۱۴۰۳ مهر ۱۶, دوشنبه

نبرد خلق - فراسوی خبر - حق طلبی بازنشستگان، جنگ طلبی حکومت!: زینت میرهاشمی


                   نبرد خلق - فراسوی خبر - حق طلبی بازنشستگان، جنگ طلبی حکومت!: زینت میرهاشمی

روز یکشنبه ۱۵ مهر، بازنشستگان صنایع فولاد و تامین اجتماعی در استانهای خوزستان، گیلان، اصفهان و تهران در تداوم یکشنبه های اعتراضی، تجمعهای اعتراضی برگزار کردند. رژیم که تاب و تحمل مسالمت آمیزترین حرکت اعتراضی بازنشستگان را ندارد، با گسیل ماموران سرکوبگر همراه با خشونت، تعدادی از اعتراض کنندگان را دستگیر کرد. شعارهای بازنشستگان از حق طلبی صنفی خود تا هدف گیری کارگزاران حکومتی و دفاع از زندانیان سیاسی، در برابر روضه خوانیهای عزاداران سرکردگان به هلاکت رسیده حزب الله بود. بازنشستگان شعار می دادند: «فریاد، فریاد از این همه بیداد/ اتحاد، اتحاد علیه ظلم و فساد/ دولت جنایت می کند، مجلس حمایت می کند/ فقط کف خیابان به دست میاد حقوقمون/ کارگر زندانی آزاد باید گردد/ شریفه محمدی آزاد باید گردد» و بی شرف بی شرف خطاب کردن ماموران سرکوبگر و... .

معترضان هیچ نشانه ای از تایید سخن پراکنی جنگ طلبانه خامنه ای در روز آدینه ۱۳ مهر از خود نشان ندادند. در روز یکشنبه بهای دلار از مرز ۶۳ هزار تومان گذشت. قیمت بنزین با شیوه کاهش سهمیه بنزین، زیرکانه گرانتر شد. حاصل موشک پرانی، چرخاندن سایه جنگ بر سر مردم از یک سو و از سوی دیگر ضعیف تر کردن قدرت خرید و کوچکتر کردن سفره معیشت مردم است.

رجزخوانی خامنه ای برای هلاکت سرکرده حزب الله و تهدیدهایش علیه منافع مردم ایران، مردم فلسطین و کشورهای همسایه خواهد بود. ادامه حرکتهای اعتراضی کارگران معدن «سرب و روی» راور در کرمان در روز شنبه، حرکتهای اعتراضی بازنشستگان در روز یکشنبه، نشان می دهد که جنگ کثیف و ضد بشری کنونی، جنگ اسرائیل و حامیان دولت دست راستی او با خامنه ای و سپاه منفور پاسداران است. این جنگ متعلق به مردم ایران نیست و مردم از نظر امنیت کار و معیشت و زندگی، آسیب دیدگان آن هستند و خواهند بود.

چرایی ظهور خامنه ای در نماز جمعه و سخن پراکنی اش، انعکاسی از پاشیدگی و وضعیت رژیم را در شرایط بحرانی نشان می دهد. خامنه ای بیشرمانه بر فراز غزه ویران شده و بیروت زیر آوار بمبهای اسرائیل از حمله تروریستی حماس در روز ۷ اکتبر دفاع کرد. او بزدلانه در جای امن خود این حمله را یک پیروزی دانست.

خامنه ای گفت: «ملتهای مسلمان دشمن مشترک دارند و ملتهای مسلمان باید کمربند دفاعی را از افغانستان به یمن، از ایران به غزه و لبنان ببندند.»

حرفهای خامنه ای، واکنشی به بحران درون قدرت حاکمه و ایجاد تعادل درونی در بین موافقان و مخالفان درگیر شدن مستقیم با اسرائیل برای سبک کردن بار شکست عمق استراتژیک و محور مقاومت بود.

تعریف و تمجید چابلوسانه کارگزاران حکومتی از رجزخوانی ولی فقیه، تاکیدی بر سنگینی ضربه های وارد شده به نظام است. برای مثال به اراجیف پاسدار قالیباف و حرفهای وقیحانه پزشکیان می توان توجه کرد:

قالیباف: «نماز جمعه امروز جلوه اتحاد ملی بود.»

پزشکیان: «امروز جلوه ای از قدرت، وحدت و انسجام را به جهانیان نشان می دهیم.»

بی پایه و فقط مصرف داخلی داشتن این سخنان برای ساده سازی شکست استراتژیک جمهوری اسلامی است. نه «کمربند دفاعی» مورد نظر خامنه ای از «افغانستان به یمن»، از «ایران به غزه»، و نه خرج کردن از مسلمانان در کشورهای دیگر به عنوان «دشمن مشترک» ملل مسلمان، خریداری ندارد.

جامعه خشمگین و معترض در زیر سرکوب و خشونت سنگین همراه با تداوم اعدام و دستگیریهای فعالان کارگری، معلمان و... بی پایگی حرفهای خامنه ای را نشان می دهد. 


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍