۱۳۹۵ اسفند ۲۲, یکشنبه

واشینگتن تایمز:به گزارش مخالفین رژیم ،ایران هرسال میلیاردها دلار صرف تروریسم و سلاح می کند



واشینگتن تایمز:به گزارش مخالفین رژیم ،ایران هرسال  میلیاردها دلار صرف تروریسم و سلاح می کند

واشنگتن تایمز:به قلم روآن اسکاربورو





گزارش مخالفان ایرانی:‌ ارتش رهبر ایران، میلیاردها دلار صرف تروریسم و سلاح می کند
بنا برمطالب گفته شده در کتاب جدیدی در زمینه منابع عظیم تجاری و ثروت حکومت دینی تندروهای اسلامی، ایران در پنج سال اخیر بالغ بر صد میلیارد دلار عملیات در سوریه را تامین مالی کرده است که برای در قدرت نگاه داشتن رئیس جمهور بشار اسد  حیاتی بوده است.

کتاب «ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران» تخمین می زند که ایران تقریبا سالانه ۱۰۰ میلیون دلار بابت حقوق مزدورانی که تحت نظارت سپاه قدس به سوریه اعزام می کند پرداخت کرده است.
دخالت آشکار ایران در سوریه در حالیست که این رژیم شیعه با تمرکز بر موشکها و راههای جدید برای گسیل نیرو به درگیری های منطقه ای مانند جنگ داخلی سوریه، در حال افزایش توان نظامی خود در بالاترین سطح در طول تاریخش است.
کتاب «ایران» در روز چهارشنبه توسط بزرگترین گروه ناراضیان داخلی جمهوری اسلامی یعنی شورای ملی مقاومت ایران که سازمان مجاهدین خلق ایران را شامل می شود، رونمایی شد.
مقصود از این تحقیق شامل دو قسمت است: اول، چپاول عظیم پول و شرکتها توسط رهبر آیت الله خامنه ای و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه نظامی که صادر کننده تروریسم است و سرسختانه از تمام جوانب حکومت ملاها بر ۷۹ میلیون ایرانی حفاظت می کند.
کتاب می گوید «دستگاه خامنه ای همه چیز را به معنای واقعی در خود بلعیده است.»
دوم، این هشداری است به غرب. سرمایه گذاری های دوران پسابرجام، معامله هسته ای که توسط دولت اوباما ساخته و پرداخته شد، در بخش خصوصی تزریق نمی شود بلکه منابع آیت الله و سپاه پاسداران، که ایالات متحده آنها را بزرگترین حامیان تروریسم در جهان نام می نهد، را افزایش می دهد.
علیرضا جعفرزاده، معاون رئیس دفتر واشنگتن این گروه مخالفان می گوید «این کتاب قصد دارد نشان دهد که در پشت داستان بانکهای رسمی و شرکتهای به ظاهر بدون مشکل، شبکه ای از موسسات تحت کنترل رهبر علی خامنه ای و بازوی ایدئولوژیکش یعنی سپاه پاسداران خوابیده است.»
آیت الله مستغلات و امپراطوری شرکتهایش از نفت و گاز گرفته تا نان و مرغ را در ستادهایی به نام Sedat  مجتمع نمود، که رویترز در سال ۲۰۱۳ تخمین زد که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار می شوند.
از سال ۲۰۰۵ خامنه ی و سپاه این مصادره اموال را با انتقال دارایی ها به اصطلاحا «تعاونی» هایی به انجام رساند که چیزی جز شرکتهای دولتی نیستند.
تعاونی سپاه به شکل بنیادی است که کارخانه های اتوموبیل سازی، بنگاه های عمرانی و دیگر منابع را کنترل می کند. سپاه پاسداران همچنین نیروی ضربتی خودش در داخل کشور، بسیج را دارد که همچنین تجارتی عظیم و سرمایه گزاری در بخش املاک را کنترل می کند.
مخالفان می نویسند «معنی این چپاول دهشتناک وقتی بهتر فهمیده می شود که بدانیم این موسسات در واقع بر کلیه روندهای تصمیم گیری، ساز و کارهای قانونی، گردآوری اطلاعات و دسترسی به تعهدات مهم بودجه ای مطلقا کنترل دارند.
کتاب استدلال می کند که «در عمل، سرمایه گزاران خارجی نمی توانند از درگیر شدن در اعمال رژیم مانند حمایت از تروریسم، سیاستهای تهاجمی مستمر علیه کشورهای منطقه، ساخت و تست موشک های بالیستیک، و نقض فاحش حقوق بشر در ایران مصون بمانند.
در حقیقت، این کتاب می گوید «کنترل کمرشکن رژیم بر کل سیستم اقتصادی و رشد محیرالعقول قواعد و مقررات بسیار مخرب و مسدود کننده، شدیدا آزادی عمل را محدود می کند و جایی برای رقابت بازار آزاد در ایران باقی نمی گذارد.
مخالفان می گویند برجام رژیم ایران را جری تر کرده است به جای اینکه رهبران توسعه طلبش  را میانه رو کند. سرکوب و به دار آویختن چهره های اپوزیسیون افزایش یافته اند.
و ماجراجویی های ایران توسعه یافته است. ارتشی ۱۰۰ هزار نفری از شبه نظامیان شیعی در عراق ساخته است. نیرویی که برای جنگ با دولت اسلامی استفاده می شود اما همچنین می تواند برای همسو نگهداشتن حکومت عراق با اولویت های حکومت ایران از آن استفاده شود. همانطور که گفته شد ایران تمام قد وارد صحنه سوریه شد. مجاهدین مسئولیت بسیاری از جنایات در شهر ویران حلب و اطراف آن را با سپاه قدس می داند.
در همین حال، ایران با تورم دو رقمی و بیکاری، در رکود دائمی مانده است. بانک جهانی می گوید نرخ فقر بر اساس خط فقر کمتر از ۵.۰۵ دلار روزانه، ۹ درصد است. نرخ فقر برای یک خانواده چهار نفری آمریکایی ۲۴،۲۵۰ دلار است.
بانک جهانی به خاطر سرمایه گزاری های جدید خارجی ۴ درصد رشد اقتصادی پیش بینی می کند.
کتاب «ایران» می گوید در دام این استدلال ایران افتاد که می گفت تحریم ها راه نفس اقتصاد دولتی ایران را گرفت.
می گوید «تحریم های بین المللی هرگز باعث بیماری اقتصاد ایران نشد و به همین خاطر است که برداشتن تحریم ها برای آن چاره ساز نشده است. نیروهای سیستماتیک و ریشه داری هستند که به طبیعت و ریشه های سیاسی-اجتماعی نظام حاکم سیاسی مربوط می شوند.»
آیت الله خامنه ای این گنج تازه یافته اش را کجا خرج می کند؟
یکی از اولویت ها موشک های بالیستیک هستند که بعضی هایشان قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند. کتاب تخمین می زند که ایران ۱۱ میلیارد دلار فقط روی موشکهای بالیستیک قاره پیما بر اساس توافقی در سال ۲۰۰۹ با کشور یاغی کره شمالی خرج کرده است.
مخارج نظامی از ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسیده است.
رژیم ایران همچنین سالانه ۳.۴ میلیارد دلار برای امنیت داخلی، و ۱.۴ میلیارد دلار برای صدور تروریسم خرج می کند.
مخالفان می گویند که نتیجه همه اینها می شود «یک اقتصاد اختصاص داده شده به تروریسم، سرکوب و جنگ طلبی».
این گروه، هزینه های میلیاردی در سوریه را از روی تحلیل حقوق های دریافتی هزاران جنگجویی که ایران به آنها پرداخت می کند و هزینه عملیات ها تخمین می زند. هیچ عدد بودجه ای رسمی حکومتی موجود نیست.
مخارج امنیتی از ۱۷ درصد بودجه سالیانه به ۳۰ درصد کنونی افزایش یافته است که رفاه عمومی و زیربنا ها را در مضیقه قرار می دهد.
«این روند رو به فزونی گواهیدو چندان است بر فرضیه مطرح شده در این کتاب که بازسازی اقتصاد ایران مقتضی تامین بقای نظام ولایت فقیه است.»
«ولایت فقیه» نام فارسی برای حکومت اسلامی است و توجیهش برای کنترل اقتصاد که توسط اولین رهبر انقلاب ایران آیت الله خمینی، که قدرت را در سال ۱۹۷۹ قبضه کرد، تشریح شد. رهبر کنونی،آیت الله خامنه ای، اخیرا گفت که آن انقلاب امروز هم ادامه دارد.
محیط زیست هم در امان نمانده است. ... رژیم برای ساختن سد و تغییر جهت رودخانه ها منابع آبی مانند دریاچه ارومیه که امروز از آن چیزی جز یک بستر نمکین باقی نمانده را نابود کرده است.
این منابع آبی اغلب برای یاری رساندن به اولویت اول ایران تغییر جهت داده می شوند: قدرت هسته ای و توسعه تسلیحاتی.

این کتاب می گوید «این امر نتیجه یک محاسبه آگاهانه برای تضمین بقای رژیمی است که مسبب انهدام منابع طبیعی کشور شده است.»