۱۴۰۵ تیر ۶, شنبه

سناتور جولیو ترتزی: آینده ایران باید لزوماً از مسیر ساخت یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت بگذرد



   سناتور جولیو ترتزی: آینده ایران باید لزوماً از مسیر ساخت یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت بگذرد

سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون سیاست‌های اروپا در سنای ایتالیا و وزیر خارجه پیشین این کشور در حساب ایکس خود با عنوان «جایگزین دموکراتیک برای ایران» نوشت: «آینده ایران باید لزوماً از مسیر ساخت یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت بگذرد که به حقوق بنیادین بشر احترام می‌گذارد و یک‌بار برای همیشه به سیاست شکست‌خورده و بحث‌برانگیز مماشات و سازش غرب در قبال استبداد مذهبی حاکم در تهران پایان می‌دهد».

همان‌طور که دومنیکو لیتزیا letizia در روزنامه پینونه (pinione) اشاره می‌کند: «این پیام قاطع و اجماعی بود که از اجلاس جهانی برای ایران آزاد ۲۰۲۶ به دست آمد. اجلاسی که در پایتخت فرانسه و به‌مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد آغاز مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری مذهبی ملاها برگزار شد».

لیتزیا می‌نویسد: رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی، تلاش‌های مستمر رژیم برای ساکت کردن اپوزیسیون از طریق توافقات تجاری یا دیپلماتیک پشت‌پرده را به‌شدت محکوم کرد. مریم رجوی با قاطعیت یادآور شد که بحران ساختاری استبداد مذهبی اکنون کاملاً برگشت‌ناپذیر است؛ به‌ویژه پس از قیام‌های مردمی گسترده‌‌ای که در اواخر سال ۲۰۲۵ و اوایل سال ۲۰۲۶ سراسر کشور را تکان داد.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



دادگاه هامبورگ آلمان رسیدگی به پرونده دو مظنون جاسوسی به نفع رژیم ایران را آغاز کرد



                     دادگاه هامبورگ آلمان رسیدگی به پرونده دو مظنون جاسوسی به نفع رژیم ایران را آغاز کرد

دادگاه هامبورگ آلمان اعلام کرد رسیدگی به پرونده دو مظنون جاسوسی به نفع رژیم ایران را آغاز کرده است. دفتر دادستانی کل فدرال آلمان گفت متهم اصلی، شهروند ۵۴ ساله دانمارکی با ریشه افغان، متهم است که برای سرویس اطلاعاتی رژیم ایران، در آلمان جاسوسی کرده و مکان‌هایی را نیز شناسایی کرده است.

خبرگزاری د.پ.آ آلمان نوشت: متهم دوم، همدست ۴۲ ساله او و متولد تهران نیز به آماده‌سازی برای حملات متهم است. هر دو متهم در دانمارک دستگیر و به آلمان تحویل داده شدند.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



غوغا وآشفته بازار وبحرانهای حاد درونی رژیم در راس نظام - زلزلهٔ درونی وتضادهای برگشت ناپذیر

                 غوغا وآشفته بازار  وبحرانهای حاد درونی رژیم در راس نظام - زلزلهٔ درونی وتضادهای برگشت ناپذیر 


به نظر می‌رسد بحران لاعلاج نظام آخوندی پس از مرگ خامنه‌ای، با پیام مبهم، دوپهلو و آکنده از ترس مجتبی خامنه‌ای به یک زلزلهٔ درونی تبدیل شده است. خلیفهٔ تازه‌کار که در دو لبهٔ قیچی جنگ و مذاکره و باتلاق بحران‌های درونی به‌دام افتاده، تلاش کرد با روشی که نه سیخ دلواپسان خیابانی بسوزد و نه کباب دولتی‌ها، با استفاده از عبارت «بنده علی‌الاصول نظر دیگری داشتم »، هم سیخ را سوزاند و هم کباب را!

ولایت نورسیده که می‌خواست در این بندبازی، مسئولیت را از سر خودش باز کند، ضمن تأیید گدایی مذاکره گفت: «بنده علی‌الاصول نظر دیگری داشتم، ولی چون رئیس‌جمهور تعهد کرد... دیگر من اجازه‌اش را صادر کردم».

در آخرین نمونه آخوند علم‌الهدی در نمایش جمعه ۵ تیر گفت: علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم یعنی جبران خسارات و غرامت قوی. وی پیش از این هم گفته بود: «آنچه صورت گرفته است منطبق با نظر ولایی ولی امر مسلمین نیست و اون چیز دیگری‌ست چون فرمودن علی‌الاصول من نظر دیگری داشتم».

این فرار از مسئولیت و بلوای «علی‌الاصول» فوراً با واکنش باندهای درونی مواجه شد. آخوند قاسمیان گفت: «یک شبهه‌ای شد می‌گویند رهبر معظم انقلاب گردن نمی‌گیرد... می‌فرمایند من قاعدتاً و علی‌الاصول موافق نبودم ولی رفتند هم‌چین کاری کردند بعد هم با لگدی به پزشکیان افزود: «علی‌الاصول آقایان اصولشون با اصول ما فرق دارند این دیگه ظاهر متنه به هر جهت یه اصولی وجود داره که علی‌الاصول با این کاری که آقایان کردند فرق داره یعنی اصول اینها با این اصول فرق دارد...».

این تقابل عریان که با شعار «مرگ بر عراقچی سازشکار نفوذی» و دشنام علیه قالیباف، نمایندهٔ خاص ولایت وارفته به اوج رسید، بیانگر بی‌اعتباری مجتبی و سلسله‌ای از بحران‌های لاعلاج پس از هلاکت خامنه‌ای است.

در این میان، دستپاچگی حداد عادل (پدرزن مجتبی) برای ماله‌کشی این رسوایی، عمق شکاف و درماندگی را برملا کرد. او گفت: «این حرف فایده‌ش اینه که اولاً در مذاکره، دست طرف ایرانی را قوی می‌کنه که میگه فکر نکنین چیزی که به ما دادید خیلی هنر کردید، ما رهبرمون همین را هم قبول نداشته، ما رفتیم ریش گرو گذاشتیم تعهد کردیم که منافع ملت رو تأمین می‌کنیم...».

اما سایت حکومتی دیدار نیوز در شمارهٔ ۴ تیر اعتراف کرد که برخلاف نمایش مخالفت بیت، «تمام اعضای شعام به جز جلیلی به امضای تفاهم رأی مثبت دادند». یعنی انشقاق و ریزش به رأس نظام سرایت کرده و ولایت وارفته، در لبه قیچی جام‌زهر و جنگ گیر کرده و شعارهای مرگ بر خودی در راهروهای قدرت، پیش‌درآمد سقوط نهایی است.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7

شامگاه فاتحان (شام غریبان) - مراسم شام غریبان در اشرف ۳ + فیلم های مراسم کربلا

شامگاه فاتحان (شام غریبان)

شامگاه فاتحان (شام غریبان)  -  مراسم شام غریبان در اشرف ۳ + فیلم های مراسم کربلا

شامگاه فاتحان

مراسم عاشورا - کربلا



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



خانم مریم رجوی - ۱۶ خرداد- دانش‌آموزان و فرهنگیان و دانشجویان سراسر کشور را به حمایت از دانش‌آموزان بپاخاسته و معترض فراخواند


خانم مریم رجوی - ۱۶ خرداد- دانش‌آموزان و فرهنگیان و دانشجویان سراسر کشور را به حمایت از دانش‌آموزان بپاخاسته و معترض فراخواند

خانم مریم رجوی دانش‌آموزان و فرهنگیان و دانشجویان سراسر کشور را به حمایت از دانش‌آموزان به‌پاخاسته و معترض فراخواند و گفت تنها راه دستیابی به خواسته‌ها همبستگی، استمرار و گسترش اعتراضات است.

تجمع دانش‌آموزان معترض علیه سیاست‌های شورای به‌اصطلاح انقلاب فرهنگی رژیم،  به ۲۱ شهر میهن گسترش یافت. از تهران و کرج و خرم‌آباد، تا شیراز، اهواز، رشت، مشهد و کرمانشاه، ساری، اراک، قم، تبریز، اصفهان، دورود، بجنورد، بیرجند، همدان، قزوین تا کرمان، بروجرد، یزد، دانش‌آموزان با شعار «دانش‌آموز می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» خواستار عدالت در سیستم آموزشی هستند.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



اخبار وتحولات جنگ – حملات متقابل پهبادی ، موشکی ، بمباران بین ایران وآمریکا درگرماگرم مذاکرات



اخبار وتحولات جنگ – حملات متقابل پهبادی ، موشکی ، بمباران  بین   ایران وآمریکا درگرماگرم مذاکرات 

اخبار وتحولات جنگ – حملات متقابل ایران وآمریکا 

اخبار جنگ و تحولات منطقه

سنتکام :حمله آمریکا به ایران در پاسخ به حمله به کشتی تجاری تامپا، فلوریدا - نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در 26 ژوئن، حملاتی را علیه ایران انجام دادند که پاسخی قدرتمند به حمله دیروز به یک کشتی تجاری بود که در حال عبور از تنگه هرمز بود. هواپیماهای آمریکایی پس از آنکه ایران در 25 ژوئن با یک پهپاد تهاجمی یک طرفه به کشتی M/V Ever Lovely حمله کرد، به محل‌های نگهداری موشک و پهپاد و سایت‌های رادار ساحلی ایران حمله کردند. این کشتی باری با پرچم سنگاپور در زمان حمله ایران در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد ساحل عمان بود. تجاوز بی‌دلیل نیروهای ایرانی به کشتی‌های تجاری به وضوح آتش‌بس را نقض کرد. علاوه بر این، رفتار خطرناک ایران، آزادی ناوبری را تضعیف کرد، زیرا تجارت به طور فزاینده‌ای از طریق کریدور حیاتی تجارت بین‌المللی جریان دارد. نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده همچنان هماهنگی و پشتیبانی عبور ایمن را برای کشتی‌های تجاری که از تنگه عبور می‌کنند، فراهم می‌کنند. ارتش ایالات متحده همچنان حضور دارد و هوشیار است تا اطمینان حاصل کند که تمام جنبه‌های توافق با ایران رعایت، رعایت و با تمام قدرت و به طور کامل اجرا می‌شود.

وایر رویترز

ارتش آمریکا روز جمعه در واکنش به حمله پهپادی ایران به یک کشتی باری در تنگه هرمز، به ایران حمله کرد و هر دو کشور دیگری را به نقض مفاد آتش‌بس توافق‌شده هفته گذشته متهم کرد. فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که هواپیماها به محل‌های نگهداری موشک و پهپاد و سایت‌های رادار ساحلی حمله کرده‌اند و یک مقام آمریکایی گزارش داد که عملیات پایان یافته است. ایران اعلام کرد که یک موشک به منطقه اطراف اسکله‌ای در سیریک در جنوب ایران برخورد کرده است و نیروهای دریایی ایران با حمله به اهداف نظامی ایالات متحده در منطقه به این حمله پاسخ داده‌اند.

نیویورک تایمز27ژوئن2026- ارتش ایالات متحده جمعه شب در تلافی حمله ایران به یک کشتی باری در تنگه هرمز در روز قبل، به سایت‌های موشکی و پهپادی ایران حمله کرد و آتش‌بس شکننده بین دو کشور را به هم زد. ساعاتی پیش از حملات ایالات متحده، رئیس جمهور ترامپ اقدام ایران را «نقض احمقانه» توافق آتش‌بس خواند، توافقی که هدف آن پایان دادن به جنگی بود که بازارهای جهانی را آشفته کرده، درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله، متحد ایران، را دوباره شعله‌ور کرده و خاورمیانه را متزلزل کرده بود. توافق اولیه، آینده تنگه را حل‌نشده باقی گذاشت و مقامات آمریکایی اعلام کردند که این آبراه حیاتی بار دیگر به یک نقطه آزاد ترانزیت تبدیل خواهد شد و ایران کنترل خود را بر آن اعمال می کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های دولتی ایران منتشر شد، اعلام کرد که حملات روز جمعه آمریکا نقض آتش‌بس بین آمریکا و ایران بوده و هشدار داد که اگر چنین تجاوزی تکرار شود، «پاسخ ما گسترده‌تر خواهد بود.» مقامات آمریکایی این حملات را به عنوان اقدامات تلافی‌جویانه برای حمله ایران به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز در روز پنجشنبه، و نه بازگشت به جنگ، مطرح کرده‌اند. نیروهای امنیتی ایران ادعا کردند که در پاسخ به حملات آمریکا، تهران مواضع نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است. هیچ تأیید فوری از سوی ارتش ایالات متحده در مورد چنین حملاتی وجود ندارد.

ابراهیم عزیزی، نماینده محافظه‌کار مجلس ایران و رئیس کمیته امنیت ملی مجلس، در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت که حملات روز جمعه آمریکا «نقض خودسرانه آتش‌بس» بوده و هشدار داد که این حملات منجر به «عقب‌نشینی و پشیمانی» آمریکایی‌ها خواهد شد. عزیزی، که یک تندرو است، نمی‌تواند از طرف دولت ایران صحبت کند، اما او حساسیت مقامات ایران در مورد حملات آمریکا در بحبوحه تلاش‌های مذاکرات صلح را تکرار کرد و گفت که این حملات نشان می‌دهد که چگونه رئیس جمهور ترامپ «هیچ تعهدی به اصول مذاکرات ندارد».

در پستی در رسانه‌های اجتماعی درباره دور جدید حملات ایالات متحده به ایران که به تازگی پایان یافته است، معاون رئیس جمهور، جی. دی. ونس، استدلال کرد که ایالات متحده به توافق آتش‌بس با ایران - یک یادداشت تفاهم یا M.O.U - "احترام گذاشته است" اما به تجاوز ایران پاسخ خواهد داد. او گفت: "اگر آنها در مورد نحوه اجرای M.O.U اختلاف نظر دارند، می‌توانند تلفن را بردارند. اما خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد."

قیمت نفت پس از حمله روز پنجشنبه افزایش یافته بود، اما روز جمعه کاهش یافت و به سطوحی رسید که آخرین بار قبل از جنگ دیده شده بود. حملات ایالات متحده به ایران پس از تعطیلی بازارها در آخر هفته رخ داد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد حملات ایالات متحده علیه اهداف موشکی و پهپادی ایران به پایان رسیده است. این مقام آمریکایی گفت شش جت جنگنده نیروی هوایی آمریکا - اف ۳۵ و اف ۱۶ - به چهار سایت ایرانی در امتداد تنگه هرمز و جزیره قشم حمله کردند. این مقام که به دلیل مجاز نبودن به صحبت علنی در مورد این عملیات، خواست نامش فاش نشود، گفت: این حملات حدود ۹۰ دقیقه طول کشید.

** آکسیوس 27ژوئن2026 ساعت 0050-پس از شلیک ایران به کشتی‌ها، آمریکا به اهداف ایرانی در نزدیکی تنگه حمله کرد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش ایالات متحده حملاتی را علیه اهداف ایرانی در اطراف تنگه هرمز انجام داده است.

چرا این موضوع مهم است:

این اولین حملات ایالات متحده علیه اهداف ایرانی از زمان امضای تفاهم‌نامه (MOU) هفته گذشته است که پایان جنگ را اعلام کرد.

معاون رئیس جمهور ونس - که به رهبری مذاکرات هفته گذشته کمک کرد - عصر جمعه پستی منتشر کرد که "خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد." او نوشت: "ایران توافق آتش‌بس را امضا کرد. ما به آن احترام گذاشته‌ایم. اگر آنها در مورد نحوه اجرای تفاهم‌نامه اختلاف نظر دارند، می‌توانند تلفن را بردارند. اما خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد."

طبق گفته سنتکام، هواپیماهای نظامی ایالات متحده به محل‌های نگهداری موشک و پهپاد و سایت‌های رادار ساحلی ایران در اطراف تنگه حمله کردند.

حملات ایالات متحده پس از آن انجام شد که ایران روز پنجشنبه پهپادهایی را علیه چندین کشتی تجاری که از تنگه هرمز عبور کرده بودند، شلیک کرد.

سنتکام اعلام کرد که یک پهپاد به یک کشتی باری با پرچم سنگاپور به نام «اور لاولی» در حالی که در حال خروج از تنگه در امتداد ساحل عمان بود، برخورد کرد و حملات ایالات متحده را «پاسخی قدرتمند» توصیف کرد. آنچه آنها می‌گویند: رئیس جمهور ترامپ اوایل روز جمعه در وب‌سایت تروث سوشال نوشت که حمله پهپادی ایران «نقض احمقانه توافق آتش‌بس ما» بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر جمعه اعلام کرد: «چند ساعت پیش، رژیم پیمان‌شکن آمریکا طبق معمول تعهدات خود را نقض کرد و به بهانه‌های مختلف به سواحل جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی کرد.» سپاه پاسداران اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با حمله به «مکان‌های ارتش تروریستی ایالات متحده در منطقه» پاسخ داده است.

این نیرو هشدار داد که «در صورت تجاوز مکرر، پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود.»

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای سنتکام همچنان به هماهنگی و پشتیبانی از عبور ایمن کشتی‌های تجاری در حال عبور از تنگه هرمز ادامه می‌دهند.

ارتش ایالات متحده همچنان حضور دارد و هوشیار است تا اطمینان حاصل شود که تمام جنبه‌های توافق با ایران رعایت، اجرا و با قدرت و اثربخشی کامل اجرا می‌شود.» آنچه باید تماشا کرد: اینکه آیا ایران تصمیم به واکنش نظامی می‌گیرد یا خیر.

**

ترامپ: رژیم ایران ۴۷ سال با تروریسم نفوذ خود را گسترش داد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه «راهی به سوی اکثریت» وابسته به ائتلاف ایمان و آزادی که روز جمعه ۵ تیر انجام شد، بخش مهمی از سخنانش را به رژیم ایران، عملیات نظامی اخیر آمریکا و تحولات منطقه اختصاص داد و گفت رژیم ایران پس از حملات اخیر، دیگر توان پیروزی در یک جنگ را ندارد.
ترامپ با اشاره به کارنامه ۴۷ ساله رژیم ایران گفت: «برخوردی که اکنون با رژیم ایران صورت گرفته، باید سال‌ها پیش انجام می‌شد». او افزود رژیم ایران طی این سال‌ها از «تروریسم» برای حفظ قدرت و گسترش نفوذ منطقه‌‌ای خود استفاده کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا سپس به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه رژیم ایران، در عملیات پهپادی آمریکا در ۱۳ دی ۱۳۹۸ اشاره کرد.
ترامپ گفت شماری از نظامیان آمریکایی بر اثر بمب‌های کنار جاده‌‌ای زخمی یا معلول شده‌اند و مسئولیت گسترش این حملات را متوجه قاسم سلیمانی دانست. او هم‌چنین مدعی شد سلیمانی هنگام کشته شدن، در حال برنامه‌ریزی برای حمله به ۵ تأسیسات نظامی آمریکا بود.
ترامپ این عملیات را یکی از مهم‌ترین تحولات خاورمیانه توصیف کرد و گفت برخی آن را مهم‌ترین رویداد منطقه در یک قرن گذشته می‌دانند. او هم‌چنین سلیمانی را «فردی بیمار از نظر روانی» خواند.
او درباره عملیات نظامی اخیر آمریکا علیه رژیم ایران نیز گفت تصمیم برای ورود به درگیری، برای او تصمیمی دشوار اما از نظر نظامی اجتناب‌ناپذیر بوده است. ترامپ این اقدام را «مسیر فرعی» توصیف کرد که دولتش برای رسیدن به ثبات و توافق ناچار به پیمودن آن شده است.
ترامپ گفت: «هنوز مقداری توان رزمی برای رژیم ایران باقی مانده است، اما این رژیم دیگر قدرت پیروزی در جنگ را ندارد». به‌گفته او، هدف عملیات آمریکا انهدام توان موشکی و پهپادی، تضعیف ظرفیت دریایی رژیم ایران و جلوگیری از دستیابی آن به سلاح هسته‌‌ای بوده است.
رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین مدعی شد رژیم ایران با حمله پهپادی به یک کشتی باری در نزدیکی عمان، توافق توقف درگیری‌ها را نقض کرده است. او گفت ۴ پهپاد انتحاری به سوی این کشتی پرتاب شد که ۳ فروند آنها توسط نیروهای آمریکایی سرنگون شد و پهپاد چهارم به بخش فوقانی کشتی اصابت کرد. به‌گفته ترامپ، این حمله در ۴ تیر ۱۴۰۵ رخ داد و با وجود آسیب‌دیدگی کشتی، گزارشی از تلفات انسانی منتشر نشده است.
رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر از توافق هسته‌‌ای سال ۱۳۹۴، موسوم به برجام، انتقاد کرد و گفت دولت باراک اوباما پس از اجرای این توافق، ۱.۷ میلیارد دلار وجه نقد در اختیار رژیم ایران قرار داد و با رفع تحریم‌ها، امکان دسترسی تهران به ده‌ها میلیارد دلار از منابع مالی خود را فراهم کرد.
ترامپ مدعی شد رژیم ایران این منابع را به جای بهبود وضعیت معیشتی مردم، صرف توسعه برنامه موشکی و حمایت از گروه‌های هم‌پیمان خود در منطقه کرده است.
او در پایان، عملیات نظامی علیه رژیم ایران را بخشی از راهبرد «صلح از طریق قدرت» توصیف کرد و گفت: «جهان پس از تضعیف توان نظامی رژیم ایران، امن‌تر شده است».


🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



برنامه‌ی اسکات جنینگز : مصاحبه با علیرضا جعفرزاده عضو شورای ملی مقاومت ایران پیرامون - بیانیه مریم رجوی درباره توافق جنگ ،مذاکرات آمریکا وایران-هسته ای رژیم و..



برنامه‌ی اسکات جنینگز : مصاحبه با علیرضا جعفرزاده عضو شورای ملی مقاومت ایران پیرامون - بیانیه مریم رجوی درباره توافق جنگ ،مذاکرات آمریکا وایران-هسته ای رژیم و..

ایکس علیرضا جعفرزاده عضو شورای ملی مقاومت ایران ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶ - رهبر ما، خانم مریم رجوی، بلافاصله بیانیه‌ای صادر کرد و از این وضعیت [اعلام آتش بس] استقبال کرد

خیلی خوشحالم که در برنامه‌ی اسکات جنینگز و در مورد همه چیز مربوط به ایران و راه حل واقعی مشکل رژیم ایران بحث می‌کنم.

(000) مجری: علیرضا جعفرزاده، برای بحث در مورد همه این موارد به ما ملحق می‌شود. (004) او یک تحلیلگر سیاسی ایرانی-آمریکایی است. (007) او نویسنده و معاون مدیر (009) دفتر واشنگتن شورای ملی مقاومت ایران (012) است.

(015) اکنون، او به خاطر افشای (017) تأسیسات مخفی هسته‌ای ایران، (019) بسیار شناخته شده است و شما او را در تلویزیون زیاد می‌بینید (022) که در مورد این مسائل اظهار نظر می‌کند. (023) علیرضا، از حضور شما در اینجا (025) در برنامه اسکات جنینگز متشکریم. (026) شما خبر پایان مذاکرات سطح بالای امروز توسط جی. دی. ونس (029) را شنیده‌اید.

(032) به نظر می‌رسد که در این مذاکرات کمی پیشرفت وجود دارد، (034) اما به نظر من او واقعاً در حال بزرگ کردن این ایده (038) است که ایران اجازه بازرسی‌های هسته‌ای را خواهد داد. (040) وقتی امروز همه اینها را می‌شنوی، (041) و با توجه به آنچه می‌دانی، این موضوع چه تاثیری بر تو دارد؟

(046) علیرضا حعفرزاده: خب، اول از همه، اسکات، خوشحالم که در برنامه‌ات هستم. (049) همیشه برای برنامه‌ات در دسترس هستم. (052)

مجری: متشکرم.

(052) علیرضا حعفرزاده: دوم، بدیهی است که وقتی رئیس جمهور ترامپ در 14 ژوئن اعلام کرد (057) که نوعی توافق وجود دارد، (104) می‌دانید، تفاهم با ایران، (106) رهبر ما، خانم مریم رجوی، (108) بلافاصله بیانیه‌ای صادر کرد و از این وضعیت استقبال کرد، (112) گفت که این فرصتی برای پایان دادن به جنگ، (116) پایان دادن به رنج مردم ایران، (119) و گرفتن بهانه از رژیم ایران (122) خواهد بود که از جنگ به عنوان سپری برای محافظت از خود (126) در برابر مردم، در برابر قیام استفاده می‌کرد. (131) اما او بلافاصله هشدار داد که (133) تا زمانی که این رژیم در قدرت است، (135) مگر اینکه مجبور شود، (138) سعی خواهد کرد برنامه تسلیحات هسته‌ای خود، (142) شبکه تروریستی خود و کشتارها در داخل ایران را حفظ کند.

(146) بنابراین همه چیز بستگی به این دارد که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. (149) حال، کل موضوع مربوط به بازرسی‌های (151) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، (154) لزوماً می‌تواند، می‌تواند یک گام به جلو باشد، (157) اما ما رفتار رژیم ایران (200) را در دو، سه دهه گذشته می‌دانیم. (202) شما به افشاگری ما در سال 2002 (204) در مورد سایت‌های هسته‌ای نطنز و اراک (207) اشاره کردید که برای اولین بار بازرسی‌ها را آغاز کرد.

(212) اما ما دیده‌ایم که رژیم بازرسان را بیرون کرده است (216) در حالی که، می‌دانید، به آنها اجازه ورود به سایت‌های خاصی را نداده است، (220) دوربین‌ها را قطع کرده است، (223) و بنابراین، می‌دانید، آنها می‌توانند بازی کنند. (226) بنابراین آنچه مهم است این است که ما باید به سمت (231) برچیدن و تعطیل کردن (233) تمام سایت‌های هسته‌ای ایران برویم، (235) زیرا مطلقاً هیچ گونه توجیهی (238) برای رژیم ایران وجود ندارد که هیچ قابلیتی (241) برای غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد. (242) هر یک از این سایت‌ها باید تعطیل شوند.

(245) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید فقط برای نظارت (248) بر تعطیلی به ایران برود، نه فقط، می‌دانید، مدیریت امور.

(252) مجری: خب، بگذارید این سوال اساسی را از شما بپرسم. (255) چه چیزی برای بازرسی وجود دارد؟ (257) زیرا ما می‌دانیم که ایالات متحده (259) تابستان گذشته سایت‌های هسته‌ای را بمباران کرد. (301) ما مقدار زیادی از مواد اورانیوم غنی‌شده (304) را می‌شناسیم و تجهیزات زیر آوار زیادی قرار دارند. (307) همانطور که امروز می‌بینید، چه چیزی برای بازرسی وجود دارد؟ (310) چگونه چیزهایی (312) که بمباران شده‌اند و دفن شده‌اند را بازرسی می‌کنید؟ (314) و به نظر شما چه چیز دیگری در آنجا وجود دارد (316) که باید در اسرع وقت بررسی شود؟

(321) علیرضا حعفرزاده: خب، ما فقط آنچه را که باید می‌دانیم می‌دانیم، (324) و ما بسیاری از سایت‌های هسته‌ای ایران (327) را که هم برای قابلیت‌های غنی‌سازی استفاده می‌شوند، (332) مانند نطنز یا فردو، (334) تأسیسات زیرزمینی که بمباران شد، (339) و هم سایت‌هایی که برای تسلیحاتی‌سازی استفاده می‌شوند، (343) را بررسی کردیم که اکثر آنها در واقع خارج از محدوده بوده‌اند. (347) همچنین، تعدادی سوال مهم و حل نشده (351) وجود دارد که به بخش تسلیحاتی شدن، (353) تبدیل مواد شکافت‌پذیر به سلاح‌های واقعی (356) می‌پردازد که رژیم از پاسخ به آنها خودداری کرده است.

(359) اما البته، فوری‌ترین مسئله (402) مسئله اورانیوم غنی‌شده با غلظت بالا است که در ایران وجود دارد. (406) من هیچ ایده‌ای ندارم که چگونه این موضوع تأیید خواهد شد. (411) و گذشته از همه اینها، سایت‌های دیگری که تهران دارد (415) کدامند که برای بازرسی‌ها باز نشده‌اند؟ (419) بنابراین لیست طولانی از علامت سوال‌ها وجود دارد، (421) اما همه چیز واقعاً به رویکردی که تهران در پیش می‌گیرد، بستگی دارد.

(427) آیا آنها قصد دارند از این فرصت (428) برای طفره رفتن و بازی کردن مانند گذشته استفاده کنند، (432) یا آنها در کنار گذاشتن (436) توانایی خود برای ساخت بمب جدی هستند؟ (439) و به خاطر داشته باش، اسکات، (440) این رژیمی نیست که 10 فوت قد داشته باشد. (443) این رژیمی نیست که در صندلی راننده باشد. (447) آنها بسیار آسیب‌پذیر و ضعیف هستند. (449) آنها اکنون بسیار ضعیف‌تر از همیشه هستند، (452) نه فقط به دلیل ضربات نظامی که دریافت کردند، (456) بلکه توسط مردم خودشان نیز طرد شده‌اند. (500) درست قبل از جنگ، (501) قیام بزرگی در ماه ژانویه رخ داد (504) که تمام 31 استان ایران را فرا گرفت، (507) و رژیم مجبور شد هزاران هزار نفر را بکشد (510) فقط برای اینکه موقتاً در قدرت بماند. (512) بنابراین این را در نظر داشته باشید، (514) که این رژیم ناامید و آسیب‌پذیر است، (517) و اجازه ندهید که آنها خود را طور دیگری جلوه دهند.

(521) مجری: آیا شما فکر می‌کنید احتمال دارد که در آینده نزدیک، (525) حتی با وجود ادامه این مذاکرات توافق، (528) شاهد قیام دوباره مردم ایران باشید؟ (531) آیا فکر می‌کنید مردم ایران احساس می‌کنند که رژیم ضعیف است (534) و این ممکن است زمانی باشد که آنها سرنگون شوند؟

(539) علیرضا حعفرزاده:کاملاً، این روند بوده است. (541) اگر از سال 2017 به این سو نگاه کنید، (543) چندین دور قیام بزرگ در ایران رخ داده است، (546) و هر بار که رژیم جمعیتی را کشته است، (549) فقط قوی‌تر، ماندگارتر، (554) بسیار متمرکزتر و ریشه‌دارتر بازگشته است. (556) و اکنون، به ویژه پس از ژانویه، (559) نسل جوان، اپوزیسیون سازمان‌یافته، (602) متوجه شده‌اند که، البته، (605) اعتراضات پایه و اساس ایجاد تغییر هستند، (609) اما شما باید آن را با یک نیروی سازمان‌یافته (613) برای مقابله با سپاه پاسداران تکمیل کنید، (615) زیرا در نهایت، (617) این سپاه، سپاه پاسداران، (619) و بسیج هستند که رژیم را در قدرت نگه می‌دارند.

(623) شما باید با آنها بجنگید. (624) و به همین دلیل است که در اواسط جنگ، در ماه ژانویه، (628) رژیم شروع به کشتار زندانیان سیاسی (632) که با اپوزیسیون اصلی، مجاهدین خلق، مرتبط بودند، (636) کرد و آنها را یکی یکی اعدام کرد، (637) هشت نفر از آنها در مجموع اعدام شدند. (639) و سپس آنها به دنبال کسانی رفتند که در جریان قیام ژانویه امسال دستگیر شده بودند (641).

(644) اینها همه بسیار جوان هستند، 18، 19، 20 ساله، (647) 20 ساله که دستگیر شده بودند (649) زیرا آنها سعی در خلع سلاح سپاه پاسداران داشتند. (652) آنها به آن انبارها حمله کرده بودند تا اسلحه بگیرند. (656) این حال و هواست، این شتاب است.

(658) بنابراین وقتی اعتراضات برگردد، (700) تکرار اعتراضات قبلی نخواهد بود. (703) این اعتراضات بسیار متمرکزتر خواهد بود. (705) نسل جوان را خواهید دید، (706) آنها منتظر کسی نیستند.

(708) آنها به هیچ چیز دیگری (711) جز توانایی و قابلیت خودشان (714) برای سازماندهی، همکاری، تهیه سلاح، (717) و مقابله با سپاه پاسداران اعتماد ندارند. (719) و به همین دلیل است که رژیم بیش از هر زمان دیگری دچار پارانوئید (722) شده است. (723) چرا آنها در بحبوحه جنگ شروع به اعدام (726) زندانیان سیاسی کردند؟ (729)

مجری: بله، و بدیهی است که هزاران نفر اعدام شدند.

(733) بسیاری از مردم جان خود را از دست دادند. (736) و ما برای مردم ایران دعا می‌کنیم (738) زیرا آنها نزدیک به پنج دهه است که زیر سلطه (740) این رژیم قاتل هستند. (744) و شما امیدوارید که در مقطعی، (746) مردم ایران بتوانند راه خود را به (748) کشور و به سوی حکومتی (751) پیدا کنند که تمام وقت خود را صرف سرکوب آنها (754) و سلب توانایی برقراری ارتباط آنها (755) و در نهایت قتل آنها در خیابان نکند.

(758) علیرضا، از وقتی که امروز گذاشتی متشکرم. (759) باید کمی استراحت کنیم. (800) وقتی برگشتیم، باید در مورد (802) اتفاقاتی که در شیکاگو می‌افتد صحبت کنیم.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




سایت شورای اتحادیه اروپا- جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین: تحریم‌های اقتصادی کشورهای مرتبط با این جنگ ازجمله ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد


سایت شورای اتحادیه اروپا- جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین: تحریم‌های اقتصادی کشورهای مرتبط با این جنگ ازجمله ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد

شورا امروز اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا را با توجه به اقدامات مداوم فدراسیون روسیه که وضعیت اوکراین را بی‌ثبات می‌کند، به مدت ۱۲ ماه دیگر، تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۷، تمدید کرد. این تصمیم پس از جلسه شورای اروپا در ۱۸ و ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶ اتخاذ شد که در آن رهبران اتحادیه اروپا توافق کردند تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را به مدت دوازده ماه تمدید کنند.

این اقدامات اقتصادی که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند، از فوریه ۲۰۲۲ در پاسخ به تجاوز نظامی بی‌دلیل، غیرموجه و غیرقانونی روسیه علیه اوکراین به طور قابل توجهی گسترش یافتند.

اقدامات موجود بخش‌های کلیدی از جمله تجارت، امور مالی، انرژی و فناوری‌های دو منظوره را پوشش می‌دهد. این اقدامات همچنین شامل ممنوعیت واردات یا انتقال نفت خام دریایی و برخی فرآورده‌های نفتی از روسیه به اتحادیه اروپا، ممنوعیت تراکنش چندین موسسه مالی و ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری در روسیه و در کشورهای ثالث و تعلیق فعالیت‌ها و مجوزهای پخش در اتحادیه اروپا برای چندین رسانه دروغ‌پراکنی تحت حمایت کرملین است. علاوه بر این، اقدامات خاص اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد تا با دور زدن تحریم‌ها مقابله کند.

اتحادیه اروپا اقدامات فعلی را به قوت خود باقی خواهد گذاشت و آماده است تا زمانی که فدراسیون روسیه به اقدامات غیرقانونی و نقض قواعد اساسی حقوق بین‌الملل، از جمله به ویژه ممنوعیت استفاده از زور، ادامه دهد، اقدامات بیشتری را اتخاذ کند.

 فهرست تحریم شدگان از شرکت های رژیم ایران -م

طراحی و ساخت موتور هواپیما

نیروﻯ هوافضاﻯ سپاه پاسداران

سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی سپاه پاسداران · سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات سپاه

شرکت اوج پرواز ما دو نفر

شرکت پراور پارس

شرکت صنایع هوایی قدس · صنایع هوایی قدس

صنایع هوایی شاهد · مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد

لینک تحریم شدگان :  
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02014D0512-20260424



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7





۱۴۰۵ تیر ۵, جمعه

اعتراف ناخواسته رژیم بدلیل جنگ باندها به عملیات بزرگ پیت آتشین به بیت اتلعنکبوت رژیم وتوجیه غیبت مجتبی خامنه‌ای



اعتراف ناخواسته رژیم بدلیل جنگ باندها  به عملیات بزرگ پیت آتشین به بیت اتلعنکبوت رژیم  وتوجیه غیبت مجتبی خامنه‌ای 

چرا باندهای حکومتی بعد از ماه‌‌ها سکوت به حرف آمدند؟

چگونه دستگاه تبلیغاتی حکومت برای توجیه غیبت مجتبی خامنه‌ای و تسویه‌حساب‌های درونی، ناچار به اذعان درباره عملیاتی شد که ماه‌ها تلاش می‌کرد آن را با سکوت برگزار کند

ماه‌ها بود که رژیم ولایت فقیه درباره عملیات «پتک آتشین» سکوت کرده بود،سکوتی که بی‌دلیل نبود. اذعان به وقوع چنین عملیاتی در قلب تهران و در حساس‌ترین نقطه حفاظتی نظام، چیزی نبود که دستگاه تبلیغاتی رژیم با میل و رغبت درباره آن سخن بگوید. اما تحولات اخیر و تشدید جنگ قدرت در درون نظام، برخی محافل حکومتی را ناچار کرده است بخشی از واقعیت را، هرچند در پوششی از اتهامات و داستان‌پردازی‌های سیاسی، بر زبان بیاورند.

تلگرام «دیده‌بان انقلاب» که از رسانه‌های نزدیک به جریان‌های تندرو حکومتی محسوب می‌شود، در اول تیرماه و در مطلبی با عنوان «ماجرای کودتا علیه خامنه‌ای» کوشید به پرسشی پاسخ دهد که این روزها در محافل حکومتی نیز مطرح است: «چرا سید مجتبی خامنه‌ای هنوز مخفی مانده است؟»

اما پاسخ ارائه‌شده، بیش از آنکه پاسخی به این سؤال باشد، به اعترافی ناخواسته درباره عملیاتی تبدیل شد که رژیم ماه‌ها تلاش داشت از کنار آن عبور کند.

داستان سرایی دیده‌بان انقلاب از پتک آتشین

بر اساس روایت دیده‌بان انقلاب، چند روز پیش از آغاز جنگ ۴۰ روزه، نیروهایی به بیت رهبری حمله کردند و در تهران اتفاقات مهمی رخ داد. این رسانه حکومتی مدعی است که مجاهدین پس از آن عملیات بیانیه صادر کرده و مسئولیت حمله به آنچه «پتک آتشین بر بیت‌العنکبوت» نامیده‌اند را برعهده گرفته‌اند.

در همین نقطه، روایت حکومتی ناخواسته با واقعیتی گره می‌خورد که پیش‌تر از سوی مجاهدین اعلام شده بود.

سخنگوی مجاهدین تأکید کرده است که عملیات «پتک آتشین» در بامداد چهارم اسفند ۱۴۰۴ با شرکت ۲۵۰ نفر در قلب تهران انجام شده و اخبار آن همراه با اسامی شهیدان و دستگیرشدگان در همان ایام منتشر و برای گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و سازمان‌های مدافع حقوق بشر نیز ارسال شده است.

اما آنچه پس از این اعتراف ضمنی آغاز می‌شود، بخش آشنای سناریوسازی رژیم است.

دیده‌بان انقلاب می‌کوشد با درهم آمیختن مجموعه‌ای از ادعاهای اثبات‌نشده، عملیات را به آمریکا، اسرائیل و همچنین جریان موسوم به «وفاقیون» نسبت دهد. در این روایت ادعا می‌شود که قرار بوده رهبر جمهوری اسلامی با الگویی مشابه ونزوئلا بازداشت و به آمریکا منتقل شود و پس از شکست این طرح نیز توطئه حذف فیزیکی او در دستور کار قرار گرفته است.

این روایت نه سندی ارائه می‌کند و نه توضیح می‌دهد که چگونه جریاناتی با اهداف و ماهیت کاملاً متفاوت ناگهان در یک پروژه مشترک گرد هم آمده‌اند. با این حال، هدف اصلی چنین سناریویی ظاهراً چیز دیگری است.

این سناریو سازی چه هدف را دنبال می‌کند؟

به نظر می‌رسد دستگاه تبلیغاتی حکومت می‌کوشد از یک رویداد واحد برای چندین مصرف سیاسی بهره‌برداری کند.

نخست، توجیه غیبت و پنهان ماندن مجتبی خامنه‌ای.

دوم، تسویه‌حساب با جناح‌های رقیب درون حاکمیت و متهم کردن آنان به «کودتا» و «خیانت»

سوم، نسبت دادن هرگونه اقدام سازمان‌یافته علیه حکومت به آمریکا و قدرت‌های خارجی.

و چهارم، ادامه پروژه دیرینه شیطان‌سازی مجاهدین از طریق پیوند زدن آنان با سناریوهای خارجی و امنیتی.

در مقابل، سخنگوی مجاهدین ضمن تأیید اصل عملیات «پتک آتشین»، هرگونه اطلاع، هدایت یا مشارکت آمریکا، دولت‌های خارجی و همچنین هرگونه دخالت جریان‌های حکومتی را رد کرده و این ادعاها را «کذب محض» توصیف کرده است. به گفته وی، طرح چنین سناریوهایی محصول تشدید جنگ گرگ‌ها در درون رژیم و تلاش برای بهره‌برداری سیاسی از یک رویداد مشخص است.

اما فارغ از این کشمکش‌ها، یک واقعیت قابل انکار نیست.

اگر عملیات «پتک آتشین» بی‌اهمیت بود، چرا رژیم ماه‌ها درباره آن سکوت کرد؟

و اگر آن‌قدر مهم بود که اکنون برای توضیح غیبت مجتبی خامنه‌ای و حمله به رقبای داخلی به آن استناد می‌شود، پس چرا تاکنون حاضر نبود درباره اصل وقوع آن سخنی بگوید؟

پاسخ این پرسش‌ها شاید مهم‌تر از تمام داستان‌هایی باشد که این روزها در رسانه‌های رژیم روایت می‌شود.

گاه ارزش یک اعتراف نه در آن چیزی است که گوینده می‌خواهد بگوید، بلکه در آن چیزی است که ناخواسته فاش می‌کند. روایت تازه رسانه‌های حکومتی نیز از همین جنس است. آنان در تلاش برای متهم کردن این و آن، در واقع پرده از واقعیتی برداشتند که ماه‌ها می‌کوشیدند پنهان نگه دارند؛ واقعیت عملیاتی که اکنون حتی مخالفان و دشمنان آن نیز ناچار به اذعان درباره آن شده‌اند.«در نبرد روایت‌ها، گاه مهم‌ترین سند، همان اعترافی است که ناخواسته از زبان رقیب بیان می‌شود.»

تنظیم : ی. یزدی



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




سنای آمریکا با بررسی مجدد طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ درباره ایران مخالفت کرد



                سنای آمریکا با بررسی مجدد طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ درباره ایران مخالفت کرد

سنای آمریکا روز چهارشنبه با ۵۰ رأی مخالف در برابر ۴۷ رأی موافق و یک رأی ممتنع، با آغاز دوباره بررسی طرحی که اختیارات جنگی رئیس‌جمهور آمریکا در قبال رژ‌یم ایران را محدود می‌کند، مخالفت کرد.

این رأی‌گیری در حالی انجام شد که سنای آمریکا پیش‌تر با ۵۰ رأی موافق در برابر ۴۸ رأی مخالف، قطعنامه‌یی را برای محدود کردن اختیارات جنگی دونالد ترامپ تصویب کرده بود. با این حال، در رأی‌گیری جدید، سناتورها با بازگشایی روند بررسی این موضوع مخالفت کردند و در نتیجه این طرح بار دیگر در دستور کار سنا قرار نگرفت.

دونالد ترامپ پیش از این مخالفت خود را با این قطعنامه اعلام کرده و گفته بود تصویب آن می‌تواند موضع ایالات متحده را در مذاکرات با رژیم ایران تضعیف کند. او پس از رأی‌گیری جدید، در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» از سناتورهای جمهوریخواه حمایت‌کننده از این تصمیم قدردانی کرد و نوشت: «این رأی‌گیری به ایران هشدار می‌دهد».

این قطعنامه که ابتدا در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود، دولت ترامپ را ملزم می‌کند نیروهای نظامی آمریکا را از هر گونه درگیری با ایران خارج کند، مگر آن‌که کنگره به‌طور مشخص مجوز چنین اقدامی را صادر کرده باشد.

همزمان، برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند ترامپ در جریان حضور خود در کنگره با انتقاد شماری از سناتورهای جمهوریخواه درباره توافق با ایران روبه‌رو شده و گفتگوهای تندی پشت درهای بسته میان او و برخی از این سناتورها صورت گرفته است.


🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7