۱۳۹۹ شهریور ۲۳, یکشنبه

🌹🌹🌹پیکر نوید افکاری «شبانه» و «تحت تدابیر امنیتی» به خاک سپرده شد+ برخی واکنش ها وانعکاسات 🌹🌹🌹

 



🌹🌹🌹پیکر نوید افکاری «شبانه» و «تحت تدابیر امنیتی» به خاک سپرده شد+ برخی واکنش ها وانعکاسات 🌹🌹🌹

نوید افکاری قهرمان کشتی بود
نوید افکاری قهرمان کشتی 
 
منابع نزدیک به خانواده نوید افکاری از خاکسپاری «شبانه» او خبر دادند که کمتر از یک روز پس از اعدام وی «تحت تدابیر امنیتی» انجام گرفت.

حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، صبح روز شنبه به رغم درخواست‌های بین‌المللی برای توقف حکم، و اعتراضات بسیار در داخل و خارج کشور ونسی، وکیل خانواده افکاری، گفت این حکم در حالی اجرا شده که قرار بوده «جمعی از خیرین» شهر شیراز برای «جلب رضایت خانواده مقتول» به دیدار این خانواده بروند.
مقام‌های دادگستری استان فارس نیز با تایید این خبر گفته‌اند که این حکم با توجه به «اصرار خانواده مقتول» بر قصاص اجرا شده است.
 
نوید افکاری به دو بار اعدام، شش سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

پوشش ویژه اجرای حکم اعدام نوید افکاری

مسعود رجوی :



مسعود رجوی

نوید افکاری قهرمان ملی قیام در برابر نظام آخوندی است

یاد قهرمان ملی علی‌اکبر اکبری که لاجوردی را کیفر داد به خیر

و یاد مهدی رضایی گل سرخ انقلاب ضدسلطنتی

آنان که در راه خدا و خلق پیکار می‌کنند، می‌کشند و کشته می‌شوند

نوید و وعده بر حق در تورات و انجیل و قرآن

و چه کسی به عهدش وفادارتر از خداست

پس بشارت بر شما باد با داد و ستدی که به آن برخاستید

این است رستگاری بزرگ

یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ‌اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ

وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ

وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ

فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُم بِهِ

وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ

مریم رجوی 





مریم رجوی :ضحاک مار بدوش ولایت فقیه در جنایت بزرگ دیگری نوید افکاری را سربدار کرد، اما دیر نخواهد بود که پاسخ خود را از مردم و جوانان شورشگر در شعله‌ورتر شدن آتش قیام سرنگونی خواهد گرفت.

جوانان شورشی در همبستگی با مردم قهرمان فارس و در اعتراض به خون به ناحق ریخته شده نوید به پا می‌خیزند.
ایران همراه با خانواده افکاری در سوگ نوید است و جهان از بربریت و توحش خامنه‌ای شوکه شده است.
فاشیسم دینی حاکم بر ایران که یک روز بدون سرکوب و اعدام و شکنجه دوام نمی‌آورد، با ریختن خون فرزندان دلیر مردم ایران مانند نوید می‌خواهد خود را در برابر قیام مردم ایران حفظ کند، اما شهادت نوید شعله‌های قیام مردم ایران را فروزان‌تر می‌کند و حکومت آخوندها را برای همیشه به گور می‌سپارد.
به‌ خانواده نوید شهید، به مردم شهر شورشی بزرگ شیراز، به جامعه ورزشی ایران و به مردم داغدار کشورمان تسلیت می‌گویم. مردم ما این جنایت را، نه می‌بخشند، نه فراموش می‌کنند. از جوشش این خون، خامنه‌ای و رژیم‌اش جان به‌در نخواهند برد.
شورای امنیت ملل متحد و کشورهای عضو، شورای حقوق بشر و کمیسر حقوق بشر، اتحادیه اروپا و عموم مراجع مدافع حقوق بشر باید به اقدامات موثر و عملی علیه رژیم ایران به‌خاطر اعدام نوید و ۱۲۰هزار اعدام سیاسی دیگر دست بزنند. سکوت و بی‌عملی چراغ سبز برای ادامه جنایت و به‌مثابه همدستی است.
یکبار دیگر جامعه جهانی را فرامی‌خوانم برای اقدام فوری جهت آزادی برادران افکاری و زندانیان قیام و زندانیان سیاسی که در معرض اعدام قرار دارند.

اعدام نوید افکاری واکنش کمیته بین‌المللی المپیک را به دنبال داشت که در اطلاعیه‌ای آن را «شوکه‌کننده» نامید.
این اطلاعیه با اشاره به تلاش‌های کمیته بین‌المللی المپیک برای نجات جان نوید افکاری می‌گوید که اما جامعه جهانی ورزش نتوانست به آن‌چه می‌خواست دست پیدا کند.
 

پومپئو: اعدام نوید افکاری اقدامی بی‌رحمانه و رذیلانه بود

آن لینده، وزیر خارجه سوئد نیز نسبت به اقدام ایران در اعدام نوید افکاری ابراز انزجار کرد و در توییتر نوشت که سوئد و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا همواره و تحت هر شرایطی مخالف مجازات اعدام هستند.
نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران که در پی اعتراضات مرداد ۹۷ بازداشت شد، به اتهام قتل یک مامور امنیتی به دو بار اعدام، شش سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.
وحید و حبیب برادران او نیز هر یک به ۵۴ و ۲۷ سال زندان با شلاق محکوم شده‌اند.
برادران افکاری در روزهای گذشته با انتشار چند فایل صوتی گفته بودند که اعترافاتی که در طول دوران بازداشت برای اقرار به مشارکت در قتل یک مامور امنیتی از آنها گرفته شده، زیر فشار مداوم شکنجه بوده است.
مادر این سه برادر نیز در یک پیام ویدئویی خود تاکید کرد که پسرانش شکنجه شده‌اند تا علیه همدیگر شهادت بدهند و یکی از آنها تحت فشار فیزیکی و روحی در زندان دست به خودکشی زده است.
حسن یونسی، وکیل نوید افکاری، پیش از این گفته بود ویدئوی دوربین مداربسته که دادگاه بر اساس آن می‌گوید نوید افکاری قتل را انجام داده، «مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است».
در فایل صوتی نوید افکاری نیز که به تازگی از زندان بیرون آمده، وی خواستار پخش این فیلم از سوی دادگاه شده بود. آقای افکاری در این فایل صوتی به صراحت می‌گوید که تحت «شکنجه»، مجبور به اقرار به قتل کارمند حراست آبفا شیراز شده و درخواست کمک کرده بود.
صدور حکم اعدام آقای افکاری با بازتاب واعتراضات  گسترده‌ای در سطح بین‌المللی مواجه شد و دونالد ترامپ، رئيس‌ جمهور آمریکا، در توییتی از مقام‌های حکومت ایران خواست که او را اعدام نکنند.
علاوه بر این، بسیاری از چهره‌های ورزشی مطرح کشتی خواستار توقف این حکم شده بودند.
فدارسیون جهانی فوتبال، فیفا نیز روز ۲۰ شهریور خواستار توقف اجرای حکم اعدام او شده بود.


🌳💧 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی❤️🌳🍒

🌳💧#مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی🌳🌹🌹🌹  

🌳💧#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange🌳💧

🌳💧#انحلال_سپاه_پاسداران #ما بر اندازیم #کروناویروس #اعدام نکنید🌳💧

🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید❤️🌳💧