۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

روابط اقتصادي فرانسه با رژيم تهران



 روابط اقتصادي فرانسه با رژيم تهران 

منبع :ار اف آي فارسي
 
لینک:

با برخوردهای دولتمردان تازه آمریکا چه سرنوشتی برای برجام می توان پیش بینی کرد ؟

 اردوان امیر اصلانی(* 1)وکیل دادگستری در زمینه روابط اقتصادی در فرانسه، که دفتری هم در ایران دارد، خواستم در آغاز بگوید که علیرغم دست انداز های حقوقی بسیار ، این توافق در عمل چه دستاوردهائی حتی کوچک داشته است ؟
اردوان امیر اصلانی می گوید، در پی امضای توافق نامه ها در ژانویه 2016 به هنگام سفر حس روحانی به فرانسه، همه سرمایه گذاران و شرکت داران به ایران همچون یک "الدورادو" یا کشور "آمال ها" با یک پتانسیل اقتصادی بزرگ می نگریستند. اما امروز که آن ها با دشواری بانک ها به دلیل سیاست های درون آمریکا روبرو شده اند، تمایل خود را ازدست داده اند. تنها شرکت هائی می مانند که چون "ونسی"، شرکتی که قرار است کار بازسازی فرودگاه مشهد را انجام دهد، با سرمایه خود وارد کار شده اند.
و گرچه هنوز مواضع "ترامپ" در برابر ایران روشن نیست، اما کسانی که در دولت وی حضور دارند و با دیدی ایدئولوژیکی و نفرت از ایران به برجام می نگرند و تنها هدفشان برهم زدن آن است، چندان امیدی برای آینده بر نمی انگیزند.
کشورهای دیگر هم نخواهند توانست کاری انجام دهند چون آمریکا قدرت بزرگی است و "ترامپ" همه امکانات حقوقی را برای جلوگیری از به سرانجام رسیدن برجام در دست دارد. 


(*1)=اردوان امیراصلانی از لابي هاي رژيم ايران درفرانسه ميباشد . وي در سال 1344 در تهران به دنیا آمده و پس مهاجرت به فرانسه و تحصیل در رشته حقوق، نزدیک به 20 سال است که به کار وکالت و قرادادهای اقتصادی و حقوقی مشغول است. او در دعاوی بین المللی وکالت برخی از کشورها را برعهده گرفته است. وی همچنین در زمینه ژئواستراتژیک خاومیانه تخصص دارد و به شرکت های فرانسوی و بین المللی در زمینه سرمایه گذاری در کشورهای خارجی مشاوره می دهد. پس از برجام نيز لابي رژيم با شركتهاي فرانسوي بود