۱۴۰۳ تیر ۱۴, پنجشنبه

سایت اورشلیم پست - آژانس امنیتی و ارتش اسرائیل: بمب‌گذار انتحاری لبنانی مرتبط با ایران، عامل فاجعه تایر درسال ۱۹۸۲ بود که درآن ۷۵ نیروی امنیتی اسرائیل کشته شدند


سایت اورشلیم پست - آژانس امنیتی  و ارتش اسرائیل: بمب‌گذار انتحاری لبنانی مرتبط  با ایران،  عامل فاجعه تایر درسال ۱۹۸۲ بود   که درآن  ۷۵  نیروی امنیتی اسرائیل  کشته شدند 

کمیسیون به‌طور اساسی یافته‌های اولیه مبنی بر کشته شدن 75 اسرائیلی ناشی از نشت گاز را معکوس می‌کند، که این امر باعث ایجاد سؤالاتی در مورد پنهان‌کاری می‌شود کمیسیون مشترک شین بت (آژانس امنیتی اسرائیل) و ارتش اسرائیل روز چهارشنبه گفت: "اولین فاجعه تایر Tyre Disaster " [شهری در لبنان که در آن زمان تحت اشغال اسرائیل بود و در آن ساختمان برای کنترل شهر نیروهای اسرائیلی مستقر بودند -م] در سال 1982 نتیجه یک بمب گذار انتحاری توسط یک تروریست لبنانی بود. بر اساس این گزارش، در این انفجار نزدیک به 75 نفر از اعضای نیروهای امنیتی اسرائیل و 15 زندانی لبنانی در مقر اسرائیل در این شهر کشته شدند.

این کمیسیون که توسط سرلشکر [بازنشسته] ارتش اسرائیل امیر ابوالفیا و رئیس بخش " S " شین بت رهبری می شد، دریافت که یا حزب الله یا امل - که اکنون یک جنبش متحد هستند اما در آن زمان جنبه های جداگانه ای داشتند - در هماهنگی با ایران باعث انفجار شد و از حداقل 50 کیلوگرم مواد منفجره به اضافه مقداری مواد منفجره گازی اضافی برای فروریختن ساختمان چند طبقه استفاده کرد.

زمان اعلام نتیجه تحقیقات این کمیسیون می تواند مهم باشد زیرا حزب الله را مسئول یک حمله تروریستی دسته جمعی اعلام می کند که در آن بسیاری از شهروندان لبنانی نیز کشته شدند. این گروه تروریستی در حال حاضر در تلاش است تا افکار عمومی گسترده تر را متقاعد کند که تمرکز اصلی آن منافع لبنان است و نه منافع ایران.

همچنین از این جهت حائز اهمیت است که یکپارچگی تشکیلات دفاعی را به دلیل صداقت کامل در مورد کاستی‌هایش زیر سوال می‌برد، همانطور که تحقیقات ارتش اسرائیل در مورد شکست‌های 7 اکتبر به زودی در اواخر این ماه برای افکار عمومی منتشر خواهد شد.

تصمیم این کمیسیون تصمیم سال 1982 کمیسیون Zorea را که اعلام کرده بود ریزش ساختمان در 11 نوامبر 1982 ناشی از انفجار ناشی از نشت گاز بوده، معکوس می‌کند.

چنین تغییر کاملی، بیش از 40 سال پس از این رویداد، سؤالات جدی را در این مورد بر می انگیزد که آیا وزیر دفاع وقت، رافائل ایتان، و دیگر مقامات ارشد اسرائیلی در تلاش برای حفظ شغل خود یا به دلایل دیگری بر این حادثه که ناشی از تروریسم بوده است، سرپوش گذاشته اند یا خیر؟

مقامات ارشد دفاعی اسرائیل که در این کمیسیون دخیل بودند - که شامل ده ها بازپرس، کارشناسان اطلاعات، بالستیک و پزشکی قانونی بود - نمی توانستند احتمال پنهان کاری را رد کنند.

در عین حال، این مقامات گفتند که دلایل معتبر بسیاری وجود دارد که چرا کمیسیون فعلی ممکن است به تصمیم متفاوت و حرفه ای تری در مورد علت فاجعه رسیده باشد، برخلاف کمیسیون زوریا که توسط سرلشکر (بازنشسته) ارتش اسرائیل میر زوریا رهبری می شد. ...

اسرائیل از دخالت ایران در سال 1982 اطلاعی نداشت

در نهایت، آنها گفتند که اسرائیل در سال 1982 به اندازه کافی از دخالت گسترده ایران در تروریسم علیه اسرائیل در لبنان آگاه نبود.

تعداد کشته شدگان عبارتند از: 34 افسر پلیس مرزی اسرائیل، 33 سرباز ارتش اسرائیل، 9 عامل شین بت، 15 زندانی لبنانی و سایر قربانیان در اطراف.

نه قربانی شین بت یکی از بزرگترین آسیبها به این آژانس در تاریخ عوامل آن بود، احتمالاً یکی از نیروهایی بود که کانون وکلای اسرائیل را وادار کرد تا راه را برای بازگشایی پرونده رهبری کند. ...

قابلیت‌های پیشرفته‌تر پزشکی قانونی موجود در سال 2024، این بقایا را به احتمال زیاد تکه‌های باقی‌مانده یک فرد دیگر که با زندانیان اسرائیلی یا لبنانی که در ساختمان بودند مطابقت نداشت، شناسایی کرد.

اگرچه مقامات اطلاعاتی اسرائیل هرگز به سادگی اظهاراتشان را مبتنی بر ادعاهای نیروهای دشمن که اغلب نادرست است و برای جنگ روانی استفاده می شود، نمی کنند، در این مورد، کمیسیون فعلی معتقد است که ادعاهای حزب الله احتمالا تا حد زیادی درست است.

سال‌هاست که بنای یادبودی در نزدیکی بعلبک لبنان وجود دارد که به احمد قصیر 17 ساله اختصاص داده شده است که به گفته آنها مسئول این حمله بوده است.

علاوه بر این، حزب الله این حمله را هر ساله در 11 نوامبر به عنوان روز شهید حزب الله جشن می گیرد.

به نظر می رسد یک مقاله خبری اردنی از دسامبر 1982 نیز به درستی روایت تروریستی را منعکس می کند، که کمیسیون اکنون آن را به عنوان مطلب صحیح پذیرفته است. ....



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7