۱۴۰۵ تیر ۱, دوشنبه

مارک‌وین مولین وزیر امنیت داخلی آمریکا: از ورود فردی مرتبط با سپاه پاسداران همراه تیم فوتبال رژیم ایران جلوگیری کردیم



مارک‌وین مولین  وزیر امنیت داخلی آمریکا: از ورود فردی مرتبط با سپاه پاسداران همراه تیم فوتبال رژیم ایران جلوگیری کردیم

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد مقام‌های این کشور مانع ورود فردی با «ارتباط مستقیم» با سپاه پاسداران شده‌اند که قصد داشت همراه تیم ملی فوتبال رژیم ایران از مکزیک وارد آمریکا شود.
مارک‌وین مولین در مصاحبه‌‌ای با شبکه فاکس نیوز که صبح یکشنبه ۳۱ خرداد پخش شد گفت این فرد قصد داشت همراه کاروان تیم ملی فوتبال ایران به لس‌آنجلس سفر کند، اما پس از بررسی‌های امنیتی اجازه سوار شدن به هواپیما را دریافت نکرد.
او با اشاره به محدودیت‌های اعمال‌شده بر هیأت اعزامی رژیم ایران افزود: «بیشتر تیم‌ها با حدود ۱۲۰ نفر سفر می‌کنند، اما ما تنها ۵۳ نفر از اعضای کاروان ایران را پذیرفتیم».
به گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا، شماری از افرادی که رژیم ایران برای آنان درخواست ویزا کرده بود، «ارتباط مستقیم با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتند و جزو اعضای معمولی گروه مسافرتی نبودند».
مولین هم‌چنین گفت: «مردی که دیروز سعی داشت سوار هواپیما شود، ارتباط مستقیمی با سپاه پاسداران داشت».
او افزود بررسی‌های امنیتی نشان داد این فرد از سال ۲۰۲۲ در موقعیتی قرار گرفته که نگرانی‌های جدی برای مقام‌های آمریکایی ایجاد کرده و به همین دلیل از ورود او جلوگیری شد.
در همین حال، فدراسیون فوتبال رژیم ایران این ادعا را رد کرده است. با این حال، به گزارش رسانه‌ها، ۱۱ نفر از اعضای هیأت اعزامی رژیم ایران موفق به دریافت ویزای ورود به آمریکا نشده‌اند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که سپاه پاسداران از سوی آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار دارد و حضور افراد مرتبط با این نهاد در خاک آمریکا با محدودیت‌های شدید امنیتی روبه‌رو است.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



رویترز: استارمر نخست‌وزیر انگلستان از حزب کارگر امروز دوشنبه اعلام کرد که استعفا خواهد داد تا راه برای نامزد پیشتاز حزب اندی برنهام هموار شود




               رویترز: استارمر نخست‌وزیر انگلستان از حزب کارگر  امروز دوشنبه اعلام کرد که استعفا خواهد داد

به گزارش رویترز استارمر نخست‌وزیر انگلستان امروز دوشنبه اعلام کرد که استعفا خواهد داد و راه را برای انتقال منظم قدرت به اندی برنهام Andy Burnham، نامزد پیشتاز حزب کارگر هموار می‌کند. برنهام شهردار سابق منچستر می‌تواند به‌زودی هفتمین نخست‌وزیر انگلستان در ۱۰ سال گذشته شود.

استارمر در یک سخنرانی احساسی بر روی پله‌های دفتر نخست‌وزیری و محل اقامتش در لندن گفت به رهنمود حزب کارگر گوش داده و متوجه شده است که دیگر کسی نیست که باید این حزب را در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۹ رهبری کند.رقابت‌ها برای رهبری حزب‌ کارگر در ۹ ژوئیه آغاز می‌شوند و تا اواسط ژوئیه به پایان می‌رسند و رهبر جدید حزب کارگر تا اواسط ژوئیه به نخست‌وزیری خواهد رسید.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



اخبار وتحولات مذاکرات آمریکا وایران - رژیم ایران و آمریکا بر سرتشکیل کمیته عالی میان دو کشور توافق کردند



اخبار وتحولات مذاکرات آمریکا وایران - رژیم ایران و آمریکا بر سرتشکیل کمیته عالی میان دو کشور توافق کردند

تشکیل کمیته عالی میان آمریکا و رژیم ایران؛ نقشه راه ۶۰ روزه برای پیشبرد مذاکرات

پاکستان و قطر، دو کشور میانجی مذاکرات میان آمریکا و رژیم ایران، اعلام کردند که دو طرف در پایان نخستین دور گفت‌وگوهای خود در سوئیس، بر سر تشکیل یک «کمیته عالی» برای نظارت بر روند مذاکرات و پیشبرد توافق‌های احتمالی به تفاهم رسیده‌اند.

بر اساس بیانیه مشترک میانجی‌ها، این کمیته مسئول نظارت سیاسی بر فرآیند میانجی‌گری خواهد بود و مذاکره‌کنندگان ارشد به‌صورت منظم گزارش فعالیت‌های خود را به آن ارائه خواهند کرد. همچنین گروه‌های کاری ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوعات هسته‌ای، تحریم‌ها، نظارت بر اجرای توافق‌ها و حل اختلافات تشکیل می‌شود تا اجرای تفاهم‌های احتمالی تضمین شود.

در این بیانیه آمده است که کمیته عالی بر سر یک نقشه راه ۶۰ روزه برای دستیابی به توافق نهایی به توافق رسیده و قرار است گفت‌وگوهای فنی نیز بلافاصله بر اساس این چارچوب آغاز شود.

هیئت‌های مذاکره‌کننده به ریاست جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس رژیم ایران، روز یکشنبه مذاکرات خود را در سوئیس آغاز کردند. این مذاکرات بخشی از روند دوماهه‌ای است که در توافق مقدماتی هفته گذشته پیش‌بینی شده بود.

پاکستان و قطر فضای مذاکرات را «مثبت و سازنده» توصیف کردند و از دستیابی به پیشرفت‌های اولیه، از جمله ایجاد سازوکاری برای ادامه گفت‌وگوهای فنی، خبر دادند.

میانجی‌ها همچنین اعلام کردند دو طرف برای جلوگیری از بروز تنش و سوءتفاهم در تنگه هرمز، یک کانال ارتباطی مستقیم ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این، «هسته رفع تنش» با مشارکت طرف‌های مذاکره و مقام‌های لبنانی تشکیل خواهد شد تا از گسترش دوباره درگیری‌ها در لبنان جلوگیری شود.

طبق اعلام میانجی‌ها، دور بعدی مذاکرات فنی در ادامه هفته جاری در اقامتگاه بورگن‌اشتوک سوئیس برگزار خواهد شد.

نخستین دور این مذاکرات بامداد دوشنبه پس از ساعت‌ها گفت‌وگو پایان یافت. این نشست در شرایطی برگزار شد که رژیم ایران از بسته شدن دوباره تنگه هرمز خبر داده بود و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز هشدار داده بود در صورت شکست مسیر دیپلماسی، حملات نظامی علیه رژیم ایران از سر گرفته خواهد شد.

در همین حال، عباس عراقچی، وزیر خارجه رژیم ایران، مدعی شد که تهران در جریان مذاکرات موفق شده مجوزهای لازم برای صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدودشده و آغاز یک برنامه بازسازی و توسعه را دریافت کند.

انتشار بیانیه مشترک دو کشور میانجی، واکنش فوری بازارهای جهانی را نیز در پی داشت و بهای نفت برنت بیش از یک دلار کاهش یافت و به ۷۹ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

با این حال، روایت‌های منتشرشده از روند مذاکرات یکسان نبود. خبرگزاری تسنیم مدعی شد که هیئت رژیم ایران پس از انتشار تهدیدهای ترامپ، به اتاق مذاکرات بازنگشته و گفت‌وگوها تنها از طریق میانجی‌های قطری و پاکستانی ادامه یافته است. در مقابل، یک دیپلمات آمریکایی به رویترز گفت هیئت رژیم ایران مذاکرات را ترک نکرده و گفت‌وگوها تا بامداد ادامه داشته است.

جی‌دی ونس نیز اعلام کرد که مذاکرات علاوه بر موضوع هسته‌ای، شامل تنگه هرمز، لبنان و نحوه اجرای تفاهم‌نامه بوده و در زمینه کاهش تنش‌ها در لبنان نیز پیشرفت‌هایی حاصل شده است.


🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف ایران؛ از جانب دانش‌آموزان و دانشجویان، بازنشستگان و کارکنان علوم پزشکی کرمانشاه



تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف ایران؛ از جانب دانش‌آموزان و دانشجویان، بازنشستگان و کارکنان علوم پزشکی کرمانشاه


روزهای ۳۱ خرداد و ۱ تیر ۱۴۰۵  شهرهای مختلف ایران شاهد برگزاری تجمع‌های اعتراضی از جانب برخی از اقشار  اجتماعی بود.  دانش‌آموزان، دانشجویان، بازنشستگان و کارکنان بخش‌های دولتی و خدماتی در اعتراض به مشکلات آموزشی، معیشتی و شغلی به خیابان آمدند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

اعتراض دانش‌آموزان در چندین شهر

دانش‌آموزان در شهرهای ایلام، خرم‌آباد، شهرکرد، ارومیه، کرمان، تهران، یزد، شیراز و چند شهر دیگر نسبت به تصمیم تعویق امتحانات نهایی تا پس از اربعین و افزایش فاصله زمانی میان امتحانات تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان این تصمیم را موجب سردرگمی و فشار بیشتر بر دانش‌آموزان دانستند.


اعتراض دانش‌آموزان در چندین شهر

اعتراض دانش‌آموزان در چندین شهر

اعتراض دانش‌آموزان در چندین شهر

اعتراض دانش‌آموزان در چندین شهر

اعتراض دانش‌آموزان در چندین شهر

 

تجمع دانشجویان مقابل استانداری شهرکرد

روز ۱ تیر، گروهی از دانشجویان با تجمع مقابل استانداری شهرکرد خواستار رسیدگی به مشکلات و مطالبات خود شدند. معترضان بر لزوم پاسخگویی مسئولان نسبت به خواسته‌های دانشجویی تأکید کردند.

تجمع دانشجویان مقابل استانداری شهرکرد

 

اعتراض بازنشستگان مخابرات در کردستان

بازنشستگان مخابرات استان کردستان با برگزاری تجمعی اعتراضی، خواستار پرداخت مطالبات معوقه، اجرای کامل آیین‌نامه ۲۴/۸۹ و بهبود وضعیت بیمه تکمیلی شدند. آنان همچنین نسبت به بی‌توجهی مسئولان رژیم به مطالبات خود اعتراض کردند.

اعتراض بازنشستگان مخابرات در کردستان

اعتراض بازنشستگان مخابرات در کردستان

 

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در تهران
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه برگزار شد.
این حرکت اعتراضی از جمله به ستاد اجرایی فرمان خمینی و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه) صورت گرفت.

 

تجمع اعتراضی کارکنان برق منطقه‌ای خوزستان

کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز با برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به وضعیت حقوق و مزایا و ساختار پرداخت‌ها اعتراض کردند. معترضان خواستار اصلاح نظام پرداخت و رفع تبعیض‌های موجود شدند.

 

ادامه اعتراض کارکنان علوم پزشکی کرمانشاه

کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای چندمین بار در اعتراض به ضریب ۲۰ درصدی افزایش حقوق مقابل استانداری تجمع کردند. آنان با اشاره به افزایش هزینه‌های زندگی، میزان افزایش حقوق را ناکافی دانسته و خواستار بازنگری در این تصمیم شدند.

ادامه اعتراض کارکنان علوم پزشکی کرمانشاه

 

 


🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



پاریس، ۳۱ خرداد؛ موانع آزادی، همبستگی انسانی، راه‌حل ایران



پاریس، ۳۱ خرداد؛ موانع آزادی، همبستگی انسانی، راه‌حل ایران

روز ۳۱ خرداد، دومین کنفرانس ایران آزاد به‌مناسبت یادمان چندین رخ‌داد موازیِ تحول تاریخیِ ۳۰ خرداد، در پاریس، در مقر شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد. صفی از سخنرانان، پیش‌بینیِ زمان پایان کنفرانس را ناممکن می‌کند. آن‌چه فضای کنفرانس را نسبت به کنفرانس روز قبل متفاوت می‌نماید، بازتاب وقایع روز ۳۰ خرداد در برخی خیابان‌های پاریس است؛ روزی که ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانان در پایداری و سماجت برای اعتراض به منع تظاهرات توسط پلیس فرانسه، به‌راستی سنگ تمام گذاشتند و بر سیمای ایران‌زمین، افتخار و غرور مقاومت و ایستادگی نقش نمودند. در کنفرانس روز دوم تعدادی از مجروحین و فعالان اعتراضات و تظاهرات روز قبل حضور یافتند و مورد توجه و تحسین ناظران واقع شدند.

کنفرانس ایران آزاد در روز ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را به‌راستی باید همبستگی عواطف انسانی، تشریح موانع آزادی و نشانی راه حل ایران دانست.

 

وقتی دیکتاتوری راه حضور و بیان آزاد مردم را در میهن خودشان می‌بندد، عرصه‌های جهانی به پل ارتباط برای ابراز اعتراض و فریاد دادخواهی تبدیل می‌شوند. کنفرانس روز ۳۱ خرداد در پاریس در مقر شورای ملی مقاومت ایران، یکی از همین عرصه‌هاست. عرصه‌یی که وجدان‌های بیدار بشری برای شنیدن و انعکاس دادن صدای ایران حضور به‌هم رسانیده‌اند.

 

در این کنفرانس، ویژگی‌های شایسته‌ی نیروی تغییر در ایران، بخش‌ مهم سخنرانی مریم رجوی است که در طی سالیان گذشته نیز بارها بر اهمیت آن تأکید نموده: «تمام مسأله این است که تغییر در ایران به نیروی تغییر نیاز دارد. نیرویی که بتواند زیر اختناق حداکثری مبارزه کند و نیرویی که دوشادوش قیام مردم، سپاه پاسداران را از سر راه مردم ایران کنار بزند. حالا به نسلی بنگرید که به صفوف کانون شورشی پیوسته است. به جوانان شورشگری نگاه کنید که در بی‌دادگاه‌ها با سر بلند می‌گویند برای براندازی برخاسته‌اند.» 

 

ژنرال جیمز جونز و باب بلکمن بر هم‌سویی و همراهیِ بقایای سلطنت پهلوی با دیکتاتوری آخوندی تأکید نمودند. جیمز جونز گفت: «سخنرانان نسبت به تظاهرات دیروز و مماشاتی که صورت گرفت و کاری که شبکه پهلوی انجام داد ابراز تأسف کردند. دیروز روشن شد که پهلوی نمی‌تواند یک گزینه باشد. دیروز شراکت رضا پهلوی با رژیم آخوندی روشن شد. حتی اشاره به ساواک هم خجالت‌آور است.

باب بلکمن نیز به عملکرد بازماندگان دیکتاتوری پهلوی برای منحرف نمودن مسیر قیام‌ها در ایران پرداخت: «بعد از قیام سال  ۱۴۰۱ یک پروپاگاندای بزرگ فیک برای بازگرداندن دیکتاتوری شاه از طریق پسر شاه، شروع شد. دموکراسی در ایران با کسانی تحقق نخواهد یافت که دنبال میراث سلطنت هستند. رضا پهلوی از دوران شاه و مأموران بدنام ساواک تقدیر کرده است. 

 

ژنرال کیت کلاگ به توصیف «میراث یک مسیر» پرداخت که «معماران آینده‌»اش را روبه‌روی خود می‌بیند: «بسیاری از حاضرین در این‌جا، معماران آیندهٔ روشن‌تر هستند. هنگامی که تاریخ نگاشته شود، شما بار دیگر صفحات درخشانی را در آن به خود اختصاص خواهید داد. بنیان‌های آینده ایران در حال پی‌ریزی است و به سمت یک آینده تاریخی رهسپار است. در حقیقت، این همان میراثی است که شما پایه‌گذاری کرده‌اید.»

 

 لویی فری ضمن برشمردن نقض صریح حقوق بشر در منع تظاهرات روز ۳۰ خرداد و نیز نقض فاحش حقوق اولیه‌ی بشر توسط دیکتاتوری ملایان، به ویژگی‌ِ ایران آینده از منظر دیدگاه مریم رجوی پرداخت: «خانم رجوی، شما در برنامه ۱۰ ماده‌یی خود، به پدیده‌ی حقوق بشر بیش از هرکس دیگری بها داده‌اید و این مسأله‌یی است که حتی دولت ما نیز باید آن را درک کند و آن هم مسأله پاسخگویی است و هیچ‌کس نباید آن را فراموش کند.»

دکتر لیام فاکس و کاتلین دپورتر در مضمونی مشترک، باتوجه به جنگ و پایان آن، بر ویژگیِ نظام ملایان و راه درست نبرد با آن پرداختند: «اصلی‌ترین واقعیت عمیق این است که صلح در منطقه و فراتر از آن صورت نخواهد گرفت تا وقتی که رژیم حاکم بر ایران در قدرت باقی بماند. رژیم ایران  هیچ‌وقت قابل اصلاح نیست. تغییر رژیم از روی آسمان به‌وجود نمی‌آید. بلکه توسط مقاومت سازمانیافته ایران تعیین تکلیف می‌شود.»

«آن‌چه که دیروز در پاریس اتفاق افتاد، باورنکردنی است.» این عبارت کوتاه را آنلی یتنمکی در وصف منع تظاهرات روز ۳۰ خرداد بیان کرد و تأکید نمود: «ما از تاریخ آموخته‌ایم که دیکتاتوری‌ها سقوط می‌کنند و این اتفاق در ایران نیز رخ خواهد داد. من به ایران آزاد و برنامه ده ماده‌ای اعتقاد دارم؛ این راهی برای یک ایران امن، آزاد و دموکراتیک است.» 

مارگوت کسمن در سخنانی انگیزاننده، بر پایه‌یی‌ترین مشترکات انسانی برای داشتن حق آزادی و برابری و استقلال اندیشه تأکید نمود و این‌ حقوق را شایسته‌ی ایران آزاد فردا دانست‌: «به‌عنوان یکی از ۳۰ اسقف، خاخام و روحانی، همراه با ده‌ها تن دیگر از رهبران مذهبی با اعتقادات مختلف، بیانیه‌یی را علیه اعدام‌ها در ایران و در حمایت از اقلیت‌های مذهبی در ایران امضا کردیم. جدایی دین از دولت بسیار اهمیت دارد که در برنامه شورای ملی مقاومت گنجانده شده و مورد حمایت ماست. بحث بر سر انسان‌هاست: زنان، مردان و کودکان. بحث بر سر انسان‌ها، بر سر امید و بر سر اعتقاد است.»

ژنرال تاد وولترز چکیده‌ی عواطف و تأثیرپذیری‌اش از مشاهدات و شنیده‌هایش در کنفرانس ایران آزاد و تاریخچه‌ی مقاومت ایران را چنین خلاصه نمود:  «یک تشکر شخصی دارم از همه‌ی میهن‌پرستانی که در اشرف ۳ هستند. به‌خاطر ایستادگی بی‌وقفه‌ی شماست که این مقاومت تا دیرباز ادامه خواهد یافت.» 



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7

دونالد ترامپ: ایران باید فوراً جلوی نیروهای نیابتی خود در لبنان را بگیرد



دونالد ترامپ: ایران باید فوراً جلوی نیروهای نیابتی خود در لبنان را بگیرد


دونالد ترامپ ۳۱ خرداد در تروث سوشیال نوشت: ایران باید فوراً جلوی نیروهای نیابتی خود در لبنان که پول زیادی خرجشان شده است را بگیرد تا دردسر ایجاد نکنند. ایران اگر این کار را نکند دوباره به آنها ضربه بسیار سختی خواهیم زد درست مثل هفته گذشته اما شدیدتر.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



مایک پمپئو: ما نمی‌توانیم شرایطی داشته باشیم که رژیم ایران هر زمان بخواهد تنگه هرمز را ببندد



                       مایک پمپئو: ما نمی‌توانیم شرایطی داشته باشیم که رژیم ایران هر زمان بخواهد تنگه هرمز را ببندد

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، با انتقاد از رویکردهای مبتنی بر اعتماد به رژیم ایران تأکید کرد که تهران هم‌چنان تهدیدی برای امنیت منطقه و تجارت جهانی است و نباید اجازه یابد از تنگه هرمز یا نیروهای نیابتی خود به‌عنوان ابزار فشار استفاده کند.
پمپئو در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «ما نمی‌توانیم شرایطی داشته باشیم که در آن رژیم ایران بتواند هر زمان که بخواهد تنگه را ببندد یا از نیابتی‌های خود برای حمله به اسراییل استفاده کند. ما باید کار را تمام کنیم تا چنگ و دندان این رژیم کشیده شود».
او در گفتگو با فاکس نیوز نیز گفت رفتار کنونی حاکمان ایران همان چیزی است که سال‌ها درباره آن هشدار داده شده بود و افزود «یک تکه کاغذ امضا شده برای آنها کاملاً بی‌معنی است».
وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به اظهارات متناقض مقام‌های رژیم ایران گفت این موضوع نشان می‌دهد که نمی‌توان به تعهدات تهران اعتماد کرد و هر گونه توافق باید بر پایه فشار و بازدارندگی شکل بگیرد.
پمپئو با اشاره به اقدامات دولت دونالد ترامپ اظهار داشت که رژیم ایران در یک سال گذشته به‌شدت تضعیف شده و برنامه هسته‌ای و توانمندی‌های نظامی آن آسیب دیده است، اما هم‌چنان تلاش می‌کند از موقعیت جغرافیایی خود برای اعمال فشار بر اقتصاد جهانی استفاده کند.
او تأکید کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم رژیم ایران هر زمان که بخواهد با بستن تنگه هرمز برای جهان بحران ایجاد کند».
پمپئو هم‌چنین دیدگاه تغییر رفتار رژیم ایران را رد کرد و گفت: «فکر نمی‌کنم رهبری رژیم ایران پس از ۴۷ سال در حال ورق زدن برگ جدیدی باشد».
وی با اشاره به سابقه اقدامات جمهوری اسلامی علیه آمریکا افزود: «این ساده‌لوحانه است که تصور کنیم آنها از آنچه انجام داده‌اند پشیمان هستند».
پمپئو در پایان خواستار ادامه فشار بر رژیم ایران شد و گفت هنوز اقدامات بیشتری لازم است تا امنیت تنگه هرمز و آزادی کشتیرانی در این آب‌راه راهبردی به‌طور دائمی تضمین شود.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7



پاکستان و قطر: مذاکرات فنی بین آمریکا و ایران تا پایان هفته در سوئیس ادامه خواهد یافت



                پاکستان و قطر: مذاکرات فنی بین آمریکا و ایران تا پایان هفته در سوئیس ادامه خواهد یافت

آسوشیتدپرس گزارش داد: مذاکره‌کنندگان آمریکا و ایران قرار است روز دوشنبه در دومین روز مذاکرات شرکت کنند.
پاکستان و قطر در بیانیه‌یی مشترک اعلام کردند که مذاکرات سطح بالا پایان یافته و مذاکرات فنی تا پایان هفته در سوئیس ادامه خواهد یافت. آنها فضای دلگرم‌کننده‌ای از مذاکرات ارائه دادند.
در این بیانیه آمده است: طرفین توافق کرده‌اند که یک «خط ارتباطی» برای تضمین عبور ایمن کشتی‌ها در تنگه هرمز و هم‌چنین سازوکاری برای پایان دادن به درگیری در لبنان ایجاد کنند.
آسوشیتدپرس افزود: آمریکا هیچ اظهارنظری فوری ارائه نکرد
اگر چه مذاکرات شامل طیف وسیعی از مسائل پیچیده خواهد بود، ایران ابتدا می‌خواهد بر رسیدگی به جنگ در لبنان تمرکز کند.
به‌نظر می‌رسد آتش‌بس تمدید شده روز شنبه در لبنان پابرجا مانده است و ارتش اسرائیل اعلام کرد که محدودیت‌های تردد برای ساکنان نزدیک مرز اسرائیل و لبنان را صبح دوشنبه لغو خواهد کرد. نه اسرائیل و نه حزب‌الله هیچ‌کدام از امضاکنندگان توافق‌نامه آمریکا و ایران نیستند.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




مایک والتز سفیر آمریکا در سازمان ملل : هیچ‌کدام از اعضای ارشد این رژیم آدم‌های خوبی نیستند، هیچ اعتمادی وجود ندارد

مایک والتز سفیر آمریکا در سازمان ملل : هیچ‌کدام از اعضای ارشد این رژیم آدم‌های خوبی نیستند، هیچ اعتمادی وجود ندارد

مایک والتز، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» شبکه سی‌بی‌اس که روز یکشنبه ۳۱ خرداد پخش شد، ضمن دفاع از مذاکرات واشنگتن با رژیم ایران، تأکید کرد آمریکا هیچ توهمی درباره ماهیت مقام‌های جمهوری اسلامی ندارد و هر گونه توافق با تهران تنها بر پایه راستی‌آزمایی و فشار نظامی و اقتصادی دنبال خواهد شد.

مجری برنامه با انتقاد از مذاکره مقام‌های آمریکایی با قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع، با اشاره به سابقه قالیباف در سپاه پاسداران گفت او زمانی فرمانده نیروی هوایی سپاه بوده و بر برنامه موشکی رژیم ایران نظارت داشته است. هم‌چنین به فایل‌های صوتی منتسب به قالیباف اشاره شد که در آن درباره نقش خود در سرکوب معترضان و کتک زدن شخصی معترضان با باتون سخن گفته است.
مجری از والتز پرسید آیا مذاکره مستقیم با فردی که به سرکوب معترضان متهم است، به‌معنای دادن «طناب نجات» به رژیم ایران نیست؛ آن هم در شرایطی که پیش‌تر از حمایت آمریکا از معترضان ایرانی سخن گفته می‌شد.
والتس در پاسخ گفت: «هیچ‌کدام از اعضای ارشد این رژیم نسل‌کش به هیچ‌وجه آدم‌های خوبی نیستند». او افزود «آنها قطعاً از بررسی سوابق اف.بی.آی عبور نمی‌کنند».
سفیر آمریکا با وجود اشاره به سوابق مقام‌های جمهوری اسلامی، مذاکره مستقیم را یک دستاورد توصیف کرد و گفت: «این کسی است که رژیم برای مذاکره معرفی کرده و ما هم‌چنان بر هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متمرکز هستیم».
والتز هم‌چنین رژیم ایران را به کشتار گسترده شهروندان خود متهم کرد.
او در ادامه به پرونده گروگان‌های آمریکایی و ناپدید شدن رابرت لوینسون اشاره کرد و گفت واشنگتن شناخت کاملی از رفتارهای رژیم ایران دارد و به همین دلیل برخلاف توافق‌های گذشته، هیچ اعتمادی به تهران وجود نخواهد داشت.
والتز تأکید کرد: «هیچ اعتمادی وجود ندارد و همه چیز راستی‌آزمایی خواهد شد». او افزود تفاوت سیاست دولت دونالد ترامپ با دولت باراک اوباما در این است که توافق کنونی با «اقتصاد تضعیف‌شده و ارتش تضعیف‌شده رژیم ایران» و هم‌چنین تهدید معتبر نظامی آمریکا پشتیبانی می‌شود.
سفیر آمریکا در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به جلوگیری دائمی از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌‌ای منجر شود، اما تأکید کرد واشنگتن با شناخت کامل از سابقه سرکوب، گروگان‌گیری و نقض حقوق‌بشر توسط حاکمان ایران وارد این روند شده است. و موفقیت هر توافقی منوط به اجرای کامل تعهدات رژیم ایران و راستی‌آزمایی دقیق آنها خواهد بود.



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7




شیراز و تهران: فعالیت جوانان شورشگر در حمایت از طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی


             شیراز و تهران: فعالیت جوانان شورشگر در حمایت از طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی

فعالیت‌های جوانان شورشگر در شیراز و تهران در حمایت از حاکمیت مردم، آزادی‌های بنیادین، برابری حقوق، عدالت اجتماعی، جدایی دین و دولت و ایران غیراتمی

کانون‌های شورشی در شیراز و تهران با برگزاری مجموعه‌یی از فتوکال‌ها، شعارهایی در حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی شامل: آزادی، دموکراسی، حقوق‌بشر، برابری زنان و مردان، استقلال قضایی، حقوق اقوام و ملیت‌ها، حفاظت از محیط‌زیست و صلح و همزیستی بین‌المللی به نمایش گذاشتند.

این فتوکال‌ها بر اصول یک جمهوری مبتنی بر رأی آزاد، کثرت‌گرایی و حاکمیت مردم تأکید داشت.

شیراز:

فتوکال با شعار: «نه به ولایت فقیه. آری به حاکمیت مردم در یک جمهوری با رأی آزاد و کثرت‌گرا»

فتوکال با شعار: «آزادی بیان، آزادی احزاب، آزادی اجتماعات، آزادی مطبوعات و فضای مجازی»

فتوکال با شعار: «تضمین آزادی‌ها و حقوق فردی و اجتماعی طبق اعلامیه جهانی حقوق‌بشر»

فتوکال با شعار: «جدایی دین و دولت، آزادی ادیان و مذاهب»

تهران:

فتوکال با شعار: «برابری کامل زنان و مردان در حقوق سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی»

فتوکال با شعار: «دادگستری و نظام قضایی مستقل طبق معیارهای بین‌المللی مبتنی بر اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات. الغاء قوانین شریعت آخوندی و بیدادگاههای انقلاب اسلامی»

فتوکال با شعار: «خودمختاری و رفع ستم مضاعف از اقوام و ملیت‌های ایرانی طبق طرح شورای ملی مقاومت برای خودمختاری کردستان ایران»

فتوکال با شعار: «عدالت و فرصت‌های برابر در اشتغال و در کسب و کار برای تمام مردم ایران»

فتوکال با شعار: «حفاظت و احیای محیط‌زیست قتل‌عام شده در حکومت آخوندها»

فتوکال با شعار: «ایران غیراتمی، عاری از تسلیحات کشتار جمعی. صلح، همزیستی و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی»



🟢 #نه_شاه_نه_شیخ

🍏# مجاهدین_خلق ایران   #  کانونهای شورشی

🌳 # مریم رجوی   #ایران

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7