۱۳۹۹ شهریور ۲۳, یکشنبه

🌹🌹🌹انعکاسات وفضای مطبوعات نروژ درباره اعدام نوید افکاری🌹🌹🌹

 




🌹🌹🌹انعکاسات وفضای مطبوعات نروژ درباره اعدام نوید افکاری🌹🌹🌹

تاريخ ميلادی : 12.09.2020

تاريخ شمسی: 22 شهريور 1399

روزنامه آفتن پستن طی گزارش کوتاهی در رابطه با اعدام شورشی قهرمان نويد افکاری ضمن اشاره به موضعگيری  کميته المپيک بين المللی، موضعگيری انجمن زندانيان سياسی برای ايران آزاد را در پايان گزارش کوتاه خويش درج نموده است.

https://www.aftenposten.no/verden/i/KyvnV7/ioc-reagerer-paa-at-iransk-bryter-ble-henrettet

 

ترجمه کامل به قرار زير است:

تيتر: کميته بين المللی المپيک نسبت به اعدام کشتی گير ايرانی عکس العمل نشان میدهد

زيرتيتر: گزارش تلويزيون دولتی کشور، کشتی گير نويد افکاری در ايران اعدام شد. افکاری به قتل محکوم شده بود اما فعالين حقوق بشر معتقدند که او بيگناه محکوم شده است.

کميته المپيک اطلاع میدهد که پرزيدنت کميته بين المللی المپيک Thomas Bach توماس باخ اين هفته مستقيما به رهبران ايران مراجعه کرده و از آنان خواسته که افکاری مورد عفو قرار گيرد.

کميته بين المللی المپيک می نويسد:" جای بسی نگرانی است که دعاهای ورزشکاران از سرتاسر دنيا و کاری که کميته المپيک در پشت صحنه انجام داده نتوانست ما را به هدفمان برساند".

افکاری 27 ساله محکوم به کشتن يک مامور دولتی طی تظاهرات عليه مقامات ايرانی در سال 2018 گرديد. سازمان حقوق بشر عفو بين الملل و ساير حاميان افکاری معتقدند او مورد شکنجه واقع گرديد و برای دادن اقرار جعلی تحت فشار قرار گرفت. دونالد ترامپ رئيس جمهور ايلات متحده آمريکا از جمله کسانی بود که از مقامات ايرانی دعوت کرد تا اجازه بدهند افکاری زنده بماند. اينکار توسط بسياری سازمانهای ورزشی هم صورت گرفت.

کمال خشنود از سازمان زندانيان سياسی برای ايران آزاد میگويد:" ما از وزيرامورخارجه نروژ میخواهيم که اين اعدام را بشدت محکوم کند".

 

سايت نت آويسن در رابطه با اعدام شورشی قهرمان نويد افکاری با به روز کردن گزارش ديروز خويش، که در فضای مطبوعات روز ارسال شد، ضمن اعلام اين خبر، به موضعگيری انجمن زندانيان سياسی برای ايران آزاد اشاره کرده است.

https://www.nettavisen.no/nyheter/reuters---den-iranske-bryteren-navid-afkari-skal-vaere-henrettet/3424017821.html

 

در بخشی از اين گزارش چنين آمده است:

تيتر: رويترز:- نويد افکاری کشتی گير ايرانی اعدام شده است

زيرتيتر: افکاری با توجه به توجهات بين المللی مورد عفو رژيم ايران واقع نشد

اين خبرگزاری رويترز است که می نويسد نويد افکاری 27 ساله شب شنبه اعدام شد. زمانيکه او و دوتن از برادرانش دستگيرشدند، او يکی از صدها تظاهرکننده ای بود که عليه وضعيت اقتصادی در ايران در سال 2018 تظاهرات کردند. او متعاقبا برای قتل به دوبار اعدام محکوم شد. برادران به نوبه خويش مجازات طولانی زندان 27 و 54 سال گرفتند..... مقامات نروژی نيز متوجه اين پرونده شده بودند و اظهارات فوق را اوايل هفته به نت آويسن گفتند. آودون هالورشن Audun Halvorsen معاون وزيرامورخارجه طی بيانيه ای به نت آويسن مینويسد:" ما بغايت نگران وضعيت حقوق بشر در ايران و اجرای مجازات اعدام در ايران هستيم. ما اين موضوع را بصورت منظم با مقامات ايرانی و در محافل چند جانبه مطرح می کنيم. نروژ از روی پرنسيپ مخالف مجازات مرگ تحت هر شرايطی است. همانطور ک گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران در آخرين گزارش  خويش عنوان کرده، رقم بالای اعدامها در اين کشور جای نگرانی دارد

سازمان " زندانيان سياسی برای ايران آزاد" (IPFFI) بدنبال اين اعدام صورت گرفته ادعا شده منقلب بوده و از مقامات نروژی ميخواهد که با بيانيه ای وارد ميدان شوند.کمال خشنود از IPFFI به نت آويسن می گويد:" ما خواهان آن هستيم که وزيرامورخارجه بيانيه قویی داده وبه وضوح و روشنی اين اعدام را محکوم کند. ديپلماسی" نرم" ديگر کافی نيست".

🌳💧 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی❤️🌳🍒

🌳💧#مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی🌳🌹🌹🌹  

🌳💧#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange🌳💧

🌳💧#انحلال_سپاه_پاسداران #ما بر اندازیم #کروناویروس #اعدام نکنید🌳💧

🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید❤️🌳💧