۱۴۰۳ تیر ۱۴, پنجشنبه

سایت زود دویچه سایتونگ آلمان - بربوک وزیر خارجه آ‌لمان: در حال اتخاذ تصمیم و پیشبرد تحریم های تروریستی علیه سپاه پاسداران ایران هستیم


 سایت زود دویچه سایتونگ آلمان -  آنالنا  بربوک وزیر خارجه آ‌لمان: در حال پیشبرد تحریم های تروریستی علیه ایران هستیم 

بر مبنای تلاش برای حمله در آلمان، برلین خواهان مجازات برای سپاه پاسداران است. سایر کشورهای اتحادیه اروپا هنوز باید توافق کنند. این یک پیام سیاسی قوی برای رژیم تهران خواهد بود.

نوشته پل آنتون کروگر، برلین

بر اساس اطلاعات «زود دویچه سایتونگ»، دولت فدرال روندی رسمی با اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های تروریسم علیه سپاه پاسداران ایران آغاز کرده است. وزارت خارجه با حمایت سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، درخواستی را در بروکسل برای لیست گذاری نیروهای زبده جمهوری اسلامی تحت رژیم تحریمی که اتحادیه اروپا در پاسخ به حملات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا معرفی کرد، ارائه کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا: مذاکرات شورا "داخلی و محرمانه" است

وزیر خارجه فدرال آنالنا باربوک در آخرین نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در 24 ژوئن در لوکزامبورگ در این مورد به همکاران خود اطلاع داد. هنگامی که از یک سخنگوی اتحادیه اروپا پرسیده شد، صرفا گفت که بحث ها در شورا "داخلی و محرمانه است، بنابراین ما نمی توانیم در مورد آنها در ملاء عام اظهار نظر بیشتری کنیم."

بر خلاف موارد قبلی، طبق اطلاعات "زود دویچه سایتونگ"، سرویس حقوقی سرویس اقدام خارجی اروپا اکنون نیز درخواست آلمانی را به عنوان مبنایی برای این کار می بیند که الزامات قانونی بالایی را برآورده می کند. 26 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا با اقدامات تنبیهی احتمالی موافقت کنند. در بروکسل مشخص نیست که آیا می توان به اتفاق آرا دست یافت یا خیر.

دولت فدرال ابتکار عمل خود را بر مبنای حکم دادگاه عالی منطقه ای دوسلدورف که بابک جی.، فرد دو تابعیتی آلمانی-ایرانی، را در دسامبر 2023 به اتهام اقدام به آتش زدن به دو سال و نه ماه زندان محکوم کرد، انجام داد. در نوامبر 2022، او سعی کرد یک کوکتل مولوتف را به کنیسه در بوخوم پرتاب کند، اما از ترس کشف شدن، آن را به مدرسه همسایه پرتاب کرد.

دادگاه بدون ذکر جزئیات بیشتر نتیجه گیری کرد که مقامات دولتی در ایران پشت این حمله بودند. گفته می شود او دستور حمله را از رامین یکتاپرست آلمانی-ایرانی دریافت کرده است که در ماه آوریل در تهران در شرایطی که هنوز مشخص نیست کشته شد. او قبلاً به باندهای راک فرشته های جهنمی Hells Angels و Bandidos در آلمان تعلق داشت و در سال 2021 به ایران نقل مکان کرد. او در آلمان با حکم بازداشت به اتهام قتل تحت تعقیب بود.

در تصمیم سومین دادگاه جنایی در دیوان دادگستری فدرال مورخ 13 ژوئن 2023، یکتاپرست به عنوان بخشی از گروهی توصیف شده است که برای انجام حملات به کنیسه ها و دیگر مؤسسات یهودی در آلمان گرد هم آمده اند. بنابراین او در «تیم عملیاتی» «با همکاری یک نهاد دولتی در ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران، وظیفه هماهنگی را بر عهده گرفت». نیروی قدس یکی از واحدهای ویژه سپاه پاسداران است که مسئولیت عملیات در خارج از کشور از جمله حملات تروریستی را بر عهده دارد.

بر اساس این تصمیم، اطلاعات مربوط به روابط با سپاه قدس که از کلمه عربی بیت المقدس نامگذاری شده است، "در درجه اول بر اساس شهادت مقامات رسمی است." به عنوان یک قاعده، این عبارت به اطلاعات سرویس های مخفی اشاره دارد، در اینجا ظاهرا یافته های اداره فدرال برای حفاظت از قانون اساسی. در این تصمیم آمده است که این اطلاعات با تحقیقات بیشتر، از جمله اظهارات شاهد از بابک ج.، تأیید شد.

طبق قوانین اروپا، لیست گذاری مستلزم تحقیقات جنایی در مورد فعالیت های تروریستی یا قضاوت مربوطه در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. به گفته وکلای اتحادیه اروپا، هنوز چنین رسیدگی یا قضاوتی در مورد سپاه پاسداران ایران انجام نشده است. بر اساس اطلاعات "زود دویچه سایتونگ"، وقتی به دو موردی که اکنون آلمان ادعا می کند نگاه می کنید، اکنون یک مبنای قانونی قابل اثبات در دادگاه وجود دارد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7