۱۴۰۵ تیر ۲, سه‌شنبه

ترامپ: رژیم ایران با بالاترین سطح بازرسی‌های هسته‌ای برای همیشه موافقت کرده است



ترامپ: رژیم ایران با بالاترین سطح بازرسی‌های هسته‌ای برای همیشه موافقت کرده است

ترامپ ادعاهای رژیم ایران و رسانه‌‌ها را مضحک خواند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد رژیم ایران با اجرای گسترده‌ترین بازرسی‌های هسته‌ای از تأسیسات خود موافقت کرده و این سازوکار برای مدت نامحدود ادامه خواهد داشت. او تأکید کرد که پذیرش این بازرسی‌ها شرط ادامه مذاکرات بوده است.

ترامپ روز سه‌شنبه دوم تیرماه در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت، برخلاف آنچه «ادعاهای نادرست» مقام‌های رژیم ایران و «رسانه‌های جعلی» مطرح می‌کنند، تهران با «بالاترین سطح بازرسی‌های هسته‌ای برای مدت بسیار طولانی، تا ابد» موافقت کرده است.

به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، این توافق، «صداقت هسته‌ای» رژیم ایران را تضمین خواهد کرد. او افزود: «اگر با این موضوع موافقت نمی‌کردند، مذاکرات نیز ادامه پیدا نمی‌کرد.»

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، یک روز پیش از آن نیز گفته بود رژیم ایران با بازرسی از تأسیسات هسته‌ای خود موافقت کرده و این بازرسی‌ها ممکن است از همین هفته آغاز شود.

در مقابل، مقام‌های رژیم ایران این ادعا را رد کرده‌اند. اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه رژیم، روز سه‌شنبه اعلام کرد تهران هیچ برنامه‌ای برای اجازه دادن به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت بازدید از تأسیسات هسته‌ای بمباران‌شده ندارد.

همکاری رژیم ایران با آژانس از زمانی متوقف شد که در تابستان ۱۴۰۴ تأسیسات هسته‌ای فردو، نطنز و مرکز فرآوری اصفهان هدف حملات آمریکا و اسرائیل قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، بازرسان آژانس اجازه دسترسی به این مراکز را نداشته‌اند.

ترامپ در بخش دیگری از پیام خود اعلام کرد که در پی موافقت رژیم ایران با بازرسی‌های هسته‌ای و امتیازهای دیگری که به گفته او ارائه شده است، تصمیم گرفته تنگه هرمز باز بماند و از اعمال محاصره دریایی خودداری شود.

او در عین حال تأکید کرد ناوهای آمریکایی همچنان در منطقه خاورمیانه مستقر خواهند ماند تا در صورت نیاز، محاصره دریایی دوباره برقرار شود، هرچند به گفته او در شرایط کنونی چنین احتمالی بسیار اندک است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از نحوه مدیریت دارایی‌های مسدودشده رژیم ایران سخن گفت و اعلام کرد این منابع در یک حساب امانی تحت کنترل ایالات متحده نگهداری خواهد شد و تنها برای خرید مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از آمریکا، از جمله گندم، ذرت و سویا، قابل استفاده خواهد بود.

ترامپ با اشاره به شرایط اقتصادی و انسانی ایران گفت این اقلام از نیازهای فوری مردم ایران است و افزود: «این یک بحران انسانی است و احساس می‌کنم باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، کمک کنیم.» رئیس‌جمهور آمریکا در پایان نیز اعلام کرد روند مذاکرات با رژیم ایران «به‌خوبی پیش می‌رود».



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7

کارزار”سه‌شنبه‌های نه به اعدام” وارد هفته صدوبیست و ششم شد - زندان کرمان نیز به کارزار اعتراضی زندانیان پیوست



کارزار”سه‌شنبه‌های نه به اعدام” وارد هفته صدوبیست و ششم شد  - زندان کرمان نیز به کارزار اعتراضی زندانیان پیوست 

بیانیه کارزار سه شنبه های نه به اعدام در هفته صدوبیست‌وششم روز سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ با اعلام پیوستن زندان کرمان به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، منتشر شد.

زندان کرمان نیز به کارزار اعتراضی زندانیان پیوست .روز سه شنبه ۲تیرماه ۱۴۰۵ کارزار”سه‌شنبه‌های نه به اعدام” وارد هفته صدوبیست و ششم خود شد.و همزمان اعلام شد که زندان کرمان نیز به عنوان ۵۷مین زندان به کارزار پیوست.

به همین مناسبت زندانیان شرکت کننده در کارزار بیانیه‌ای به این شرح منتشر کردند.

پیوستن زندان کرمان به “کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام”

تداوم کارزار”سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در هفته صدوبیست‌وششم در ۵۷ زندان مختلف

در روزگاری که کرامت انسانی باید محور قانون، عدالت و حکمرانی باشد ماشین کشتار و اعدام حکومت اعدامی در ایران همچنان پر شتاب کار می کند. بر اساس گزارش‌های دریافتی روز ۱۷خرداد دو زن ۲۸ و۳۲ ساله با اسامی آسیه فرهمند و زینب زرینی در زندان قزوین به دار آویخته شدند که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی شفاف خبر اعدام آن‌ها به تازگی به دست‌مان رسیده است.

همچنین در روز ۲۶ خرداد دو زندانی سیاسی اعتراضات دی ماه ۱۴۰۴ در شاهرود به اسامی ابوالفضل ساعدی و جواد زمانی اعدام شدند. بر همین اساس آمار زندانیان اعدام شده در خرداد ماه به ۱۳۴ تن رسیده است.

مجازات اعدام در ایران نه ابزاری برای تحقق عدالت بلکه سازوکاری برای گسترش هراس، خاموش کردن صدای مخالفان و تحکیم ساختار استبدادی قدرت است.

از طرفی دیگر پس از ماه‌ها جنگ نظامی و هزینه‌ای که بر زندگی مردم ایران تحمیل کرد، در هفته‌ اخیر حکومت ولایت فقیه با آمریکا به یک تفاهم ابتدایی رسیدند که بر اساس بندهای منتشر شده هیچ‌گونه توجهی به حقوق‌بشر و سرکوب و اعدام‌های وحشتناک در ایران در آن لحاظ نشده است. این نشان می‌دهد که مردم ایران برای تغییر باید به خود متکی باشند.

سازمان عفو بین الملل و خانم مای‌ساتو گزارش‌گر ویژه سازمان ملل همراه با شماری از کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌‌های جداگانه نسبت به نادیده گرفتن نقض حقوق‌بشر در ایران و ادامه مصونیت ناقضان حقوق بشر مردم ایران از پیگرد و حسابرسی بین‌المللی، هشدار دادند.

ما رو به وجدان‌های بیدار، نهادهای بین‌المللی و حامی حقوق‌بشر و مخالف اعدام اعلام می‌کنیم:

ما زندانیان کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” که صدوبیست‌وشش هفته بی‌وقفه هر سه‌شنبه در زندان‌های سراسر ایران با اعتصاب غذا و آنچه در توان داشتیم به اعدام‌های قرون وسطایی در ایران اعتراض کردیم، بار دیگر اعلام می کنیم که حقوق‌بشر مردم ایران به‌ ویژه زندانیان قابل معامله نیست و هم‌صدا با عموم مردم ایران تا آخرین نفس و توان‌مان از آزادی، برابری و لغو حکم اعدام، دفاع خواهیم نمود.

ما از تمامی مردم شریف و آگاه ایران و همچنین وجدان‌های بیدار جهان و نهاد‌های حقوق بشری بین‌المللی درخواست داریم  که نسبت به موج فزاینده اعدام‌ها در ایران بی‌تفاوت نمانند و برای توقف این جنایت سازمان‌یافته توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران مسئولانه و موثر اقدام کنند.

تاریخ نشان داده است که هیچ استبدادی با تکیه بر خشونت پایدار نمانده و هیچ حکومتی نتوانسته است صدای حق‌طلبی مردمان را برای همیشه خاموش کند. آنچه ماندگار خواهد بود، آرمان آزادی، برابری و احترام به حق حیات و کرامت انسان است؛ ارزشی که مردم ایران برای تحقق آن بهای سنگينی پرداخته و همچنان بر آن پای می‌فشارند.

کارزار «سه شنبه های نه به اعدام» به آگاهی عموم مردم میرساند که جمعی از زندانیان زندان کرمان نیز در اعتراض به احکام اعدام، به این کارزار پیوسته‌اند و هر سه‌شنبه، همراه با دیگر زندانیان، دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” سه‌شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ در هفته صدوبیست‌وششم در  ۵۷ زندان زیر در اعتصاب غذا هستند:

زندان اوین(بند های زنان و مردان)، زندان قزلحصار(واحدهای ۲ و ۳ و ۴)، زندان مرکزی کرج، زندان فردیس کرج، زندان تهران بزرگ، زندان قرچک، زندان خورین ورامین، زندان چوبیندر قزوین، زندان اهر، زندان اراک، زندان لنگرود قم، زندان خرم آباد، زندان بروجرد، زندان یاسوج، زندان اسد آباد اصفهان، زندان دستگرد اصفهان، زندان شیبان اهواز، زندان سپیدار اهواز(بندهای زنان و مردان)، زندان نظام شیراز، زندان عادل آباد شیراز(بندهای زنان و مردان)، زندان فیروزآباد فارس، زندان دهدشت، زندان زاهدان(بندهای زنان و مردان)، زندان برازجان، زندان رامهرمز، زندان بهبهان، زندان بم، زندان یزد(بندهای زنان و مردان)، زندان کهنوج، زندان طبس، زندان مرکزی بیرجند، زندان مشهد، زندان گرگان، زندان سبزوار، زندان گنبدکاووس، زندان قائمشهر، زندان رشت(بندهای مردان و زنان)، زندان رودسر، زندان حویق تالش، زندان ازبرم لاهیجان، زندان دیزل آباد کرمانشاه، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان سلماس، زندان خوی، زندان نقده، زندان میاندوآب، زندان مهاباد، زندان بوکان، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان سنندج، زندان کامیاران، زندان ایلام و زندان کرمان

هفته صدوبیست‌وششم - سه‌شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵:  کارزار سه شنبه های نه به اعدام



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7


خانم مریم رجوی: رسانه‌های حکومتی از دو برابر شدن قیمت نان در تهران و بسیاری از استانهای کشور خبر دادند



       خانم مریم رجوی: رسانه‌های حکومتی از دو برابر شدن قیمت نان در تهران و بسیاری از استانهای کشور خبر دادند

خانم مریم رجوی: رسانه‌های حکومتی از دو برابر شدن قیمت نان در تهران و بسیاری از استانهای کشور خبر دادند  . تحت حاکمیت فاشیسم دینی توده‌های مردم دیگر دسترسی به نان هم نخواهند داشت، اما سرمایه‌های کشور در خدمت سرکوب و جنگ‌افروزی خارجی و دیگر پروژه‌هایی که هدفش بقای نظام منحوس ولایت فقیه است، به کار گرفته می‌شود

در حالی مردم ایران از گرسنگی رنج می‌برند که سردمداران این رژیم و فرزندان و وابستگانشان از بیشترین و بهترین امکانات در داخل و یا خارج ایران برخوردارند . تنها راه شورش و قیام در برابر جباران حاکم بر ایران است



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



مصاحبه‌های شورانگیز مجروحان تظاهرات ۲۰ ژوئن پاریس پس از پیام رهبر مقاومت مسعودرجوی



طنین شعارهای «خلق جهان بداند مسعود رهبر ماست» و «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» در مصاحبه مجروحان سرفراز تظاهرات پاریس در پاسخ به برادر مجاهد مسعود رجوی

علی فاطمی: «یک پیام هم به آقای مسعود رجوی شیر همیشه بیدار در واقع پیام دلی خودم هستش چون ایشون دیروز پیام دادند در رابطه با اشرف‌نشانها و گفتن که با پرداخت وفا با پرداخت بها و وفا شر کثیر روبه خیر عظیم تبدیل کردن. خواستم بگم که برادر مسعود عزیز ما پرداخت بها رو از خود شما شخص شما یاد گرفتیم شما الگوی ما هستید لطفاً شما بود که به ما اشرف‌نشانهای مقاومت پیام دادین من هم به نوبه خودم حاضر حاضر می‌گم. پشتش هستیم تا سرنگونی پیامهای شما رو دنبال می‌کنیم. هر خطی باشه سیاسی عملیاتی پشتش هستیم می‌تونید رو ما حساب بکنید حاضر حاضر حاضر». ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

آرش مومنی: «پیام برادر مسعود پیام شما رو هم شنیدیم اوج دیروز اوج جنگ دیروزمون بود هر چه خستگی داشتیم از تنمون رفت خواستم فقط جواب بدهم که این جنگها که جنگ نیست اینها که بچه بازیه شما لب تر کن ما می‌ریم سپاه پاسداران رو گردان گردان کف خیابونهای تهران جارو می‌کنیم. درود بر کانون‌های شورشی می‌فرستم درود به خواهرها و برادرها می‌فرستم در اشرف۳ و مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»، نی شاه نی ملا.

محمد سلیمانی: پیام شیر همیشه بیدار آقای مسعود رجوی هم حاضر حاضر بگم بگم اگر ما تا به امروز تونستیم این مسیر رو طی کنیم مسیر بسیار دشوار تمام انگیزه ما از خود شماست آقای مسعود رجوی و همین‌طور خانم مریم رجوی و این مقاومت سازمان‌یافته‌ای که به‌هرحال در هر شرایطی مردم رو فراموش نمی‌کنه در هر شرایطی از سر آزادیخواهی مردم ایران کوتاه نمیاد درود می‌فرستم به زندانیان سیاسی قهرمانمون در داخل زندانها درود می‌فرستم به کانون‌های شورشی قهرمان و ما تا آخر ایستاده‌ایم و ما خون عزیزانمون خون یارانی که در این راه جون عزیزشون رو فدا کردند رو نگذاریم ذره‌یی از اون هدر بره... خلق جهان بداند مسعود رهبر ماست ارتش آزادیبخش پاسخ آخر ماست

زهرا شفیعی: «می خوام به برادر مسعود بگم که پیامتون رو شنیدیم و واقعاً ما تکثیر میشیم و این تکثیر یکی دو تا نیست هزاران هزار همونجوری که گفتین هزار اشرف می‌سازیم کانون‌های شورشی ارتش آزادیبخش همه اینها یک قسمت از همین تکثیر شدن هست». ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم

آزاده عالمی: «اونچه که برادر مسعود در پیامشون گفتن با وفای به شهدا و خلق قهرمان و من می‌خواهم بگم که ما در واقع با وفای به عهدمون به رهبریمون به برادر مسعود و به خواهر مریم و به کهکشانی از شهدا تا خود یگان فرمانده وحید ما تا آخر وفادار هستیم و تا جان در بدن داریم خواهیم ایستاد در مقابل هر گونه توطئه شاه و شیخ و دولتهای مماشاتگر و ایستاده‌ایم تا پایان». ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم

فربد: «باعث افتخارمه که پیام برادر مسعود رو تونستم بخونم و بشنوم فکر کنم پلیسه تعجب می‌کرد که ما چرا همه با لبخند می‌آیم جلو با این‌که ما داشتیم کتک می‌خوردیم و زیر فشار بودیم همه مون با لبخند با یه شوری با یه انرژی داشتیم می‌رفتیم جلو یاد صحبت‌های موسی خیابانی می‌افتادم که می‌گفت ما حق داریم امیدوار باشیم ما حق داریم به توطئه‌ها و توطئه چینها نیشخند بزنیم و با همه زد و بندهاشون شکست خوردند».

پگاه: نی شاه نی ملا نه شاه می خوایم نه ملا

ملیحه حسینی: «از همینجا به برادر قول می‌دم خودم شخصاً قول می‌دم تا آخر تا آخرین قطره خونم حاضر حاضر حاضر»

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

آرش رزچینی: «پیام آقای مسعود رجوی به من به‌عنوان یک جوون ایرانی خیلی انگیزاننده و خوشحال کننده بود».



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



مصاحبهٔ سیمای آزادی با جان برد وزیر خارجه کانادا ۲۰۱۱-۲۰۱۵

مصاحبهٔ سیمای آزادی با جان برد وزیر خارجه کانادا ۲۰۱۱-۲۰۱۵

جان برد: مردم ایران می‌خواهند از شرهر نوع دیکتاتوری خلاص شوند ، مانند دیکتاتوری موروثی قبل از به قدرت رسیدن فاشیسم مذهبی .  مردم ایران به چیزی نیاز دارند که زندگی آنها را بهبود بخشد به همین دلیل است که به برنامه ۱۰ ماده‌یی شورای ملی مقاومت ایران و به‌مریم رجوی نگاه می‌کنند

 

جان برد – وزیر خارجه کانادا ۲۰۱۵-۲۰۱۱

مصاحبه‌کننده (سیمای آزادی): آقای جان برد، بسیار سپاسگزارم که این مصاحبه با سیمای آزادی را پذیرفتید. ابتدا بیایید با این پرسش شروع کنیم؛ دیروز در سخنرانی‌تان در گردهمایی «ایران آزاد» و در اجلاس «ایران آزاد»، اشاره کردید که رژیم ایران شرور است و هیچ‌کس نباید با شر وارد معامله شود؛ منظورم این است که نباید با این شر، مذاکره‌ای صورت گیرد. می‌توانید در این باره بیشتر توضیح دهید؟ چرا این رژیم را شرور می‌دانید؟

جان برد: من فکر می‌کنم سوابق فاجعه‌بار حقوق‌بشری این رژیم، بهره‌کشی‌های عظیم و استفاده از مجازات اعدام علیه مخالفان سیاسی، برنامه هسته‌یی و حمایت‌های مادی آن از تروریسم در سراسر منطقه، این رژیم را شرور کرده است. شما نمی‌توانید با شر مذاکره کنید، نمی‌توانید شر را راضی کنید و نمی‌توانید با شر همکاری کنید.

مصاحبه‌کننده (سیمای آزادی): شما به نقض مداوم حقوق‌بشر توسط رژیم ایران اشاره کردید. ما در ماه‌های اخیر، به‌ویژه پس از آغاز جنگ، شاهد موجی از اعدامها بوده‌ایم. چرا فکر می‌کنید رژیم تعداد اعدامها را افزایش داده و به‌طور ویژه معترضان قیام دیماه و اعضای سازمان مجاهدین خلق را هدف قرار می‌دهد؟

جان برد: رژیم ایران برای ۴۰ سال، سوءاستفاده‌های سیاسی عظیم و مجازات‌های اعدام گسترده‌یی را نشان داده است. من به سال ۱۹۸۸ فکر می‌کنم و آنچه در پیآمد ماه ژانویه اتفاق افتاد. این رژیم تنها از یک نیرو استفاده می‌کند؛ نیروی وحشیانه علیه مخالفان سیاسی‌اش. صلح، مردمی که به‌طور مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنند، دانشجویان، معلمان و مبارزان مقاومت. جهان باید به این موضوع توجه کند و شر واقعی که با آن روبه‌رو هستیم را درک کند.

سوال: با توجه به این موضوع، زمانی که شما وزیر امور خارجه کانادا بودید، روابط خود را با رژیم قطع کردید. در آن زمان نخست‌وزیر هارپر در قدرت بود. به نظر شما جهان در قبال رژیم ایران چه کاری باید انجام دهد؟ دولت فعلی کانادا، دولت انگلستان و سایر کشورهای اروپایی در مورد روابط خود با این رژیم باید چه کنند؟

جان برد: آنها باید دو کار انجام دهند؛ اول این‌که متوجه شوند با چه چیزی روبه‌رو هستیم و آن را با عنوان «شر» شناسایی کنند. دوم این‌که درک کنند این رژیم تنها یک چیز را می‌فهمد: «قدرت». نمی‌توانید با آنها مذاکره کنید و نمی‌توانید به آنها اعتماد کنید. من فکر می‌کنم آنها یک چیز را می‌فهمند و آن پیامی شفاف و ثابت است که نباید در برابر آن عقب‌نشینی کرد. در کانادا، یکی از مسائلی که بیشترین نگرانی را برای ما ایجاد کرده بود، نه تنها سوابق فاجعه‌بار حقوق‌بشری ایران، بلکه فقدان احترام آنها به دیپلماسی بود. به آنچه برای سفارت انگلستان، سفارت آمریکا و سفارت عربستان اتفاق افتاد نگاه کنید. ما مطمئن نبودیم که بتوانیم بر مقامات امنیتی ایران برای حفاظت از دیپلمات‌هایمان حساب کنیم. به همین دلیل است که حتی برخورد دیپلماتیک با این افراد کارساز نیست، زیرا آنها هیچ احترامی برای کنوانسیونهای دیپلماتیک مانند کنوانسیون وین قائل نیستند.

سوال: به نظر شما جایگزین این رژیم چیست و چه چیزی جایگزین محسوب نمی‌شود؟

جان برد: من فکر می‌کنم مردم ایران و در واقع مردم سراسر جهان یک چیز را درک می‌کنند: مردم ایران می‌خواهند از شر دیکتاتوری خلاص شوند؛ مانند دیکتاتوری موروثی که پیش از به قدرت رسیدن فاشیست‌های مذهبی در سال ۱۳۵۷ دیدیم. آنها به چیزی نیاز دارند که به آنها امید بدهد. آنها به چیزی نیاز دارند که ایران را بازسازی کند و زندگی مردم ایران را بهبود بخشد. به همین دلیل است که مردم باید به «برنامه ۱۰ ماده‌ای» که شورای ملی مقاومت ایران ارائه کرده و رهبری مریم رجوی نگاه کنند. اگر مجموعه‌یی از کارشناسان قانون اساسی را جمع می‌کردیم تا یک برنامه ۱۰ ماده‌ای طراحی کنند، فکر نمی‌کنم می‌توانستیم چیزی بهتر از آنچه ارائه شده، تدوین کنیم: شش ماه زمان لازم است تا یک مجمع تشکیل شود و از دیکتاتوری به سمت آزادی، تنوع، برابری مردان و زنان و طبقات آزاد شده از دیکتاتوری مذهبی حرکت کنیم.

سوال: شما به سیاست مماشات اشاره کردید و این‌که نباید با این رژیم مذاکره کنیم. اما مقامات فرانسوی روز گذشته گردهمایی «ایران آزاد» را در پاریس لغو کردند، در حالی که هزاران ایرانی از سراسر جهان برای شرکت در آن آمده بودند. این اقدام چه پیامی به رژیم ایران و مردم ایران می‌فرستد و چه کاری باید انجام می‌شد؟

جان برد: . ما از تصمیم دولت فرانسه برای لغو این گردهمایی بسیار ناامید شدیم. وقتی به فرانسه فکر می‌کنید، اولین کلمه آزادی است. فکر می‌کنم پیام اینجا در پاریس، پیامی بسیار منفی به امیدها، رویاها و آرمانهای مردم ایران بود.

سوال: اگر بخواهید پیامی به مردم ایران، به‌ویژه کانون‌های شورشی که این مصاحبه را از سیمای آزادی تماشا می‌کنند بفرستید، آن پیام چیست؟

جان برد: پیام این است: «ما حامی شما هستیم، ما از شما حمایت می‌کنیم؛ جهان نظاره‌گر است». من می‌توانم از جانب میلیون‌ها کانادایی صحبت کنم که رویای روز بهتری را برای آنها در سر دارند. کانادایی‌ها قطعاً در این دوران مبارزه بزرگ، در کنار آنها خواهند بود و از آنها حمایت خواهند کرد. این رژیم اوایل امسال در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار داشت و فکر می‌کنم آزادی روزی فرا خواهد رسید. رژیم ضربات سختی خورده است بنابراین هنوز در یک نقطه بسیار بسیار ضعیف هستند. امیدواریم که سال آینده مجبور نباشیم به پاریس برگردیم. امیدواریم یک گردهمایی بزرگ و یک کنفرانس «ایران آزاد» را درست در تهران داشته باشیم.




🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی با آقای شارل میشل پرزیدنت اتحادیه اروپا (۲۰۲۴)، ژنرال جیمز جونز و ژنرال کیت کلاگ



  دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی با آقای شارل میشل پرزیدنت اتحادیه اروپا (۲۰۲۴)، ژنرال جیمز جونز و ژنرال کیت کلاگ

دیدار و گفتگوی با آقای شارل میشل پرزیدنت اتحادیه اروپا (۲۰۲۴)، ژنرال جیمز جونز و ژنرال کیت کلاگ، مشاوران پیشین امنیت ملی رؤسای جمهور آمریکا   . روز شنبه ۳۰خرداد خانم مریم رجوی با آقایان شارل میشل پرزیدنت اتحادیه اروپا (۲۰۲۴)، ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و فرمانده پیشین ناتو و ژنرال کیت کلاگ مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اوکراین (۲۰۲۵) دیدار و گفتگو کرد.

خانم رجوی ضمن تقدیر از حمایت‌های آقای شارل میشل و ژنرال جیمز جونز و ژنرال کیت کلاگ از مردم و مقاومت ایران تأکید کرد امروز رژیم ایران از هر زمان دیگر ضعیف‌تر است و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران و کانون‌های شورشی از هر زمان آماده‌تر هستند. اما به یاد داشته باشیم که این رژیم نه از حکومت دست می‌کشد و نه سرکوب را کنار می‌گذارد و نه دست‌اندازی به کشورهای منطقه. وقایع اخیر هم نشان داد که تغییر این رژیم تنها به دست مردم و مقاومت امکان‌پذیر است و جهان برای خلاصی از شر یک دیکتاتوری دینی که جهان را تا آستانه یک جنگ فراگیر برده است، باید در کنار مردم ایران بایستد.

آقای شارل میشل با اشاره به بی‌پایه بودن دروغپردازی‌ها علیه مقاومت گفت برنامه ده ماده‌یی خانم رجوی یک برنامه قدرتمندی است که به همه این دروغپردازی‌ها پاسخ قوی می‌دهد.
ژنرال جونز گفت خانم رجوی من با شما موافقم که ایستادگی در کنار مردم و مقاومت ایران لازمه صلح و امنیت در سطح جهانی است. از همین رو هر قراردادی با این رژیم بسته می‌شود باید حتماً تعهداتی برای رژیم در مورد حقوق‌بشر بیاورد. وی افزود علی‌رغم همه هزینه‌ها و سرمایه‌گذاریهای کلان موقعیت بقایای شاه در سطح بین‌المللی به‌شدت پایین آمده است و هم رئیس‌جمهور آمریکا و هم معاون او از این فرد فاصله گرفته‌اند.
ژنرال کلاگ گفت این رژیم با زبان خوش نمی‌رود و باید در برابر آن مبارزه و مقاومت کرد همان کاری که جنبش شما می‌کند. مقاومت شما نسبت به یک‌سال پیش که من اینجا بودم پیشرفت‌های بسیار زیاد و ملموسی داشته و مرا نسبت به آینده امیدوار می‌کند. از امثال پسر شاه سابق، کاری برنمی‌آید او یک چلپی جدید است و جز این‌که پسر یک شاه بوده چیزی برای ارائه ندارد و اساساً همه کارهایش تبلیغاتی و هوچی‌گر‌ی است.

برگرفته از سایت مریم رجوی



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی با آقای بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان ۲۰۱۹-۲۰۲۲



دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی با آقای بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان ۲۰۱۹-۲۰۲۲

مریم رجوی روز شنبه ۳۰خرداد با آقای بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان (۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲) دیدار و پیرامون آخرین تحولات ایران و منطقه و گسترش مقاومت سراسری و سیاست‌های بین‌المللی در قبال ایران گفتگو کردند.
مریم رجوی ضمن تشریح شرایط انفجاری جامعه ایران و گسترش فعالیت‌های کانون‌های شورشی در سراسر ایران تأکید کرد موج اعدام‌های سیاسی در ماه‌های اخیر مبین وحشت رژیم ایران از بالا‌گرفتن قیام مردمی و تلفیق آن با مقاومت سازمان‌یافته است.
وی تأکید کرد مقاومت ایران از پایان جنگ و مصیبت‌های مردم ایران استقبال می‌کند. در ایران کسی جز بقایای شیخ و شاه خواهان جنگ نبوده و نیست. وی افزود تا این رژیم بر سرکار است، سرکوب داخلی، جنگ‌افروزی خارجی و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی ادامه خواهد یافت و تنها با سرنگونی این رژیم پایان می‌یابد. امری که تنها توسط مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها محقق می‌شود.
آقای جانسون در این دیدار گفت جامعه بین‌المللی نباید در برابر رژیمی تسلیم شود که دست به کشتار مردم خودش زده، و نیم قرن است که در سراسر خاورمیانه به ترویج برنامه ترور و هرج و مرج پرداخته است. وی افزود من مطمئنم که شما در مبارزه‌تان موفق خواهید شد. ایران در یک دوراهی سرنوشت‌ساز ایستاده است، پس از سه ماه جنگ، ثابت شده است که جنگ خارجی نمی‌تواند ایران را آزاد کند. تغییر باید از درون آغاز شود و این حتماً خواهد آمد همان‌طور که آپارتاید در آفریقای جنوبی با اراده مردم سرنگون شد.
وی افزود این بسیار حیاتی است که مردم داخل ایران بشنوند که صدای آزادی به نفع آنها در سراسر جهان طنین‌انداز شده است. شجاعت مردم ایران در مبارزه با این رژیم ستودنی است و من فکر می‌کنم شما پاداش این شجاعت را با آزادی کشور تان خواهید گرفت.


برگرفته از سایت مریم رجوی



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



تصاویر جدید از تظاهرات ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ در خیابانهای مختلف پاریس + فیلم


تصاویر جدید از تظاهرات ۳۰ خرداد 
۱۴۰۵ در خیابانهای مختلف پاریس + فیلم 

تظاهرات  ایرانیان آزاده در خیابان‌های مختلف پاریس بر علیه اعدام در ایران و برای برقراری جمهوری دموکراتیک








فیلم های تظاهرات در میدان تروکادرو، میدان ووبان، میدان باستیل، میدان ریپوبلیک و بسیاری نقاط دیگر.


🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




آلخوویدال کوادراس؛ پایان دوران مماشات و ضرورت به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران



آلخوویدال کوادراس؛ پایان دوران مماشات و ضرورت به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران

پروفسور آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، از سخنرانان گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۶ بود. این سخنرانی که با لحنی قاطع، افشاگرانه و در عین‌حال آرمان‌گرایانه ایراد شد، بیانگر نکات قابل تأمل بود که در این یادداشت به آن می‌پردازیم.

شکست ساختاری سیاست مماشات

یکی از محورهای کلیدی سخنان ویدال کوادراس، اعلام رسمی مرگ «سیاست مماشات» غرب در قبال رژیم ایران است. او با تکیه بر تجربه ۴۰ ساله خود و اروپا، به‌درستی اشاره می‌کند که فرمول‌های دیپلماتیک و جست‌وجوی واهی برای یافتن «میانه‌روها» یا جریان‌های اصلاح‌طلب در درون این حاکمیت، گزاره‌ای شکست‌خورده است.

تحلیل واقع‌بینانه او نشان می‌دهد رژیمی که بقای خود را به سرکوب مطلق در داخل و تروریسم و تجاوز در خارج گره زده است، اساساً پتانسیل انعطاف‌پذیری و اصلاح ساختاری را ندارد. کوادراس با این افشاگری، سیاست‌گذاران اروپایی را به چالش می‌کشد تا از دایره تکرار اشتباهات گذشته خارج شوند.

اصالت آلترناتیو دموکراتیک و برنامه‌ٔ ۱۰ ماده‌ای

بخشی از سخنان ویدال کوادراس به تبیین جایگاه مقاومت سازمان‌یافته ایران اختصاص داشت. او با اشاره به آشنایی ۲۵ ساله خود با مریم رجوی، بر اصالت و صلابت این جنبش تأکید کرد. ارجاع او به «برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی» به‌عنوان یک نقشه‌مسیر روشن برای آینده ایران، پاسخ روانی و سیاسی به کسانی است که مدعی نبود یک جایگزین منسجم برای وضعیت فعلی هستند. این برنامه که بر اصول پایه‌‌ای چون جدایی دین از دولت، انتخابات آزاد، تساوی جنسیتی و ایران غیرهسته‌‌ای استوار است، از نظر این سیاستمدار برجسته، شایسته‌ترین ساختار برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران به‌شمار می‌رود.

کانون‌های شورشی؛ موتور محرک تغییر در داخل

کوادراس با شجاعتی کم‌نظیر، دست روی نقطه حساس استراتژیک گذاشت: ضرورت به‌رسمیت شناختن حق مقاومت مردم ایران و کانون‌های شورشی.

«این رژیم انعطاف‌پذیر نیست. پاسخ به این رژیم نه مذاکرات بی‌پایان است و نه مداخله خارجی و نظامی، پاسخ در مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها نهفته است.

پروفسور آلخو ویدال کوادراس: اروپا باید یک آلترناتیو، یعنی مقاومت ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی را به‌رسمیت بشناسد. برنامه ۱۰ ماده‌‌ای خانم رجوی یک نقشه‌مسیر روشن برای یک جمهوری دموکراتیک است».

«اروپا باید حق مردم ایران برای مقاومت در برابر استبداد را به‌رسمیت بشناسد».
«هم‌چنین باید کانون‌های شورشی را که زندگی خود را به خطر می‌اندازند به‌رسمیت بشناسد. ما باید سازمانی که مقاومت را رهبری کرده به‌رسمیت بشناسیم. این کار قیمت می‌طلبد و خانم رجوی ما حاضریم این بها را بپردازیم».

این گزاره‌ٔ کلیدی، جوهر اصلی یک دیپلماسی مسئولانه را تعریف می‌کند. او تأکید دارد که تغییر در ایران، نه از طریق جنگ خارجی و نظامی (که مخرب است) و نه از طریق مذاکرات بی‌پایان (که فرساینده و به نفع وضع موجود است) حاصل می‌شود؛ بلکه راه‌حل واقعی در دست مردم ایران و بازوان عملیاتی آنها در داخل کشور، یعنی کانون‌های شورشی است. او از غرب می‌خواهد که حداقل، مانع‌تراشی‌های سیاسی و حقوقی را برای این جنبش متوقف کند.

پیوند عاطفی و اخلاقی با آرمان آزادی

آنچه سخنرانی ویدال کوادراس را متمایز می‌کند، پیوند عمیق اخلاقی و شخصی او با این مبارزه است. او عضویت و همراهی با مقاومت ایران را فراتر از مرزهای کشورش اسپانیا، بزرگ‌ترین پاداش زندگی خود می‌داند. این میزان از تعهد، نشان‌دهنده آن است که آرمان آزادی ایران توانسته است مرزهای جغرافیایی را درنوردد و به یک ارزش انسانی جهانی تبدیل شود. او حتی ترور، شلیک گلوله و تهدیدهای جانی علیه خود و دیگر یاران این جنبش را بی‌اثر دانسته و تأکید می‌کند که هر ضربه، این مقاومت را تنومندتر و قدرتمندتر می‌سازد.

هشدار جدی و تاریخی

سخنرانی پروفسور آلخو ویدال کوادراس یک هشدار جدی و تاریخی بود. پیام او به حاکمیت تهران روشن است: «روزهای شما به پایان رسیده است» و سرکوب دیگر اهرم مؤثری برای بقا نیست.

از سوی دیگر، پیام او به بروکسل (پایتخت دوفاکتوی اتحادیه اروپا) و پایتخت‌های غربی، یک فراخوان صریح برای شجاعت سیاسی است. زمان آن فرا رسیده که اروپا از لاک انفعال خارج شده، حق مشروع مردم ایران برای سرنگونی استبداد را به‌رسمیت بشناسد و در کنار آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت بایستد. این تنها راه دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه و جهان است.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7