۱۴۰۵ تیر ۷, یکشنبه

وعده دادخواهان در تهران (ش۴) با درود به یاران باوفای شورشگر و اشرف‌نشان در کهکشان ۳۰ خرداد بیـا بیـا و دعـوت آتشیـن با ۳۵ شعلهٔ دیگر


وعده دادخواهان در تهران (ش۴) با درود به یاران باوفای شورشگر و اشرف‌نشان در کهکشان ۳۰ خرداد بیـا بیـا و دعـوت آتشیـن با ۳۵ شعلهٔ دیگر

با درود به یاران باوفای شورشگر و اشرف‌نشان در کهکشان ۳۰ خرداد

بیـا بیـا و دعـوت آتشیـن با ۳۵ شعلهٔ دیگر از جلادان، شکنجه‌گران، نوچه‌ها و مزدوران سـاواک شـاه و اطلاعـات شیـخ

اجیرشدگانی که با سخافت و حماقت گمان می‌کنند با تهدید به بمب‌گذاری می‌توانند مجاهدین و مقاومت ایران را از میدان به‌در کنند اما نتیجه معکوس می‌شود

با سرکوب و تروریسم بچه خامنه‌ای در پی حفظ قدرت و بچه شاه در پی کسب قدرت است. اما اکنون پس از صد سال روزگار شاه و شیخ به‌سر آمده است

سقز: انفجار در شهرداری غارتگر حکومتی با شعار درود بر رجوی

سقز: انفجار در فرماندهی انتظامی شهرستان سقز

کرمانشاه: به آتش کشیدن پایگاه بسیج ضددانشآموزی

خاش: انفجار در گردان ۲۳۰ ضدامام علی و حوزه بسیج سپاه پاسداران

بروجن: به آتش کشیدن حوزه جهل و جنایت

تهران: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای ضحاک و مجتبی خامنه‌ای سفاک در دادسرای ضد انقلاب پردیس

مشهد: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

اصفهان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای با پرتاب کوکتل

اصفهان: به آتش کشیدن بنر خمینی ملعون و خامنه‌ای و مجتبی خامنه‌ای

اصفهان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای سفاک با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد ارتش آزادی

تهران: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

کرج: به آتش کشیدن بنر شعارهای حکومتی

کرج: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

اصفهان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای و سرکردگان به هلاکت رسیده

اصفهان: به آتش کشیدن بنر بسیج سپاه پاسداران

اصفهان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای با شعار: مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد ارتش آزادی

شیراز: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

ساری: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای و سرکردگان به هلاکت رسیده رژیم با شعار: مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر، زنده باد ارتش آزادی‌بخش ملی ایران!

کرمان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای و مجتبی خامنه‌ای

قزوین: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای و مجتبی خامنه‌ای

یزد: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

همدان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

بندرعباس: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

زنجان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای و مجتبی خامنه‌ای

زاهدان: به آتش کشیدن ۲ پایگاه پیشگامان بسیج سرکوب دانش‌آموزان

سبزوار: به آتش کشیدن پایگاه بسیج

آمل: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

زاهدان: به آتش کشیدن پایگاه سپاه پاسداران

زاهدان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

ساوه: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

شاهرود: به آتش کشیدن بنر شعارحکومتی

کرمان: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

ساری: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای

ساری: به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای ضحاک و مجتبی خامنه‌ای سفاک



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران - اجلاس شورای ملی مقاومت ایران - تیر ۱۴۰۵


اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران - اجلاس شورای ملی مقاومت ایران - تیر ۱۴۰۵

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اجلاس شورای ملی مقاومت ایران - اجلاس شورای ملی مقاومت در روزهای جمعه و شنبه ۵ و ۶ تیر ۱۴۰۵ با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورا برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران برگزار شد و در ساعت ۲۳ شنبه‌شب ۶ تیر پایان یافت.

جمعی از یاران شورا و نمایندگان جوامع ایرانی در کشورهای مختلف در نخستین روز اجلاس به‌عنوان ناظر شرکت داشتند و شماری از آنها سخنانی ایراد کردند.

در آغاز اجلاس، سرود «ای ایران» (سرود رسمی شورا از سال ۱۳۶۱) اجرا شد و آنگاه خانم رجوی در سخنان افتتاحیه، با تبریک چهل‌وپنجمین سالگرد تأسیس شورا گفت:

امسال صدوبیستمین سالگرد انقلاب مشروطه است. درود می‌فرستیم به همهٔ آنها که با رزم و رنج و نثار جان، آن انقلاب بزرگ را به پیروزی رساندند. یاد ستارخان سردار ملی به‌خیر که می‌گفت: «من برای آن جان در کف گرفته‌ام و با بدخواهان مُلک و ملت به مبارزه برخاسته‌ام که مردم را از زنجیر استبداد خلاص کنم».

تأسیس شورای ملی مقاومت در ۳۰ تیر ۱۳۶۰ در تهران، یعنی در سالگرد قیام ملی ۳۰ تیر در حمایت از مصدق بزرگ، ادامهٔ تکاملی جنبش‌های آزادی‌خواهانه مردم ایران از مشروطه به این‌سو است.

مبارزات شورا و مسئول آن در دفاع از مرزهای جنبش در برابر شاه و شیخ دستاورد بزرگ مردم ایران است. برنامه شورا که در سال ۱۳۶۰ منتشر شد و طرح‌های آن‌که مبانی یک جمهوری دموکراتیک را بیان می‌کنند از مهمترین اسناد انقلاب دموکراتیک مردم ایران است.

خانم رجوی افزود: حالا که دفتر تاریخ ایران در حال ورق خوردن است. لحظه‌‌ای به این ۱۲۰ سال گذشته نگاه کنیم. دیکتاتوری ۵۷ سالهٔ رضاشاه و پسرش با ۳ بار کودتا و دخالت قدرت‌های خارجی و با سرکوب آزادی‌ها و بی‌عدالتی ادامه پیدا کرد تا با انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران سرنگون شد.

سلطنت مطلقهٔ خمینی و خامنه‌ای هم که با سرقت رهبری انقلاب ۵۷ و انحصارطلبی و سرکوب خونبار بهار آزادی، قدرت را قبضه کرد، ۴۸ سال به‌ضرب اعدام و قتل‌عام و جنگ‌افروزی ادامه یافت ولی امروز در مقابله با مردم و مقاومت ایران و زیر آوار شکست‌های بزرگ در حال خرد شدن است.

در این ۱۲۰ سال پرچمداران و سمبل‌ها و رهروان راه آزادی در برابر سرکوب و قتل‌عام یا شیطان‌سازی، می‌جنگند و پایداری می‌کنند. برپایی جایگزین دموکراتیک شورای ملی مقاومت پایدارترین ائتلاف سیاسی تاریخ ایران دستاورد بزرگ همین مسیر است. اعلام دولت موقت با سابقه ۴۵ ساله و شعار صلح و آزادی، به این معناست که مردم ایران از شایستگی و قدرتی برخوردار شده‌اند که می‌توانند بعد از سرنگونی رژیم قدرت را به‌صورت دموکراتیک وصلح آمیز به منتخبان واقعی خود بسپارند.

خانم رجوی خاطرنشان کرد: هم‌چنان‌که پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ایم ما از توقف جنگ و پایان مصیبت‌های مردم ایران و هر گونه تفاهم و توافق و قرارداد صلح استقبال می‌کنیم و تأکید داریم که هر توافق بین‌المللی برای پایان جنگ باید دربرگیرندهٔ توقف اعدام زندانیان سیاسی و توقف کشتار معترضان باشد. به آخوندها گفته‌ایم و می‌گوییم که از عقب‌نشینی و خوردن زهر توسط شما بسیار استقبال می‌کنیم. سرنگونی رژیم آخوندی و نیل به آزادی و جمهوری دموکراتیک برعهدهٔ خود ما و خلق ما و ارتش آزادیست.

خانم رجوی با اشاره به فشار و شانتاژ رژیم که ممنوعیت ناموجه تظاهرات ۳۰ خرداد در پاریس را در پی داشت و با قدردانی از هموطنان و دست‌اندکاران کارزار ایران آزاد که این توطئه را نقش برآب کردند گفت: اسناد رسمی پلیس فرانسه که به دادگاه ارائه شد تصریح می‌کند که تظاهرات در معرض خطر حمله بزرگ رژیم آخوندی است و از سوی ساواک بازماندگان شاه تهدید به بمب‌گذاری شده است. یعنی در برابر مقاومت مردم ایران و جایگزین دموکراتیک، بقایای دیکتاتوری شاه به خدمت بقایای شیخ درآمده‌اند.

اما این رژیم هیچ راهی برای خروج از بن‌بست ندارد، نه از بحران‌های داخلی و سیاسی و اقتصادی و نه از دوراهی زهر آتش‌بس یا ادامهٔ جنگ مرگبار خارجی. عوارض مرگ خامنه‌ای هم، هر چه زمان می‌گذرد، بارزتر و جنگ گرگ‌ها و بحران درونی رژیم شدیدتر می‌شود. آن‌هم در وضعیتی که فقر و تورم و گرانی و بیکاری، نارضایتی اجتماعی را بیش از پیش انفجاری کرده است. رژیم ولایت فقیه، بیش از هر زمان دیگر به سرنگونی توسط مردم و مقاومت ایران نزدیک است.

اعضای شورا با تبریک کارزار ایران آزاد و گردهماییهای کهکشان مقاومت و شکست رژیم در جلوگیری از رساندن پیام تظاهرات ۳۰ خرداد، تأکید کردند امواج خروشان ده‌‌ها هزار تن از هموطنان و حامیان مقاومت از زن و مرد و پیر و جوان که برای تظاهرات به پاریس آمده بودند، در میدان ووبان و در چندین نقطه دیگر شهر صدای مردم مظلوم ایران و رزمندگان آزادی و کانون‌های شورشی را رساتر از همیشه طنین‌انداز کردند. آنها به‌مثابه گردان‌های نبرد و پایداری در برابر این رژیم به جهانیان نشان دادند که یگانه راه برقراری آزادی و دموکراسی در ایران همین جایگزین دموکراتیک و ارتش آزادی است و این حقیقت را به اثبات رساندند که اراده آزاد و داوطلبانه فرزندان میهن شکستناپذیر است و بقایای شیخ و شاه در برابر فرزاندان آزادی‌خواه و شورشگر ایران‌زمین، زبون و محکوم به شکست هستند.

شورا بر این عقیده بود که کهکشان ایران آزاد امسال آزمون سیاسی و بین‌المللی بزرگی بود که بار دیگر نشان داد چگونه شورای ملی مقاومت در مسیر ۴۵ سال پایداری، با وفاداری بی‌شکاف به مرزبندی و شعار اصولی نه شاه نه شیخ، در پرتلاطم‌ترین دوره‌های تاریخ ایران، حضوری تعیین‌کننده داشته و در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی کرده است. مقاومتی که در ۴۵ سال گذشته پیوسته بهای سنگین ایستادن در برابر دشمنی خونخوار هم‌چون خمینی ضدبشر را پرداخت کرده است.

اجلاس در قسمت دیگری از مباحث خود از مواضع مسئولانه، اصولی و میهن‌پرستانه شورای ملی مقاومت و مسئول و رئیس‌جمهور آن در مورد جنگ و آتش‌بس تقدیر کرد، مواضعی که منافع ملی و استراتژیک را تحت‌الشعاع منافع تاکتیکی و کوتاه‌مدت و ملاحظات سیاسی قرار نداد.

اعضای شورا تأکید کردند که بی‌شک هدایت کشتی مقاومت در توفان حوادث متلاطم و آزمون‌های گوناگون، مرهون نقش تعیین‌کننده مسئول شوراست که طی ۴۵ سال گذشته با درایت و استواری بر اصول، انسجام و اعتلای دیرپاترین ائتلاف سیاسی در طولانی‌ترین و خونین‌ترین و بغرنج‌ترین مقاومت سازمان‌یافته تاریخ ایران را تضمین کرد. عملکرد و مواضع شجاعانه این مقاومت و درستی مواضع و تحلیل‌های شورا آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های مردم ایران در مبارزه برای سرنگونی نظام منحوس آخوندی و رسیدن به آزادی و حقوق‌بشر و عدالت باید قدر شناخت. طرح‌ها و مصوبات شورا از افتخارات ماندگار این شورا و نشانه‌های روشن پیوند میان شرافت و سیاست در تجربه این مقاومت است.

شورا با درود به ۱۰ مجاهد سرموضع که در واقع اعضای همین شورا هستند و در ماه‌های اخیر سرفراز به پای چوبه‌های دار رفتند و با ستایش از حماسه‌آفرینی جوانان مجاهد و شورشگر در میدان‌های رزم و در دل زندان‌ها تأکید کرد تجربه مقاومت ایران در شرایط پرتلاطم و سرشار از شگفتی که سپهر سیاسی ایران را در یک‌سال اخیر فراگرفته بود نویدبخش آینده‌‌ای است که با پیکار پرشکوه زنان و مردان آزادی‌خواه ساخته خواهد شد. نسل شورش و انقلاب که نمودی از آن روز ۳۰ خرداد امسال در پاریس به صحنه آمد از پشتوانه‌های این آینده درخشان است.

طی سالیان، شورای ملی مقاومت بارها و بارها تأکید کرد جنگ و مماشات قادر به مهار سیاست بنیادگرایانه رژیم ایران نیست و تجربه نشان داد که مماشات سرانجام منجر به جنگ ویرانگر می‌شود. این حقیقت را جنبش انقلابی و قیام‌های د‌‌‌ی‌ماه و جنگ اخیر ثابت کرد که هر گونه دخالت نظامی و خارجی و هر گونه جانشین‌سازی ارتجاعی استعماری و رباتیک، راه به جایی نمی‌برد و کسب آزادی و مبارزه برای رهایی از استبداد دینی حق و وظیفه مردم ایران و زنان و مردان آزادی‌خواه و نیروهای پیشتاز و شورشی است.

اعضای شورا تأکید کردند معامله و پول دادن و نفس دادن و فرصت دادن به این رژیم قرون‌وسطایی در هرشکل و به هربهانه محکوم است و جز خسارت و زیان برای مردم ایران و برای منطقه و جهان حاصلی ندارد.

آنها افزودند آلترناتیو ارتجاعی استعماری و مجازی حول بچه شاه یک پروژه امنیتی است که وزارت اطلاعات رژیم و پاره‌ای از دوائر امنیتی خارجی در آن شرکت داشتند، در عمل کاری جز سنگ‌اندازی در مقابل قیام و مقاومت مردم ایران نکرد. این دار و دسته فاشیستی با راه‌اندازی باندهای جنایتکار و به صحنه آوردن آنها با آرم ساواک نیات شوم خود را به نمایش گذاشت. اما امروز بقایای این طرح استبدادی و وابسته‌گرایانه در همه ابعاد رسوا و بی‌آبرو شده‌اند و روی دست سازندگان و طراحانش مانده‌اند.

اجلاس دو روزه شورا وضعیت اقتصادی، اجتماعی در داخل میهن اسیر و شرایط معیشتی مردم به‌ویژه کارگران و زحمتکشان و بازنشستگان و معلمان و پرستاران و صاحبان درآمدهای ثابت را مورد بررسی قرار داد. آنان که تورم سه رقمی از جمله در گرانی فزاینده نان و دارو و دیگر نیازمندی‌های اولیه زندگی را در سخت‌ترین شرایط تجربه می‌کنند.

اجلاس نتیجه‌گیری کرد هر چند رژیم با تشدید سرکوب و موج اعدام‌ها و ایجاد جو رعب و وحشت تلاش می‌کند نارضایتی‌های متراکم و بحران انقلابی را کنترل کند، اما از انفجار خشم مردم گریزی ندارد و زمان قطعی‌ترین نبرد در جنگ اصلی بین مردم و مقاومت سازمان‌یافته با رژیم سفاک و درهم‌شکسته ولایت فقیه، هر چه نزدیک‌تر می‌شود.

آری، میدان، میدان کانون‌های شورشی و ارتش آزادی و مردم بپاخاسته است. خامنه‌ای ضحاک پس از قتل‌عام و کشتار دی‌ماه می‌خواست اختناق مطلق را با بسیج همه نیروهایش حاکم کند، اما، کانون‌های شورشی با عملیات قهرمانانه خود شعله‌های آتش مقاومت را روشن و فروزان نگهداشتند. تهاجم ۲۵۰ رزمنده مجاهد این شورا به بیت‌العنکبوت خامنه‌ای ۵ روز قبل از جنگ ۴۰ روزه نشان داد تنها راه رهایی، همانا مقاومت سازمان‌یافته و مجاهدان و شورشگران برای آزادی هستند که حرف آخر را می‌زنند. هم‌چنان‌که مسئول شورا و فرمانده ارتش آزادی تأکید کرد: «اگر کسی گمان می‌کند می‌تواند انقلاب دموکراتیک نوین ایران را مانند انقلاب مشروطه و انقلاب ضدسلطنتی برباید و در لجه خون اندازد، سخت در اشتباه است، انقلابیون و شورشگران هوشیار و بیدارند. این گوی و این میدان».

 

دبیرخانهٔ شورای ملی مقاومت ایران

۷ تیر ۱۴۰۵


🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



مصاحبه اولاً الوستوئن و کارلو چیچولی درباره گردهمایی «ایران آزاد» ۱۴۰۵



مصاحبه اولاً الوستوئن و کارلو چیچولی درباره گردهمایی «ایران آزاد» ۱۴۰۵

مصاحبهٔ سیمای آزادی  با اولا الوستوئن وزیر محیط‌زیست نروژ ۲۰۲۰-۲۰۱۸، نمایندهٔ پارلمان ۲۰۲۵-۲۰۱۳

مصاحبه‌کننده: ابتدا می‌خواستم نظرتان را درباره گردهمایی «ایران آزاد» امسال در پاریس بدانم. این گردهمایی چگونه بود و پیام اصلی آن چیست؟

اولا الوستوئن: پیام اصلی این است که ما باید بر چگونگی دستیابی به یک ایران آزاد و دموکراتیک تمرکز کنیم؛ این‌که چگونه می‌توانیم روی برنامهٔ ۱۰ ماده‌ای کار کنیم. این تمرکز اصلی است. اما البته، ما اکنون در موقعیت بسیار خطیری در قبال ایران هستیم. جنگی در جریان است و باید دید اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. آنچه برای من اهمیت دارد این است که فشار بر رژیم آخوندها را حفظ کنیم و از فشار اقتصادی که داشته‌ایم، نکاهیم. تحریم‌ها باید مستقیماً با سرکوبی که در ایران شاهد هستیم، مرتبط باشد. ما باید از تمام فشارهای موجود برای متوقف‌کردن اعدام‌ها استفاده کنیم و این نکته کلیدی است. برای من، گردهمایی امسال بسیار مهم بود. البته مایه سرافکندگی است که تظاهرات در پاریس نتوانست به‌شکلی که برنامه‌ریزی شده بود برگزار شود و حضور پلیس مانع آن شد. اما تمرکز اصلی و کلی ما بر این است که برای ایران نه تنها تظاهرات، بلکه یک انقلاب ضروریست تا بتوانیم به برنامهٔ ۱۰ ماده‌ای برای یک ایران آزاد و دموکراتیک دست‌یابیم.

مصاحبه‌کننده: شما به اعدام‌ها و موج اعدام در ایران اشاره کردید. ما شاهد اعدام زندانیان سیاسی، معترضان قیام دی‌ماه و هم‌چنین اعضای سازمان مجاهدین خلق بوده‌ایم. به نظر شما دولتهای غربی برای توقف این اعدام‌ها چه گام‌هایی می‌توانند بردارند؟

اولا الوستوئن: آنچه ما نیاز داریم، یک تمرکز بین‌المللی بسیار قوی‌تر بر مسأله سرکوب و وضعیت ایرانیان در داخل ایران است. بنابراین ما باید رژیم تحریم‌ها را حفظ کنیم؛ باید فشار را حفظ کنیم تا بتوانیم اعدام‌های در حال وقوع را متوقف کنیم و بخواهیم که حقوق‌بشر رعایت شود. اما در حال حاضر، خطر اینجاست که مسیر برعکس طی شود و شاهد کاهش تحریم‌ها باشیم. تمرکز اصلی من در حال حاضر این است که چگونه می‌توانم برای حفظ فشار بر رژیم ملایان تلاش کنم تا آنها اعدام‌هایی را که به راه انداخته‌اند، متوقف کنند.

مصاحبه‌کننده: می‌توانید درباره تلاش‌های خود و همکاران‌تان در نروژ در رابطه با ایران بگویید؟ این کارزار چگونه بوده و چه اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اید؟

اولا الوستوئن: ما در نروژ هم تظاهرات برگزار می‌کنیم. ما هم‌چنین تلاش می‌کنیم تا تمرکز پارلمان را بر وضعیت ایران معطوف کنیم. همان‌طور که گفتم، معتقدم دولت نروژ بیش از حد بر جنبه دیپلماتیک، باز نگه‌داشتن تنگه هرمز و یا متوقف‌کردن جنگ متمرکز است، ولی من از آنها می‌خواهم که تمرکز قوی‌تری بر وضعیت داخل ایران داشته باشند و این‌که نروژ چگونه می‌تواند به مردم ایران در مبارزه‌شان برای رسیدن به یک ایران آزاد و دموکراتیک کمک کند. این هدف اصلی است و فشارها باید در این جهت باشد و به همین دلیل است که باید تحریم‌های خود را علیه رژیم ایران حفظ کنیم.

در شرایط دشوار کنونی، جهان و از جمله نروژ، باید بر این موضوع تمرکز کنند که چگونه می‌توان به بهترین نحو از مردم ایران در مبارزه‌شان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کرد. ما باید به این هدف باور داشته باشیم؛ هدف ما ایجاد هرج و مرج یا چیز دیگری نیست و قطعاً بازگشت به دیکتاتوریِ پیش از سال ۱۳۵۷ نیز نخواهد بود.

مصاحبه‌کننده: نظر شما درباره مبارزه جوانان و زنان ایرانی که در خط مقدم این نبرد بوده‌اند چیست؟ ما در سال‌های اخیر تصاویر و ویدئوهای آنها را دیده‌ایم. نظر شما درباره نقش آنها و نقش زنان ایرانی در مقاومت و نبرد علیه رژیم ایران چیست؟

اولا الوستوئن: من هم مانند بقیه مردم جهان، به‌شدت تحت تأثیر شجاعت آنها هستم؛ این‌که چگونه جرأت کرده‌اند برای آزادی خود بایستند، آن‌هم با وجود چنین سرکوب شدیدی و خطراتی که به جان خریده‌اند. به همین دلیل ما باید به حمایت از آنها ادامه بدهیم، از کارهایشان شگفت‌زده باشیم و به قدرت آنها ایمان داشته باشیم. آنها قدرت و توان لازم را برای رسیدن به یک آینده جدید، یک آینده آزاد و دموکراتیک در ایران دارند.

مصاحبه‌کننده: و در پایان، اگر بخواهید مستقیماً با مردم داخل ایران صحبت کنید، پیام شما به آنها چیست؟

اولا الوستوئن: ما می‌بینیم که در چه وضعیت دشواری هستید و چه خطراتی را می‌پذیرید، اما امیدوارم که شجاعت خود را حفظ کنید. شما بسیار قدرتمند هستید و باید هم‌چنان باور داشته باشید که می‌توانید و خواهید توانست در برابر این دیکتاتوری وحشتناک پیروز شوید. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این رژیم پایان می‌یابد تا شاهد یک ایران آزاد و دموکراتیک باشیم که می‌تواند بخشی از جامعه جهانی دموکراتیک باشد که ما خواهان توسعه آن هستیم.

 

مصاحبهٔ سیمای آزادی با کارلو چیچولی، نمایندهٔ پارلمان اروپا از ایتالیا

این همان سیاست همیشگیِ «گام به عقب» است که اروپا و به‌ویژه فرانسه در پیش گرفته‌اند. در مواجهه با تهدیدها، رفتارهای دمدمی‌مزاج و باج‌خواهی‌های ایران، فضاهای دموکراتیک از کسانی که می‌خواهند اعتراض خود را نسبت به وضعیت داخلی ایران بیان کنند، سلب می‌شود. من از این بابت متأسف و متأثر هستم. اما واقعیت این است. با این حال، گاهی اوقات این وضعیت معکوس می‌شود و نوعی «اثر بازگشتی» ایجاد می‌کند. تظاهراتی که قطعاً می‌توانست یک تجمع توده‌‌ای بسیار بزرگ با حضور افراد بی‌شمار باشد، دقیقاً به‌دلیل ممنوعیت، به خبر مهم‌تری تبدیل شد. یعنی برای همه روشن است که این یک ممنوعیت ابزاری و بهانه‌جویانه است.

نقش مقاومت بسیار مهم است. من از دو نوع مقاومت صحبت می‌کنم. یک مقاومت بین‌المللی که به‌نظر من بسیار قوی است؛ اعتراض ایرانیان در سراسر جهان و ایرانیان در تبعید که حدود ۵ میلیون نفر هستند بسیار قدرتمند است: و مقاومت داخلی که بسیار پرشمار است. مسأله اصلی، تقویت مقاومت داخلی است. گره اصلی کار اینجاست. زیرا رژیم زمانی سقوط خواهد کرد که یک شکاف داخلی ایجاد شود؛ شکافی به‌ویژه در درون خود ساختار قدرت باید نقاط ضعف رژیم را به‌یاد داشت: بحران اقتصادی فراگیر، فقرِ هر روز گسترده‌تر و اپوزیسیون فرهنگی که در دانشگاه‌ها و فراتر از آن وجود دارد مقاومت در این ماجرا «قطب سوم» را نمایندگی می‌کند. یک‌سو رژیم ایران است، سوی دیگر ایالات متحده و کشورهای مخالف رژیم، اما نقش قطب سوم یعنی مقاومت، بنیادی است. آنچه مقاومت انجام می‌دهد، پیروزی یکی از طرفین را رقم خواهد زد.

پیام من خطاب به مردم و جامعه ایران این است: اگر جامعه ایران وزن و فشار خود را بر ساختارهای حکومت افزایش بدهد، حکومت ایران و رژیم آخوندها دیر یا زود باید تسلیم شود. این یک روند طبیعی است و همیشه تکرار می‌شود. در ایران اکنون نزدیک به ۵۰سال گذشته و زمان برای تغییر فرا رسیده است. من به این موضوع باور دارم. کار آسانی نیست؛ به‌نظر من مقاومت ایران باید هوشیار و محتاط باشد. در داخل قویاً رشد کند، اما هوشیار بماند و در لحظه مناسب خود را نشان بدهد.




🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7


بازتاب جهانی گردهمایی ایران آزاد ۱۴۰۵؛ سوئیس اینفو و جی‌بی نیوز از حمایت بین‌المللی از مقاومت ایران گزارش دادند



  بازتاب جهانی گردهمایی ایران آزاد ۱۴۰۵؛ سوئیس اینفو و جی‌بی نیوز از حمایت بین‌المللی از مقاومت ایران گزارش دادند

سوئیس انفو در گزارشی از گردهمایی ایران آزاد ۱۴۰۵ نوشت: در نشست دو روزه‌ای که شورای ملی مقاومت ایران در مقر خود در فرانسه برگزار کرد، افرادی چون بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلستان، و شارل میشل، رئیس پیشین شورای اروپا و نخست‌وزیر سابق بلژیک، هم‌چنین سناتورهای حزب مردم اسپانیا، اینیگو فرناندس گارسیا و ایسابل مورنو، حضور داشتند.

روز شنبه، این سازمان اپوزیسیون قصد داشت تظاهراتی در پاریس برای محکوم کردن اعدام‌های توسط رژیم ایران برگزار کند، اما مقامات فرانسوی در نهایت به دلایل امنیتی مجوز آن را صادر نکردند

سوئیس انفو که با پروفسور آلخو ویدال کوادراس معاون پیشن پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت گفتگو کرده نوشت آلخو ویدال-کوادراس، رئیس پیشین پارلمان اروپا که در سال ۲۰۲۳ هدف سوءقصدی قرار گرفت که به تهران نسبت داده شده است، بر این باور است که در شرایط کنونی تنها راه، سرنگونی رژیم توسط مردم است؛ از همین رو خواستار حمایت از یکی از گروه‌های تاریخی اپوزیسیون شده است.

او گفت: «تنها یک راه باقی مانده است که می‌تواند مؤثر باشد» و برای تحقق آن، باید «فشار دیپلماتیک و مالی (بین‌المللی) بسیار شدیدی» بر مقامات حاکم در تهران وارد شود و همزمان شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان «یک اپوزیسیون مشروع» به‌رسمیت شناخته شده و «حمایت کامل سیاسی» دریافت کند تا «مردم ایران خودشان رژیم را سرنگون کنند».

این سیاستمدار باسابقه که سال‌هاست از شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کند، تأکید کرد که این گروه «هزاران واحد کوچک مقاومت» مخفی در ایران دارد که با وجود خطر اعدام در صورت شناسایی، به سازماندهی اقدامات می‌پردازند.

 

جی‌بی‌ نیوز با پخش تصایری از تظاهرات ۳۰ خرداد در پاریس گفت بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلستان، در پایان هفته گذشته فرانسه، را به‌دلیل ممنوع کردن تجمعی در پاریس که قرار بود وی در آن سخنرانی کند، مورد حمله قرار داد.

ساعاتی پیش از برگزاری این تجمع، که از ماه‌ها قبل با دولت [فرانسه] بر سر آن توافق شده بود، استانداری پاریس با ادعای دریافت شواهدی مبنی بر توطئه بمب‌گذاری، خبر ممنوعیت آن را اعلام کرد. بوریس جانسون با رد کردن این ادعا، دولت فرانسه را متهم کرد که در برابر خواسته‌های رژیم ایران، تسلیم شده است.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



اجلاس دوروزه شورای ملی مقاومت ایران با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورا برای دوران انتقال حاکمیت به مردم


اجلاس  دوروزه شورای ملی مقاومت ایران با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورا برای دوران انتقال حاکمیت به مردم

اجلاس دو روزهٔ شورای ملی مقاومت با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورا برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران در ساعت ۲۳ شنبه شب ۶ تیر ۱۴۰۵ پایان یافت. جمعی از یاران شورا و نمایندگان جوامع ایرانی در کشورهای مختلف در نخستین روز اجلاس به‌عنوان ناظر شرکت داشتند و شماری از آنها سخنانی ایراد کردند.

خانم رجوی در سخنان افتتاحیه، با تبریک چهل و پنجمین سالگرد تأسیس شورا به‌مناسبت صد و بیستمین سالگرد انقلاب مشروطیت ایران به همه شهیدان آزادیخواه ملت ایران در این ۱۲۰ سال درود فرستاد.

خانم رجوی: یاد ستارخان سردار ملی به‌خیر که می‌گفت: «من برای آن جان در کف گرفته‌ام و با بدخواهان ملک و ملت به مبارزه برخاسته‌ام که مردم را از زنجیر استبداد خلاص کنم».

تأسیس شورای ملی مقاومت در ۳۰ تیر ۱۳۶۰ در تهران، در سالگرد قیام ملی ۳۰ تیر در حمایت از مصدق بزرگ، ادامهٔ تکاملیِ جنبش‌های آزادیخواهانه مردم ایران از مشروطه به این‌سو است.

مبارزات شورا و مسئول آن در دفاع از مرزهای جنبش در برابر شاه و شیخ دستاورد بزرگ مردم ایران است.

برنامه شورا که در سال ۱۳۶۰ منتشر شد و طرح‌های آن‌که مبانی یک جمهوری دموکراتیک را پی افکنده است از مهمترین اسناد انقلاب دموکراتیک مردم ایران است.

خانم رجوی: دیکتاتوری ۵۷ سالهٔ رضاشاه و پسرش با سه بار کودتا و دخالت قدرتهای خارجی و با سرکوب آزادیها و بی‌عدالتی ادامه پیدا کرد تا با انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران سرنگون شد.

سلطنت مطلقه خمینی و خامنه‌ای که با سرقت رهبری انقلاب ۵۷ و انحصارطلبی و سرکوب خون‌بار بهار آزادی، قدرت را قبضه کرد، ۴۸ سال به ضرب اعدام و قتل‌عام و جنگ‌افروزی ادامه یافت ولی امروز در مقابله با مردم و مقاومت ایران و زیر آوار شکست‌های بزرگ در حال خرد شدن است.

اعلام دولت موقت با سابقه ۴۵ساله و شعار صلح و آزادی، به این معناست که مردم ایران از شایستگی و قدرتی برخوردار شده‌اند که می‌توانند بعد از سرنگونی رژیم قدرت را به‌صورت دموکراتیک وصلح آمیز به منتخبان مردم بسپارند.

ما از توقف جنگ و پایان مصیبت‌های مردم ایران استقبال می‌کنیم و تأکید داریم هر توافق بین‌المللی برای پایان جنگ باید دربرگیرندهٔ توقف اعدام زندانیان سیاسی و توقف کشتار معترضان باشد.

به آخوندها گفته‌ایم و می‌گوییم که از عقب‌نشینی و خوردن زهر توسط شما بسیار استقبال می‌کنیم. سرنگونی رژیم آخوندی و نیل به آزادی و جمهوری دموکراتیک برعهده خود ما و خلق ما و ارتش آزادیست.

خانم رجوی با اشاره به فشار و شانتاژ رژیم که ممنوعیت ناموجه تظاهرات ۳۰ خرداد در پاریس را در پی داشت و با قدردانی از هموطنان و دست‌اندکاران کارزار ایران آزاد که این توطئه را نقش برآب کردند، گفت: اسناد رسمی پلیس فرانسه که به دادگاه ارائه شد تصریح می‌کند که تظاهرات در معرض خطر حمله بزرگ رژیم آخوندی است و از سوی ساواک بازماندگان شاه تهدید به بمب‌گذاری شده است.

در برابر مقاومت مردم ایران و جایگزین دموکراتیک، بقایای دیکتاتوری شاه به خدمت بقایای شیخ درآمده‌اند. اما این رژیم هیچ راهی برای خروج از بن‌بست ندارد، نه از بحرانهای داخلی و سیاسی و اقتصادی و نه از دوراهی زهر آتش‌بس یا ادامهٔ جنگ مرگبار خارجی.

عوارض مرگ خامنه‌ای، هر چه زمان می‌گذرد بارزتر و جنگ گرگها و بحران درونی رژیم شدیدتر می‌شود.

فقر و تورم و گرانی و بیکاری، نارضایتی اجتماعی را بیش از پیش انفجاری کرده و رژیم ولایت فقیه بیش از هر زمان دیگر به سرنگونی توسط مردم و مقاومت ایران نزدیک است.

اعضای شورا با تبریک کارزار ایران آزاد و گردهماییهای کهکشان مقاومت و شکست رژیم در جلوگیری از رساندن پیام تظاهرات ۳۰ خرداد، تأکید کردند امواج خروشان دهها هزار تن از هموطنان و حامیان مقاومت از زن و مرد و پیر و جوان که برای تظاهرات به پاریس آمده بودند، در میدان ووبان و در چندین نقطهٔ دیگر شهر صدای مردم مظلوم ایران و رزمندگان آزادی و کانون‌های شورشی را رساتر از همیشه طنین‌انداز کردند.

آنها به مثابهٔ گردانهای نبرد و پایداری در برابر این رژیم به جهانیان نشان دادند که یگانه راه برقراری آزادی و دموکراسی در ایران همین جایگزین دموکراتیک و ارتش آزادی است و این حقیقت را به اثبات رساندند که ارادهٔ آزاد و داوطلبانه فرزندان میهن شکست ناپذیر است و بقایای شیخ و شاه در برابر فرزاندان آزادیخواه و شورشگر ایران‌زمین زبون و محکوم به شکست هستند.

شورا بر این عقیده بود که کهکشان ایران آزاد، امسال آزمون سیاسی و بین‌المللی بزرگی بود که بار دیگر نشان داد چگونه شورای ملی مقاومت در مسیر ۴۵ سال پایداری، با وفاداری بی‌شکاف به مرزبندی و شعار اصولی نه شاه، نه شیخ در پرتلاطم‌ترین دوره‌های تاریخ ایران، حضوری تعیین‌کننده داشته و در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی کرده است.

مقاومتی که در ۴۵ سال گذشته پیوسته بهای سنگین ایستادن در برابر دشمنی خونخوار هم‌چون خمینی ضدبشر را پرداخت کرده است.

اجلاس در بخش دیگری از مباحث خود از مواضع مسئولانه، اصولی و میهن‌پرستانه شورای ملی مقاومت و مسئول و رئیس‌جمهور آن در مورد جنگ و آتش‌بس تقدیر کرد، مواضعی که منافع ملی و استراتژیک را تحت‌الشعاع منافع تاکتیکی و کوتاه مدت و ملاحظات سیاسی قرار نداد.

اعضای شورا تأکید کردند که بی‌شک هدایت کشتی مقاومت در توفان حوادث متلاطم و آزمونهای گوناگون، مرهون نقش تعیین‌کننده مسئول شوراست که طی ۴۵ سال گذشته با درایت و استواری براصول، انسجام و اعتلای دیرپاترین ائتلاف در طولانی‌ترین و خونین‌ترین و بغرنج‌ترین مقاومت سازمان‌یافته تاریخ ایران را تضمین کرد.

عملکرد و مواضع شجاعانه این مقاومت و درستی مواضع و تحلیل‌های شورا آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های مردم ایران در مبارزه برای سرنگونی نظام منحوس آخوندی و رسیدن به آزادی و حقوق‌بشر و عدالت باید قدر شناخت.

طرح‌ها و مصوبات شورا از افتخارات ماندگار این شورا و نشانه‌های روشن پیوند میان شرافت و سیاست در تجربه این مقاومت است.

شورا با درود به ۱۰ مجاهد سرموضع که در واقع اعضای همین شورا هستند و در ماههای اخیر سرفراز به پای چوبه‌های دار رفتند و از حماسه‌آفرینی جوانان مجاهد و شورشگر در میدانهای رزم و در دل زندانها ستایش کرد.

اجلاس شورا خاطرنشان کرد تجربهٔ مقاومت ایران در شرایط پرتلاطم و سرشار از شگفتی که سپهر سیاسی ایران را در یک‌سال اخیر فراگرفته بود، نویدبخش آینده‌یی است که با پیکار پرشکوه زنان و مردان آزادیخواه ساخته خواهد شد.

نسل شورش و انقلاب که نمودی از آن روز ۳۰ خرداد امسال در پاریس به صحنه آمد، از پشتوانه‌های این آینده درخشان است.

اجلاس تأکید کرد طی سالیان، شورای ملی مقاومت بارها و بارها تأکید کرد جنگ و مماشات قادر به مهار سیاست بنیادگرایانهٔ رژیم ایران نیست و تجربه نشان داد که مماشات سرانجام منجر به جنگ ویرانگر می‌شود.

این حقیقت را جنبش انقلابی و قیامهای دیماه و جنگ اخیر ثابت کرد هر گونه دخالت نظامی و خارجی و هر گونه جانشین‌سازی ارتجاعی استعماری و رباتیک، راه به جایی نمی‌برد و کسب آزادی و مبارزه برای رهایی از استبداد دینی حق و وظیفهٔ مردم ایران و زنان و مردان آزادیخواه و نیروهای پیشتاز و شورشی است.

اعضای شورا تأکید کردند معامله و پول دادن و نفس دادن و فرصت دادن به این رژیم قرون‌وسطایی در هرشکل و به هر بهانه محکوم است و جز خسارت و زیان برای مردم ایران و برای منطقه و جهان حاصلی ندارد.

اعضای شورا افزودند: آلترناتیو ارتجاعی استعماری و مجازی حول بچه شاه یک پروژه امنیتی است که وزارت اطلاعات رژیم و پاره‌ای از دوائر امنیتی خارجی در آن شرکت داشتند و در عمل جز سنگ‌اندازی در مقابل قیام و مقاومت مردم نداشتند.

این دار و دستهٔ فاشیستی با راه‌اندازی باندهای جنایتکار و به صحنه آوردن آنها با آرم ساواک نیات شوم خود را به نمایش گذاشت. اما امروز بقایای این طرح استبدادی و وابسته گرایانه در همه ابعاد، رسوا و بی‌آبرو شده‌اند و روی دست سازندگان و طراحانش مانده‌اند.

اجلاس دو روزه شورا وضعیت اقتصادی، اجتماعی در داخل میهن اسیر و شرایط معیشتی مردم، به‌ویژه کارگران و زحمتکشان و بازنشستگان و معلمان و پرستاران و صاحبان درآمدهای ثابت را که تورم سه رقمی را از جمله در گرانی فزاینده نان و دارو و دیگر نیازمندی‌های اولیه زندگی، سخت‌ترین شرایط را تجربه می‌کنند، مورد بررسی قرار داد.

اجلاس شورا نتیجه‌گیری کرد هر چند رژیم با تشدید سرکوب و موج اعدامها و ایجاد جو رعب و وحشت تلاش می‌کند نارضایتی‌های متراکم و بحران انقلابی را کنترل کند، اما از انفجار خشم مردم گریزی ندارد و زمان قطعی‌ترین نبرد در جنگ اصلی بین مردم و مقاومت سازمان‌یافته با رژیم سفاک و درهم شکسته ولایت فقیه، هر چه نزدیکتر می‌شود.

تهاجم ۲۵۰ رزمنده مجاهد این شورا به بیت‌العنکبوت خامنه‌ای ۵ روز قبل از جنگ ۴۰ روزه نشان داد تنها راه رهایی، همانا مقاومت سازمان‌یافته و شورشگران برای آزادی هستند که حرف آخر را می‌زنند.

هم‌چنان‌که مسئول شورا و فرمانده ارتش آزادی تأکید کرده است اگر کسی گمان می‌کند می‌تواند انقلاب دموکراتیک نوین ایران را مانند انقلاب مشروطه و انقلاب ضدسلطنتی برباید و در لجهٔ خون اندازد، سخت در اشتباه است، انقلابیون و شورشگران هوشیار و بیدارند.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



۱۴۰۵ تیر ۶, شنبه

تجمع اعتراضی دانشجویان و دانش‌آموزان در تهران: دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن و این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی + فیلم

تجمع اعتراضی دانشجویان و دانش‌آموزان در تهران: دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن و این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی + فیلم 

جمعی از دانش‌آموزان روز شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ با برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان سازمان سنجش در تهران، نسبت به مطالبات خود اعتراض کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع که در مقابل سازمان سنجش و در محدوده متروی مریم مقدس برگزار شد، با سر دادن شعار «دانش‌آموز داد بزن، حقتو فریاد بزن» خواستار رسیدگی به خواسته‌های خود شدند.

بر اساس تصاویر و گزارش‌های منتشر شده از محل، این تجمع در فضایی اعتراضی برگزار شد و دانش‌آموزان با سردادن شعار، اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کردند.

تهران؛ اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به حضوری شدن امتحانات
روز شنبه ششم تیرماه، جمعی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در تهران با برگزاری تجمع اعتراضی، نسبت به تصمیم این دانشگاه برای حضوری برگزار شدن امتحانات اعتراض کردند.



تجمع اعتراضی دانش‌آموزان در تهران: اینهمه بی عدالتی هرگز ندیده ملیت و دانش آموز میمیرد ذلت نمی‌پذیرد

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان با شعار دانش‌آموز می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان در تهران

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان در تهران

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان در تهران

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان در تهران

🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7

سی.بی.اس نیوز: ایران با حمله پهپادی بحرین را هدف قرار داد



سی.بی.اس نیوز: ایران با حمله پهپادی بحرین را هدف قرار داد

سی.بی.اس نیوز ۶ تیر گزارش داد: ایران با حمله پهپادی بحرین را هدف قرار داد. تهران پس از حملات هوایی شبانه آمریکا علیه ایران حمله پهپادی علیه بحرین را آغاز کرد. وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه‌‌ای اعلام کرد «تعدادی پهپاد ایرانی» این کشور را هدف قرار داده‌اند و این حمله را «تهدیدی آشکار برای امنیت شهروندان و ساکنان» خواند. سپاه پاسداران روز شنبه بیانیه‌‌ای منتشر کرد که توسط خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر شد و اعلام کرد چندین مکان «ارتش تروریستی آمریکا در منطقه» را هدف قرار داده است. این بیانیه به نام مناطقی که هدف قرار گرفته‌اند اشاره‌‌ای نکرد.

سی.بی.اس افزود: پس از آن که ایران و آمریکا به توافق موقت برای تلاش بر سر توافق نهایی برای پایان دادن به درگیری دست یافتند، این حملات در سراسر خلیج‌فارس خطر از کنترل خارج شدن دوباره جنگ ایران را نشان می‌دهد. آمریکا حملات هوایی خود را در پاسخ به حمله پهپادی ایران به یک کشتی که قصد خروج از تنگه هرمز داشت، آغاز کرد. آمریکا به سلسله حملاتی ادامه داد که آتش‌بس ناپایدار در جنگ را متزلزل کرده است.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



سناتور جولیو ترتزی: آینده ایران باید لزوماً از مسیر ساخت یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت بگذرد



   سناتور جولیو ترتزی: آینده ایران باید لزوماً از مسیر ساخت یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت بگذرد

سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون سیاست‌های اروپا در سنای ایتالیا و وزیر خارجه پیشین این کشور در حساب ایکس خود با عنوان «جایگزین دموکراتیک برای ایران» نوشت: «آینده ایران باید لزوماً از مسیر ساخت یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت بگذرد که به حقوق بنیادین بشر احترام می‌گذارد و یک‌بار برای همیشه به سیاست شکست‌خورده و بحث‌برانگیز مماشات و سازش غرب در قبال استبداد مذهبی حاکم در تهران پایان می‌دهد».

همان‌طور که دومنیکو لیتزیا letizia در روزنامه پینونه (pinione) اشاره می‌کند: «این پیام قاطع و اجماعی بود که از اجلاس جهانی برای ایران آزاد ۲۰۲۶ به دست آمد. اجلاسی که در پایتخت فرانسه و به‌مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد آغاز مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری مذهبی ملاها برگزار شد».

لیتزیا می‌نویسد: رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی، تلاش‌های مستمر رژیم برای ساکت کردن اپوزیسیون از طریق توافقات تجاری یا دیپلماتیک پشت‌پرده را به‌شدت محکوم کرد. مریم رجوی با قاطعیت یادآور شد که بحران ساختاری استبداد مذهبی اکنون کاملاً برگشت‌ناپذیر است؛ به‌ویژه پس از قیام‌های مردمی گسترده‌‌ای که در اواخر سال ۲۰۲۵ و اوایل سال ۲۰۲۶ سراسر کشور را تکان داد.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



دادگاه هامبورگ آلمان رسیدگی به پرونده دو مظنون جاسوسی به نفع رژیم ایران را آغاز کرد



                     دادگاه هامبورگ آلمان رسیدگی به پرونده دو مظنون جاسوسی به نفع رژیم ایران را آغاز کرد

دادگاه هامبورگ آلمان اعلام کرد رسیدگی به پرونده دو مظنون جاسوسی به نفع رژیم ایران را آغاز کرده است. دفتر دادستانی کل فدرال آلمان گفت متهم اصلی، شهروند ۵۴ ساله دانمارکی با ریشه افغان، متهم است که برای سرویس اطلاعاتی رژیم ایران، در آلمان جاسوسی کرده و مکان‌هایی را نیز شناسایی کرده است.

خبرگزاری د.پ.آ آلمان نوشت: متهم دوم، همدست ۴۲ ساله او و متولد تهران نیز به آماده‌سازی برای حملات متهم است. هر دو متهم در دانمارک دستگیر و به آلمان تحویل داده شدند.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



غوغا وآشفته بازار وبحرانهای حاد درونی رژیم در راس نظام - زلزلهٔ درونی وتضادهای برگشت ناپذیر

                 غوغا وآشفته بازار  وبحرانهای حاد درونی رژیم در راس نظام - زلزلهٔ درونی وتضادهای برگشت ناپذیر 


به نظر می‌رسد بحران لاعلاج نظام آخوندی پس از مرگ خامنه‌ای، با پیام مبهم، دوپهلو و آکنده از ترس مجتبی خامنه‌ای به یک زلزلهٔ درونی تبدیل شده است. خلیفهٔ تازه‌کار که در دو لبهٔ قیچی جنگ و مذاکره و باتلاق بحران‌های درونی به‌دام افتاده، تلاش کرد با روشی که نه سیخ دلواپسان خیابانی بسوزد و نه کباب دولتی‌ها، با استفاده از عبارت «بنده علی‌الاصول نظر دیگری داشتم »، هم سیخ را سوزاند و هم کباب را!

ولایت نورسیده که می‌خواست در این بندبازی، مسئولیت را از سر خودش باز کند، ضمن تأیید گدایی مذاکره گفت: «بنده علی‌الاصول نظر دیگری داشتم، ولی چون رئیس‌جمهور تعهد کرد... دیگر من اجازه‌اش را صادر کردم».

در آخرین نمونه آخوند علم‌الهدی در نمایش جمعه ۵ تیر گفت: علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم یعنی جبران خسارات و غرامت قوی. وی پیش از این هم گفته بود: «آنچه صورت گرفته است منطبق با نظر ولایی ولی امر مسلمین نیست و اون چیز دیگری‌ست چون فرمودن علی‌الاصول من نظر دیگری داشتم».

این فرار از مسئولیت و بلوای «علی‌الاصول» فوراً با واکنش باندهای درونی مواجه شد. آخوند قاسمیان گفت: «یک شبهه‌ای شد می‌گویند رهبر معظم انقلاب گردن نمی‌گیرد... می‌فرمایند من قاعدتاً و علی‌الاصول موافق نبودم ولی رفتند هم‌چین کاری کردند بعد هم با لگدی به پزشکیان افزود: «علی‌الاصول آقایان اصولشون با اصول ما فرق دارند این دیگه ظاهر متنه به هر جهت یه اصولی وجود داره که علی‌الاصول با این کاری که آقایان کردند فرق داره یعنی اصول اینها با این اصول فرق دارد...».

این تقابل عریان که با شعار «مرگ بر عراقچی سازشکار نفوذی» و دشنام علیه قالیباف، نمایندهٔ خاص ولایت وارفته به اوج رسید، بیانگر بی‌اعتباری مجتبی و سلسله‌ای از بحران‌های لاعلاج پس از هلاکت خامنه‌ای است.

در این میان، دستپاچگی حداد عادل (پدرزن مجتبی) برای ماله‌کشی این رسوایی، عمق شکاف و درماندگی را برملا کرد. او گفت: «این حرف فایده‌ش اینه که اولاً در مذاکره، دست طرف ایرانی را قوی می‌کنه که میگه فکر نکنین چیزی که به ما دادید خیلی هنر کردید، ما رهبرمون همین را هم قبول نداشته، ما رفتیم ریش گرو گذاشتیم تعهد کردیم که منافع ملت رو تأمین می‌کنیم...».

اما سایت حکومتی دیدار نیوز در شمارهٔ ۴ تیر اعتراف کرد که برخلاف نمایش مخالفت بیت، «تمام اعضای شعام به جز جلیلی به امضای تفاهم رأی مثبت دادند». یعنی انشقاق و ریزش به رأس نظام سرایت کرده و ولایت وارفته، در لبه قیچی جام‌زهر و جنگ گیر کرده و شعارهای مرگ بر خودی در راهروهای قدرت، پیش‌درآمد سقوط نهایی است.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7