ژورنال: چگونه اسراییل حسن نصرالله را در سنگر زیرزمینی کشت

در پی حمله هوایی اسراییل به پناهگاهی در جنوب بیروت، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، و تعدادی از رهبران ارشد این گروه کشته شدند. این حمله که روز جمعه ۶مهر انجام شد، با استفاده از اطلاعاتی مبنی بر حضور نصرالله و دیگر فرماندهان حزب‌الله در پناهگاهی در عمق ۶۰ فوتی زیرزمین صورت گرفت.

به گفته منابع آگاه، نیروی هوایی اسراییل با استفاده از ۸۰تن بمب و چندین انفجار زنجیره‌یی به این پناهگاه حمله کرد. انفجارها باعث تخریب سیستم‌های الکترونیکی و بخشی از زرادخانه موشکی حزب‌الله شد. این عملیات که یکی از بزرگترین حملات هوایی به یک شهر بزرگ در تاریخ معاصر بود، با هدف از بین بردن رهبران ارشد حزب‌الله برنامه‌ریزی شده بود.

مقامات اسراییلی پیش از این حمله، در مورد گزینه کشتن نصرالله به‌طور جدی بحث کرده بودند و در نهایت با اطلاعاتی لحظه‌ای از حضور او در این نشست، تصمیم به اجرای حمله گرفتند. ساعاتی پس از حمله، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در نیویورک چراغ سبز عملیات را تأیید کرد و به جامعه بین‌المللی اعلام کرد که اسراییل تحمل وجود "ارتش تروریستی" حزب‌الله در مرز شمالی خود را نخواهد داشت.

این حمله با ناامیدی مقامات آمریکایی و اعضای ارشد دولت بایدن همراه شد، چرا که آمریکا در تلاش بود مذاکرات آتش‌بس در غزه و لبنان را از سر بگیرد.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍