۱۴۰۳ مهر ۱۱, چهارشنبه

آخرین اخبار ورویدادها وتحولات جنگ خاورمیانه بعد از حمله موشکی رژیم آخوندی به اسرا ئیل


رویترز آخرین اخبار ، رویدادها وتحولات  جنگ خاورمیانه بعد از حمله موشکی رژیم آخوندی به اسرا ئیل 

- مسکو، 2 اکتبر (رویترز) - کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت در خاورمیانه در جهت نگران کننده ای در حال توسعه است و از همه طرف ها خواست تا خویشتن داری کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که روسیه با همه طرف‌های منطقه تماس دارد و گفت که مسکو هر اقدامی که منجر به مرگ غیرنظامیان شود را محکوم می‌کند.

- حزب الله لبنان می گوید در حال درگیری با نیروهای اسرائیلی در شهر مرزی مارون الراس MAROUN EL RAS است - بیانیه

1200- دبی، 2 اکتبر (رویترز) - حزب الله روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این گروه شبه نظامی لبنان با نیروهای اسرائیلی در حال نفوذ به شهر مرزی مارون الرأس درگیر هستند.

- وزیر خارجه اسراییل می گوید گوترش دبیر کل سازمان ملل را از ورود به اسرائیل منع کرده است.

- بیت المقدس، 2 اکتبر (رویترز) - وزیر امور خارجه اسرائیل روز چهارشنبه گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را از ورود به این کشور به دلیل ناکامی وی در 'محکومیت صریح' حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل منع می کند.

- رم، 2 اکتبر (رویترز) - دفتر جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، اعلام کرد که وی چهارشنبه میزبان تماس سران گروه هفت (G7) برای گفتگو در مورد بحران در خاورمیانه خواهد بود.

ملونی روز چهارشنبه به کابینه خود گفت که «نگرانی عمیق» درباره آخرین تحولات، از جمله حمله موشکی ایران به اسرائیل و بی‌ثباتی فزاینده لبنان وجود دارد.

- تجزیه و تحلیل - حمله موشکی ایران به اسرائیل نشان دهنده توانایی در مقیاس و پیچیدگی بیشتر است

2 اکتبر (رویترز) - کارشناسان می گویند که حمله موشکی بالستیک ایران به اسرائیل در روز سه شنبه بزرگتر، پیچیده تر و شامل تسلیحات پیشرفته تری نسبت به حملات ماه آوریل بود که فشار بیشتری بر دفاع موشکی وارد کرد و به کلاهک های بیشتری اجازه عبور داد.

اگرچه بقایای بیش از 180 موشک هنوز در حال جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل است، کارشناسان می‌گویند به نظر می‌رسد در حملات اخیر از موشک‌های فتح-1 و خیبرشکان ایران استفاده شده است که برد هر دوی آنها حدود 1400 کیلومتر (870 مایل) گزارش شده است.

ایران گفته است که هر دو موشک دارای کلاهک های مانور کننده هستند که می تواند دفاع را دشوارتر کند و از سوخت جامد استفاده می کند، به این معنی که می توان آنها را با اخطار کمی پرتاب کرد.

- محمد عفیف، رئیس رسانه‌های حزب‌الله پس از درگیری با نظامیان اسرائیلی گفت: «ما فقط در دور اول هستیم»

رئیس رسانه‌های حزب‌الله گفت: این گروه جنگنده، سلاح و مهمات کافی برای عقب راندن اسرائیل دارد.

- دبی، 2 اکتبر (رویترز) - رسانه های دولتی روز چهارشنبه، یک روز پس از پرتاب موشک های تهران به اسرائیل، گزارش دادند که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، تهران را برای یک سفر برنامه ریزی شده به قطر ترک کرد.

- فرانسه به سرنگونی موشک های ایران کمک می کند، آلمان خطر آتش زدن منطقه را می بیند

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در بحبوحه هجوم دیپلماتیک

فرانسه در دفاع از اسرائیل در برابر حمله موشکی شرکت کرد

قبرس مکانیسم تخلیه لبنان را فعال می کند

پاریس، 2 اکتبر (رویترز) - فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که منابع نظامی خود را در خاورمیانه برای مقابله با آنچه تهدید ایران می‌خواند بسیج کرده است و آلمان هشدار داد که پس از پرتاب رگبار موشک‌های تهران به اسرائیل، منطقه در خطر شعله ور شدن است .

ایران اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که حمله موشکی‌اش به اسرائیل با ممانعت از تحریک بیشتر به پایان رسیده است، در حالی که اسرائیل و ایالات متحده قول داده‌اند با تشدید نگرانی‌ها از یک جنگ گسترده‌تر، علیه حمله تهران تلافی کنند.

شورای امنیت سازمان ملل در اواخر روز برای بحث در مورد تشدید تنش ها تشکیل جلسه خواهد داد

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: 'فرانسه حمله به اسرائیل توسط موشک های بالستیک شلیک شده از سوی ایران را محکوم می کند. این کشور بر تعهد مطلق خود به امنیت اسرائیل تاکید می کند. این کشور از طریق ابزار نظامی خود در خاورمیانه برای مقابله با تهدید ایران مشارکت کرد.'

این وزارتخانه جزئیات بیشتری در مورد نقشی که در مقابله با حمله ایران ایفا کرده است ارائه نکرد، اما یک مقام رسمی گفت فرانسه سه شنبه شب برای توقف موشک های ایران مشارکت کرده است.

ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود برای هماهنگی تلاش های دیپلماتیک صحبت کرد و روز چهارشنبه در برلین با همتای خود گفتگو خواهد کرد.

- زلنسکی می گوید اوکراین تولید تسلیحات را افزایش می دهد و می تواند سالانه 4 میلیون پهپاد تولید کند

تولید تسلیحات اوکراین در طول جنگ به سرعت گسترش یافته است

نخست وزیر می گوید تولید داخلی در سال گذشته سه برابر شد

کی اف، 2 اکتبر (رویترز) - رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در اظهارنظری که برای انتشار در روز چهارشنبه مجاز شد، گفت: اوکراین می تواند سالانه چهار میلیون هواپیمای بدون سرنشین تولید کند و به سرعت تولید تسلیحات دیگر خود را افزایش می دهد.

زلنسکی که روز سه‌شنبه با مدیران اجرایی ده‌ها تولیدکننده اسلحه خارجی در کیف صحبت می‌کرد، گفت اوکراین قبلاً برای تولید ۱.۵ میلیون پهپاد در سال جاری قرارداد بسته است.

- مصر تشدید 'خطرناک'اوضاع توسط اسرائیل در جنوب لبنان را محکوم می کند، هرگونه تلاش برای تحمیل وضعیت جدیدی که ناقض حاکمیت لبنان است را رد می کند - بیانیه کابینه

- قاهره، 2 اکتبر (رویترز) - بر اساس بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، کابینه مصر آنچه تشدید تنش‌های اسرائیل در جنوب لبنان را «خطرناک» خواند، محکوم کرد و هرگونه تلاش برای تحمیل «وضعیت جدید» را که حاکمیت لبنان را نقض می‌کند، رد کرد.

- کرملین: وضعیت در خاورمیانه در هشداردهنده ترین جهت در حال توسعه است

کرملین: ما از همه طرف‌های خاورمیانه می‌خواهیم خویشتن داری کنند

مسکو، 2 اکتبر (رویترز) - کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت در خاورمیانه در جهت نگران کننده ای در حال توسعه است و از همه طرف ها خواست تا خویشتن داری کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که روسیه با همه طرف‌ها تماس دارد و هر اقدامی که منجر به مرگ غیرنظامیان شود را محکوم می‌کند.

- دبی، 2 اکتبر (رویترز) - وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه از 7 اکتبر تاکنون حداقل 41689 فلسطینی را کشته و 96625 نفر را زخمی کرده است.

**

تایمز اسرائیل : نتانیاهو به ایران هشدار داد: "هیچ جایی دور از دسترس ما نیست.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در توضیح مزایای حذف حسن نصرالله، رهبر حزب الله، می گوید که اسرائیل نه تنها بازگشت ساکنان شمال به خانه هایشان را پیش خواهد برد، «بلکه بازگشت گروگان های ما در جنوب را نیز پیش خواهد برد.»

او استدلال می‌کند که این به این دلیل است که «هرچه بیشتر [رهبر حماس] یحیی سنوار ببیند که حزب‌الله دیگر برای نجات او نمی‌آید، شانس بازگشت گروگان‌های ما بیشتر می‌شود.»

نتانیاهو ارتش اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل، اطلاعات نظامی، موساد و شین بت را به خاطر دستاوردهایشان - و نه تنها دیروز- تمجید می کند. قابل ذکر است، او از یوآو گالانت، وزیر دفاع، که در زمانی که نتانیاهو در ایالات متحده بود، بر عملیات با روسای امنیتی نظارت داشت و بنا بر گزارش ها نتانیاهو را برای تایید آن تحت فشار قرار داده بود، اشاره ای نکرد.

نتانیاهو می‌گوید با وجود دستاوردها، «کار هنوز انجام نشده است» و به اسرائیلی‌ها می‌گوید: «ما در روزهای آینده با چالش‌های مهمی روبرو خواهیم شد و با آن‌ها روبرو خواهیم شد».

او یادآوری می‌کند که نصرالله اسرائیل را به «تار عنکبوت» تشبیه کرد و می‌گوید که رهبر حزب‌الله در عوض «تاندون‌های فولادی یک ملت متحد را کشف کرد که مصمم به تضمین موجودیت و آینده خود است». در واقع، او می گوید، "کل خاورمیانه این را کشف کرده است."

وی می گوید حذف نصرالله به همه مخالفان محور شرارت ایران و همه کسانی که تحت «ظلم خشونت آمیز» ایران و دست نشانده هایش در لبنان، سوریه و فراتر از آن دست و پنجه نرم می کنند، امیدوار کرده است.

او به شهروندان ایران و کشورهای تحت سلطه ایران و نیروهای نیابتی آن می گوید که «دولت اسرائیل در کنار شما ایستاده است».

و به «رژیم آیت‌الله‌ها» هشدار می‌دهد که «آنهایی که به ما ضربه می‌زنند، ما به آنها ضربه می‌زنیم. هیچ جایی در ایران و خاورمیانه فراتر از دسترس بازوی بلند اسرائیل نیست و امروز می دانید که چقدر درست است.

این قسمت بازتاب هشداری است که دیروز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به ایران داد - در عباراتی که او درست قبل از ایراد سخنرانی خود اضافه کرد، در حالی که حمله به بیروت که در آن نصرالله کشته شد را تایید کرد.

در نهایت، او به شهروندان اسرائیلی می‌گوید که «این روزهای عالی» در جایی است که «به نظر می‌رسد یک نقطه عطف تاریخی باشد».

یک سال پیش، در ۷ اکتبر، دشمنان ما به ما حمله کردند و فکر کردند که اسرائیل در مسیر انقراض است. یک سال بعد، تهاجم پس از تهاجم، دستاورد پس از موفقیت، آنها می فهمند که چگونه امیدهایشان بر باد رفته است.»

او می گوید که اسرائیل در حال افزایش و پیروزی است و مصمم است که ساکنان شمال را قادر به بازگشت و بازگرداندن گروگان ها به خانه کند. ما آنها را یک لحظه فراموش نمی کنیم.

نتانیاهو بیانیه ضبط شده خود را با این بیانیه پایان می دهد: "ما با هم خواهیم جنگید و به یاری خدا با هم پیروز خواهیم شد."

**

وال استریت ژورنال : پاسخ اسرائیل به حمله ایران مسیر یک جنگ گسترده‌تر را مشخص می‌کند

وال استریت ژورنال -  به قلم: مایکل گوردن، سون انگل راسموسن

در حالیکه اسرائیل بالا و پایین می‌کند که چگونه به آخرین رگبار موشکی تهران پاسخ دهد، می‌تواند همان کاری که دفعه پیش کرد را تکرار کند که بعد از روزها بحث و تبادل نظر، ارتشش یک تک سایت ارتش ایران را هدف قرار داد.

کمتر کسی است که اینبار انتظار چنین پاسخ اندکی را از اسرائیل داشته باشد و این آزمایش جدیدی برای دولت بایدن است که خواهان جلوگیری از تشدید اوضاع است...

تاکنون دولت بایدن تلاش کرده که آتش اشتیاق اسرائیل برای پاسخی بیش از حد قدرتمند را با تأکید بر اینکه حمله موشکی ایران بار دیگر توسط دفاع ضدموشکی اسرائیل و آمریکا خنثی شده، آرام سازد...

بدون توجه به اینکه اسرائیل چگونه پاسخ دهد، دولت بایدن قول داده که آمریکا اطمینان حاصل خواهد کرد که ایران با ”تبعات شدیدی“ مواجه خواهد شد، امری که مقامات آمریکایی هنوز آنرا مشخص نکرده‌اند اما برخی تحلیلگران می‌گویند می‌تواند به معنی اعمال بهتر تحریم‌ها باشد.

بنظر نمی‌رسد که هیچیک از اینها مانع از عمل اسرائیل شود...

برعکس حمله موشکی دفعه پیش ایران، اینبار نیاز نیست که اسرائیل نگران باشد که حمله به ایران موجب یک درگیری عمده با حزب‌الله گردد. حملات اخیر هوایی و زمینی اسرائیل به حزب‌الله و نیروی موشکی بزرگ آن، به میزان زیادی توانمندی‌های این گروه را کاهش داده است...

برخی تحلیلگران می‌گویند حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی یا زیرساخت‌های نفتی ایران، امکان تشدید اوضاع را بطور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. چنین حمله هوایی می‌تواند موجب شود که تهران دست به حمله موشکی بزرگتری بزند، حملات تروریستی علیه منافع اسرائیل در خارج را هماهنگ کند، و برنامه اتمی‌اش که مسیر ایران به بمب را تسریع خواهد کرد را فعال‌تر سازد.

نورمن رول، افسر ارشد اطلاعات آمریکا در رابطه با ایران از 2008 تا 2017 گفت، ”اسرائیل تلاش خواهد کرد این ایده که برتری تکنولوژیک و تبحر نظامی‌اش به آن اجازه می‌دهد هر هدفی در ایران را بزند، تقویت کند.“

رول گفت اما اسرائیل احتمالاً از زدن اهدافی که می‌تواند منجر به جنگ تمام عیار با ایران شود، خودداری کند.

وی افزود، ”جنگ با ایران نیازمند حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی، اگر نه که شرکت خود آمریکاست. بدون شک اسرائیل می‌فهمد که واشنگتن هیچ علاقه‌ای به ورود به چنین جنگی را ندارد“...

والتر پوش، یک محقق ارشد در آکادمی دفاع ملی در وین گفت، ”ته خط، تصمیم‌گیرندگان در تهران دیدند که خویشتنداری به جلوگیری از یک درگیری بزرگتر کمکی نمی‌کند.“

**

خبرگزاری فرانسه: تحولات خاورمیانه 

پلیس: سفارت اسرائیل در سوئد هدف تیراندازی، کسی آسیب ندید

پلیس سوئد روز چهارشنبه گفت تیراندازی روز قبل در سفارت اسراییل در استکهلم رخ داد و افزود که به کسی آسیب ندیده است و تحقیقات در این باره آغاز شده است.

پلیس کسی را دستگیر نکرده بود، اما لندبرگ سخنگوی پلیس گفت که منطقه تحت نظارت شدید دوربین ها بود و پلیس به طور فعال در حال جمع آوری و تجزیه و تحلیل مطالب است.

آژانس اطلاعاتی ساپو این کشور اسکاندیناوی در اواخر ماه مه گفت که ایران اعضای باندهای جنایتکار سوئدی را برای ارتکاب "اقدامات خشونت آمیز" علیه اسرائیل و سایر منافع در سوئد استخدام می کند - ادعایی که ایران آن را رد کرد.

خبرگزاری فرانسه

نخست‌وزیر سابق اسرائیل خواستار تخریب تأسیسات هسته‌ای ایران پس از حمله شد

نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، روز چهارشنبه خواستار حمله قاطع برای نابودی تأسیسات هسته‌ای ایران در پی رگبار موشکی گسترده توسط تهران به اسرائیل شد.

یاییر لاپید، رهبر اصلی اپوزیسیون اسرائیل در بیانیه‌ای جداگانه گفت ایران باید "بهای مهم و سنگین" را برای این حمله بپردازد.

لاپید که مدت کوتاهی نیز نخست‌وزیر بوده است، گفت: «تهران می‌داند که اسرائیل در راه است. پاسخ باید سخت باشد و باید پیامی صریح به محور ترور در سوریه، عراق، یمن، لبنان، غزه و در خود ایران ارسال کند». در سال 2022

خبرگزاری فرانسه

تعداد قربانیان حمله تل آویو به ۷ نفر افزایش یافت

مرکز پزشکی محل درمان وی روز چهارشنبه اعلام کرد مردی که در تیراندازی و حمله چاقو در شهر تل آویو اسرائیل زخمی شده بود، جان خود را از دست داد و تعداد قربانیان را به هفت نفر رساند.

پلیس اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد در حمله با چاقو که در نزدیکی ایستگاه قطار تل آویو در جافا رخ داد، شش نفر کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله زمانی انجام شد که ایران رگبار موشکی را به سوی اسرائیل شلیک کرد و صدها هزار اسرائیلی را به پناهگاه‌ها فرستاد.

فرانسه : امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، حمله موشکی #ایران به اسرائیل را به شدت محکوم کرد و با تاکید بر حفاظت از امنیت #اسرائیل گفت که فرانسه تمام منابع نظامی خود در خاورمیانه را بسیج کرده است. بر اساس اطلاعیه دفتر رئیس جمهوری فرانسه، آقای #مکرون تصریح کرده که حزب‌الله لبنان باید «اقدامات تروریستی» خود علیه اسرائیل و مردم آن را متوقف کند. مکرون همچنین خواستار اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد شد. 

وال استریت ژورنال اول اکتبر۲۰۲۴ - رویدادهای حمله موشکی رژیم ایران 

ایران با موشک به اسرائیل حمله می کند و تلافی جویی هایی را برانگیخته است

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا (رئیس کالیفرنیا) گفت که ایران باید با "عواقب شدید" برای حمله روبرو شود.

سناتور میچ مک کانل گفت: رهگیری موشک‌ها و پهپادها درست قبل از رسیدن به غیرنظامیان اسرائیلی یا پرسنل آمریکایی در دریای سرخ کافی نیست.

زمان آن فرا رسیده که آمریکا مانند اسرائیل دوست که ما ادعایش را داریم رفتار کند.»

پنتاگون گفت که ایران در حمله روز سه شنبه خود حدود 200 موشک بالستیک شلیک کرد.

- این با 120 موشک بالستیک در اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل در ماه آوریل، زمانی که ایران 30 موشک کروز و بیش از 150 پهپاد را شلیک کرد قابل مقایسه است. یک مقام دفاعی آمریکا گفت که تعداد زیادی از موشک‌های روز سه‌شنبه رهگیری شدند که برخی از آنها توسط نیروهای آمریکایی در منطقه شلیک شد.

**

حملات اسراییل به حومه جنوبی بیروت در اوایل روز چهارشنبه

فرانس ۲۴ - چهارشنبه ۱۱مهر نوشت: حملات اسراییل به حومه جنوبی بیروت در اوایل روز چهارشنبه گزارش شد. یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد که حداقل پنج حمله اسراییل در این منطقه انجام شده و ارتش اسراییل اعلام کرده است که سایت‌های حزب‌الله را هدف قرار داده و چندین دستور تخلیه صادر کرده است. این منبع گفت: «حداقل پنج حمله اسراییل حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد».

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه صدای انفجارهای متعدد را شنیدند و دود بلندی را در یک منطقه مشاهده کردند که نشان از آتش‌سوزی در حال انجام دارد. ارتش اسراییل بامداد چهارشنبه اعلام کرد که "در حال حاضر به اهداف تروریستی حزب‌الله در بیروت حمله می‌کند."

**

ژنرال جک کین تحلیلگر ارشد استراتژیک فاکس نیوز: رهبری رژیم ایران با مردم خود در داخل در موقعیت شکننده‌ای قرار دارد

ژنرال جک کین روز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: رهبری ایران با مردم خود در داخل در موقعیت شکننده‌ای قرار دارد. ژنرال جک کین، تحلیلگر ارشد استراتژیک فاکس نیوز به شلیک ۲۰۰ موشک بالستیک ایران به اسراییل در این مصاحبه واکنش نشان داد.

ژنرال جک کین: «قطعاً شلیک ۲۰۰ موشک از جانب ایران یک تحول قابل توجه‌یی است ولی هشدار دادن و اطلاع دادن قبلی که چنین اتفاقی خواهد افتاد نیز خودش بسیار قابل توجه است...

من معتقدم که بر اساس وضعیت ضعیفی که آنها [رژیم ایران] در داخل کشور دارد و منابع من می‌گویند که آنها وضعیت بسیار شکننده‌ای بیش از آنچه تصور می‌شود دارند، هشدار و اطلاع دادن قبلی [نسبت به حملات] چی بوده است، من فکر می‌کنم به همان مسأله ربط دارد [شکنندگی رژیم] مطلع کردن اسراییل که حمله صورت خواهد گرفت و چه زمانی انجام خواهد شد برای به حداقل رساندن تلفات که موجب این می‌شود که واکنش بسیار مؤثری علیه ایران نخواهد بود چرا که [در اینصورت] فشار روی مردم در داخل [ایران] خواهد بود... . من فکر می‌کنم که اسراییلی‌ها بسیار در رابطه با این واقعیت که رهبری ایران در موقعیت بسیار شکننده‌تری با مردم در داخل کشورشان مواجه هستند حساس‌تر هستند فکر می‌کنم که آنها بسیار بیشتر از آنچه آمریکا حساس هست، حساسند ما اطلاعات را با همدیگر تبادل می‌کنیم و نسبت به آنها مطلع هستیم. اسراییلی‌ها به این مفهوم که می‌خواهند کاری در رابطه با آن انجام دهند بسیار حساستر هستند اگر بخواهم صریح باشم ایالات متحده نمی‌خواهد هیچ کاری در این رابطه انجام دهد... من نمی‌گویم که هفته بعد یا بعد آن رژیم سرنگون می‌شود این مسأله زمان می‌برد، من معتقدم که زمان آن است که در این زمینه فشار بیاوریم و به‌طور قطعی چنین وضعیتی را ایجاد کرد...»

**

اخبار حمله موشکی رژیم آخوندی به اسرائیل 

شلیک موشکهای بالستیک رژیم ایران به اسراییل - سی.ان.ان: صدای آژیرها قطع شد و وضعیت در تل آویو به‌حالت عادی برگشته است

نتانیاهو: حمله ایران شکست خورد. ایران قیمت آنرا به سنگینی خواهد پرداخت. ایران امشب اشتباه بزرگی کرد

وزیر خارجه اسراییل: ایران از خط قرمز عبور کرده و اسراییل ساکت نمی‌ماند

کانال ۱۲ اسراییل: حمله موشکی ایران در روز سه‌شنبه عواقب جدی خواهد داشت طوریکه پاسخ آنها یک درصد حمله ما نخواهد بود

پنتاگون: حمله‌این بار ایران به نسبت حمله قبلی بزرگتر بود

العربیه فارسی: قیمت نفت بیش از ۵ درصد و ارزش طلا به میزان یک در صد در بازار جهانی افزایش یافت

اسکای نیوز: رادیو اسراییل: عملیات در تل آویو را دو فلسطینی از شهر الخلیل انجام دادند

سخنگوی بین‌المللی ارتش اسراییل به سی.ان.ان: ما حق دفاع را از خودمان محفوظ می‌داریم. افراد زیادی مجروح شده‌اند. این یکی از بزرگترین حملاتی است که به اسراییل شده است

ویلیام کوهن وزیر دفاع کلینتون: اسراییل از این موقعیت برای زدن ضربه شدید به رژیم استفاده خواهد کرد

بایدن: به دستور من ارتش آمریکا از اسراییل حمایت کرد

وزارت اطلاعات به همه ادمینهای کانالها و گروه‌های مجازی: کشور الآن در وضعیت جنگی است انتشار هر گونه فیلم و خبر غیرمجاز از موشک مجازات دارد

مأموران یگان ویژه در بعضی از میدانهای شهر تهران مستقر شدند

خبرگزاری رویترز-  بایدن: به نظر می‌رسد حمله ایران بی‌اثر بوده است

بایدن: ایالات متحده به‌طور کامل از اسراییل حمایت می‌کند بایدن: آمریکا فعالانه از دفاع اسراییل حمایت می‌کند، به نظر می‌رسد حمله ایران بی‌اثر بوده است جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت که بحثهای فعالی در مورد چگونگی واکنش اسراییل به حمله موشکی بالستیک ایران در جریان است و عواقب آن برای تهران هم‌چنان به قوت خود باقی است. بایدن که در کاخ‌سفید صحبت می‌کرد، گفت که با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل صحبت خواهد کرد. او گفت که حمله ایران به نظر بی‌اثر بوده است.

خبرگزاری رویترز - رویدادهای حمله موشکی ایران به اسرائیل 

تلویزیون دولتی ایران: سپاه پاسداران می‌گوید برای اولین بار در حمله به اسراییل از موشکهای مافوق صوت «فتاح» استفاده کرده‌اند.

جیک‌سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت که حمله ایران به اسراییل به نظر شکست‌خورده است، اگر چه دولت پرزیدنت بایدن هم‌چنان وضعیت "سیال" را زیر نظر دارد.

سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده: به نظر می‌رسد حمله شکست‌خورده است.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده سولیوان: ایالات متحده با نیروهای دفاعی اسراییل برای کمک به دفاع هماهنگ شد.

سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا: رژیم ایران نزدیک به ۲۰۰ موشک به سمت اهدافی در اسراییل پرتاب کرده است.

رسانه‌های اسراییلی به‌نقل از ارتش اسراییل روز سه‌شنبه اعلام کردند که نیروی هوایی به انجام «حملات قدرتمند» امشب در سراسر خاورمیانه، ساعاتی پس از شلیک موشکهای بالستیک ایران به اسراییل ادامه خواهد داد.

سپاه پاسداران می‌گوید ۳ پایگاه نظامی اسراییل را در حمله موشکی هدف قرار داده‌اند.

تلویزیون دولتی اسراییل: واکنش اسراییل به رژیم ایران این بار بسیار متفاوت خواهد بود.

سی.ان.ان: صدای آژیرها قطع شد و وضعیت در تل آویو به‌حالت عادی برگشته است.

رویترز: شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران طی بیانیه‌یی اعلام کردند در صورت پیوستن آمریکا در پاسخ به حملات رژیم ایران با استفاده از حریم هوایی عراق، پایگاههای آمریکا در عراق را هدف قرار خواهند داد.

ارتش اسراییل: بسیاری از موشکهای شلیک شده رهگیری شدند و تعدادی نیز در مرکز و جنوب اسراییل فرود آمدند.

رویترز: ارتش اسراییل می‌گوید که شهروندان اکنون مجاز به ترک فضاهای حفاظت‌شده در سراسر کشور هستند.

تایمز اسراییل: سخنگوی ارتش اسراییل می‌گوید حمله موشکی به پایان رسیده است.

اسراییل می‌گوید هیچکس در اسراییل کشته نشده است.

بیانیه سپاه پاسداران: اخطار می‌شود اگر رژیم صهیونیستی به این عملیات ایران واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سپاه پاسداران: این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

الجزیره: اسراییل اعلام کرد که پاسخ خواهد داد.

اسکای نیوز: تعداد زیادی از موشک‌های ایران توسط گنبد آهنین خنثی و تعدادی در نقب (یک شهرک) سقوط کرده است.

اسکای نیوز: رادیو ارتش اسراییل متوقف شدن تمامی پروازهای فرودگاه بن گورین را اعلام کرد.

اسکای نیوز: وزیر مالی اسراییل: ایران پشیمان خواهد شد همان‌طور که غزه و حزب‌الله و دولت لبنان پشیمان شدند.

اسکای نیوز – رویتر: به‌نقل از یک مقام ایرانی: خامنه‌ای دستور حمله موشکی به اسراییل را صادر کرد.

الحدث: اصابت یک موشک ایران در منطقه سحاب در اردن بدون هیچ‌گونه خسارت.

کاملا هریس و بایدن در اتاق جنگ کاخ‌سفید هستند و دارند مانیتور می‌کنند.

(رویترز) - رژیم ایران روز سه‌شنبه ۱۰مهر ۱۴۰۳ در تلافی عملیات اسراییل علیه متحدان حزب‌الله تهران در لبنان، موشکهای بالستیک را به سوی اسراییل شلیک کرد.

زنگ خطر در سراسر اسراییل به صدا درآمد و پس از انباشتن اسراییلی‌ها در پناهگاه‌های بمب، صدای انفجار در اورشلیم و دره رود اردن شنیده شد. 

**

سقوط موشکهای هایپرسونیک رژیم ایران در کرانه باختری و زنجان؛ یک کشته در کرانه باختری 

همزمان با حمله موشکی رژیم ایران به اسراییل، گزارشها حاکی از آن است که تعدادی از این موشکها به اسراییل نرسیده و در مناطق دیگری سقوط کرده‌اند. یکی از این موشکها در زنجان و دیگری در کرانه باختری فرود آمد که در نتیجه آن یک کارگر فلسطینی جان باخت.سقوط موشکهای هایپرسونیک رژیم ایران در کرانه باختری به کشته شدن این کارگر فلسطینی منجر شد. 

**



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍