بناء العابد، دختربچه هفت ساله سوری، که از او به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌های توئیتر یاد می‌شود، با انتشار چند توئیت خطاب به دونالد ترامپ، از اقدام او برای ورود به بحران سوریه استقبال کرد.
العابد که به همراه خانواده‌اش در ترکیه زندگی می‌کند، با اشاره به عملیات نابودی پایگاه هوایی شعیرات که از آن برای بمباران شیمایی خان شیخون در ادلب استفاده شد، نوشت: «من یک کودک سوری هستم که دچار رژیم اسد و پوتین شده‌ام و از آنچه دونالد ترامپ بر علیه قاتلان ملتم انجام داد، استقبال می‌کنم.»
در حمله شیمیایی روز سه‌شنبه 4 آوریل رژیم اسد به شهرک خان‌شیخون در استان ادلب، بیش از 100 تن در اثر استنشاق گاز سارین کشته و 400 نفر دیگر مجروح شدند. بخش اعظم قربانیان این حمله را کودکان تشکیل می‌دهند. هواپیماهایی که این بمباران شیمیایی را انجام داد‌ه‌اند، از پایگاه هوایی الشعیرات به پرواز درآمده بودند.

بناء العابد که بیش از 360 هزار نفر حساب او در توئیتر را دنبال می‌کنند، در توئیت دیگری نوشت: «پوتین و اسد مدرسه مرا بمباران کرده، دوستانم را کشته و کودکی مرا به یغما بردند. اینک زمان آن رسیده که قاتلان کودکان سوریه به سزای اعمالشان برسند.»

العابد همچنین خواستار یافتن راه‌حلی برای پایان جنگ در سوریه شده و افزود: «ما یک جنگ جهانی سوم نمی‌خواهیم؛ ما جنگی در سوریه نمی‌خواهیم. بیایید دوشادوش هم بایستیم و همه جنگ‌ها را به پایان برسانیم.»

بناء العابد دختربچه هفت‌ساله اهل حلب است که در زمان محاصره این شهر، توجه جهان را به خود جلب کرد. او با انتشار توئیت‌هایی اوضاع انسانی ناگوار شهروندان در محاصره را گزارش کرده و ده‌ها تصویر از اوضاع شهر در اختیار رسانه‌های مهم جهان قرار داد. او توانست به همراه خانواده‌اش و دیگر اهالی حلب در دسامبر 2016 از این شهر خارج شود و اینک در ترکیه زندگی می‌کند. با اینحال او کماکان موضوعات مرتبط با سوریه و کودکان بی‌پناه این کشور را از طریق حسابش در توئیتر به گوش جهانیان می‌رساند.