۱۴۰۳ تیر ۲۲, جمعه

الیوم الثامن : زندانیان سیاسی ایران شکنجه می‌شوند و در شرایط غیر انسانی بسر می‌برند - فراخوان فوری برای


الیوم الثامن : زندانیان سیاسی ایران شکنجه می‌شوند و در شرایط غیر انسانی بسر می‌برند: فراخوان فوری -   الیوم الثامن : فراخوان به بازدید هیأت حقیقت‌یاب از زندانهای ایران و آزادی زندانیان سیاسی زندانیان سیاسی بند 8 زندان اوین در شرایط اسفباری به سر می برند و علاوه بر ازدحام جمعیت از حداقل خدمات بهداشتی و غذایی و پزشکی محروم هستند. برخی از این اقدامات که به دستور وزارت اطلاعات انجام می شود، به شرح زیر است:

بر اساس گزارش های مقاومت ایران، زندانیان سیاسی در ایران در شرایط اسفباری بسر برده و شکنجه شده و از ابتدایی ترین حقوق بنیادی خود محروم هستند.

در زندان اوین زندانیان بند 8 از موارد زیر رنج می‌برند:

تعداد زیاد زندانیان و فقدان امکانات بهداشتی: که منجر به گسترش ساس و سوسک و موش شده است.

سوء تغذیه: کم کردن جیره غذایی و دزدی از سهم غذای زندانیان و گرسنگی دادن به آنان.

عدم رسیدگی عمدی پزشکی: عدم رسیدگیهای پزشکی و ندادن دارو به زندانیان، به تعویق انداختن اعزام زندانیان به بیمارستان، ندادن نتیجه آزمایشها پزشکی زندانیان به آنها.

تهدید و اهانت: زندانیان مورد تهدید و ضرب و شتم قرار گرفته و به بهانه‌های واهی به انفرادی منتقل شده و ملاقات و تماس زندانیان با خانواده و دوستانشان قطع شده است.

کمبود (مواد) ضروری اصلی: نبود فروشگاه برای برآورده کردن نیازهای زندانیان و توزیع مواد مخدر از طریق عوامل و پرسنل زندان مواد مخدر .

اما در زندان قزل حصار شرایط فرق زیادی ندارد و :

محرومیت زندانیان از آب: زندانیان از کمبود شدید آب رنج برده به آب آشامیدنی و استحمام دسترسی ندارند و شرایط بهداشتی وخیم است

شرایط بد بهداشتی: سرویسهای بهداشتی به‌دلیل نبود آب بسیار کثیف و آلوده هستند و امکان شیوع بیماری زیاد است.

مجبور کردن (به ایستادن) زیر آفتاب: به‌دستور رئیس زندان، زندانیان می‌بایست به اجبار روزی سه نوبت در هوای گرم و زیر آفتاب سوزان تابستان بایستند(به هواخوری بروند).

اقدامات سرکوبگرایانه: برای اذیت و آزار زندانیان سیاسی، ۱۳تن از آنان را در بند مجرمان عادی نگهداری می‌کنند.

فراخوان مقاومت ایران به جامعه بین المللی:

شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و دیگر گزارشگران ذیربط باید رفتار ضدانسانی رژیم ایران با زندانیان سیاسی را محکوم کند و با انجام اقدامات فوری به رژیم ایران فشار بیاورند که زندانیان سیاسی را آزاد کرده و هر گونه بد رفتاری و شکنجه را متوقف کنند و برای تحقیق در رابطه با درستی ادعاهای مقاومت ایران و بازدید از زندانیان ایران و دیدار با زندانیان و بویژه زندانیان سیاسی هیأت حقیقت یاب بین المللی تشکیل دهند. رنج زندانیان سیاسی در ایران نشان دهنده نقض آشکار حقوق بشر است و این اقدامات غیر انسانی را نمی توان نادیده گرفت.

جامعه بین‌المللی باید فوراً اقدام کند و رژیم ایران را تحت فشار بگذارد که این تخلفات را متوقف کرده و حقوق بنیادین انسانی تمامی شهروندانش را رعایت کند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7