🌳♥️سریال «شاهرگ»، انعکاس وحشت رژیم از گرایش جوانان به مجاهدین🌳♥️
سریال «شاهرگ»، انعکاس وحشت رژیم از گرایش جوانان به مجاهدین
بعد از گردهمایی بزرگ مقاومت در ۲۷تیر امسال که بهگفته بسیاری از شخصیتهای برجسته بینالمللی از جهات مختلف یک شاهکار بزرگ محسوب میشود و ضربه سنگینی که خامنهای از این بابت دریافت کرد، شخصاً به صحنه آمده و از جریان «تحریف» در عداد تحریم ناله کرد.
مقامات مختلف رژیم ازجمله روحانی توضیح دادند که منظور از تحریف افشاگریهای مجاهدین در مورد پنهانکاریهای مجرمانه در خصوص کرونا و سرکوب و کشتار و دزدی و چپاول رژیم است که همسنگ با تحریم، رژیم را تحتفشار قرار داده است.
رژیم مقابله با تهدید اصلیاش از طریق شیطان سازی را جنگ روایت، کدگذاری کرده و در همین رابطه، علاوه بر اقدامات بسیار گستردهای که تاکنون علیه مجاهدین به راه انداخته است، اقدام به تشکیل سپاه «قرارگاه سایبری چمران» و افزایش سرسامآور فیلمسازیهای سفارشی برای پمپاژ اطلاعات دروغ نموده است.
طی هفتههای اخیر جعلیات زیادی از شبکههای تلویزیونی رژیم برای تحریف تاریخچه مجاهدین پخششده است؛ که یکی از آنها سریالی طولانی به اسم «شاهرگ» با بیش از ۳۰ قسمت است که پس از حدود یک سال تبلیغ، تلویزیون رژیم اقدام به پخش آن کرده است.
تبلیغات و بازارگرمی رژیم برای جذب بیننده
باشگاه خبرنگاران جوان رژیم در تاریخ ۱۰ تیر ۹۹ با عبارات مسخرهای برای جلب مشتری مینویسد:

«خوفناکترین لحظات بازسازیشده از عملیات [مجاهدین] را روی نبض «شاهرگ» حس کنید!
سریال «شاهرگ» جدیدترین مجموعه تلویزیونی است که سالهای ابتدایی دهه شصت و اقدامات [مجاهدین] را روایت میکند.
شاهرگ جدیدترین سریال تلویزیونی است که داستان خود را بر پایه مقطع زمانی سالهای ابتدایی دهه شصت اقدامات [مجاهدین] قرار داده است.
سریالی به کارگردانی سید جلال اشکذری و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی… مخاطبان شاهد فضای پرتنش آن سالها و کارشکنی و رعبآفرینی [مجاهدین] شدند. سکانسی مهیج، تأسفبرانگیز و عبرتآموز … در ادامه این سریال موارد بیشتری از این خشونتهای کور به تصویر کشیده خواهد شد.

محتوای پوشالی و تحریفشده شاهرگ
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس بنام تسنیم مضمون این سریال سفارشی را بهطور خلاصه به این شکل بیان کرده است:
«در خلاصه داستان شاهرگ آمده است: در سالهای ناآرام پس از انقلاب در سال ۶۰ گروه ویژهای برای یک عملیات بزرگ فراخوانده شدند، این گروه مسئولیت بزرگی بر عهدهدارند چراکه عقربههای چندین بمب در تهران در حال حرکت است». (تسنیم – ۱۱ خرداد ۹۹)

البته در همان اولین قسمت این سریال محتوای سراپا پوشالی و تحریفشده آن آشکار میشود که هدفی جز شیطان سازی مجاهدین را دنبال نمیکند.
برای نمونه در سکانسی رئیس اطلاعاتی کمیته تهران به کمیتهچی که از جبهه برگشته میگوید مجاهدین میخواهند ۱۰ بمب در نقاط مختلف میان مردم منفجر بکنند و آنها را بکشند؛ و ما باید یک گروه برای پیدا و خنثی کردن این بمبها و نجات مردم تشکیل بدهیم. سپس در سکانسهای بعدی فیلم صحنههای انفجار بمبها و کشته شدن مردم یکی پس از دیگری همراه با شاتهای مختلفی از کمیتهچیهای «مهربان و دلسوز» مردم بیگناه که از این کشته شدن مردم به دست مجاهدین خیلی ناراحت و بغضکردهاند نشان داده میشود.
برای نسلی که دهه ۶۰ را دیده و به یاد میآورد بهخوبی روشن است که کل موضوع فیلم بر اساس یک دروغ بزرگ گوبلزی بر اساس خط دادهشده وزارت اطلاعات رژیم بهمنظور مخدوش کردن چهره مجاهدین در اذهان نسل جوانی است که از سال ۶۰ به بعد به دنیا آمدهاند و وقایع آن مقطع تاریخی را به چشم ندیدهاند. یک تحریف بسیار آشکار از دهه سیاه ۶۰ که به اذعان بسیاری از سران رژیم منتهای شقاوت و درندهخویی خمینی و رژیمش بود.
هویت سریال شاهرگ و ماهیت تولیدکنندگان آن
هویت این سریال فرمایشی را در آخرین تابلوی هر قسمت آنکه «سپاس فراوان» از دژخیمان سازمان اطلاعات سپاه و «تشکر ویژه» از سر دژخیم سازمان اطلاعات سپاه است میتوان دید. همین تابلو بهتنهایی گویای منشأ و منابع و محتوای این سریال است. در این تابلو آمده است:
«با سپاس فراوان از: پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه».
با تشکر ویژه
ریاست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران – حجتالاسلاموالمسلمین حسین طائب

برای آشنایی با ماهیت دستاندرکاران آن نیز مرور برخی رسانههای حکومتی کفایت میکند. کسانی که به اذعان خودشان، دژخیمان امنیتی، «قهرمانان» آنها محسوب میشوند. تسنیم، خبرگزاری نیروی تروریستی قدس به تاریخ ۳ مرداد امسال نوشت:
«هنرمندان “شاهرگ” اعتقاددارند باید یکجایی نفرتشان از [مجاهدین] را فریاد میزدند و این فرصت با این مجموعه تلویزیونی فراهم شد…
خواستیم در پس فضای غبارآلود دهه ۶۰، از قهرمانانمان بگوییم.
محمدرضا شفیعی (تهیهکننده): “شاهرگ” داستان چند نیروی امنیتی داخلی است که دست به اقدامات قهرمانانه میزنند. قرار بوده چند قهرمان خودمان را در کشور که اقدامات قهرمانانه میکنند البته در آن دوره زمانی خاص و در مقابل اتفاقاتی که میافتاده، نشان دهیم.

سیدجواد هاشمی: … خیلی دوست داشتم در کارهایی مثل “ماجرای نیمروز” بازی کنم و یک روزی مرصاد را خودم بسازم… من ۲۱ سال بیشتر نداشتم، اما جمعی از شاگردانم را به مرصاد بردم و دو تا از آنها شهید شدند».


سایت باشگاه خبرنگاران جوان در ۱۷ مرداد ۹۹ نوشت:
انتقاد و انزجار تند بازیگران “شاهرگ” از [مجاهدین]
شماری از بازیگران سریال “شاهرگ”، طی مصاحبهای، انزجار خود از [مجاهدین] را ابراز کردند.

اذعان باندهای حکومتی به مفتضح شدن شاهرگ
گوشهای از سرنوشت این شیطان سازی پوشالی و ناشیانه در جنگ گرگها برملا شد:
کیهان تحت امر خامنهای تحت عنوان «سفارش نگارش سریال انقلابی به یکشبه روشنفکر!؟» نوشت:
«سفارش نگارش فیلمنامه یک سریال با موضوعی انقلابی به فیلمسازی که سابقه و تجربهای در این زمینه ندارد، موجب ناکامی این سریال شد! سریال “شاهرگ” که هر شب از شبکه دوم سیما پخش میشود، بهرغم برخورداری از موضوعی مهم و قابلتقدیر [مجاهدین]، اما به دلیل ابتلا به فیلمنامهای ضعیف، نتوانسته به موفقیت برسد…» (کیهان _ ۲۴ تیر ۹۹)

همچنین خبرگزاری فارس سپاه پاسداران با کنایه و تمسخر نوشت:
«تحقیقهایی که در “شاهرگ” صورت نگرفته است- چندی پیش یک عبارت درباره سریال ”شاهرگ” خواندم که به نظرم بد هم نبود، “ماجرای نیمروز کمی چاقتر”. این سریال بسیاری از مدلهایی که در ماجرای نیمروز بوده را بهعنوان الگو استفاده کرده است…
در سکانسی که در مجلس بمبگذاریشده بود یکی از بازیگران به یکی از اعضای گروه میگوید بیا بریم و او میگوید من کار دیگری دارم و با او دعوا میکند! یکی نیست بگوید در ساعتی که باید کار نظامی انجام دهید دیگر کار شخصیتان چیست؟ به دوستان باید گفت اگر میخواهید داستانی درباره [مجاهدین] بسازید لااقل درست و مفصل تحقیق کنید… نمیشود هر چیزی که شما از فیلمهای دیگر میبینید را بیارید و در سریال خودتان کپی کنید! … ». (خبرگزاری فارس _ ۱۲ مرداد ۹۹)

در جای دیگر ورقپاره کیهان به تاریخ ۱۹ مرداد مینویسد:
«نحوه و کیفیت این روایتگری، نقشآفرینی و دیالوگ خوانیهای تصنعی، فقدان مشاوره امنیتی ـ عملیاتی و نظامی در کار موجبات ضعف شدید اثر شده است. تقلید بعضی از صحنهها و سکانسها از آثار دیگر، بیشتر این سریال را به یک کاریکاتور دسته چندم از اثر اصلی تبدیل نموده است… وقتی برای موضوعی هزینه و ردیف بودجه تعیین میشود و اثری تولید میگردد دیگر تا مدتها به آن موضوع پرداخته نشده و مبنای کار همان اثر معیوب و ناقص خواهد بود».
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم در تاریخ ۳ مرداد به نقل از بهاصطلاح کارگردان این سریال از اینکه حتی در دستگاه خود رژیم نیز جدی گرفته نشده است آه و ناله سر داده و میگوید:
«میزگرد شاهرگ
انتقاد از عدم توجه به “شاهرگ”
سیدجلال اشکذری کارگردان سریال: من خودم فکر میکردم سریال پخش شود یک مقداری حمایت به لحاظ تبلیغی بیشتر میشود هم فضای مجازی و هم شاید رسانه ملی. بههرحال ما فکر کردیم اینطوری حمایت میشود اما هیچ اتفاقی نیفتاد تا کار بهتر دیده شود… حیف شد».

مأموریت شاهرگ: تحریف تاریخ
اکنون خوب است به این سؤال بپردازیم که رژیم با چه مسائلی روبروست که بعد از سه دهه درصدد پوشاندن و تحریف واقعیتهای دهه ۶۰ است؟ و آیا جنایتها و کشتار رژیم در آن دهه تاریک اساساً قابل تحریف است؟
اوجگیری جنبش دادخواهی و برملا شدن بسیاری از جنایتهای رژیم بهویژه قتلعام ۳۰ هزار زندانی دربند و بیگناه در سال ۶۷، همچنین اعدامهای وحشیانه و مخفیانه در دهه ۶۰، رژیم را واداشته که هرچه بیشتر این جنایتها را با منتسب کردن خشونت به مجاهدین و نیروهای انقلابی وارونه جلوه داده و تحریف کند.
واقعیتی که به بالاترین موضوع جنگ گرگها در انتخابات ریاست جمهوری نمایشی همین رژیم نیز کشیده شده و روحانی شیاد بهعنوان برگ برنده علیه رئیسی جلاد بکار گرفت. همان رژیمی که در دههها بعد خود به شنیعترین جنایتها ازجمله بمبگذاری در حرم امام رضا و سامراء و آشوب و کشتار در خانه خدا و قتلهای زنجیرهای دست زد.
هدف این صنعت جعل و تحریف رژیم در همین سریال سفارشی شاهرگ این است که مجاهدین را عامل و مسبب این کشتارها جلوه بدهد.
ازاینرو با تولید چنین سریالهای سفارشی و فیلم و مستندهای جعلی تلاش میکند تاریخ را «تحریف» کرده و واقعیتها را آنطور که این سریالهای مسخره نشان میدهد جلوه دهد و به شیوه و متد این نظام جنایتپیشه و دیکتاتور از مردم بخواهد که همین را باور کنند و لاغیر.
خبرگزاری کار ایران مورخ ۱۵ مرداد ۹۹ در گزارشی در این رابطه به نقل از محمدرضا شفیعی، تهیهکننده این سؤال درباره اینکه مخاطب امروز با توجه به روایتهای گوناگونی که از آن دوران وجود دارد، چطور میتواند اعتماد کند، میگوید: «مخاطب باید هرچه تلویزیون جمهوری اسلامی میگوید را باور کند…»

در رژیمی که دیکتاتوری ولایتفقیه در آن حاکم است و همه کارها با سرکوب و شکنجه و کشتار مردم توسط پاسدار و بسیجی و لباس شخصیها به ضرب چماق و گلوله و تبر حلوفصل میشود، از تهیهکننده فیلم سفارشی وزارت اطلاعات هم چیزی جز بیان چنین کلمات آمرانه و سرکوبگرانه خطاب به مردم را نباید انتظار داشت. چراکه خود این تهیهکننده و کارگردان و بازیگران فیلم همگی جزو نیروهای توجیهکننده همان سرکوبها و جنایات رژیم ولایتفقیه هستند و تنها تفاوتشان با پاسدارها در این است که بجای سلاح و چماق، دوربین و نورافکن به دست گرفتهاند و بجای آرم سپاه آرم کارگردان روی سینهشان چسباندهاند.
و ازآنجاکه این سریال سراسر داستانسرایی و جعلی است، تهیهکننده مزبور در همین مصاحبه میگوید: «قسمتی از تحقیقات ما بهصورت روایی و در سینه افراد است که حتی نمیتوانیم اسم آنها را بیان کنیم»!

پرواضح است که تهیهکننده نمیتواند اذعان کند که این اسامی کسی نیست جز اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات.
همین فرد در خبر دیگری درباره مستندات این سریال و در توضیح اینکه چقدر واقعی است میگوید: «ارجاع دقیق و تاریخی ندادیم، چون بعد متهم خواهیم شد به آنکه تاریخ آنطور که بوده، روایت نشده است. مقداری نظرات در این بخش متفاوت است. خیلی بخشها هنوز باز نشده و خیلی از فضاها امنیتی است و امکان دارد اطلاعاتش هنوز خیلی دقیق، منتشر نشود. به همین دلیل نمیخواستیم به معنای بازسازی تاریخی وارد واقعیتها شویم اما اصلها و چگونگیها به نظر میآید واقعی است.» (تسنیم خبرگزاری نیروی تروریستی قدس_ ۳ مرداد ۹۹)

چرا رژیم آخوندی به چنین تشبثاتی میآویزد؟
اکنون این سؤال پیش میاید که چرا رژیم تا این حد محتاج چنین سرهم بافیهایی است؟
واقعیت این است که رژیم برای تحریف تاریخ انقلاب ایران و تحریف تاریخچه سازمان نیاز به ساخت چنین فیلم و سریالهایی دارد تا از گسترش روزافزون پیوستن جوانان به مجاهدین و متشکل شدن آنها در کانونهای شورشی جلوگیری کند. ازاینرو باید با سرهم کردن انواع اتفاقات دروغ در فیلمهای سفارشیاش درباره مجاهدین جوانان را نسبت به آنها دچار شک و تردید بکند.
برخلاف این دروغ و دجالیت آخوندی برای همگان روشن است که مجاهدین در روز ۳۰ خرداد به شکلی کاملاً مسالمتآمیز تظاهرات خود را در اعتراض به جو سرکوب دیکتاتوری که خمینی حاکم کرده بود و برای اتمامحجت با او راه انداختند که طی آن ۵۰۰ هزار نفر از مردم تهران بدون هیچ اطلاع قبلی شرکت کردند.
در یککلام اینهمه دروغ در این سریال تنها برای وارونه جلوه دادن حقایق ساختهشده است. همینتم را در بیش از ۳۷۰ فیلم و سریال مشابه میتوان دید و این گویای یک واقعیت بسیار روشن در مرحله سرنگونی این رژیم است و آن نیاز حیاتی آن برای پوشاندن جنایاتش با مخدوش کردن و تحریف حقایق و با شیطان سازی مجاهدین است تا بهزعم خود نسل جوانی را که از شدت سرکوب و خفقان به صحنه آمده و با الگو و ادامه همان خط و استراتژی دهه شصت، خواهان تغییر وضعیت موجود است و تنها امید خود را در آرمان مجاهدین و کانونهای شورشی میبیند و در قیامهای ۹۶ و ۹۸ آن را نشان داد، به این شکل نسبت به مجاهدین بدبین کرده و بین آنها و رهبری جنبش فاصله بیاندازد و زمینه را برای سرکوب و کشتار آنها فراهم کند.
اذعان مقامات رژیم به نیت شوم تولید سریالهای مخدوش
باشگاه خبرنگاران جوان رژیم در تاریخ ۹ مرداد ۹۹ با تأکید بر اینکه اقبال اجتماعی مجاهدین اصلیترین تهدید حاکمیت سران رژیم است نوشت:
«نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ساخت سریالهایی همانند شاهرگ را نیاز اصلی نسل جدید دانستند.
محمدرضا رضایی (نماینده مجلس) نیز گفت: [مجاهدین] …اکنون نیز درصدد لطمه به… نظام هستند ازاینرو نشان دادن دشمنیهای آنها میتواند قشر جوان را در مورد پایبندی به انقلاب مطمئنتر کند».

همان منبع فوق در تاریخ ۱۹ تیر ۹۹ نوشت:
«شاهرگ؛ آینه عبرت نسل جدید: این سریال نشان میدهد تهیهکننده و کارگردان با چه ظرافتی به اصلیترین موضوع امروز یعنی نشان دادن چهره منافقین به نسل جدید، پرداخته است».

باید از این گوبلزهای رژیم سؤال کرد آن «اصلیترین موضوع امروز» که بعد از حدود ۴۰ سال ناگهان کشف کردهاند چیست؟!
کلام آخر
رابطه مجاهدین با مردم ایران و بهطور خاص قشر جوان، از ابتدا برای رژیم خمینی و خامنهای یک مسئله جدی امنیتی بوده است. رژیم هر نوع گسترش یا پیشرفتی در این رابطه را تهدیدی جدی برای بقای خودش ارزیابی میکند. چراکه در قیامهای ۹۶ و ۹۸ با موج بنیانکن شورش جوانانی روبرو گردید که با پیوستن به کانونهای شورشی و الگوبرداری از مجاهدین، کمر به ریشهکنی نظام آزادی کش ولایتفقیه بستهاند. رژیم با تبلیغات و کارزار شیطانسازی در عرصه سینما و فیلم و سریال سازی تلاش میکند ازیکطرف چهار دهه کشتار و سرکوب خود را توجیه و مشروع کند و از طرفی با وارونهگویی حقایق و تحریف تاریخ و شیطان سازی از مقاومت و مجاهدین جلوی نفوذ و گسترش آنها را در قشر جوان و خواهان تغییر بگیرد؛ اما بهرغم همه تلاشها و هزینههای سنگینی که در این پهنه صرف کرده است بهوضوح اعتراف میکند که مجاهدین مهمترین تهدید و کابوس سرنگونی هستند، جوانان را جذب میکنند، قدرت عملیاتی و توان قیام آفرینی دارند و در ابر قیامهایی که در پیش است نقش تعیینکننده دارند.
نتیجه اینکه اینگونه سریالها و فیلمهای تلویزیونی و سینمایی نتوانسته است هیچ تأثیری در مخدوش کردن چهره مجاهدین بگذارد. این جنایتکاران قبل از هر چیز باید از این سؤال عبور کنند که به چه دلیل نسل جوانی که از ظلم و سرکوب رژیم پلید آخوندی کارد به استخوانش رسیده است باید تحت تأثیر لاطائلات تولیدی همین رژیم علیه تنها نیروی جانبرکف و فداکار و صادقی قرار بگیرد که در تاریخچه سراسر افتخار ۵۵ ساله خود حقانیت و اصالت خود را روز بروز با دادن بهای آزادی اثبات کرده است و اکنون با کانونهای شورشیاش بهمثابه پیشتازان قیام آفرین زمینه عملی جذب و سازماندهی آنان را فراهم کرده است.
❤️🌳💧#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم # کانونهای شورشی❤️🌳💧
❤️🌳💧#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange❤️🌳💧
🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید❤️🌳💧