۱۴۰۳ آبان ۳, پنجشنبه

پزشکیان؛ تکرار رییسی در هیبتی مضحک‌تر؟! - افتادن در باتلاقهای گوناگون با چشم اندازهای تاریک ومبهم با وعده های پوشال


پزشکیان؛ تکرار رییسی در هیبتی مضحک‌تر؟! - افتادن در باتلاقهای گوناگون با چشم اندازهای تاریک ومبهم با وعده های پوشال 

دولت پزشکیان چند روز دیگر سه ماهه می‌شود، پیرکودکی شوم که برای ولی فقیه بدشگون و بدعاقبت بود. با مرگ رییسی متولد شد و در سر هرماه سر یکی از امیدهای نیابتی و غیرنیابتی خامنه‌ای را خورد! حزب‌الله را بی سر کرد، نصرالله را برای همیشه از مدار انتفاع ساقط کرد و هنیه را در تهران به پابوسی ملک‌الموت گماشت. پزشکیان با این وجود هنوز برای درماندگی ولی فقیه حکم یک درمان را دارد. چون درد آن‌چنان عمیق است که این درمانده!‌ به ضماد پزشکی‌یان! هم رضایت دارد.

پزشکیان چه می‌کند؟

روز سه‌شنبه اول آبان ۱۴۰۳ پزشکیان بودجه دولتش را با کسری ۹۵۰هزارمیلیارد تومانی  به مجلس برد.

او یک روز قبل گفته بود: «ما در حال جنگ هستیم؛ جنگی که این نامردها بر ما تحمیل دارند می‌کنند و روزبه‌‌روز هم بدتر می‌خواهند بکنند».

پزشکیان با اشاره به دولت رییسی با طعنه گفته بود: «دولتی بدهکار درست کردند، با ناترازی در بانک‌ها، ناترازی در صندوق‌ها، ناترازی و بعد هم حالا بیا حلش کن! هی می‌خواهیم پنهانش بکنیم… مداخلات اقتصادی، ارزی، مقررات و قوانین ما…».

پزشکیان سپس با شیادی تلاش کرد بالارفتن تورم و هزینه‌های کمرشکن زندگی را توجیه کند و گفت:

«بالاخره یک سری عوارضی در یک گروهی و دسته‌یی ایجاد خواهد کرد. گروه‌هایی هستند که ممکن است تصمیمات ما باعث شود زیر خط فقر بیفتند و نتوانند زندگی بکنند…

 وقتی مانع را داریم حذف می‌کنیم بالاخره صدماتش و سیلی که می‌آید، ممکن است یک عده را  بشورد و با خودش ببرد. آن عوارض را هم باید در نظر بگیریم وگرنه تصمیم گرفتن به این سادگی نیست که اگر آقا اینکار را بکنی این‌جوری می‌شود، ۱۰تا عارضه دیگر به‌وجود می‌آید باید این‌ها را هم دید».

به این ترتیب پزشکیان وعده داد هم‌چنان «جراحی‌های سخت اقتصادی دوران رئیسی» را ادامه خواهد داد و به‌جای سخت‌گرفتن به بنیادهای حکومتی و وابسته به بیت،‌ نظر به افزایش فشار مالیاتی و دستمزدی به کارگران و دستمزدبگیران و دیگر اقشار کم‌درآمد جامعه را در سر دارد.

آن «سیل»ی که پزشکیان هشدارش را می‌دهد ادامه همان سیاست‌های ضدمردمی رییسی و روحانی است که ۹۰درصد جامعه ایران را به زیر خط فقر برد.

تلاش برای افزایش قیمت بنزین بعنوان گام اول!

 فرشاد مؤمنی روز ۲۵مهر در سایت جماران گفت: در ایام اخیر بیش از ۳۰جلسه حکومتی برای گران کردن بنزین تشکیل شده! جلساتی که در آن‌ها تصمیم گرفته شده اول بازی با نرخ ارز را آغاز کنیم و بعد به بهانه آن، قیمت‌های بنزین و حامل‌های انرژی را افزایش دهیم بهتر است»!!

بی‌سبب نیست در همین نزدیک به سه ماهی که پزشکیان آمده، دلار از زیر ۶۰هزارتومان به ۶۵هزار تومان رسیده، یعنی ارزش پول ۸درصد دیگر سقوط کرده است و این روند هم‌چنان ادامه دارد.

طی نزدیک به همین سه‌ماهی که پزشکیان عنان دولت را به‌دست گرفته،  قیمت نان از ۳۰ تا ۱۰۰درصد گران‌تر شده است. 

نرخ آب و برق و قیمت بلیط اتوبوس شهری و قطار هم بالا رفته است، آن‌هم در شرایطی که دستمزد حقوق‌بگیران هم‌چنان ثابت مانده است.

طی همین نزدیک به سه‌ماه آمدن پزشکیان، نرخ اعدام به‌شدت افزایش پیدا کرده و به عدد بی‌سابقه ۱۴۸ در یک ماه رسیده است.

در چنین شرایطی است که پزشکیان لایحه بودجه را به مجلس برده است.

شرایطی که هفته پیش همتی، وزیر اقتصاد پزشکیان اعلام کرد که این بودجه یک کسری ۸۵۰هزارمیلیارد تومانی دارد! درحالی که کارشناسان رژیم می‌گویند کسری واقعی آن ۹۵۰هزار میلیارد تومان است.

نگاهی به بدهی دولت به شبکه بانکی و بانک مرکزی وجه دیگری از فاجعه مرگبار رییسی را نشان می‌دهد؛ بدهی دولت به شبکه بانکی و بانک مرکزی به‌ترتیب ۶۴۴هزارمیلیارد ‌تومان و ۲۰۱هزارمیلیارد تومان بوده اما در سه سال اخیر به ترتیب ۱۴۸درصد و ۱۲۸درصد جهش یافته است.

دولت پزشکیان برای مقابله با این شرایط چه راه حلی دارد؟

 سیاست چاپ پول هم‌چنان رهنمود اول این رژیم است فارغ از این‌که چه دولتی با چه اسمی روی کار باشد!.

مالیات‌ها بازهم افزایش خواهند یافت!

گرانی‌ها ادامه خواهند یافت.

مردم فقیرتر و خشمگین‌تر می شوند.

فساد باز هم سر به آسمان خواهد زد و دولت ولی فقیه درمانده خود به این حقیقت گواهی خواهد داد که

ادامه این وضعیت ناممکن است.

پس وقتی حکومت نتواند و مردم  حکومت‌گران را نخواهند زمان شورش و انقلاب فراخواهد رسید. آن روز این مردم ایران هستند که حرف آخر را در کنار فرزندان شورشی‌شان خواهند زد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍