۱۳۹۵ آذر ۵, جمعه

توزیع موشکهای ضدهوایی سام توسط رزمندگان سوری در جبهه‌های نبرد


تاریخ :25 نوامبر 2016


رزمندگان ارتش آزادی سوریه در یک منطقه جغرافیایی گسترده با چندین جبهه، با نظامیان اسد در نبرد هستند. آنها در این جبهه‌ها برای مقابله با هواپیماهای اسد و روسیه، نیاز به سلاحهای ضدهوایی دارند. به جبهه قنیطره در جنوب سوریه می‌رویم و از نزدیک با فعالیتهای رزمندگان آشنا می‌شویم

یک فرمانده رزمندگان:
«ما در برخی جبهه‌ها، سلاحهای ضدهوایی توزیع کردیم تا به هر گونه حمله هواپیماها و هلیکوپترهای رژیم اسد علیه مناطق مختلف در استان قنیطره، پاسخ دهیم. الحمدلله ما به اندازه کافی از این نوع موشکها در اختیار داریم».
موشک ضدهوایی ایگلا که با اشعه مادون قرمز کار می‌کند، با برد مؤثر5 کیلومتر و سرعتی بالغ بر 320 متر بر ثانیه برای هواپیماهای اسد خطرساز است. این موشک دوش پرتاپ است و امواج راداری هم نمی‌تواند در رسیدن به هدف روی آن تأثیر بگذارد.
ابو بلال فرمانده صحنه:
«ما به همراه گردانهای ارتش آزادی سوریه، سلاح و نیرو را در جبهه‌های حاره تا منطقه مسحره و جباته توزیع کردیم و به یاری خدا در روزهای آینده اخبار خوبی را در حومه قنیطره خواهید شنید.
ما تجهیزات خوبی داریم. دفاع هوایی و نیروی پیاده داریم. ما انتظار زیادی از گردانهای ارتش آزادی و رزمندگان در قنیطره و حومه آن برای عمل داریم».
رزمندگان در حومه قنیطره با توزیع سلاحهای ضدهوایی و همچنین آموزش کادرهای متخصص تلاش می‌کنند تا کیفیت به‌کارگیری موشکهای ضدهوایی را در اصابت به اهداف بالا ببرند.