وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف، روز جمعه با نمایندگان 25 گروه مخالف اسد در مسکو دیدار می‌کند.
جهاد مقدسی ضمن تایید خبر دعوت لاوروف، در این‌باره گفت: این نشست با هدف هم‌اندیشی و گفتگو درباره نقطه نظرات اپوزیسیون سوریه برگزار می‌شود تا موضوعاتی که می‌تواند به موفقیت گفتگوهای پیش‌رو در ژنو کمک کنند، بررسی شوند. جهاد مقدسی پیش از پیوستن به اپوزیسیون، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه سوریه بود.
از سوی دیگر محمود الفندی، دبیر جنبش "دیپلماسی مردمی" نیز خبر داد، 25 گروه مخالف بشار اسد به مسکو، پایتخت روسیه دعوت شده‌اند.همچنین الکساندر لاورنتیف، رئیس هیات روسی حاضر در نشست آستانه از آمادگی هیات مذاکره کننده گروه‌های مسلح مخالف اسد برای حضور در مسکو خبر داد.
ریاست جمهوری روسیه، نیز ضمن ستایش گفتگوهایی که در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد، این گفتگوها را موفقیت‌آمیز خواند و گفت در صورت نیاز، برگزاری نشست‌های مشابه بیشتری نیز وجود دارد.
دیمیتری بیسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در یک گفتگوی تلفنی به خبرنگاران گفت، گمان می‌کند گفتگوهای آستانه می‌تواند به گفتگوهای نافرجامی که با میانجی‌گری سازمان ملل متحد در ژنو برگزار می‌شود، کمک کند.
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز به مانند همتای روسی‌اش گفتگوهای آستانه را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: شرکت‌کنندگان دیدگاه‌های خود برای تقویت آتش‌بس و برقراری آن در همه سوریه را مطرح کرده و تلاش کردند نظرات خود درباره آینده سیاسی سوریه را بیان کنند.
وزیر امور خارجه سوریه ضمن تمجید از موضع گروه‌های مخالف بشار اسد، ابراز امیدواری کرد نشست آستانه بتواند به موفقیت گفتگوهای پیش‌ رو در ژنو کمک کند.