۱۴۰۳ تیر ۲۴, یکشنبه

پزشکیان چگونه شیب سرنگونی را تندتر ،ومسیر سرنگونی را هموار میکند ؟!


دعوا و جدال در حاکمیت پس از انتصاب پزشکیان بالا می‌گیرد - همان طور که انتظار می‌رفت پس از انتصاب پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور خامنه‌ای، جنگ و جدال جناحین حکومت بر سر قدرت بالا گرفته است. به بیانی، انتصاب وی، شیب سرنگونی را تندتر کرده است. شاید مشکل می‌شد حدس زد که خامنه‌ای، در انتخابات زودهنگام برای جانشینی رئیسی به پزشکیان تن بدهد. اما با قطعیت می‌شد گفت که این امر، سرآغاز جنگ و جدال بین جناح‌های مختلف قدرت در حاکمیت خواهد بود.

با وجود این که هنوز دولت وی، نه به بار است نه به دار، اما مشاجرات و دعواها آغاز شده است. این در حالی است که مراسم «تنفیذ و تحلیف» وی هنوز انجام نشده است. پس از آن در ۹ مرداد نیز، ظرف ۲ هفته باید کابینه خود را به مجلس معرفی کند. تا از مجلس برای کابینه و وزرایش رای اعتماد بگیرد.

اما با وجود همه اینها و در سرآغاز راه، تنش‌ها به حدی بالا گرفته است که پیش‌بینی می‌شود در مراحل پیش رو به جدال‌های سخت‌تری بینجامد.

جنگ‌ و دعواها بین طیف پزشکیان و اصول‌گرایان نمودهای مختلفی داشته است. از نامه‌نگاری به مخبر و اعتراض به انتصابات و عزل‌ونصب‌ها تا خط‌و‌نشان کشیدن سعید جلیلی برای وی و…

دیگر مهره‌‌های خامنه‌ای نیز هر کدام بنا به فراخور زور خود را می‌آزمایند. «امامان جمعه» خامنه‌ای به وی هشدار می‌دهند که در مبلمان و چینش کابینه دقت کند و طبق خواسته‌های خامنه‌ای عمل کند. احمد خاتمی خطاب به پزشکیان گفت کاری نکند که «دعوای دوگانه تعهد و تخصص » دوباره باب شود.

«امام جمعه» اصفهان نیز گفت وی افرادی را به دولت خود دعوت کند که «انقلابی» باشد و کابینه‌ای تشکیل ندهد که با خامنه‌ای «زاویه» داشته باشد. وی تصریح کرد که برای انتصابات استانی با نمایندگان خامنه‌ای در استان‌ها و «امامان جمعه» مشورت شود!

اذعان جناحین حاکمیت به آغاز پایان ملایان

روزنامه جوان متعلق به سپاه نیز ضمن معترف‌شدن به تحریم گسترده انتخابات و پایان ماجرای اصلاح‌طلبان قلابی، به پزشکیان تاخته است. جوان نوشته اصلاح‌طلبان قلابی باوری تولید کرده بودند که مردم با آنهاست، با آنها در انتخابات شرکت می‌کند و با آنها شرکت نمی‌کند.

جوان در ادامه اعتراف خود افزوده است در انتخابات مجلسین خامنه‌ای در اسفند ۴۰۲، خاتمی گفت در کنار ۶۰ درصد مردم تحریم‌کننده انتخابات ایستاده است. حالا معلوم شده است که آن ۶۰ درصد اصلا کنار خاتمی نمی‌ایستند!

جوان سپس از سران اصلاح‌طلبان قلابی نام برده است. نام‌ها عبارتند از خاتمی، روحانی، ظریف، آذری جهرمی، زیدآبادی، تاج‌زاده، علیرضا رجایی، محقق‌داماد و نهضت آزادی.

سپس عنوان کرده است که همه و همه اینها [بعلاوه بسیار دیگر اصلاح‌طلبان قلابی، ‌آنهم تمام‌قامت] آمدند. اما پایین‌ترین درصد رای یک رئیس‌جمهور در تاریخ حکومت ملایان را به پزشکیان دادند!

سپس پزشکیان را نماینده ۲۶ درصدی خوانده و ادعا کرده ۷۴ درصد واجدین به اصلاح‌طلبان قلابی نه گفته‌اند. البته باید به اظهارات جوان افزود که ۹۱ درصد مردم ایران نه بزرگ را نه تنها به اصلاح‌طلبان قلابی که به کل حاکمیت ملایان گفتند. درصدهای ۲۶ و ۷۴ را باید در بین ۹ درصد باقیمانده جست، به مصداق پیداکردن پرتغال‌فروش!

در مقابل اما جناح اصلاح‌طلبان قلابی ادعا کرده‌اند که ۷۷ درصد واجدین شرایط، دیدگاه‌های جلیلی را قبول ندارند. (۵۰ درصد تحریمی اعلامی رسمی، بعلاوه ۲۷ درصد رای‌دهنده به کاندید اصلاح‌طلبان قلابی)

در حالی که این حملات و جدال‌‌ها با اصول‌گرایان حکومتی ادامه دارد پزشکیان از سوی اصلاح‌طلبان قلابی نیز مورد حمله است.

محمدرضا تاجیک از تئوریسین‌های جناح مغلوب اظهار داشته که «گفتمان اصلاحات دیریست… سترون و منجمد شده… لذا هر از چندگاهی با افزودن نوعی حاشیه، فضای حیاتی خویش را بازتولید می‌کند…»

اصلاح‌طلب، اصولگرا، با پزشکیان دیگه تمومه ماجرا

وی مرگ اصلاح‌طلبان قلابی را در قالب «نعش اصلاح‌طلبی» در «سرزمین قدرت و منفعت» توصیف کرده و دولت پزشکیان را یک «جریان هیبریدی» نامیده که «دو گام به پس و نه یک گام به جلو» برخواهد داشت!

این در حالی است که چنان که ذکر شد هنوز نه «تنفیذ و تحلیفی» صورت گرفته و نه کابینه‌ای تشکیل شده و نه رای اعتمادی گرفته شده است. اما شدت دعوا و جدل‌های این طور خود را بروز می‌دهد. حال که بر سر هیچ، دعوا چنین عمیق است. فردای روز که پزشکیان بخواهد دولت تشکیل داده و از مجلس طیف مخالف، رای اعتماد بگیرد، چه شدتی بر جدال‌ها حکم‌فرما خواهد بود؟

قطعا هر چه عقربه‌های ساعت را به جلو ببریم جدال بین جناحین حکومت در بالای هرم قدرت بیشتر و بیشتر می‌شود. طبق قانون خدشه‌ناپذیر، وقتی در بالای حاکمیت، دعوا و شقه باشد در پایین و کف جامعه اعتراضات و قیام است که خود را بروز می‌دهد.

این وضعیت حاصل مرگ رئیسی، بر هم خوردن مهندسی خامنه‌ای و انتخابات زودهنگام است. فرود‌‌آمدن ضربه مهلک تحریم بر پیکر خامنه‌ای نیز قطعا بر دامنه و ابعاد جدال جناحی و باندی خواهد افزود.

مخلص کلام آن که با این شرایط و تحریم گسترده، تعادل درون حاکمیتی خامنه‌ای بین جناحینش به هم خورده است. به بیان دیگر خامنه‌ای آن قدر ضعیف گشته که حتی نتوانست کاندید مطلوب خود، جلیلی را با مهندسی از صندوق بیرون بکشد.

افزون بر این تعادل برون حاکمیتی و بین جبهه حاکمیت و مردم ایران نیز به هم خورده و تعادل قوا به نفع مردم ایران است. تحریم گسترده دلالت بر این موضوع است.

با این شرایط و شقه در راس هرم حاکمیت، آمدن پزشکیان شدت اختلافات را حدت بخشیده است. شدت و حدتی که می‌توان گفت روند پایان حاکمیت ملایان و شیب سرنگونی را تندتر کرده است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7