۱۴۰۵ تیر ۱, دوشنبه

مایک والتز سفیر آمریکا در سازمان ملل : هیچ‌کدام از اعضای ارشد این رژیم آدم‌های خوبی نیستند، هیچ اعتمادی وجود ندارد

مایک والتز سفیر آمریکا در سازمان ملل : هیچ‌کدام از اعضای ارشد این رژیم آدم‌های خوبی نیستند، هیچ اعتمادی وجود ندارد

مایک والتز، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» شبکه سی‌بی‌اس که روز یکشنبه ۳۱ خرداد پخش شد، ضمن دفاع از مذاکرات واشنگتن با رژیم ایران، تأکید کرد آمریکا هیچ توهمی درباره ماهیت مقام‌های جمهوری اسلامی ندارد و هر گونه توافق با تهران تنها بر پایه راستی‌آزمایی و فشار نظامی و اقتصادی دنبال خواهد شد.

مجری برنامه با انتقاد از مذاکره مقام‌های آمریکایی با قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع، با اشاره به سابقه قالیباف در سپاه پاسداران گفت او زمانی فرمانده نیروی هوایی سپاه بوده و بر برنامه موشکی رژیم ایران نظارت داشته است. هم‌چنین به فایل‌های صوتی منتسب به قالیباف اشاره شد که در آن درباره نقش خود در سرکوب معترضان و کتک زدن شخصی معترضان با باتون سخن گفته است.
مجری از والتز پرسید آیا مذاکره مستقیم با فردی که به سرکوب معترضان متهم است، به‌معنای دادن «طناب نجات» به رژیم ایران نیست؛ آن هم در شرایطی که پیش‌تر از حمایت آمریکا از معترضان ایرانی سخن گفته می‌شد.
والتس در پاسخ گفت: «هیچ‌کدام از اعضای ارشد این رژیم نسل‌کش به هیچ‌وجه آدم‌های خوبی نیستند». او افزود «آنها قطعاً از بررسی سوابق اف.بی.آی عبور نمی‌کنند».
سفیر آمریکا با وجود اشاره به سوابق مقام‌های جمهوری اسلامی، مذاکره مستقیم را یک دستاورد توصیف کرد و گفت: «این کسی است که رژیم برای مذاکره معرفی کرده و ما هم‌چنان بر هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متمرکز هستیم».
والتز هم‌چنین رژیم ایران را به کشتار گسترده شهروندان خود متهم کرد.
او در ادامه به پرونده گروگان‌های آمریکایی و ناپدید شدن رابرت لوینسون اشاره کرد و گفت واشنگتن شناخت کاملی از رفتارهای رژیم ایران دارد و به همین دلیل برخلاف توافق‌های گذشته، هیچ اعتمادی به تهران وجود نخواهد داشت.
والتز تأکید کرد: «هیچ اعتمادی وجود ندارد و همه چیز راستی‌آزمایی خواهد شد». او افزود تفاوت سیاست دولت دونالد ترامپ با دولت باراک اوباما در این است که توافق کنونی با «اقتصاد تضعیف‌شده و ارتش تضعیف‌شده رژیم ایران» و هم‌چنین تهدید معتبر نظامی آمریکا پشتیبانی می‌شود.
سفیر آمریکا در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به جلوگیری دائمی از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌‌ای منجر شود، اما تأکید کرد واشنگتن با شناخت کامل از سابقه سرکوب، گروگان‌گیری و نقض حقوق‌بشر توسط حاکمان ایران وارد این روند شده است. و موفقیت هر توافقی منوط به اجرای کامل تعهدات رژیم ایران و راستی‌آزمایی دقیق آنها خواهد بود.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




شیراز و تهران: فعالیت جوانان شورشگر در حمایت از طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی


             شیراز و تهران: فعالیت جوانان شورشگر در حمایت از طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی

فعالیت‌های جوانان شورشگر در شیراز و تهران در حمایت از حاکمیت مردم، آزادی‌های بنیادین، برابری حقوق، عدالت اجتماعی، جدایی دین و دولت و ایران غیراتمی

کانون‌های شورشی در شیراز و تهران با برگزاری مجموعه‌یی از فتوکال‌ها، شعارهایی در حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی شامل: آزادی، دموکراسی، حقوق‌بشر، برابری زنان و مردان، استقلال قضایی، حقوق اقوام و ملیت‌ها، حفاظت از محیط‌زیست و صلح و همزیستی بین‌المللی به نمایش گذاشتند.

این فتوکال‌ها بر اصول یک جمهوری مبتنی بر رأی آزاد، کثرت‌گرایی و حاکمیت مردم تأکید داشت.

شیراز:

فتوکال با شعار: «نه به ولایت فقیه. آری به حاکمیت مردم در یک جمهوری با رأی آزاد و کثرت‌گرا»

فتوکال با شعار: «آزادی بیان، آزادی احزاب، آزادی اجتماعات، آزادی مطبوعات و فضای مجازی»

فتوکال با شعار: «تضمین آزادی‌ها و حقوق فردی و اجتماعی طبق اعلامیه جهانی حقوق‌بشر»

فتوکال با شعار: «جدایی دین و دولت، آزادی ادیان و مذاهب»

تهران:

فتوکال با شعار: «برابری کامل زنان و مردان در حقوق سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی»

فتوکال با شعار: «دادگستری و نظام قضایی مستقل طبق معیارهای بین‌المللی مبتنی بر اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات. الغاء قوانین شریعت آخوندی و بیدادگاههای انقلاب اسلامی»

فتوکال با شعار: «خودمختاری و رفع ستم مضاعف از اقوام و ملیت‌های ایرانی طبق طرح شورای ملی مقاومت برای خودمختاری کردستان ایران»

فتوکال با شعار: «عدالت و فرصت‌های برابر در اشتغال و در کسب و کار برای تمام مردم ایران»

فتوکال با شعار: «حفاظت و احیای محیط‌زیست قتل‌عام شده در حکومت آخوندها»

فتوکال با شعار: «ایران غیراتمی، عاری از تسلیحات کشتار جمعی. صلح، همزیستی و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی»



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



۱۴۰۵ خرداد ۳۱, یکشنبه

سخنرانی خانم مریم رجوی در گردهمایی ایران آزاد ۲۰۲۶ - روز دوم کهکشان



                                سخنرانی خانم مریم رجوی در گردهمایی ایران آزاد ۲۰۲۶ - روز دوم کهکشان 


مریم رجوی: تغییر در ایران با نیروی رزم‌آور روی زمین

در چهل و پنجمین سالگرد مقاومت سراسری مردم ایران در برابر فاشیسم دینی، به پیشگامان آن قیام بزرگ در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ و به همه قهرمانان و شهیدان نبردهای مستمر، بغرنج و پررنج و خون این سال‌های طولانی، درود درود درود!
این مقاومت از قیام ۵۰۰ هزار نفری مردم تهران در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ آغاز شد که مهم‌ترین نقطه‌عطف سیاسی بعد از به قدرت رسیدن خمینی بود.
صورت مسأله، بودن یا نبودن، آزادی یا دیکتاتوری، مقاومت یا تسلیم بود. ما مقاومت را انتخاب کردیم. حرف مسعود رجوی این بود که: من برای آزادی مقاومت می‌کنم پس هستم.
مقاومتی که مشروع‌ترین، پررنج‌ترین و ژرف‌ترین آرزوهای ۱۲۰ساله مردم ایران را بر دوش دارد و تا پیروزی انقلاب دموکراتیک مردم ایران به پیش می‌رود.
امسال صد و بیستمین سال انقلاب مشروطه ایران در برابر سلطنت مطلقه و شاهان ستمگر است.

نه به جنگ نه به مماشات

به دهها هزار ایرانی درود می‌فرستم که دیروز برای تظاهرات خود را به میدان وبان و حوالی آن در پاریس رساندند، اما تظاهرات‌شان با یک ممنوعیت ناموجه رو به‌رو شد. به آنها به‌خصوص نسل جوانی که صدایشان را جهان شنید، درود درود درود!
بقایای رژیم خواستند با زد و بند این صدا را خاموش کنند، اما صدای آن‌ها، این مشروع‌ترین صدای ایران، در قلب پاریس از همیشه خروشان‌تر شد.
خوشبختانه فرانسوی‌ها و نمایندگان شریف‌شان نشان دادند و با صدای بلند گفتند که رو در روی سیاست امتیاز دادن به رژیم و در کنار این مقاومت و شورای ملی مقاومت و کانون شورشی‌اند.
از این فراتر، نمایند مجلس ملی فرانسه، خانم اریگی دیروز در همین جا گفت: من از این فرانسه به درد آمده‌ام. اشاره او به ممنوعیت آزادی بیان و آزادی اجتماعات در پاریس بود.
وگفت: «حرف ما این است که نه به جنگ، نه به مماشات و نه به مذاکرات بی‌پایان تا امروز.
اما آری به قیام، آری به آزادی مردم ایران با حمایت از مقاومت مستقل آن برای سرنگونی این رژیم بی‌رحم».
می‌خواهم هم‌چنین به سخنان دیروز سایر شخصیت‌های عالی‌قدر در همین جا اشاره کنم که یک
یک حرکت قدرتمند در حمایت از این جایگزین و در حمایت از جنبش مردم ایران برای به زیر کشیدن دیکتاتوری است.
همه حرف را آقای شارل میشل، رئیس سابق شورای اروپا در یک عبارت خلاصه کرد. او گفت مماشات نه توانست جلوی نازیسم را بگیرد و نه می‌تواند جلوی این رژیم را بگیرد.
او گفت: «کانون‌های شورشی با شجاعت و با ریسک جانشان، امید و اراده برای یک ایران دموکراتیک را حمل می‌کنند» «خانم‌ها و آقایان مردم ایران حق دارند که انتخاب کنند. این مسأله اصلی است».

راه‌حل بحران چیست؟

امروز در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ ایران، پرسش تعیین‌کننده این است که راه‌حل بحران چیست و چگونه می‌توان و باید این رژیم را به زیر کشید؟
در این سال‌ها وقتی مقاومت ایران می‌گفت افعی کبوتر نمی‌زاید وقتی می‌گفتیم در تونل تاریک ولایت فقیه یا همان فاشیسم دینی، به‌دنبال تغییر رفتار یا مدراسیون یا رفرم نگردید و مماشات نکنید، دولتها قبول نداشتند.
حالا اما تجارب تلخ و خونین، خیلی چیزها را ساده کرده است. از جمله این‌که فرضیه‌هایی مثل فروپاشی خودبه‌خودی یا سرنگونی از طریق هوا و جنگ خارجی و آلترناتیوسازی مجازی و رباتیک حول بازماندگان دیکتاتوری شاه، فقط در خدمت آخوندهای حاکم است.
در نقطهٔ مقابل، این حقیقت درخشید که تنها راه‌حل بحران کنونی، تغییر رژیم است و این تغییر با قیام مردم و مقاومت سازمان‌یافته آنها امکان‌پذیر است.

نیروی تغییر

تمام مسأله این است که تغییر در ایران به نیروی تغییر نیاز دارد. نیرویی که بتواند زیر اختناق حداکثری مبارزه کند و نیرویی که دوشادوش قیام مردم، سپاه پاسداران را از سر راه مردم ایران کنار بزند.
به این کتاب نگاه کنید:
این کتاب شامل اسامی و تعدادی از عکس‌های ۲۰هزار زن و مرد مجاهد است که برای آزادی بر خاک افتادند. ۲۰هزار از صدهزار شهید و کتاب دیگر شامل اسامی و عکس‌های بیش از ۵هزار سربه‌دار مجاهد است از قتل‌عام ۳۰هزار نفر در سال ۱۳۶۷.
البته داستان ناتمام است و هنوز ادامه دارد. ما با زورق مقاومت در دریای رنج و خون پارو می‌زنیم و پیش می‌رویم.
به‌قول مسعود ما هم می‌گوییم که از مرگ و از اعدام و قتل‌عام قوی‌تریم. هر گاه که درو می‌شویم دوباره با رویش جوانه‌ها پربارتر از جا بر می‌خیزیم. قیام می‌کنیم و به براندازی بنا و بنیاد دشمن که همان اصل ولایت فقیه باشد ادامه می‌دهیم. شیطان‌سازی‌ها علیه مقاومت هم که هم‌چنان ادامه دارد.
در ژوئن ۲۰۰۳ در همین ایام، ۱۲دولت را علیه ما برانگیختند با لیست‌های تروریستی و یک پرونده ۱۰۰هزار صفحه‌یی که بطلان یکایک آنها در دادگاهها، ۱۵سال زمان برد.
سرانجام ما از همه آنها سرفراز و روسفید بیرون آمدیم. اما دست‌کم دو دهه بر عمر رژیم آخوندها افزوده شد. با اقدامات امثال چلبی، مقدمات خلع‌سلاح مجاهدین در عراق و گرفتن ۱۴پایگاه آنها در کنار مرزهای ایران فراهم شد. ولی ما از پا ننشستیم.
کانون‌های شورشی در سراسر ایران، موتورها را روشن کردند. با جوانان آگاه و رزمنده‌یی که تمام هستی خود را نثار آزادی مردم و میهن‌شان می‌کنند. این مهم‌ترین فاکتور سازمان‌یافته در قیام‌هاست.

پاسخ معادله ایران

حالا به نسلی بنگرید که به صفوف کانون شورشی پیوسته است. به جوانان شورشگری نگاه کنید که در بی‌دادگاهها با سر بلند می‌گویند برای براندازی برخاسته‌اند. به وحید بنی‌عامریان و یگان قهرمان او نگاه کنید که از قلب زندانها، جامعه ایران را برانگیختند و جهانی را به تحسین واداشتند.
آنها در فروردین امسال اعدام شدند، کافی بود یک کلمه علیه مجاهدین بگویند تا اعدام نشوند. اما آنها به جلادان گفتند بر سر آرمان و عقایدمان و بر سر جانمان با شما چانه نمی‌زنیم.
می‌خواهم بگویم با چنین مقاومت سازمان‌یافته‌یی بر روی زمین و با آلترناتیوی که ۴۵سال در کوره‌های گدازان داخلی و منطقه‌یی و بین‌المللی آزمایش پس داده، معادله ایران پاسخ خود را پیدا کرده است. آن‌هم در شرایطی که رژیم آخوندها ضعیف‌تر و درمانده‌تر از همیشه است.
حالا، خامنه‌ای که ۳۷سال سلطه بلامنازع خود را تحکیم کرده بود، در میان نیست و پسرش قادر به پر کردن جای او نیست. حتی نزدیک به نیمی از اعضای مجلس خبرگان دست‌پخت پدرش، به او رأی ندادند. از نظر سیاسی هم در بن‌بستی مرگباری است؛ صلح را طناب دار خود می‌داند و در آتش جنگ هم راه نجاتی ندارد.
دیدید که یادداشت تفاهم اخیر را در همان چند ساعت اول با این جمله «علی‌الاصول نظر دیگری داشتم» تخطئه کرد.
ولی‌فقیه جدید رژیم گفت اجازهٔ امضا را فقط از باب تعهد و مسئولیتی که پزشکیان و اعضای شورای عالی امنیت رژیم پذیرفته‌اند، داده است. تعهد «در پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت»
منظورش از حقوق ملت ایران همان خط‌قرمزهای فاشیسم دینی است و منظورش از جبهه مقاومت هم، پافشاری بر همان سیاست‌های جنگ‌افروزانه منطقه‌یی است. همان خط‌قرمزها و سیاست‌هایی که لازمهٔ بقای فاشیسم دینی است.
از سوی دیگر همه عوامل اقتصادی اجتماعی و سیاسی که به قیام دیماه منجر شد، تشدید شده و پتانسیل انفجاری جامعه ایران بالا رفته است. پس این مقاومت و این آلترناتیو باید حمایت و به‌رسمیت شناخته شود.

حتمیت سرنگونی رژیم

فکرش را بکنید اگر این مقاومت، برنامه‌ها و تأسیسات پنهانی اتمی رژیم را برملا نمی‌کرد چه می‌شد؟
منظورم افشاگریهای آغاز شده از سال ۱۹۹۱ و مخصوصاً افشای سایت‌های اراک و نطنز در سال ۲۰۰۲، است. مقاومت ایران در این سال‌ها با ۱۳۳ نوبت افشاگری درباره طرح‌های اتمی و موشکی رژیم، مهم‌ترین طرفی بود که باعث شد دست آخوندها از بمب اتمی کوتاه شود. هنوز هم رژیم می‌گوید که باعث و بانی مشکلاتش از روز اول در سال ۱۳۵۷و مخصوصاً از سرفصل ۳۰خرداد ۱۳۶۰ مجاهدین بوده‌اند.
آخر در میان ۲میلیارد مسلمان که خمینی داعیه مرجعیت و رهبری آنها را داشت مجاهدین مدافع اسلام بردبار و دموکراتیک با تساوی حقوق زن و مرد بودند. مرزبندی اسلام ما باحجاب و بی‌حجاب یا مسلمان در برابر یهودی و مسیحی یا شیعه در برابر سنی یا فارس در برابر کرد یا بلوچ نبود.
اما اصلی‌ترین دستاورد این مقاومت ۴۵ ساله، جنبشی زنده و پویاست که مبارزه با استبداد دینی را روح جاری نسل‌های پی‌درپی کرده است.
بله، این جنبشی است که حتمیت سرنگونی را بر پیشانی رژیم حک کرده است.

وظیفه اصلی دولت موقت

دولت موقت که از سوی شورای ملی مقاومت ایران اعلام شده، نماد همین مقاومت و همین راه‌حل است. برای یک جمهوری دموکراتیک با نفی دیکتاتوریهای شاه و شیخ.
دولتی که وظیفه اصلی‌اش انتقال قدرت به مردم است و باید ظرف حداکثر ۶ماه، انتخابات آزاد و عادلانه مجلس مؤسسان را برگزار کند. بعد از تشکیل این مجلس، قدرت به نمایندگان مردم منتقل می‌شود. مجلس مؤسسان مسئولیت تدوین و تصویب قانون اساسی جمهوری جدید را برعهده دارد.
گفته بودم که ما چشم به کسب قدرت ندوخته‌ایم، ما آماده‌ایم قدرت را از شیخ و شاه ستمگر به صاحبان واقعی آن یعنی مردم ایران منتقل کنیم. برای ما پس از ۶۱سال نبرد، این شکوهمندترین قله و چشم‌انداز است.
ما به‌دنبال کسب قدرت نیستیم به‌دنبال انتقال حاکمیت به مردم ایران هستیم.
این عهد من است با تمام شهیدان، با مجاهدان و مبارزان راه آزادی، با مسعود و با تمام مردم ایران.
آن زمان که بنهادم سربه پای آزادی
دست خود ز جان شستم از برای آزادی
تا مگر به‌دست آرم دامن وصالش را
می‌دوم به پای سر در قفای آزادی

خدمت بقایای شاه به رژیم

در مسیر این مبارزه سرسخت و خون‌فشان برای سرنگونی رژیم و انتقال قدرت به مردم، بقایای دیکتاتوری شاه، به‌عنوان عامل بازدارنده و مخرب عمل می‌کنند. یکی از روزنامه‌های حکومت آخوندها به صراحت نوشته بود: فعالیت سلطنت‌طلبان برای جمهوری اسلامی یک «فرصت» و یک «نعمت» است. منظورش تفرقه‌اندازی آنها بود و آدرس اشتباه دادن به جامعه بین‌المللی در مورد آلترناتیو. این روزنامه نوشته بود: «آنها با اختلاف‌افکنی میان اپوزیسیون، خدمتی به جمهوری اسلامی کردند که هیچ گروه دیگری قادر به انجام آن نبود».
هم‌چنین تصریح کرده بود که این جریان «می‌تواند به بقای جمهوری اسلامی کمک کند. این خدمتی است که خاندان سلطنتی به مردم ایران می‌کند».
حالا ساواکی‌ها گفته‌اند که با ممنوعیت تظاهرات مقاومت ایران در پاریس به هدف‌مان رسیدیم. بله این هدفی است که ساواکی‌ها و وزیر خارجه رژیم و سپاه پاسدارانش در آن مشترک‌اند. ولی مردم ایران برای نفی هر گونه دیکتاتوری به‌پا خاسته‌اند و جایی برای شیخ و شاه باقی نخواهند گذاشت.

بازمانده شاه بدون هیچ‌گونه ابهامی می‌گوید می‌خواهد تغییر در ایران را با کمک سپاه پاسداران و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم محقق کند که در آینده هم نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت.
او مهندسی مجازی و تلویزیونی را پشتوانه اجتماعی خود جا می‌زند، شکنجه و کشتار مجاهدان و مبارزان توسط شاه را به‌قول خودش «افتخار» خود می‌داند. اما باید گفت که در میدان مبارزه واقعی و قیامهای پیاپی دیگر جایی برای دست به‌دست شدن قدرت میان شاه و شیخ نیست.

شعار مقاومت و دولت موقت صلح و آزادی است

در پایان اجازه بدهید آنچه را که گفتم خلاصه کنم:
۱ ـ از نظر مردم ایران نه رأی‌گیری خبرگان ارتجاع پشیزی اعتبار و مشروعیت دارد؛ نه بر تخت نشاندن پسر خامنه‌ای. او شریک تبهکاریهای پدرش در سه دهه گذشته است.
۲-تاریخ به عقب و به حاکمیت دوباره بقایای استبداد شاه در ایران برنمی‌گردد. به‌قول مردم ایران، این آب در هاون کوبیدن است!
۳ ـ شورای ملی مقاومت و دولت موقت برای انتقال حاکمیت به مردم ایران و برپایی یک جمهوری دموکراتیک مبارزه می‌کنند.
شعار مقاومت و دولت موقت صلح و آزادی است.
مقاومت ایران از تفاهم برای توقف جنگ و پایان مصیبت‌های مردم ایران استقبال می‌کند.
تلاش برای تولید بمب اتمی و جنگ‌افروزی و دست‌اندازی به کشورهای منطقه بخشی از استراتژی دیکتاتوری دینی برای بقا است و از آن دست برنمی‌دارد.
گفته‌ام و تکرار می‌کنم که سرنگونی این رژیم و نیل به آزادی و جمهوری دموکراتیک برعهده خود ماست؛ برعهده خلق ما و برعهده ارتش آزادیبخش ملی ایران است.
صلح و آزادی در ایران پیروز می‌شود.


برگرفته از سایت مریم رجوی



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - سخنرانی شخصیتها

                            دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - سخنرانی شخصیتها 



                     دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - سخنرانی شخصیتها 

دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

شبکه ایکس خانم مریم رجوی:


 

سخنرانی خانم مریم رجوی در گردهمایی ایران آزاد - ۳۱ خرداد ۱۴۰۴

مریم رجوی: تغییر در ایران با نیروی رزم‌آور روی زمین
در چهل و پنجمین سالگرد مقاومت سراسری مردم ایران در برابر فاشیسم دینی، به پیشگامان آن قیام بزرگ در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ و به همه قهرمانان و شهیدان نبردهای مستمر، بغرنج و پررنج و خون این سال‌های طولانی، درود درود درود!
این مقاومت از قیام ۵۰۰ هزار نفری مردم تهران در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ آغاز شد که مهم‌ترین نقطه‌عطف سیاسی بعد از به قدرت رسیدن خمینی بود.
صورت مسأله، بودن یا نبودن، آزادی یا دیکتاتوری، مقاومت یا تسلیم بود. ما مقاومت را انتخاب کردیم. حرف مسعود رجوی این بود که: من برای آزادی مقاومت می‌کنم پس هستم.
مقاومتی که مشروع‌ترین، پررنج‌ترین و ژرف‌ترین آرزوهای ۱۲۰ساله مردم ایران را بر دوش دارد و تا پیروزی انقلاب دموکراتیک مردم ایران به پیش می‌رود.
امسال صد و بیستمین سال انقلاب مشروطه ایران در برابر سلطنت مطلقه و شاهان ستمگر است.........


دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس ـ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ ـ دکتر رامش سپهرراد

آکادمیسین، مدیر امنیت سایبری
خانم رجوی دیدگاه شما، استراتژی شما هم‌چنان برای صلح و دموکراسی برای ما الهام‌بخش است. از شما به‌خاطر سخنرانی‌تان تشکر می‌کنیم. میهمانان گرامی و خانم‌ها و آقایان تشکر می‌کنم از شما و خوش‌آمد می‌گویم به روز دوم گردهمایی جهانی ایران آزاد.

من رامش سپهرراد هستم و معرفی برنامه امروز را برعهده‌دارم. همان‌طوریکه خانم رجوی گفتند دیروز یک روز تاریخی بود برای جنبش آزادیخواهی ایران. هم‌چنان که گزارشات مطبوعاتی نشان می‌دهد صد هزار تن از ایرانیان آزاده داشتند به پاریس می‌رسیدند یا در پاریس بودند ولی تظاهراتی که قرار بود در محل اصلی خودش برگزار شود در چند محل برگزار شد.

 

ژنرال جیمز جونز- مشاور پیشین امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا و فرمانده پیشین ناتو:

به مردم ایران می‌گویم به کسانی که در اشرف۳ هستند می‌گویم ۱۵سال است از جنبش شما حمایت می‌کنم. سخنرانان نسبت به تظاهرات دیروز و مماشاتی که صورت گرفت و کاری که شبکه پهلوی انجام داد ابراز تأسف کردند
ژنرال جیمز جونز: این نبرد تمام نشده. هر مذاکره‌یی هم که صورت بگیرد، رژیم ایران در ضعیف‌ترین نقطه خود در نیم قرن گذشته قرار دارد. اقتصاد آن ورشکسته است. معلوم نیست رهبر ایران چه کسی است. ابهامی وجود ندارد که رژیم تحت فشار شدید است
ژنرال جیمز جونز: بعد از قیام دیماه ۱۴۰۴ و بی‌ثباتی رژیم، شورای ملی مقاومت و مقاومت سازمان‌یافته به مبارزات خود با الهام از رهبری خانم رجوی ادامه می‌دهند. مسیر به سمت تغییر دموکراتیک روشن است
ژنرال جیمز جونز: دیروز روشن شد که پهلوی نمی‌تواند یک گزینه باشد. دیروز شراکت رضا پهلوی با رژیم آخوندی روشن شد. حتی اشاره به ساواک هم خجالت‌آور است
ژنرال جیمز جونز: هم رئیس‌جمهور آمریکا و هم جی دی ونس گزینه رضا پهلوی را رد کردند. ما این‌جا جمع شده‌ایم تا از سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت حمایت کنیم
ژنرال جیمز جونز: خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت هرگز با مداخله خارجی برای تغییر رژیم موافق نبوده‌اند. خواسته خانم رجوی حمایت از یک دیدگاه دموکراتیک است
ژنرال جیمز جونز: سیاست مماشات با رژیم ایران کارآیی ندارد. دولت ما باید با اشراف به این‌که این رژیم جنایتکار است با آن برخورد کند
ژنرال جیمز جونز: حمایت جمعی ما از خانم رجوی و شورای ملی مقاومت و مجاهدین هم‌چنان ادامه دارد. با امید به یک ایران دموکراتیک که تحت رهبری یک بانو به اسم خانم مریم رجوی به پیش برود

 

 باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان، رئیس مشترک کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای ایران دموکراتیک

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان: بعد از قیام سال ۱۴۰۱ یک پروپاگاندای بزرگ برای بازگرداندن دیکتاتوری شاه از طریق پسر شاه، شروع شد. دموکراسی در ایران با کسانی تحقق نخواهد یافت که دنبال میراث سلطنت هستند
باب بلکمن: رضا پهلوی هرگز دیکتاتوری پدرش را محکوم نکرده بلکه از دوران شاه و مأموران بدنام ساواک تقدیر کرده است. او هم‌چنین تقدیر کرده است از ۵۰هزار تن از اعضای سپاه پاسداران همان نهادی که مسئول سرکوب معترضان و کشتار مخالفان است
باب بلکمن: تغییر واقعی دموکراتیک فقط می‌تواند با یک مقاومت سازمان‌یافته و برخوردار از حمایت مردمی، دیدگاه دموکراتیک و تمایل برای فداکاری و آزادی به‌دست بیاید
باب بلکمن: همان کاری که در ۴ دهه گذشته سازمان مجاهدین و کانون‌های شورشی آنها کردند. نشان دادند که تحت شدیدترین سرکوب با شجاعتی بی‌نظیر چنین اراده‌یی را دارند
باب بلکمن: در فوریه ۲۰۲۶ شورای ملی مقاومت یک ائتلاف دموکراتیک با ۴۵سال سابقه وجود یک دولت موقت را برای انتقال حاکمیت به مردم ایران تحت برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای یک جمهوری دموکراتیک اعلام کرد
باب بلکمن: به‌عنوان رئیس کمیته ایران آزاد اعلام می‌کنم همکاران من از هر دو مجلس افتخار می‌کنند که از دولت موقت شورای ملی مقاومت حمایت کنند
باب بلکمن: با خوشحالی اعلام می‌کنم که بیش از ۳هزار تن از نمایندگان پارلمانها و سران سابق کشورها و شخصیتهای برجسته از ۵۵ کشور از ۵قاره در یک بیانیه مشترک از مبارزه مردم ایران برای آزادی حمایت کردند و از دولت موقت استقبال کردند
باب بلکمن: سپاه پاسداران باید یک سازمان تروریستی نامگذاری شود و داراییهایش مسدود شود
باب بلکمن: این هفته دولت انگلستان قانونی را به جریان انداخت که الآن این اجازه را می‌دهد که سپاه پاسداران لیست‌گذاری تروریستی بشود
باب بلکمن: روزی که یک حکومت دموکراتیک تحت رهبری خانم رجوی برقرار شود سریع‌تر فرا می‌رسد
باب بلکمن: مقاومت مردم ایران و پیروزی آنها برای یک جمهوری دموکراتیک پیروز خواهد شد
باب بلکمن: باهم متعهد شویم سال بعد باهم در یک ایران آزاد و دموکراتیک ملاقات کنیم با رهبری خانم مریم رجوی

 

دیوید جونز وزیر برگزیت در دولت انگلستان ۲۰۱۷ – ۱۰۱۶، وزیر ولز ۲۰۱۴ – ۲۰۱۲

دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان:

مایه خوشبختی است که اینجا با شما هستم ولی این افتخار با تأسف و ناراحتی همراه است به‌خاطر وقایع دیروز پاریس. بیش از ۱۰۰هزار نفر می‌خواستند در مرکز پاریس تجمع کنند تا حمایتشان را از شورای ملی مقاومت ایران نشان بدهند اما جلو آنها توسط حکمی که کمتر از ۴۸ ساعت قبل از تظاهرات اعلام شد گرفته شد. . این به‌رغم این واقعیت بود که شورای ملی مقاومت و مقام‌های فرانسوی بر سر تظاهرات و شروط آن از چند هفته قبل، توافق کرده بودند
دیوید جونز: فرصتی وجود نداشت که بتوان حکمی علیه این ممنوعیت به‌دست آورد. تظاهر کنندگان می‌خواستند حمایت خود را از آزادی در ایران ابراز کنند
دیوید جونز: من اعتقاد دارم که دولت فرانسه باید به سخنان مونتسکیو فیلسوف برجسته فرانسوی توجه کند که گفت: استبدادی وحشی‌تر از آن وجود ندارد که تحت پوش قانون و به اسم عدالت وارد شود. پس همه ما از اتفاقات دیروز ناراحت شدیم ولی اینها به ما یادآوری می‌کند که از قبل می دانستیم که مبارزه برای آزادی در ایران مبارزه ساده‌ای نخواهد بود
دیوید جونز: وقایع دیروز پاریس انگیزه بیشتری به ما داد که این پیام را به جهان تکرار کنیم که مردم ایران دیکتاتوری را در هر شکلی رد می‌کنند. مردم ایران رژیم حاکم مذهبی را رد می‌کنند و نمی‌خواهند به گذشته سلطنت برگردند. آنچه آنها در پی آن هستند یک آینده دموکراتیک است. ایرانی بر پایه آزادی، عدالت و حقوق‌بشر، برابری بین زن و مرد، حاکمیت قانون و انتخابات آزاد. این دیدگاه آنها و دیدگاهی است که در برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی متبلور شده است
دیوید جونز: شور و حال و اتحادی که در پاریس دیدیم نه فقط در یک مرکز بلکه در چند نقطه در سراسر شهر مسئولیت ما را اضافه می‌کند
دیوید جونز: بزرگترین تهدید رژیم در خارج ایران نیست بلکه از خود مردم ایران است. چه در خیابانهای تهران جمع شده باشند چه در خیابانهای پاریس
دیوید جونز: رژیم از شجاعت زنان می‌ترسد زنانی مثل مریم رجوی که حاضر نیستند به این رژیم تن بدهند و تسلیم شوند
دیوید جونز: رژیم ایران از مقاومت سازمان‌یافته‌ای می‌ترسد که سرکوب را به چالش می‌کشد. به همین دلیل رژیم حتی می‌خواهد تظاهرات آن را در کشورهای دیگر ممنوع کند. این علامت قدرت نیست. این نشان‌دهنده ضعف شدید رژیم در برابر مردم ایران است
دیوید جونز: سیاست درست همان سیاستی است که خانم مریم رجوی گفتند، راه‌حل سوم، نه جنگ نه مماشات بلکه تغییر دموکراتیک. تغییر دموکراتیک توسط مردم ایران
دیوید جونز: برخی می‌گویند آینده ایران در این است که سلطنت و شاه برگردند من مخالف هستم آینده ایران نباید بازگشتی به گذشته باشد. آینده باید توسط مردم ایران تعیین شود

 

ژنرال کیت کلاگ – فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای اوکراین ۲۰۲۵:

هنگامی که در نشست پیشین، در ژانویه سال گذشته، در برابر شما قرار گرفتم، بیان داشتم که سال جاری می‌بایست سال امید، سال اقدام و سال تغییر باشد
ژنرال کیت کلاگ: اطلاع نداشتم که چه میزان تغییر و با چه سرعتی به‌وقوع خواهد پیوست. پیش‌بینی نمی‌کردم که ظرف چند ماه، سیمای منطقه دگرگون شود. جنگی شکل خواهد گرفت، سپس آتش‌بس برقرار خواهد شد و رژیم مذهبی در تهران که به ارعاب مردم می‌پردازد، وادار به مذاکره خواهد شد
ژنرال کیت کلاگ: رژیم تضعیف شده است و در ضعیف‌ترین وضعیت خود طی دهه‌های اخیر قرار دارد. سال جاری نیز، هم‌چون سال گذشته، می‌بایست سال امید، سال اقدام و سال تغییر باشد
ژنرال کیت کلاگ: به این نکته توجه کنید که در همین یک سال تا چه میزان پیشرفت حاصل شده است. متذکر شدم که سرآغاز فروپاشی رژیم ایران در واقع با تروریسم آن آغاز شده است
ژنرال کیت کلاگ: بسیاری از حاضرین در اینجا، معماران این آینده روشن‌تر هستند. هنگامی که تاریخ نگاشته شود، شما بار دیگر صفحات درخشانی را در آن به خود اختصاص خواهید داد
ژنرال کیت کلاگ: بنیانهای آینده ایران در حال پی‌ریزی است و به سمت یک آینده تاریخی رهسپار است. رژیم طی ۴۷ سال با اقدامات خود، عوامل نیابتی و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، در واقع استراتژی بقای خود را پیش برده است
ژنرال کیت کلاگ: رئیس‌جمهور آمریکا مسیر دستیابی رژیم به بمب هسته‌یی را مسدود می‌ساز. این اقدام بدین معنا خواهد بود که اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان هرگز قادر نخواهد بود به خطرناک‌ترین سلاح در دنیا دست یابد
ژنرال کیت کلاگ: حذف تهدید هسته‌یی این رژیم، به منزله از بین بردن کلیت آن نیست، بلکه آن را تضعیف می‌نماید و مردم ایران خود باید با آن مقابله نمایند. سلاح هسته‌یی هیچ‌گاه برای دفاع از ایران نبوده است، بلکه برای حفاظت از حاکمان رژیم ایران کاربرد داشته است
ژنرال کیت کلاگ: در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۰۲، شورای ملی مقاومت در واشنگتن، با استفاده از اطلاعاتی که با ریسک‌پذیری فوق‌العاده از داخل ایران به دست آمده بود، دو سایت مخفی غنی‌سازی رژیم ایران، یعنی تأسیسات آب سنگین اراک و غنی‌سازی نطنز را که رژیم آنها را پنهان کرده بود، افشا نمود
ژنرال کیت کلاگ: شما این حقایق را برملا ساختید. در حقیقت، این همان میراثی است که شما پایه‌گذاری کرده‌اید
ژنرال کیت کلاگ: به همین دلیل، مسئولیت کنونی برعهده زنان و مردان ایرانی است و می‌بایست خلع‌سلاح رژیم صورت پذیرد
ژنرال کیت کلاگ: و بر اساس برنامه ۱۰ ماده‌ای، آینده ایران بنا نهاده شود. رژیم مذهبی در تهران به‌سادگی و به میل خود کنار نخواهد رفت. شما می‌بایست آن را وادار به کناره‌گیری نمایید. اکنون می‌بایست اقدام صورت گیرد

 

لویی فری – رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا – اف. بی‌. ای ۱۹۹۳ - ۲۰۰۰
خانم رجوی، دیدار شما همواره مایه مباهات است. مشاهده این صحنه‌ها، برای فردی که سال‌ها در نیروهای امنیتی و پلیس فعالیت کرده، بسیار تکان‌دهنده و تأثیرگذار بود. ما به‌عنوان نیروهای حافظ امنیت، مسئولیت شخصی داشتیم که شکایات مطروحه علیه نیروهای امنیتی را در جایگاه خودمان با جدیت پیگیری کنیم.
مطلبی که قصد دارم در مورد آن صحبت کنم، به دوستان ما در اشرف۳ مربوط می‌شود. من به‌عنوان دادستان پیشین، امروز شواهد قابل توجهی را مشاهده کردم. و مایلم عنوان کنم که دیوان کیفری بین‌المللی، شواهدی در اختیار دارد که می‌تواند بر اساس آنها این رژیم تروریستی را در ایران مورد محاکمه قرار دهد. قصد دارم به‌طور خلاصه در مورد ۱۴ ماده یادداشت تفاهم سخن بگویم.
ما در خصوص آزادی ترددات در تنگه هرمز گفتگو می‌کنیم، اما در مورد آزادی مردم ایران بحثی به میان نمی‌آوریم. این موضوع بسیار دوگانه و متناقض است. اکنون که به آینده و وضعیت کنونی می‌نگریم، ۱۴ ماده‌ای که در این یادداشت تفاهم گنجانده شده‌اند، به مسائل حقوق‌بشر اشاره‌یی نکرده‌اند. اما ما باید بیشتر به امید و انتظارات خود توجه کنیم؛ به آینده و به سازماندهی هر چه بیشتر خودمان برای این‌که بتوانیم افراد را به‌دلیل جنایاتشان به محاکمه کشانده و از آنها پاسخگویی طلب کنیم. به یاد داریم که این رژیم و سپاه پاسداران بودند که برج‌های خُبررا منفجر کردند و در آن دوران ما یک کیفرخواست ویژه تهیه کردیم که ۱۴ نفر را مسئول قتل ۱۷ آمریکایی و صدها نفر دیگر که در آنجا حضور داشتند، می‌دانست. این کیفرخواست هم‌چنان در ناحیه شرقی ویرجینیا موجود است و هیچ‌کس به آن نپرداخته و هیچ فردی به‌خاطر این مسأله مورد بازخواست قرار نگرفته است. اما ما باید از این افراد بازخواست کنیم. فیلم‌هایی که امروز مشاهده کردیم و یا فیلم‌هایی که از قربانیان رژیم ایران دیده‌ایم، تمامی اینها شهادت‌نامه‌های معتبری هستند که می‌توانیم در دادگاههای قانونی از آنها استفاده کنیم. در خصوص هزاران جنایتی که این رژیم مرتکب شده است، خانم رجوی، شما در برنامه ۱۰ ماده‌ای خود، به پدیده حقوق‌بشر بیش از هرکس دیگری بها داده‌اید. و این مسأله‌ای است که حتی دولت ما نیز باید آن را درک کند و آن هم مسأله پاسخگویی است و هیچ‌کس نباید این مسأله را فراموش کند.

 

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

تصاویری از دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس - ۳۱ خرداد ۱۴۰۵



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



۳۰ خرداد و امروز – مهدی خدایی‌صفت



۳۰ خرداد و امروز – مهدی خدایی‌صفت

ما خالق ۳۰ خرداد نبودیم، ما پاسخ ۳۰ خرداد بودیم. اما به این منظور باید خلق جدیدی می‌کردیم تا پاسخ به ضرورت تاریخ باشد. و بدین‌گونه بود که از حوالی ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه ۳۰ خرداد ۶۰ تظاهرات عظیم نیم میلیونی مجاهدین و هواداران‌شان در قلب تهران در کسوت یک سازماندهی پیچیده و مخفی، چون رعد در آسمان بی‌ابر به غرش درآمد. صمیمی، استوار و مصمم؛ چهره‌های آفتاب‌سوخته‌‌ای که بسیاری‌شان را در آخرین روزهای قبل از ۳۰ خرداد در جنگ و گریز خیابانی با پاسداران می‌دیدیم که اکنون راه را با کنار زدن خیل لات و لومپن‌ها و گزمه‌های جرار خمینی می‌شکافتند و پیش می‌رفتند. خمینی در نشئه بدمستی می‌رفت تا به خیال خود ما را در محاصرهٔ سرکوب غافلگیر کند و تاریخ اما در خطیرترین لحظات بر تحولات میهن، چشم دوخته بر روی مجاهدین خلق و نقشه‌مسیر خلق‌شان درنگ کرده بود و دشمن خدا و خلق، خمینی، چنگال در خون مجاهدین فرو برده، ما را بین مرگ و تسلیم به چالش می‌کشید. یا باید صبر و سکوت پیشه می‌کردیم و به‌گفته مهندس بازرگان، زندگی خفیف و خائنانه در پیش می‌گرفتیم و یا به نام خدا و خلق قهرمان برمی‌خاستیم و با حداکثر تهاجم بر پیرکفتار و بنیاد پلید و تباهش می‌تاختیم و از شرف خود و خلق‌مان حفاظت می‌کردیم.

جان‌شیفتگان آزادی البته این یکی را انتخاب کردند و به پیروی از راهبر عقیدتی و تاریخی‌شان امام حسین و هدایت راهبری پاکبازشان، هیهات‌گویان با پیکرهایشان پلی ساختند تا تاریخ از آن عبور کند و سد زمان را درهم‌بشکند. از غروب ۳۰ خرداد، دوران عوض شده بود و ما باید یک‌بار برای همیشه با همه چیز خدا حافظی می‌کردیم و قیمت زیستن و مبارزه در دنیای جدید را با گران‌ترین بهای ممکن می‌پرداختیم.

نسلی که ۳۰خرداد را آفرید، این مسیر را در اوج باور و یقین برگزید و تا به آخر بر وفای یک رسم، «مجاهد خلق» و با عشق به یک نام، «رجوی»، در اوج شرف و افتخار به‌پیش برد. مسیری که طی دو و نیم سال مبارزه درخشان سیاسی و تقدیم بیش از ۸۰ شهید و هزاران زندانی، آن را با گوشت و پوست آزموده و از آن عبور کرده بود.

درباره ۳۰ خرداد بسیار گفته، خوانده و نوشته‌ایم. حالا اما در چهل‌وپنجمین سالروز ۳۰ خرداد، آیا باز هم حرف تازه‌‌ای برای گفتن باقی مانده است؟

در نخستین سالیان پس از ۳۰ خرداد، گفتمان جاری از جمله این بود که «۳۰ خرداد تردید برنمی‌دارد» و این‌که «۳۰ خرداد نه یک روز زودتر و نه یک روز دیرتر» و این همه درباره ضرورت و حقانیت ۳۰ خرداد بود. سپس در سال‌های بعد کم‌کم این گفتمان بالا گرفت که «اگر ۳۰ خرداد نبود چه می‌شد» و این‌که «۳۰ خرداد پاسخ بود و نبود، بود» و بالاخره در سال‌های بعد درباره آثار و دست‌آوردهای ۳۰ خرداد بسیار سخن‌ها گفته شد و خلاصه ۳۰ خرداد همواره گفتمان پرچالش نزدیک به ۵دهه گذشه بود.

امروزه روز، اما پس از تغییر دوران و عبور ایران و خلق کبیرش از ۶ قیام فراگیر و به‌خصوص پس از قیام ۱۴۰۴ که بسیاری چشم‌ها را به روی واقعیت‌ها گشود و حتی سینه‌چاکان مبارزه بی‌هزینه را نیز در تنگنای قافیه به سخن‌گفتن شرمگینامه از انقلاب و براندازی سوق داد، سرفصل تاریخی ۳۰ خرداد درخشان‌تر از همیشه حقانیت خود را به‌اثبات رسانده و نه گفتن قاطع به خمینی و دودمان سیاسی و عقیدتی‌اش را به‌مثابه «پاسخ به ضرورت تاریخ» و «درس ماندگار»، به‌ثبت رسانده است.

فراموش نمی‌کنیم که در میان آتش و خون قیام ۴۰۴ بارها در فضای مجازی و حقیقی دیدیم و شنیدیم که از ضرورت یک ۳۰ خرداد دیگر صحبت به میان می‌آمد و از مرزبندی‌های خلل‌ناپذیر بین جبهه خلق و ضدخلق، بین خمینی و ضد خمینی، بین ارتجاع و آزادی و...

شکی نیست که با تغییر دوران و عوض شدن شرایط، هم انسان‌ها تغییر کرده‌اند و هم نگاه‌ها و انتخاب‌ها. در چنین ظرفی نگرش به ۳۰ خرداد هم مثل هر مفهوم دیگر متفاوت با گذشته است. اما در ورای این تغییرات عام، آنچه از قضا تیزتر، برجسته‌تر، پویاتر و گویاتر از همیشه رخ نموده و ما را یک‌بار دیگر با عمق مفهوم و محتوای سرفصلی ۳۰خرداد آشنا و عجین می‌کند، همان مضمون اصلی ۳۰ خرداد؛، یعنی «پاسخ به ضرورت تاریخ» است. این همان اصل بنیادین و قانون متقنی است که همیشه نو و تازه مانده و هرگز کهنه نمی‌شود. این همان درس ماندگار ۳۰خرداد برای همه فصول است، همان درسی که امروز خلق ما و مقاومت ما باید یک‌بار دیگر به آن پاسخ دهد. با این تفاوت که این‌بار به یمن موقعیت و جایگاه والای مقاومت از یک‌سو و حضیض ذلت دشمن در بحران سرنگونی از سوی دیگر و به یمن تشکیلات منسجم و خطوط استوار رهبری‌شده که هر روز صحت خود را بیشتر و بیشتر به‌اثبات می‌رسانند و به پاس رود خروشان خون شهیدان‌مان و پایداری اسیرمان، تعادل‌قوا در سمت جبهه خلق قرار گرفته است. این است پیام و فراخوان امروز ۳۰ خرداد در خیز سرنگونی.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




انعکاس خبرگزاری فرانسه از تظاهرات ایران آزاد ۲۰۲۶ در پاریس



انعکاس خبرگزاری فرانسه از تظاهرات ایران آزاد ۲۰۲۶ در پاریس

خبرگزاری فرانسه در رابطه با تظاهرات ایران آزاد در پاریس نوشت: این تظاهرات که لغو شد، توسط انجمنهای فرانسوی-ایرانی، از جمله کمیته حمایت از حقوق‌بشر در ایران و سازمانهای غیردولتی فرانسوی و بین‌المللی در حمایت از مخالفان ایران، در نزدیکی میدان ووبان در مرکز پاریس در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۶ برگزار شد.

معترضانی که سرکوب داخلی در ایران را محکوم می‌کنند، علی‌رغم ممنوعیت تظاهرات صادرشده، در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۶ در پاریس تجمع کردند.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




محمد قرایی : بهمن موسی‌پور، گواه تاریخی دفاع از میهن

 




                                                             مجاهد شهید  بهمن موسی‌پور


محمد قرایی : بهمن موسی‌پور، گواه تاریخی دفاع از میهن   

۸سال اسارت با شکنجه و سپس اعدام، تنها به جرم دفاع از میهن

روز پانزدهم خرداد دیدن برنامه‌ای از سیمای آزادی با نام «یادی از شهیدان مجاهد خلق در جبهه جنگ با عراق در سال ۱۳۵۹»، خاطراتم از یکی از دوستان دوران دانشگاه را زنده کرد؛ دانشجویی قهرمان از دانشجویان دانشکد‌ة پزشکی دانشگاه تهران. شهیدی که نام و زندگینامه‌اش یکی از اسناد محکم اصولی بودن سازمان مجاهدین در تمامی پهنه‌ها به‌ویژه در دفاع از مردم و میهن است. شهیدی که به نظر من بهایی بسیار سنگین را به جرم دفاع از میهن خود پرداخت؛ آن هم در نهایت مٍظلومیت، چرا که از سال ۱۳۵۹ در جبهة دفاع مجاهدین دربرابر عراق در آبادان به دستور بهشتی دستگیر شد و از همان سال۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ در زندانهای خمینی در اسارت و شکنجه به سر برد و سرانجام در قتل عام ۶۷ به دستور خمینی به دار کشیده شد! بدون آن که هیچ جرمی به‌جز دفاع از میهن داشته باشد.

 به یاد می آورم که درسال ۱۳۵۴ در هر دانشکدة دانشگاه تهران یک هستة دانشجویی شکل گرفت که تظاهرات را شکل داده و با «شعار مرگ برشاه» تظاهرات را هدایت می‌کردند. دو تن از اعضای این هسته در دانشکدة پزشکی مجاهد سربدار بهمن موسی پور و مجاهد شهید مهرداد علوی بودند. بهمن با روحیة جنگنده همواره جلودار تظاهرات در دانشگاه بود وقتی در سال ۱۳۵۵ این هسته، تظاهرات دانشجویی را از سال ۵۴ به خیابانها کشیدند بهمن درارتباط با دانشجویان علم و صنعت قرار گرفت و همیشه برای برپایی تظاهرات در خیابانها با ارتباط با هسته‌های دیگر تلاش می‌کرد.  تظاهرات در خیابانها با «جنگ و گریز» همراه بود.     

درآستانة آمدن کارتر به تهران ، ازطرف تشکل هواداران سازمان در بیرون زندان تصمیم به تظاهرات آرام با پلاکارد گرفته‌شد. شد همه می‌گفتند تظاهرات آرام در سلطة ساواک مگر امکان دارد؟ بهمن از کسانی بود که در آماده سازی پلاکارد وحمل آن نقش داشت و او و یارانش اولین پلاکارد «زندانیان سیاسی آزاد باید گردند»را درخیابان حنیف نژاد در جلو بیمارستان رازی بر دستان خود حمل کردند و در پایان تظاهرات بین دو درخت درکنار خیابان نصب نمودند.

در اولین تظاهرات عمومی روز ۱۳ شهریور ۵۷ که تظاهرات روز عید فطر برپا شد و همین‌طور درتظاهرات بزرگ روز عاشورای همان سال، بهمن در آماده سازی تراکت و پلاکارد و آرم سازمان نقش فعالی داشت.

«جنبش ملی مجاهدین» محل فعالیتهای بعدی بهمن بود. او علیرغم اینکه دانشجوی سال پنجم پزشکی بود و چشم‌انداز یک زندگی مرفه را داشت، ادامة تحصیل، و موقعیت اجتماعی را برای آرمان بالاتر به کناری نهاد و پا در میدان مبارزة حرفه‌یی گذاشت.

در سال ۱۳۵۸ بهمن با شماری از مجا‌هدین از تهران به آبادان رفت و تحت مسئولیت مجاهد شهید ابراهیم ذاکری (کاک صالح) در راه‌اندازی «جنبش ملی مجاهدین» در آبادان شرکت نمود. او در آموزش میلیشیا نقشی قا‌بل توجه داشت.

در  همان سال وقتی سیل خوزستان را فراگرفت بهمن یکی از پر تلاشترین افراد برای کمک‌رسانی به سیلزدگان بود. خیلی از بچه های مجاهد یا میلیشیاهای ابادان که بعد‌ها در شمار قهرمانان ارتش آزادیبخش ملی ایران به شهادت رسیدند، در کنار فرمانده بهمن بودند؛ مجاهدانی چون سیامک کی‌شمس، رئوف شهیدزاده، عادل جدیدیان و رضا وادیان که همراه با بهمن، مسئولیت امنیتی جنبش را پیش می‌بردند.

رضا وادیان در موشکباران مزدوران خامنه‌ای در هفتم ابان ۱۳۹۴که هشتاد موشک به لیبرتی شلیک کردند به شهادت رسید.

با شروع جنگ ایران و عراق، بهمن از سوی سازمان، دست‌به‌کار سازماندهی نیروهای هوادار مجاهدین برای دفاع از مردم آبادان شد.

در نبود هرگونه نیروی نظامی سازمانیافته و فرار و عقب نشینی پاسداران از شهر، بهمن در جمع هواداران مجاهدین با سد کردن پیشروی نیروهای عراقی، راه تخلیه و عقب‌نشینی هزاران تن از مردم به نقاط امن را فراهم کردند، اما پاسداران بنا ‌به فتوا و تحریکات امام جمعه‌های جنایتکاری همچون آخوند دستغیب در شیراز که به مردم برچسب «فرار از جهاد» می‌زدند مانع عقب نشینی مردم از شهر می‌شدند.

نشریه مجاهد شماره ۱۰۵ به تاریخ ۲۳ دیماه ۱۳۵۹تحریکات امام جمعه‌های خمینی صفت در سرکوب آوارگان جنگی با اتهام خمینی ساختة فرار را درج کرد. از جمله این عبارات: 

« مردم نواحی میزبان علیه آوارگان تحریک می‌شدند، تا با فشار وارده از سوی ایشان، مردم جنگ‌زده ناچار از بازگشت شوند، امام جمعة تهران در خطبه خود مردم را ارشاد! کردند که ”مردم شهر نباید آنها (آوارگان ) را، راه بدهند“! آقای دستغیب امام جمعة شیراز به شیرازیها دستور دادند که : ”برروی آبادانیها تف بیاندازند“! امام جمعة اصفهان هم فرمودند که : “آبادانیها بی‌غیرتند و مردم باید آنها را برانند“»!

اما بهمن و نیروهای تحت‌امرش روزانه در زیر بمبارانهای پی‌درپی در تمامی سنگرهای دیدبانی جلویی، با استواری مستقر بودند. مأموریت آنها مقاومت در برابر پیشروی نیروهای عراقی بود.

اما آخوند محمدحسین بهشتی رئیس وقت دیوان عالی کشور دستور بازدداشت نیروهای مجاهد خلق را که برای دفاع از مردم و شهر در خرمشهر و آبادان مانده بودند، صادر کرد.

عوامل رژیم شروع به دستگیری نیروهای مجاهدین در جبهه نمودند. بهمن نیز به همراه سایر مدافعان حقیقی شهر آبادان به زندان اهواز منتقل شد، بدون آن‌که اتهام مشخصی به آنان بزنند.

پس از سی خرداد، بهمن به همراه سایر دستگیر‌شدگان به تهران منتقل شد

یکی از اعضای خانوادة بهمن نقل کرده است که: :«چند ماه پس از دستگیری بهمن خبری از او ند‌اشتیم. بعد از یکسال توانستیم به ملاقات او برویم. بهمن در انفرادی بود. او ورزشکار و دارای اعتماد به‌نفس بود، فکر می‌کردم با قرار گرفتن در انفرادی و در شرایطی که در زیر بمباران در زندان اهواز بودند روحیه‌اش پایین آمده باشد اما برخلاف تصور من  سرحال بود. با فشارهای خانواده و با نامه دادن به جاها و قسمتهای مختلف نهایتاً او را از اهواز به زندان اوین تهران منتفل کردند. در سال ۱۳۶۳ مدتی او را از بند انفرادی به بند عمومی بردند».

از سال ۱۳۶۳تا ۱۳۶۷بهمن را بارها از بند عمومی اوین به انفرادی منتقل کردند و در سال ۱۳۶۶ او را از زندان اوین به زندان گوهردشت کرج بردند.

به گواهی همبندیها‌یش بهمن، یک اسطوره برای تمام زندانیان بود اصلا اسم بهمن برای لاجوردی و داوود رحمانی قاتل و رئیس زندان قزل حصار یک کابوس بود چون بچه ها به بهمن،  موسی خیابانی زندان می گفتند و لاجوردی به‌شدت از این لقب وحشت داشت. چند بار گفت این بهمن شما و شاید همة شما را یک روز اعدام خواهیم کرد.

یکی از همبندیهایش نقل کرده که «زندانبان به بهمن می‌گفت یا تو را می‌کشیم یا در انفرادی خواهی پوسید. بهمن در جواب گفت شما از الان پوسیده شده اید...».

بهمن موسی پور از زمان دستگیری تا مرداد ۱۳۶۷ بعنوان یکی از استوارترین مجاهدان زندانی در برابر رژیم ایستاد. تشکیلات زندانیان مجاهد را برقرار می‌داشت و به زندانیان درس ایستادگی آموخت. او درهر کجا توانست، خواری و خفت رژیم آخوندی و عواملش را افشا کرد و به همه نشان داد. او به واقع یکی از الگوهای مجاهدت در زندانها بود. در سال ۱۳۶۶ او را از زندان اوین به زندان گوهردشت کرج بردند.

یکی دیگر از همبندیهایش می‌گوید «در تمام دورانهای زندان بهمن، دژخیمان او را کتک می‌زدند و یا برای شکنجه می بردند. یک‌بار بعد از اردیبهشت ۱۳۶۳ بهمن موسی پور، و قاسم جوانشجاع و علیرضا سالاری را برای بازجویی به شعبة زیر زمین می‌برند. بعد از سه شبانه روز، آنها را به‌صورت نیم‌هوش به بند ۲۲ و سلول خودشان بر گرداندند.

بهمن تا مدتها توان راه رفتن و تعادل نداشت.... دو روز بعد مجدداً قاسم و بهمن را برای بازجویی به شعبه بردند. بعد از ۴۸ ساعت بهمن دلاور را با تن پرجراحت به سلول بر می‌گردانند... دکتر ... در رابطه با وضعیت بهمن خبر داد که او از ناحیه چشم بسیار آسیب دیده و  شکنجه‌های الکتریکی بر حافظة بهمن تاثیر جدی گذاشته است.

این وضعیت بهمن تا سه ماه ادامه داشت یکی از بچه‌ها ..، بهمن را در محوطة هواخوری دیده بود، گفت راه رفتن برایش سخت بود، ولی خنده‌هایش محو نمی‌شد، و به پاسداران ریشخند می زد ».

سرانجام بهمن قهرمان را به دار آویختند اما در حسرت یک لحظه تزلزل و تردید از این مجاهدین باقی ماندند.

بازجو کتابهایی رژیم آخوندی برای مطالعه به بهمن می‌دهد وقتی نتیجه را از او سئوال می‌کند بهمن جواب می‌دهد نتیجه گرفتم شما ناحق و ظالم هستید وآماده برای اعدام هستم.

یکی از آشنایان خانوادة بهمن نقل می‌کند که «به خانه دایی‌ام رفته بودم. ..، زنگ در به‌صدا در آمد، زن‌دایی ام در را باز کرد، مدتی گذشت صدای خاصی نشنیدم پس از لحظاتی که زن‌دایی ام وارد هال خانه شد با سر به زمین افتاد. به طرفش دویدم، بی هوش شده بود و بالای ابرویش از قسمت پیشانی به دلیل برخورد با چوب دستگیرة  مبل داخل هال شکست. چند بار به صورتش زدم و صدایش کردم: ...پس از لحظاتی چشمش باز شد، دیدم که روی ساک کوچکی که در دستش بود، افتاده بود. گفت بهمن، بهمن. مزدورانی از دادستانی آمده بودند و لباس و وسایل فرزند دلبندش، بهمن موسی‌پور، دانشجوی سال پنجم پزشکی را که اعدام کرده بودند به او داده بودند. یک شلوار، یک پیراهن آستین کوتاه و عینک پسرش بود که در قتل عام زندانیان مجاهد در سال ۱۳۶۷ او را به دار آویخته بودند.»

خمینی خواهر و برادر قهرمان بهمن موسی پور را هم به شهادت رساند.

مجاهد شهید «سیما موسی‌پور» دانشجوی رشته بیولوژی دانشگاه تهران  و یکی از فرماندهان  تیمهای زبده عملیاتی مجاهدین بود  که در سال ۱۳۶۱دستگیر شد و به دستور خمینی به شهادت رسید.

برادر کوچکتر بهمن نیز، مجاهد خلق «فرهاد موسی پور»، در  اردیبهشت سال  ۱۳۶۷ خود را به ارتش آزادی بخش ملی ایران رساند و در صفوف مجاهدان قهرمان و رزمندگان ارتش ازادی در عملیات بزرگ فروغ جاویدان جنگید و در نبرد با مزدوران رزیم آخوندی سرانجام به شهادت رسید.

یکی از هم‌بندیهای بهمن نقل می‌کند: «وقتی برادر کوچکترش مجاهد قهرمان «فرهاد موسی‌پور» خبر شهادت «سیما» را به بهمن داد، بهمن گفت: «سیما» خواهرم به عهد خودش با خدا و خلق و مسعود وفا نمود. بعد فرهاد را صدا کرد که نباید احساس دلتنگی کنی بلکه می‌بایست هر لحظه سیما را در جنگ و نبرد و مقاومت خودت حاضر و ناظر بدانی ».سلام به شهیدان قهرمان مجاهد، بهمن و سیما و فرهاد موسی پور.

محمد قرایی۱۹ خرداد۱۴۰۵



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7