۱۴۰۳ تیر ۱۴, پنجشنبه

فرانسه بشیر بی آزار مظنون به سوء استفاده از نفوذ سیاسی وجاسوسی علیه مخالفان برای تهران را اخراج کرد


              فرانسه بشیر بی آزار  مظنون به سوء استفاده از نفوذ سیاسی برای تهران را اخراج کرد

سایت خبرگزاری فرانسه :  ژرمی تورجمن و دیدیه لوراس

وکیل یک ایرانی و مقامات ایرانی گفتند که فرانسه روز چهارشنبه یک ایرانی مظنون به سوء استفاده از نفوذ سیاسی به نمایندگی از جمهوری اسلامی و داشتن ارتباط با ارتش عقیدتی سپاه پاسداران را اخراج کرد. اخراج بشیر بی آزار، که بنا به گزارش ها یکی از چهره های ارشد سابق تلویزیون دولتی ایران بود، فعالان مقیم پاریس را که ماه گذشته شکایتی برای شکنجه علیه وی ارائه کردند، دلسرد کرد.

بی‌آزار از ابتدای ژوئن در بازداشت اداری به سر می‌برد و از سوی وزارت کشور فرانسه حکم اخراج وی صادر شده بود.

محمدمهدی رحیمی، رئیس روابط عمومی دفتر رئیس جمهور ایران در ایکس نوشت که بی آزار «آزاد شده و در راه بازگشت به وطن است».

 یکی از نمایندگان وزارت کشور فرانسه، در جلسه استماع اوایل روز چهارشنبه، گفت که بی‌آزار "عامل نفوذ، تحریک‌کننده‌ای است که دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را تبلیغ می‌کند و نگران‌کننده‌تر، مخالفان رژیم را مورد اذیت و آزاد قرار می دهد".

این نماینده بی آزار را متهم کرد که پس از آتش زدن ساختمان در ماه سپتامبر مقابل کنسولگری ایران در پاریس، از خبرنگاران رسانه های مخالف ایران فیلم گرفته است. ...

بی آزار توسط  یک شبکه تلویزیونی فارسی زبان  مستقر در لندن به عنوان یکی از مقامات سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توصیف شده است.

رسانه‌های دولتی ایران او را یک «شخصیت فرهنگی» توصیف کرده‌اند.

این پرونده در زمان تشدید تنش‌ها بین پاریس و تهران که سه شهروند فرانسوی - که توسط فرانسه به عنوان «گروگان‌های دولتی» توصیف می‌شود - هنوز در ایران زندانی هستند، آشکار شده است.

چهارمین زندانی فرانسوی به نام لوئی آرنو که از سپتامبر 2022 در ایران نگهداری می شد، ماه گذشته به طور ناگهانی آزاد شد.

گروه فعال به نام «عدالت ایران» و قربانیان نقض حقوق بشر ماه گذشته شکایت بخاطر شکنجه را علیه بی‌آزار در پاریس تنظیم کردند.

این شکایت بی‌آزار را متهم به همدستی در شکنجه به دلیل کار گذشته‌اش با صدا و سیما می‌کند و او را مدیر سابق تولید صدا و سیما معرفی می‌کند. ....

در همین حال، سوئد ماه گذشته حمید نوری، یک مقام سابق ایرانی را که به خاطر اعدام های دسته جمعی مخالفان در ایران در سال 1988 زندانی کرده بود، در ازای دو سوئدی زندانی در جمهوری اسلامی آزاد کرد.

این مبادله مورد انتقاد شدید فعالانی قرار گرفت که برای اینکه نوری تحت اصل صلاحیت جهانی به دست عدالت سپرده شود، مبارزه کرده بودند و خانواده احمدرضا جلالی شهروند سوئدی که در ایران با مجازات اعدام روبرو است و در این معامله لحاظ نشده بود، مورد انتقاد قرار گرفت.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7