۱۳۹۹ شهریور ۲۲, شنبه

🌹🌹🌹 چشم انداز تشدید انزوای نظام - مروری بر رسانه های حکومتی 22 شهریور 99🌹🌹🌹

 


🌹🌹🌹  چشم  انداز تشدید انزوای نظام - مروری بر رسانه های حکومتی 22 شهریور 99🌹🌹🌹  

چشم انداز تشدید انزوای نظام

در روزنامه‌های حکومتی شنبه ۲۲شهریور، بحرانهای خارجی رژیم و چشم‌انداز انزوای جهانی و منطقه‌یی نظام موضوع اول است. در کنار آن بحرانهای اقتصادی – اجتماعی از گرانیها تا کمبود بودجه و ترفندهای نظام برای ترمیم آن دیده می‌شود. در مورد وضعیت رژیم در تعادل‌قوای جهانی ستاره صبح زیر عنوان «ضرورت تغییر نگاه» نوشته است: «ایران اکنون هدف استراتژیک ایالات‌متحده است و آمریکا در مرحله نخست در حال بستن تمام راههای حرکت ایران در نظم منطقه‌یی و نظام بین‌الملل در ابعاد گوناگون ممکن است.

آمریکا اقتصاد ایران را تحت تحریم‌های حداکثری قرار داده است، تلاش می‌کند که کوشش‌های ایران در منطقه را محدود کند و هر آنچه که ایران در حال انجام آن است را در یک محدودیت استراتژیک قرار دهد». این روزنامه در ادامه نسخهٔ عقب‌نشینی را برای نظام تجویز کرده و افزوده است: «چالشهای اقتصاد، فرهنگ، تکنولوژی و فناوری، سیاست و ... اکنون با چالش روبه‌رو هستند و این نیازمند یک تحول بزرگ در حوزه سیاست ورزی در ایران است».

آفتاب یزد هم با اشاره به اجلاس سه کشور اروپایی عضو برجام برای تصمیم‌گیری در مورد مکانیزم نوشته است: «یکی از تغییراتی که هم‌اکنون قابل لمس است تفاوتهایی در سیاست خارجی انگلیس در این زمینه است که به نوعی به‌نظر می‌رسد لندن خود را از برلین و پاریس دور کرده و به واشنگتن نزدیک‌تر شده است

اروپا نمی‌تواند طولانی‌مدت مقابل آمریکا مقاومت کند با توجه به این‌که ترامپ تهدیدهای اقتصادی نظیر افزایش تعرفه کالای اروپایی، کاهش سهم تجارت و موانع برای حضور اروپایی‌ها در مناقصه‌های آمریکا را مطرح کرده به‌نظر می‌رسد کار برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.

مکش ۱۵۰هزار میلیاردی از جیب مردم برای کسری بودجه

در روزنامه‌های هر دو باند حاکم آثار بحران شدید اقتصادی رژیم دیده می‌شود.

وطن امروز در دعوای باندی از یک فقره ترفند چپاولگرانه دولت خبر داده و نوشته است: «دولت قصد دارد با جایگزین کردن نرخ ۸۵۰۰تومانی برای ارز به جای ۴۲۰۰تومان، رقمی حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان درآمد برای خود شناسایی کرده و این منابع را از محل پایه پولی برای تأمین هزینه‌های بودجه صرف کند». این روزنامه در ادامه به‌نقل از مدیر عامل اسبق بانک صادرات رژیم در مورد این عمل دولت نوشته است: «جبران کسری بودجه با تسعیر دارایی‌های خارجی دولت به‌صورت دلار یا یورو مانند ریختن بنزین روی آتش است» و به‌نقل از یک کارشناس اقتصادی افزوده است: «مثل این است که فردی یک ماشین را بفروشد و پول آن را هم دریافت کند اما ۲سال بعد که قیمت آن افزایش پیدا کرد به خریدار بگوید مابه‌التفاوت افزایش قیمت آن را هم باید بپردازی».

روزنامهٔ جهان صنعت هم نوشته است: «برآوردها نشان می‌دهد که سه دهک جامعه در وضعیت وخیم و بحرانی قرار دارند. گزارش مرکز آمار نیز نشان می‌دهد، اشخاصی که در ماه بیش از ۵/۴ میلیون تومان درآمد دارند در سه دهک بالای جامعه قرار می‌گیرند. مطابق بررسی‌ها، ۷۰۹۰هزار شغل در ایران مستقیماً در معرض بحران کرونا قرار گرفتهاین آمار نشان از روند شدید خروج افراد از بازار کار و افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت معیشتی آنها دارد. تاثیر ویروس کرونا بر گسترش فقر در ایران نیز نشان می‌دهد که معیشت خانوارها با چالشهای جدی در این مدت مواجه بوده است».


🌳💧 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی❤️🌳🍒

🌳💧#مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی🌳🌹🌹🌹  

🌳💧#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange🌳💧

🌳💧#انحلال_سپاه_پاسداران #ما بر اندازیم #کروناویروس #اعدام نکنید🌳💧

🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید❤️🌳💧